Obszerna fotorelacja z remontowanego odcinka Al. Wojska Polskiego.
W foto relacji skupiam się raczej na ciągu pieszo rowerowym, ponieważ w układzie drogowym po za nową nawierzchnią, za wiele się nie zmieni po za tym że powstają przejazdy dla rowerów.
Powstrzymam się również tutaj od komentowania niedoróbek.
Na wstępie dodam że warto wspomnieć o tym że ten odcinek formalnie scala ciąg rowerowy na całej ulicy Wojska Polskiego.
Oczywiście sam ciąg rowerowy pozostawia wiele do życzenia jednak skupię się w tekście, na aktualnie remontowanym odcinku.
Zjeżdżając z góry na odcinku działkowym na AWP mamy od jakiegoś czasu wymalowany i oznakowany stary asfalt jako ciąg pieszo rowerowy.
Tutaj niestety małe rozczarowanie przed skrzyżowaniem, z ul. Widok od strony kurii [os. Widok (WDK)] ciąg pieszo rowerowy się kończy i do skrzyżowania z ul. Polną po stronie WDK jest tylko chodnik dla pieszych ponadto nie uwzględniono również przejazdu rowerowego na 2 stronę.
Po 2 stronie na skrzyżowania AWP - WDK przy działkach zmieniono troszkę tor ciągu pieszo rowerowego.
Dotychczas asfalt chodnikowy od przejścia na Al. WP szedł wzdłuż drogi do ul. Widok.
Postanowiono wykorzystać teren przyległy do płotu, dzięki czemu formalnie wydzielono ciąg pieszo rowerowy od przystanku autobusowego Al. Woj. Pol. Widok, i oddalono ciąg od jezdni przy skrzyżowaniu.
Podsumowując od Widoku do Polnej ciąg pieszo rowerowy istnieje tylko po prawej stronie jadąc od ul. Serbinowskiej.
Na skrzyżowaniu z ul. Polną ciąg pieszo rowerowy magicznie wraca mamy przejazd przez Polną również od strony os. WDK.
Jednak niema tutaj również możliwości przejazdu roweru na 2 stronę ciągu na AWP.
Tak też od ul. Polnej jadąc w dół, Wojska Polskiego mamy ciąg pieszo rowerowy po 2 stronach.
Jadąc ciągiem od strony Os. WDK, Korczak jednak trzeba zwrócić uwagę na znaki przy skrzyżowaniu z ul. Dobrzecką
Mamy tam starą kamienice do rozebrania, która niestety stoi już tyle lat do rozbiórki i nic się w tej kwestii nie dzieje. A w tym miejscu bardzo zasłania widoczność na przejście dla pieszych przez ul. Dobrzecką ponadto sprawia że chodnik jest tam bardzo wąski tak też władze zrezygnowały tam z ciągu pieszo rowerowego i przy samej kamienicy zakazały jazdy rowerem jednak nawierzchnią ciągu wcale się tam nie zmieniła.
Zbliżamy się do ul. Poznańskiej tutaj kończy się ciąg rowerowy po 2 stronach, jednak przed ul. Poznańską mamy możliwość przejazdu na drugą stronę AWP, od tego skrzyżowania, ciąg pieszo rowerowy będzie szedł od strony (szpitala, os. Ogrody)
Z małym wyjątkiem podobnie jak w przypadku ul. Dobrzeckiej przy kamienicy na skrzyżowaniu jest również bardzo mało miejsca więc ograniczamy się do poruszania pieszego dopiero po przejściu przy kamienicy wraca ciąg pieszo rowerowy.
Dojeżdżając do najbliższych świateł drogowych czyli przejścia dla pieszych przez AWP z ul. Ogrodowej do ul. Jabłkowskiego.
Od teraz będziemy mieli możliwość również przejazdu przez te światła rowerem.
I to właśnie od tego przejazdu dla rowerów wraca znów ciąg pieszo rowerowy po 2 stronach AWP.
Ciąg oczywiście ciągnie się do ul. Kościuszki a nawet dalej jednak to tutaj zakończymy bo tutaj kończy się remontowany odcinek.
Niebyłym bym sobą gdybym nie ponarzekał mi w tym wszystkim zabrakło jednej spójności.
Generalnie widać że tam gdzie wolno korzystać z roweru, mamy asfalt natomiast tam gdzie nie, mamy płytki.
Tak jest właśnie na skrzyżowaniu przy Poznańskiej.
Jednak dlaczego nie zastosowano tego również przy kamienicy na ul. Dobrzeckiej?
Nie będę się również rozwodził nad brakiem możliwości przejazdu rowerem z jednej strony Wojska Polskie na drugą stronę, przy ul. Widok jak i Polnej z początku myślałem że problemem wąska wyspa na której zwyczajnie rower się nie mieści, jednak trochę niżej mamy podobne wyspy jednak ze światłami i tam przejazdy już zrobiono.
Zaintrygowało mnie również oznakowanie za przystankiem autobusowym Al. Woj. Pol. Poznańska.
Jest to jedyny przystanek autobusowy na którym formalnie postanowiono wydzielić pas rowerowy od pieszego.
No i przed przystankiem powstał znak C-16 + C-17 .
Za przystankiem powstała specjalna drobna kostka spójna z remontowanym odcinkiem ponieważ ta kostka jest również widoczna na wyspach przy przejazdach rowerowych.
Cała niejasność jak dla mnie jednak zaczyna się tuż za przystankiem gdzie wydzielony odcinek wraca z powrotem do asfaltowej nawierzchni na której mamy narysowanych pieszych i rower natomiast przy końcu kostki mamy również znak C-13A czyli koniec ścieżki rowerowej jednak pytanie czy nie powinien na nim wisieć również wisieć znak C-16/C-17
Łącznie 35 zdjęć z remontowanego odcinka z czwartkowego spaceru znajdziecie na:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 5860859634