Należy wzmocnić nasze oddziały mobilne.
Aglomeracja OK? - NO!
Re: Aglomeracja OK? - NO!
- Załączniki
-
- z28784452AMP,Kaliscy-straznicy-miejscy-patrole-rowerowe-pelnia-.jpg (199.88 KiB) Przejrzano 6478 razy
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7308
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Ostrowski radny Jakub Paduch i poseł Jarosław Urbaniak z Platformy Obywatelskiej protestują przeciwko postępującej degradacji węzła kolejowego w Ostrowie Wielkopolskim. Do wcześniejszych problemów doszło ostatnio zamknięcie wyładowni towarowej przy ulicy Składowej, co generuje niepotrzebne koszty dla ostrowskich przedsiębiorców.
Jak podkreśla radny Jakub Paduch, w ostatnim czasie znaczenie ostrowskiego węzła kolejowego jest systematycznie degradowane. Radny podaje konkretne przykłady takich działań.
„Najpierw pozbawiono nas marzeń odnośnie stacji kolei dużych prędkości, później węzeł przeładunkowy poczty przeniesiono z ulicy Towarowej w Ostrowie do Kalisza, a teraz ostrowscy przedsiębiorcy alarmują – między innymi mnie – że wciąż nie działa wyładownia towarowa przy ulicy Składowej, co dla wielu przedsiębiorców z Ostrowa i powiatu ostrowskiego generuje dodatkowe koszty”.
na fot. Jakub Paduch / Platforma Obywatelska / radny Ostrowa Wlkp.
W związku z tym, radny Paduch zwrócił się z interpelacją w tej sprawie do prezydent Beaty Klimek, aby miasto wyszło do kolei z propozycją wznowienia pracy tego ważnego gospodarczo obiektu.
„Dlatego w interpelacji zaproponowałem prezydent Klimek, żebyśmy albo dostosowali ulicę Kolejową do potrzeb tej wyładowni, albo zaproponowali kolei alternatywny grunt” - dodał radny Paduch.
Podobne pytania i propozycje – tylko do innych instytucji – złożył poseł Jarosław Urbaniak.
Parlamentarzysta z Ostrowa, wsparty opinią 15. innych posłów PO z regionu, złożył w tej sprawie interpelację poselską i zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury i Polskich Kolei Państwowych.
rc.fm
To czym się teraz ostrowiaki będą chwalić? hmmmm
Jak podkreśla radny Jakub Paduch, w ostatnim czasie znaczenie ostrowskiego węzła kolejowego jest systematycznie degradowane. Radny podaje konkretne przykłady takich działań.
„Najpierw pozbawiono nas marzeń odnośnie stacji kolei dużych prędkości, później węzeł przeładunkowy poczty przeniesiono z ulicy Towarowej w Ostrowie do Kalisza, a teraz ostrowscy przedsiębiorcy alarmują – między innymi mnie – że wciąż nie działa wyładownia towarowa przy ulicy Składowej, co dla wielu przedsiębiorców z Ostrowa i powiatu ostrowskiego generuje dodatkowe koszty”.
na fot. Jakub Paduch / Platforma Obywatelska / radny Ostrowa Wlkp.
W związku z tym, radny Paduch zwrócił się z interpelacją w tej sprawie do prezydent Beaty Klimek, aby miasto wyszło do kolei z propozycją wznowienia pracy tego ważnego gospodarczo obiektu.
„Dlatego w interpelacji zaproponowałem prezydent Klimek, żebyśmy albo dostosowali ulicę Kolejową do potrzeb tej wyładowni, albo zaproponowali kolei alternatywny grunt” - dodał radny Paduch.
Podobne pytania i propozycje – tylko do innych instytucji – złożył poseł Jarosław Urbaniak.
Parlamentarzysta z Ostrowa, wsparty opinią 15. innych posłów PO z regionu, złożył w tej sprawie interpelację poselską i zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury i Polskich Kolei Państwowych.
rc.fm
To czym się teraz ostrowiaki będą chwalić? hmmmm
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 11218
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Zawsze mogą się pochwalić, że leżą zaledwie 25 km od Kalisza. hahah
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7308
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7308
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Reakcje, po informacji o utworzeniu Uniwersytetu Kaliskiego, w ostrowskich mediach.
- Załączniki
-
- Screenshot_20230310-092434_Facebook.jpg (87.33 KiB) Przejrzano 5993 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Nie przejmowałbym się takimi komentarzami...przecież to patologia... akurat miałem troszkę czasu i wszedłem na Wlkp info czy ostrów24 i miałem przyjemność poczytać również komentarze. Akurat brak jakichkolwiek złych komentarzy... wręcz przeciwnie , mieszkańcy Ostrowa bardzo negatywnie odnoszą się do swojego miasta, w przeciwieństwie do Naszego Kalisza. A takimi chamskimi wpisami bym się nie przejmował, w końcu w każdej społeczności znajdzie się jakiś idiota czy cham....
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7308
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Mniej pieniędzy z Unii dla naszego regionu. „To dobrze rozwijający się obszar”

Było 300, będzie 200 - milionów zł z funduszy unijnych dla Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Wielkopolska, zdaniem unijnych urzędników, rozwija się tak dobrze, że nie potrzebuje większego wsparcia finansowego.
Pieniędzy zatem jest mniej, a mieszkańców w aglomeracji – więcej, bo do stowarzyszenia dołączył Pleszew.
https://www.eska.pl/kalisz/mniej-pienie ... -xXmf.html

Było 300, będzie 200 - milionów zł z funduszy unijnych dla Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Wielkopolska, zdaniem unijnych urzędników, rozwija się tak dobrze, że nie potrzebuje większego wsparcia finansowego.
Pieniędzy zatem jest mniej, a mieszkańców w aglomeracji – więcej, bo do stowarzyszenia dołączył Pleszew.
https://www.eska.pl/kalisz/mniej-pienie ... -xXmf.html
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3923
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Wielkopolska Wschodnia to poziom mniej więcej Szkieletczyzny, ale na zewnątrz działa ta porąbana optyka, że to "bogata Wielkopolska". Potrzebne jest województwo wschodniowielkopolskie i dołączenie do programów dla Ściany Wschodniej. Skoro samorządy okoliczne (tym razem pod wodzą Ostrowa) skapowały, że Uniwersytet Kaliski to korzyść także dla nich, to może w końcu zorientują się też, że bez osobnego województwa będą zawsze dymane. Tylko potem trzeba jeszcze przekonać Konin i Sieradz.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
^^ Nie przesadzajmy. Wielkopolskie jest relatywnie zamożne i miasta nie-wojewódzkie są rozwinięte lepiej od tych z większości innych województw, szczególnie tych wschodnich.
Uniwersytet to nie region, który pełni całkiem sporo funkcji. Taką jedną z bardziej podstawowych jest transport. Jak taki twór miałby utrzymywać dobrą kolej wojewódzką? Przecież tu nie ma silnego aglo, które generuję popyt na taką usługę i jest w stanie wrzucać do kasy wojewódzkiej odpowiednią ilość pieniędzy na jej utrzymanie. Do tego północ nie jest skomunikowana z południem. Owszem, można budować nowe linie kolejowe tylko to kosztuję i to niemało (a na to takiego województwa bez dużych dotacji stać by nie było).
Takiego województwa też nie byłoby stać na przeprowadzanie innych większych inwestycji. Można to mnożyć do znudzenia.
Zresztą gdzie tu wyznaczyć stolicę? Bo Kalisz, Ostrów i Konin to pod względem rozwoju, rozmiaru i oferty bardzo zbliżone miasta. Wydaję mi się, że Kalisz ma szansę na wysunięcie się na prowadzenie, ale mówimy o tu i teraz.
Owszem, można tworzyć słabe województwa, ze słabymi stolicami. Tylko, że to nie jest korzystne dla żadnego z mieszkańców takich województw, może z wyjątkiem tych, którzy mieszkają w stolicy, bo dostaną trochę więcej pieniędzy na jakieś dziadowskie inwestycje.
Jaka jest więc konkluzja? Jeżeli chcemy województwa (a chcemy) to musimy być znacznie silniejszym miastem, oferującym reszcie regionu coś pod względem cywilizacyjnym i mogącym ciągnąć ten region za uszy do góry. Myślenie na zasadzie "dej mi wojewuctwo, bo mam hore miasto" raczej nie przyniesie porządnych skutków i może być bardzo zgubne.
Uniwersytet to nie region, który pełni całkiem sporo funkcji. Taką jedną z bardziej podstawowych jest transport. Jak taki twór miałby utrzymywać dobrą kolej wojewódzką? Przecież tu nie ma silnego aglo, które generuję popyt na taką usługę i jest w stanie wrzucać do kasy wojewódzkiej odpowiednią ilość pieniędzy na jej utrzymanie. Do tego północ nie jest skomunikowana z południem. Owszem, można budować nowe linie kolejowe tylko to kosztuję i to niemało (a na to takiego województwa bez dużych dotacji stać by nie było).
Takiego województwa też nie byłoby stać na przeprowadzanie innych większych inwestycji. Można to mnożyć do znudzenia.
Zresztą gdzie tu wyznaczyć stolicę? Bo Kalisz, Ostrów i Konin to pod względem rozwoju, rozmiaru i oferty bardzo zbliżone miasta. Wydaję mi się, że Kalisz ma szansę na wysunięcie się na prowadzenie, ale mówimy o tu i teraz.
Owszem, można tworzyć słabe województwa, ze słabymi stolicami. Tylko, że to nie jest korzystne dla żadnego z mieszkańców takich województw, może z wyjątkiem tych, którzy mieszkają w stolicy, bo dostaną trochę więcej pieniędzy na jakieś dziadowskie inwestycje.
Jaka jest więc konkluzja? Jeżeli chcemy województwa (a chcemy) to musimy być znacznie silniejszym miastem, oferującym reszcie regionu coś pod względem cywilizacyjnym i mogącym ciągnąć ten region za uszy do góry. Myślenie na zasadzie "dej mi wojewuctwo, bo mam hore miasto" raczej nie przyniesie porządnych skutków i może być bardzo zgubne.
-
- Użytkownik
- Posty: 11218
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Niestety na tę chwilę Kalisz jest miastem powiatowym i takie ma znaczenie. Nie ma tu rzeczy, które by świadczyły o jakimś dużym znaczeniu regionalnym.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 11218
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Im więcej takich inwestycji w aglomeracji tym lepiej.
https://m.rc.fm/news/pleszew-uruchomia- ... 3fqqHeDsOw
https://m.rc.fm/news/pleszew-uruchomia- ... 3fqqHeDsOw
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 11218
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Kolejna inwestycja w naszej ukochanej aglomeracji.
https://rc.fm/news/pleszew-poludniowa-w ... eszew.html
https://rc.fm/news/pleszew-poludniowa-w ... eszew.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Bardzo dobra inwestycja. Co jak co, ale jak na to, że Pleszew to tylko miasteczko to Burmistrz Ptak bardzo dobrze nim zarządza.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Polemizowałbym. Nie wiem czy to z powodu populizmu, czy braku wyobraźni ale swoją decyzja pozbawił Pleszew szansy na stacje kolejowa w centrum miasta. Skazał pleszewian na podróżowanie do Kalisza samochodami, bo nie sądzę żeby ktokolwiek jeździł do Kalisza przez Kowalew. Tym samym wyrządził krzywdę także aglomeracji. Podłączenie stacji Pleszew Miasto do linii kolejowej było IMHO genialnym pomysłem.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Po KDP ciężko byłoby prowadzić ruch aglomeracyjny, za bardzo ograniczałoby to przepustowość linii, której głównym celem jest jak najszybsze podróżowanie po kraju i Europie. Też jestem zdania, że była to kiepska decyzja (bo nic nie szkodzi, aby był wjazd do Pleszewa z KDP), ale do Pleszewa i tak trzeba wybudować zwykłą, konwencjonalną linię. Nie zmienia to jednak faktu, że jak na warunki takiego miasteczka to Burmistrz Ptak wydaję się, że całkiem dobrze zarządza.jp pisze: ↑31 mar 2023, o 10:49Polemizowałbym. Nie wiem czy to z powodu populizmu, czy braku wyobraźni ale swoją decyzja pozbawił Pleszew szansy na stacje kolejowa w centrum miasta. Skazał pleszewian na podróżowanie do Kalisza samochodami, bo nie sądzę żeby ktokolwiek jeździł do Kalisza przez Kowalew. Tym samym wyrządził krzywdę także aglomeracji. Podłączenie stacji Pleszew Miasto do linii kolejowej było IMHO genialnym pomysłem.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Nie miałem na myśli przeprowadzania przez Pleszew Miasto linii KDP, lecz jedynie jednotorowej łącznicy, która pozwalałaby na wprowadzenie do miasta właśnie linii konwencjonalnej oraz niektórych "szybkich" pociągów. Jeden z wariantów dawał taką możliwość. Obawiam się, że zaprzepaszczono szansę na kolejowe skomunikowanie Pleszewa z Kaliszem.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Wiem, ale żeby z Pleszewa dostać się do Kalisza trzeba byłoby wjechać na KDP co ograniczałoby przepustowość. Nie wiem jak będzie podchodziło się do kolei w Polsce po ukończeniu sieci dróg szybkiego ruchu (do 2030, z perspektywą do 2033 roku), ale wybudowanie odcinka Kalisz-Pleszew powinno być całkiem ważne. Umożliwia to znacznie szybsze połączenie Łodzi oraz Kalisza pociągami regionalnymi z Poznaniem.jp pisze: ↑31 mar 2023, o 20:51Nie miałem na myśli przeprowadzania przez Pleszew Miasto linii KDP, lecz jedynie jednotorowej łącznicy, która pozwalałaby na wprowadzenie do miasta właśnie linii konwencjonalnej oraz niektórych "szybkich" pociągów. Jeden z wariantów dawał taką możliwość. Obawiam się, że zaprzepaszczono szansę na kolejowe skomunikowanie Pleszewa z Kaliszem.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Masz rację, że do Kalisza trzeba byłoby wjeżdżać na KDP. Co do przepustowości, to myślę, że część składów dałoby się wcisnąć. Należało też połączyć Miasto z konwencjonalną linią do Ostrowa. Wariant z łącznicą do stacji Pleszew Miasto dawał wiele możliwości. Można było zgłaszać uwagi, proponować rozwiązania. A z tego co mi wiadomo, to w Pleszewie nikt z projektantami nie chciał nawet rozmawiać. Burmistrz po prostu pozbył się problemu...filip pisze: ↑31 mar 2023, o 20:58Wiem, ale żeby z Pleszewa dostać się do Kalisza trzeba byłoby wjechać na KDP co ograniczałoby przepustowość. Nie wiem jak będzie podchodziło się do kolei w Polsce po ukończeniu sieci dróg szybkiego ruchu (do 2030, z perspektywą do 2033 roku), ale wybudowanie odcinka Kalisz-Pleszew powinno być całkiem ważne. Umożliwia to znacznie szybsze połączenie Łodzi oraz Kalisza pociągami regionalnymi z Poznaniem.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Oidp to było zapowiadane, że ma jeździć kilkadziesiąt składów na godzinę. Nie dałoby się tam wcisnąć jeszcze kolei aglomeracyjnej.jp pisze: ↑31 mar 2023, o 21:27Masz rację, że do Kalisza trzeba byłoby wjeżdżać na KDP. Co do przepustowości, to myślę, że część składów dałoby się wcisnąć. Należało też połączyć Miasto z konwencjonalną linią do Ostrowa. Wariant z łącznicą do stacji Pleszew Miasto dawał wiele możliwości. Można było zgłaszać uwagi, proponować rozwiązania. A z tego co mi wiadomo, to w Pleszewie nikt z projektantami nie chciał nawet rozmawiać. Burmistrz po prostu pozbył się problemu...
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Strategia rozwoju AKO.
http://sako-info.pl/ogloszenie-zarzadu- ... umentu-pn/
http://sako-info.pl/ogloszenie-zarzadu- ... umentu-pn/