Aglomeracja OK? - NO!

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1162
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: wollny » 22 gru 2021, o 07:57

jp pisze:
21 gru 2021, o 13:55
wollny pisze:
21 gru 2021, o 11:56

Patrząc z punktu widzenia Kalisza wolałbym mieć przystanek KDP w Ostrowie niż w Sieradzu, tak samo patrząc z punktu widzenia Ostrowa wolałbym mieć przystanek w Kaliszu niż w Sieradzu. Ale jakoś nie pykło i będzie w Sieradzu
właśnie w taki sposób robi się "kaliszokom" wodę z mózgu. Projektanci w żadnej koncepcji nie zakładali stacji KDP wyłącznie dla Kalisza lub Ostrowa. Oba miasta są na tyle duże, że zasługują na stacje kolejowe. Każda koncepcja w której stacja znajdowałaby się w Kaliszu, przewidywała /przewiduje postój pociągów także w Ostrowie. Przesuwanie przystanku mającego obsługiwać Kalisz w kierunku Ostrowa to de facto pozbawianie Kalisza stacji kolejowej. I chyba tylko o to właśnie chodziło... Dodam jeszcze, że planując nowe linie nikt także nie zakładał przystanków np. pomiędzy Pleszewem a Jarocinem, ponieważ miasta te byłyby obsługiwane poprzez swoje stacje wybranymi pociągami. Skoro teraz w aglomeracji jest także Pleszew, to moze wzorem poprzednich negocjacji dojdzie do kolejnych prób likwidacji kolei w Kaliszu? Mozna bedzie teraz forsować stację gdzieś pośrodku aglomeracyjnego trójkąta. 😉 W praktyce oczywiście głównie dla Kalisza, bo przecież nie dla Ostrowa mającego stacje w centrum miasta, której nikt nigdy w żadnej koncepcji KDP nie zamierzał przenosić, likwidować, czy nawet pomijać. To tak ku refleksji.
Dobrze jest sobie podyskutować nad rozlanym mlekiem :wink:
Może wyraziłem się niejasno - w swojej wypowiedzi chciałem pokazać pewien mechanizm i użyłem (może zbyt dużego) uproszczenia. Nie chciałem tutaj po raz enty przeprowadzać analizy wielokryterialnej gdzie ta stacja miałaby być i czy: a) stacja węzłowa powinna być bliżej Ostrowa, który i tak ma dobre połączenie z Poznaniem, b) wystarczy w Ostrowie w tym przypadku jedynie odnoga wrocławska, c) czy dojazd 5 km to w dzisiejszych czasach naprawdę problem, skoro ludzie i tak dojeżdżają np. z Chmielnika czy Wzgórz Kalisza, więc czy dojeżdżają do Szczypiorna czy do Nowych Skalmierzyc to chyba naprawdę żadna różnica?

Najważniejszy jednak bym mechanizm - tak naprawdę nie było współpracy na poziomie SAKO, a przez polityczną indolencję i brak chęci współpracy straciliśmy odnogę wrocławską.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2442
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: jp » 22 gru 2021, o 09:48

Ta nieco dygresyjna wypowiedź z mojej strony, miała na celu pobudzenie wyobraźni. Odpowiem na pytanie czy dojazd do stacji w dzisiejszych czasach to naprawdę problem. Tak, to bardzo istotny problem. Lokalizacja stacji pomiędzy miastami przeczy idei komunikacji zbiorowej, ponieważ generuje ruch indywidualny. Do takiej stacji trzeba przecież dojechać. Dlatego stacje powinny znajdować się w centrach miast, mozliwie najbliżej centrum lub intensywnej zabudowy. Do obecnych stacji w Kaliszu i Ostrowie wielu mieszkańców (dziesiątki tysięcy) może dojść pieszo, dojechać rowerem bądź w ostateczności taryfa czy kom. miejska. Też uważam, że na poziomie AKO tak naprawde nie było współpracy w celu wypracowania najlepszych rozwiązań. Ostrów przyzwyczajony do roli kolejowego monopolisty próbował tylko w jak największym stopniu te pozycję zachować a Kalisz mówiąc kolokwialnie olał sprawę.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6642
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: jasiek20 » 9 maja 2022, o 15:06

Potencjały i problemy dla Kalisza wynikające z obecności w AKO w 2021 roku

• Konieczność koordynacji działań może
opóźniać realizację projektów i inwestycji;
• Rywalizacja pomiędzy podmiotami tworzącymi a AKO;
• Dające się zidentyfikować w pewnych
obszarach różnice w mentalności, będące
pokłosiem z okresu Zaborów do 1918 roku
(pomimo pozornie odległej cezury czasowej,
zjawisko to jest dobrze udokumentowane
w polskiej literaturze naukowej z zakresu
rozwoju regionalnego, socjologii i ekonomii) -
dawna granica pomiędzy Zaborcami przebiega w poprzek obecnego obszaru AKO;
• Stosunkowo niewielka ilość danych empirycznych wskazująca na istnienie korzyści
wynikających z AKO utrudnia wspieranie
nowych inicjatyw i podejmowanie decyzji
opartych na danych (evidence-based);
• Niski kapitał społeczny w mieście Kaliszu
przekłada się tym bardziej na brak tożsamości związanej z AKO. Niewielkie zasoby
kapitału społecznego są w pewnym sensie
rozpraszane pomiędzy miasto Kalisz, a AKO;
• Inne gminy AKO mogą „wysysać” kapitał
społeczny (pozbawiać możliwości osiągnięcia niezbędnej masy krytycznej) z Kalisza;
• AKO przyczynia się do, lub przynajmniej nie
hamuje zjawiska suburbanizacji. „Rozlewanie się” sieci osadniczej podwyższa koszty
świadczenia usług publicznych. To z kolei
powoduje suboptymalne wydatkowanie
środków z budżetu miasta Kalisza, które
w innej sytuacji mogłyby być spożytkowane
na inne cele. Rozlewająca się sieć osadnicza
może powodować również rozlewanie się
(dekoncentrację) aktywności gospodarczej.
Przedsiębiorstwa opuszczające obszar Kalisza przenoszące się do innych gmin będą
uszczuplały dochody podatkowe miasta.

Diagnoza strategiczna m.Kalisza https://www.bip.kalisz.pl/ogloszenia/ko ... agnoza.pdf
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1710
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: ww » 9 maja 2022, o 19:20

Cała ta „nasza aglomeracja” (jak zwykła perorować prezydent Klimek) od samego początku działa dla „dobra naszej aglomeracji” czyli dla dobra „regionu Południowej Wielkopolski ze stolicą w Ostrowie Wielkopolskim”. Kalisz pełni w tym konkubinacie jedynie rolę pożytecznego idioty.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5237
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: milo » 10 maja 2022, o 00:15

"AKO przyczynia się do, lub przynajmniej nie
hamuje zjawiska suburbanizacji."

Ładnie i modnie napisane, ale autor ma jakieś podstawy do takiego wniosku?
Zupełnie nie ma związku pomiędzy AKO a suburbanizacją.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 10 maja 2022, o 00:24

Dokładnie, ale do suburbanizacji się przyczynia wioskowe myślenie, "american dream", tworzenie miast dla samochodów, zbyt duża ilość pasów na jezdni, słabo funkcjonujący transport publiczny, brak świadomości ekologicznej, nieodpowiednia oferta mieszkaniowa dla klasy średniej i wyższej, brak planów aglomeracyjnych.
Ja nawet wiem jak walczyć z suburbanizacją, ale niestety do tego trzeba czasu, wielu łez i potu oraz trochę pieniędzy.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 15 cze 2022, o 23:52

Interesujesz się transportem i mobilnością? 🚴🛴
Masz pomysł, jak można usprawnić komunikację w Kaliszu, Ostrowie Wielkopolskim, Pleszewie, czy w Twojej gminie?
Jeśli tak, to dobrze się składa!
Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach diagnostycznych!
Dla kogo jest to zaproszenie? Dla mieszkańców, organizacji społecznych oraz przedstawicieli władz samorządowych.
Co zrobimy podczas warsztatów? Zapoznamy się z ideą planów zrównoważonej mobilności oraz potencjalnymi korzyściami wynikającymi z ich realizacji. Przedyskutujemy temat własnych codziennych podróży po obszarze Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej, preferencji transportowych oraz potrzeb dotyczących wyboru środków transportu.
Co to da? Im więcej osób podzieli się swoimi spostrzeżeniami, tym bardziej Plan będzie dostosowany do lokalnych warunków, co przełoży się na poprawę sytuacji mobilnościowej w Twojej okolicy.
Kiedy i gdzie się spotykamy? W poniedziałek 20 czerwca, o godz. 10:30 w Akceleratorze Kultury w Kaliszu przy ul. Nowy Świat 2A
Zgłoś się do udziału w warsztatach -> zapisy na stronie: https://forms.gle/GPL1oMJ4JFPwZ2nCA
Nie możesz wziąć udziału w warsztatach? Weź udział w ankiecie -> https://forms.gle/DKCn2Hk79ZrtJXjF8
Czekamy na Ciebie. Do zobaczenia!


Ta.. Już to widzę, Kalisz nadal będzie zdominowany przez samochody.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10501
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: K-man » 16 cze 2022, o 00:07

A tu komentarze naszych "przyjaciół" z aglomeracji. Nie wszystkie są głupie.
https://www.ostrow24.tv/news/163847-poc ... AWorpJkemM

Najlepsze ze tam jęczą na temat straty. A w Kaliszu jęczą, ze kto tam będzie robił za takie grosze.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 16 cze 2022, o 00:28

K-man pisze:
16 cze 2022, o 00:07
A tu komentarze naszych "przyjaciół" z aglomeracji. Nie wszystkie są głupie.
https://www.ostrow24.tv/news/163847-poc ... AWorpJkemM

Najlepsze ze tam jęczą na temat straty. A w Kaliszu jęczą, ze kto tam będzie robił za takie grosze.
Dziwne, że nikt nie napisał o podatkach, które uciekną stamtąd, a przyjdą do nas. To kolejny plus. Nie jestem największym fanem inwestycji "magazynowych", ale każde miejsce pracy się liczy. Na dodatek magazyny zazwyczaj spore podatki zostawiają.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10501
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: K-man » 16 cze 2022, o 10:26

Miasto potrzebuje inwestycji od magazynów bo wysokie technologię. U nas niestety królują obecnie te pierwsze, oby szybko nastąpiła jakaś zmiana.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 16 cze 2022, o 13:09

Wysokich technologii, centrów badawczo-rozwojowych i takich innych nie będzie dopóki uczelnia nie będzie kształciła na dużej ilości kierunków technicznych. Na razie trzeba się cieszyć z tego co jest.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8613
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: gawronik13kalisz » 16 cze 2022, o 19:18

No i wychodzi na to że jedna inwestycja- Panattoni Park Kalisz wessała z pow. ostrowskiego do Kalisza 2 firmy
g13k

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5237
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: milo » 16 cze 2022, o 19:39

Przygotowanie tej strefy pod inwestycje rozpoczęło się na przełomie 2009/2010 r.
Pierwsi inwestorzy : Meyer Tool i Raben to rok 2012/2013.

Ciekawe gdzie byśmy byli, gdyby budowę strefy rozpoczęto wcześniej...
Oraz gdyby zagospodarowano również inne tereny pod inwestycje.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 16 cze 2022, o 19:43

gawronik13kalisz pisze:
16 cze 2022, o 19:18
No i wychodzi na to że jedna inwestycja- Panattoni Park Kalisz wessała z pow. ostrowskiego do Kalisza 2 firmy
Jakby była taka wielkości tej w Szprotawie to prawdopodobnie większość znalazłaby się u nas. :lol:
milo pisze:
16 cze 2022, o 19:39
Przygotowanie tej strefy pod inwestycje rozpoczęło się na przełomie 2009/2010 r.
Pierwsi inwestorzy : Meyer Tool i Raben to rok 2012/2013.

Ciekawe gdzie byśmy byli, gdyby budowę strefy rozpoczęto wcześniej...
Oraz gdyby zagospodarowano również inne tereny pod inwestycje.
Gdyby Kalisz obudził się po włączeniu tych terenów to co innego. Może i demograficznie byśmy wyglądali podobnie, ale budżet byłby o wiele większy. Myślę, że nawet z 200/300mln do przodu.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10501
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: K-man » 10 sie 2022, o 22:24

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 10 sie 2022, o 23:11

Powiem tak: jeżeli chcemy jakkolwiek utrzymać swoją pozycję w kraju albo ją wzmocnić to potrzebujemy transportu regionalnego z prawdziwego zdarzenia. Potrzebny jest często kursujący (jak na skale regionalną/podmiejską) transport, z nowoczesnym taborem i nowoczesnymi rozwiązaniami, integracją biletową. Dobrym wzorem (w Polsce) może być Komunikacja Beskidzka. Ja bym to zrobił tak: zjednoczył spółki PKS Ostrów Wlkp, PKS Kalisz i Pleszewskie Linie Autobusowe w jednego, dużego przewoźnika aglomeracyjnego (jako spółka powiatowo-gminna), zakupił nowy, niskopodłogowy tabor (najlepiej do tego sprawdzi się Iveco Crossway LE stosowany najczęściej jako autobus regionalny/podmiejski na zachodzie), utworzył integrację biletową i specjalną aplikację. Jeżeli cena i czas przejazdu byłyby atrakcyjna wiele osób przesiadłoby się do zbiorkomu na czym najbardziej zyskałyby Kalisz i Ostrów. Naprawdę możliwości są duże. Jest FRPA, ZIT-y, Fundusze Europejskie, można poszaleć i stworzyć coś naprawdę dobrego. Zanim ktoś powie, że "ły, oni majo własny gratochód, nie przesiodo siem." Otóż błędna odpowiedź, zapraszam do Czech, Niemiec, a w szczególności do Szwajcarii. Możecie się nieźle zdziwić. Tylko, żeby to wypaliło to musi być naprawdę dobrze zrobione. Niektóre linie mogłyby nawet na siebie zarabiać (przecież jakoś jeżdżą prywatni przewoźnicy, a nie mają żadnych dopłat itd.).
Zresztą w Kaliszu też można byłoby zrobić zbiorkom z prawdziwego zdarzenia (bo jak ktoś nie porusza się na trasie Dobrzec-Śródmieście to ciężko z komunikacją). To jest opłacalne, przecież chyba nie jesteśmy tacy bogaci, żeby wydawać na wieczne remonty dróg. W bardziej rozwiniętych państwach nie są. :wink:

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 21 paź 2022, o 21:53

http://www.sump.sako-info.pl/

Jestem bardzo ciekawy jak będzie wyglądał ten SUMP.

Szybkie wytłumaczenie jakby ktoś nie wiedział czym są SUMP-y (Sustainable Urban Mobility Plan) to Plany Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Na czym to polega? Miejskie obszary funkcjonalne tworzą takie plany, które dotyczą transportu i urbanistyki i tak naprawdę to głównie od nich będą uzależnione środki unijne na inwestycję. Jeżeli ktoś chce dowiedzieć się trochę więcej to polecam przesłuchać podcast o SUMP-ach na Spotify lub Youtube - kanał Węzeł Przesiadkowy.

Co mi się rzuciło w oczy podczas czytania tego w co chcieliby inwestować:
"Utworzenie aglomeracyjnego systemu transportu publicznego (...) Kolejnym aspektem, który poruszamy podczas tworzeniu PZMM jest kwestia związana z budowaniem struktur zarządzania mobilnością i relacjami z mieszkańcami. Stworzenie spójnego systemu zarządzania transportem na terenie aglomeracji przyczyniłby się do zwiększenia dostępności transportu publicznego oraz poprawy infrastruktury.".
Czyżby w grę wchodził duży przewoźnik aglomeracyjny jak ma to miejsce we Francji? Byłoby to bardzo dobre rozwiązanie jeżeli chodzi o redukcję kosztów i wygodę użytkowania. Niestety bałbym się, że w takiej opcji animozję kalisko-ostrowskie mogłyby wziąć górę.
A drugi problem to prawny, bo u nas nie ma związków aglomeracyjnych, więc zapewne ciężko będzie się dogadać.

"Rower i kolej (...) Nie zapominamy również o transporcie kolejowym oraz rowerowym. Analizujemy istniejące drogi rowerowe, nieprzyjazne miejsca dla pieszych oraz rowerzystów oraz wskazujemy dobre praktyki, które sprawiły, że infrastruktura drogowa stała się bezpieczna i przyjazna dla mieszkańców. Stawiamy również na kolej, poprzez analizowanie i wskazywanie koniecznych działań infrastrukturalnych i organizacyjnych, jak również kwestii związanych z finansowaniem transportu kolejowego.", czyżby chcieli utworzyć S-Bahna pomiędzy Kaliszem i Ostrowem? Jeżeli tak to jest to bardzo ambitny projekt, ale możliwy przy SUMP-ach. Ja bardziej problem upatruję w tym, że o ile do centrum Ostrowa pociągiem dojedziemy to do Kalisza już nie. Jeżeli byśmy chcieli wprowadzić kolej do centrum to potrzebna byłaby budowa tunelu, a raczej jest to bez sensu. No chyba, że kiedyś miałaby powstać kolej na północ. To tak, ale finansowo nie jest to do udźwignięcia dla Kalisza.
Myślę, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby tramwaj dwusystemowy. Przynajmniej jeżeli mają w planach inwestować w szyny.


"Odciążenie sieci dróg, zmniejszanie potrzeb transportowych i budowa centrów lokalnych oraz przesiadkowych" - o ile odciążanie dróg uważam za słuszne to zmniejszanie potrzeb transportowych? Zakażą się ludziom przemieszczać, czy co? No chyba, że chodzi o mądrą urbanistykę to wtedy rozumiem. Ale nadal brzmi to mocno zastanawiająco. :?
Budowa lokalnych centrów przesiadkowych - jak najbardziej na tak. Tylko, że nie tak jak z centrum przesiadkowym przy Majkowskiej, że dostosowujemy komunikację pod centrum przesiadkowe.


Ja osobiście bym wykonał takie działania jeżeli chodzi o zrównoważoną mobilność na ternie Kalisza.
1. Mądra urbanistyka, czyli taka która stawia na człowieka i małe odległości do pokonywania. Zwarta zabudowa, z mocnym natężeniem usług i ludzką skalą zabudowy. Myślę, że tutaj moglibyśmy zacząć od dogęszczania Śródmieścia, co w sumie już powoli zaczęło mieć miejsce.
2. Pełny priorytet dla komunikacji, bez żadnych kompromisów. Buspasy, światła dające priorytet itp.
3. Stworzenie systemu komunikacji miejskiej opartego o przesiadki. Kilka mocnych ciągów z taktem 10 minut, kilka z 20/30-minutowym, a pozostałe to jakieś słabe z 1 h lub gorzej (jakaś linia na Sulisławice, czy coś w tym stylu).
4. Bogata sieć DDR-ów łączących każde osiedle w mieście, m.in budowa bardzo ważnego DDR-u na ul. Górnośląskiej tworzącego ciąg rowerowy na osi Dobrzec-Śródmieście. Myślę, że dobrym pomysłem byłaby budowa velostrady w mieście. Tylko nie wiem gdzie dokładnie mogłaby taka biec. Dużo zależy od ilości wolnego terenu w strefie zurbanizowanej.
5. Utworzenie stref 30 w Śródmieściu.
6. Utworzenie przynajmniej jednego wolnego od autek ciągu pieszego. Myślę, że dobrym ciągiem na początek byłaby od Mostu Kamiennego Śródmiejska-Zamkowa. W pozostałych częściach Śródmieścia utworzenie woonerfów. Dopuszczają one ruch samochodowy, a są przyjazne dla ludzi i mają pozytywny wpływ na przestrzeń miejską.
7. Utworzenie SPP przynajmniej na obszarze "śródmiejskim", czyli od os. Śródmieście, aż do dworca.
8. Budowa tramwaju. To byłoby zdecydowanie najcięższe i najdroższe zadanie. Dużym problemem byłoby finansowanie takiej inwestycji, bo RPO jest tylko dla miast wojewódzkich. Może przez SUMP-y jest to możliwe, ale takie coś musiałoby zostać umieszczone w planach.

To chyba tyle. Zapraszam do dyskusji. :)
Załączniki
akoplakatjpg-1454x2048.jpg
akoplakatjpg-1454x2048.jpg (113.94 KiB) Przejrzano 710 razy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 26 lis 2022, o 17:23


Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1173
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: filip » 17 gru 2022, o 08:43

STOWARZYSZENIE AGLOMERACJA KALISKO-OSTROWSKA BYŁA OBECNA NA PIERWSZEJ WYMIANIE WIEDZY W RAMACH PROJEKTU OBSZARY FUNKCJONALNE W UE
http://sako-info.pl/stowarzyszenie-aglo ... B08DuKxbfM

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3216
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Aglomeracja OK? - NO!

Post autor: kaliszanin2 » 18 gru 2022, o 15:14

Jeżeli nie powstaną związki komunalne o zasięgu aglomeracyjnym, to aglomeracja pozostanie bytem hipotetycznym.

ODPOWIEDZ