Strona 6 z 9

: 18 sty 2011, o 11:38
autor: Artur
maciej pisze:
Obwodnica bez planów
17 stycznia, 2011 - 15:38 — [email protected]
"Nie jest prawdą, że posłowie Platformy Obywatelskiej są przeciwko budowie obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25" - zdecydowanie odpierali zarzuty Prawa i Sprawiedliwości poseł Witold Sitarz i senator Mariusz Sebastian Witczak podczas poniedziałkowej konferencji prasowej kaliskiej PO. A chodzi o znowelizowany rządowy Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad.

"Takich poprawek było ponad 200. Sejm to głosował po kolei i zostały one wycięte wszystkie - dlatego, że łącznie te poprawki dawały kompletną destrukcję budżetu państwa na około 2 000 000 000 złotych. I na to sobie żadem odpowiedzialny rząd i parlament nie powoli" - powiedział Radiu Centrum poseł Witold Sitarz.

"Mówienie o wpisywaniu, przesuwaniu tej inwestycji z jednego załącznika jest kłamstwem, bo nie ma tego typu zadania. Pisanie do Rady Miejskiej Kalisza apelu o to, by szybko wnosić o wpisanie tego typu inwestycji do załącznika rządowego jest też oczywiście tylko chwytem propagandowym. Dopiero jeżeli będą przygotowane wszystkie dane techniczne, jeżeli stanie się to zadaniem - w sensie planistycznym - dopiero będzie można mówić o lokowaniu obwodnicy nr 25 w jakimkolwiek projekcie. I to będziemy robili. Miasto przygotowuje się do opracowania planów" - dodaje senator Witczak.

Budowa obwodnicy Kalisza - wraz z węzłem i mostami pochłonie około 500 000 000 złotych. Koszt jednej tylko nitki jezdni szacowany jest na 110 000 000 złotych. Po wykonaniu planów trzeba jeszcze wykupić grunty pod inwestycję - tymczasem właściciele działek nie zgadzają się nawet na pomiary geodezyjne.

Za http://www.rc.fm/polityczne/obwodnica-bez-planow.html
Tymczasem Ostrów jeżdzi do Warszawy i lobbuje, a Kaliszowi zaleca się czekać, hmmmm, w tej sytuacji lepiej wyprzedzać i nawet zrobić więcej niż trzeba, niż siedzieć i czekać na "rządowe plany".

: 18 sty 2011, o 12:24
autor: Piekarz
Temat ze zrozumiałych względów wzbudza duże emocje, to może ustalmy co w tej sprawie zrobiono, ile miasto musi wyłożyć pieniędzy i popatrzmy jak to zrobili ostrowianie.Wiadomo ,że to jest proces długotrwały ( sporządzenie planów,uzgodnienia środowiskowe, wykup gruntów ) .Chciałbym wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak władze miasta planują przeprowadzić czynności przygotowawcze w czasie ? Czy cokolwiek w tym kierunku się robi , czy też przez długie lata będziemy sobie w tym temacie narzekać i wklejać mapki sci- fi.

: 18 sty 2011, o 14:05
autor: sector-ostrow
Z Ostrowem jest ttroche inna sprawa, bo po pierwsze Ostrów nie jest miastem na prawach powiatu i budową dróg krajowych na jego terenie zajmuje się GDDKiA. Druga sprawa to to, że jeśli obwodnica jest w ciągu drogi ekspresowej to i tak robi to GDDKiA, także w miastach na prawach powiatu.
Pierwszy więc krok to lobbowanie wspólne z Ostrowem, aby W PLANACH na szczeblu krajowym pojawił się odcinek Ostrów - Kalisz jako S25. Argumentami może być duże nasilenie ruchu, rozówj aglomeracyjny itp. Akurat w tych 2 argumentach myślę, że moglibyśmy liczyć na wsparcie władz wojewódzkich. Oczywiście najlepiej by było lobbować jeszcze z Koninem, aby przedłużyć odcinek do tego miasta. Zyskalibyśmy zgrabne połączenie z A2. Jeśli to by się udało i w różnych projektach krajowych ten odcinek pojawił by sie jako S, to dało by już dobry start przy dalszych staraniach. Oczywiście dla Kalisza wielkim plusem tego pomysłu było by to, że GDDKiA wybudowała by obwodnicę Kalisza w ciągu S25, czyli od węzła przy Castorami, odcinek do Poznańskiej, gdzie byłby węzeł i dalszy TRUDNY odcinek, przebicie się przez Prosnę o do wylotu na Bydgoszcz.

: 19 sty 2011, o 20:44
autor: andrzej
Obrazek

500 mln to taniej niż odcinek S8 koło Warszawy co kilometr kosztował 200 mln zł , to chyba rekord świata w dodatku został położony zły asfalt takie rzeczy to tylko w Polsce

: 22 sty 2011, o 22:58
autor: RoyBatty
Artur pisze:Tymczasem Ostrów jeżdzi do Warszawy i lobbuje, a Kaliszowi zaleca się czekać, hmmmm, w tej sytuacji lepiej wyprzedzać i nawet zrobić więcej niż trzeba, niż siedzieć i czekać na "rządowe plany".
No właśnie Arturze, a co w tej sprawie zamierza zrobić kaliski PiS? Czy macie np. plan jak doprowadzić do powstania drogi S25? Wiadomo że 500mln PLN na drogę miasto nigdy nie wyda z własnej kasy, rozumowanie sectora wydaje mi się najbardziej sensowne. Tylko nie pisz "nic nie możemy bo jesteśmy w opozycji". Można pewne tematy wywoływać tak, aby zmusić rządzących do działania, zarówno na szczeblu krajowym jak samorządowym.

: 25 sty 2011, o 23:59
autor: milo
Pojawiły się dane z robionego w tym roku pomiaru ruchu na drogach krajowych. To jest trochę związane z tematem obwodnic Kalisza w ciągu 12 i 25 z uwagi na to , że SDR jest brany pod uwagę przy inwestycjach i zamianie DK na S.
http://www.snoopy.internetdsl.pl/GPR_2010.pdf

Na DK25 :

KONIN-MODŁA 11868
MODŁA-RYCHWAŁ 9197
RYCHWAŁ-STAWISZYN 7257
STAWISZYN-KALISZ 8736
NOWE SKALMIERZYCE /OBWODNICA/ 11878
NOWE SKALMIERZYCE -W. OSTRÓW WLKP. 17229

Na DK12 :

PLESZEW-KALISZ 8926
KALISZ-OPATÓWEK 14693
OPATÓWEK-BŁASZKI 6304
BŁASZKI-SIERADZ 9130

Widać , że jest zapotrzebowanie na 2x2 pomiędzy Ostrowem i Kokaninem oraz Opatówkiem a KW.
Szanse na S od Ostrowa do Konina jak i od Opatówka do Sieradza małe.
Ciekawostka :
OSTRÓW WLKP./OBWODNICA/ 3414

Widać , że obwodnica Ostrowowi jest niepotrzebna ;-)

: 26 sty 2011, o 08:56
autor: sector-ostrow
milo pisze:Ciekawostka :
OSTRÓW WLKP./OBWODNICA/ 3414
Widać , że obwodnica Ostrowowi jest niepotrzebna ;-)
heh, dobrze wiesz dlaczego jest taki wynik :)

Pierwszy etap obwodnicy Ostrowa, bez wybudowania drugiego nie spełnia swojej roli, gdyż jedzie się nim o wiele dalej i dłużej niż jazda "po staremu". Może co czwarty pojazd wybiera tą trase, reszta jedzie starym przebiegiem DK11 przez Franklinów. Dopiero jak będzie wybudowany II etap, wtedy będzie miało to sens i cały tranzyt pójdzie S11. Zobacz sobie w powyższych tabelkach jaki ruch panuje na odcinku Sobótka - Ostrów, Ostrów - Przygodzice, albo na Alejach Słowackiegio. W tych statystykach tego nie podali, ale np. ruch na ul. Krotoszyńskiej, koło Zapu wynosi ponad 30tys aut/ dobę.

Teraz moja ciekawostka - w statystykach ruchu wybudowanej części obwodnicy Ostrowa chłopaki nawet policyzli jednego rowerzyste. Mimo, że tam jest zakaz wjazdu rowerów :)

: 26 sty 2011, o 09:53
autor: Vocatont
sector-ostrow
na ilu ty forach funkcjonujesz :lol: ?? bo widziałem tom nazwę na wielu forach

: 26 sty 2011, o 10:43
autor: Vocatont
Wczoraj coś obiło mi się o uszy z wiadomości kaliskich.
25/01/2011 20:49
W poniedziałek o obwodnicy mówili parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości. Wczoraj temat podjęli przedstawiciele Polskiego Stronnictwa Ludowego. Ci jak najbardziej za taką drogą są, ale mówią: szanse na pozyskanie teraz pieniędzy są marne, chociaż jak najbardziej przy każdej okazji będziemy o niej mówić.
Obrazek
Od lewej: Franciszek Marszałek, Józef Racki, Krzysztof Grabowski

Projekt “Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015” to według Franciszka Marszałka z PSL dokument, który odsuwa w czasie realizację ważnych dla naszego województwa inwestycji drogowych, m in. dróg ekspresowych S-5 i S-11 wraz z budową obwodnic w ciągach dróg krajowych nr 12 i nr 15. Nasze stanowisko przedstawilismy w piśmie. Oczekujemy zakończenia budowy ekspresówek do 2013 roku.
To ten sam projekt, z którego parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości chcą pozyskać 10 milionów złotych na stworzenie projektu oraz rozpoczęcie wykupu gruntów pod przyszłą obwodnicę naszego miasta. Starania nie pomagają. Józef racki, poseł PSL uważa, że wzięcie jakiejkolwiek kwoty nie jest takie proste w przypadku miasta na prawach
powiatu. Sam tworzyłem projekt ustawy, gdzie wszystkie inwestycje dróg krajowych powinna przejąć GDDiA. Oni sa chętni, ale pod warunkiem, że projekt będzie takie drogi wyprowadzać za miasto. Kaliski na tym etapie, na którym jest w zamyśle, nie czyni tego. Wszystko rozbija się o brak
pieniędzy, brak wykupionych gruntów, pomiarów geodezyjnych, zezwoleń i tak naprawdę w tym momencie koncepcji wyprowadzenia drogi z granic Kalisza.
http://www.calisia.pl/articles/9397-psl-o-drogownictwie

: 26 sty 2011, o 11:51
autor: sector-ostrow
Akurat w przypadku Kalisza pojęcia wyprowadzenia drogi "za miasto" i "poza granice miasta" to zupełnie inne rzeczy. Szczególnie jeśli chodzi o północno-zachodnią część miasta.

: 26 sty 2011, o 12:49
autor: ANewDay
najpierw i tak powinni się zająć przedłużeniem obwodnicy Skalmierzyc.

: 26 sty 2011, o 13:21
autor: cheetah
sector-ostrow pisze:(...)W tych statystykach tego nie podali, ale np. ruch na ul. Krotoszyńskiej, koło Zapu wynosi ponad 30tys aut/ dobę.
To skąd masz takie dane? Sam liczyłeś? ;)

: 26 sty 2011, o 14:54
autor: sector-ostrow
cheetah pisze:
sector-ostrow pisze:(...)W tych statystykach tego nie podali, ale np. ruch na ul. Krotoszyńskiej, koło Zapu wynosi ponad 30tys aut/ dobę.
To skąd masz takie dane? Sam liczyłeś? ;)
Dane pochadzą chyba sprzed 3 lat.

Tu sa dane z 2005 roku. Jak widać w Ostrowie jest już wtedy prawie 30tys
http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/sdr_kraj ... ki2005.pdf

: 27 sty 2011, o 19:50
autor: Gumiś

: 27 sty 2011, o 22:07
autor: andrzej
Obrazek

Nowe Fakty Kaliskie

: 28 sty 2011, o 13:35
autor: Piekarz

: 28 sty 2011, o 13:39
autor: gawronik13kalisz

: 28 sty 2011, o 13:43
autor: Vocatont
Obrazek
kiepska ta obwodnica :(

: 28 sty 2011, o 14:55
autor: jp
Proszę nie mylić obwodnic :wink:
Północna obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 12
Zachodnia obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 25
W tym wątku piszemy o obwodnicy północnej!, a własciwie o pomyśle, ponieważ do tej pory w sprawie północnej obwodnicy nie podjeto żadnych działań decyzyjnych.

: 3 lut 2011, o 11:40
autor: sobieray-3
Nawet mylenie obwodnic tu nic nie zmieni , bo ... ,,Grabarczyk niezastapiony'' !

http://janpietrzak.pl/