DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Co się martwisz o 11, większym poronionym pomysłem było przegięcie 11 w stronę Ostrowa, jedynym "uzasadnieniem ekonomicznym" było odsunięcie Kalisza od drogi. Budując S25 z Kalisza do Sopotu, która oby jak najszybciej powstała jest sposobem na naprawianie błędów decydentów o sieci dróg w kraju. Szkoda tylko, że tak mało parlamentarzystów z naszego regionu jest za angażowanych w tą inwestycję
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Budowanie dla budowania? To później trzeba będzie też utrzymać.
Do Trójmiasta masz już z Bydgoszczy i Torunia dojazd autostradami na wprost, wystarczy przez Inowrocław kawałek z Konina do Bydgoszczy lub Torunia.
Ale z Konina już teraz można dojechać autostradą do Trójmiasta przez Kostrzyń i Bydgoszcz (można też zrobić sobie skrót przez Wrześnię i Gniezno). Jest tylko nieznacznie dalej.
.
Do Trójmiasta masz już z Bydgoszczy i Torunia dojazd autostradami na wprost, wystarczy przez Inowrocław kawałek z Konina do Bydgoszczy lub Torunia.
Ale z Konina już teraz można dojechać autostradą do Trójmiasta przez Kostrzyń i Bydgoszcz (można też zrobić sobie skrót przez Wrześnię i Gniezno). Jest tylko nieznacznie dalej.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
A którą ekspresówką z Kalisza do tych miejscowości które wymieniłeś można dojechać.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Trzeba zmodernizować DK25 lub zbudować S25 OstrówW-Kalisz-Konin-Inowrocław-Bydgoszcz (lub Toruń).
Minimalny fragment do budowy (lub modernizacji) to OstrówW-Kalisz-Konin.
I do tego S11.
.
Minimalny fragment do budowy (lub modernizacji) to OstrówW-Kalisz-Konin.
I do tego S11.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tylko jak będziemy liczyć na własnych parlamentarzystów to tą drogę będziemy mieli jak obwodnice Kalisza
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
S25 to raczej do Słupska, a nie do Sopotu. Ale z Bydgoszczy chyba już bez problemu się dojedzie do Trójmiasta.Stanis pisze: ↑14 gru 2024, o 13:15Co się martwisz o 11, większym poronionym pomysłem było przegięcie 11 w stronę Ostrowa, jedynym "uzasadnieniem ekonomicznym" było odsunięcie Kalisza od drogi. Budując S25 z Kalisza do Sopotu, która oby jak najszybciej powstała jest sposobem na naprawianie błędów decydentów o sieci dróg w kraju. Szkoda tylko, że tak mało parlamentarzystów z naszego regionu jest za angażowanych w tą inwestycję
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jakieś wybory czy jak że tu nagle taki NEWS?
Nie żebym w tą drogę wierzył.
Ale jak mowa o takich projektach to jako Kaliszanin powiem tylko że droga powinna iść od Ostrowa.
Ponadto skoro miałaby mieć status "S" powinniśmy powrócić do przebiegu obwodnicy przy Castoramie.
Dla mnie aktualny odcinek drogi do Konina jest dojść absurdalny...
Po prostu większy sens połączenia czy to z Poznaniem czy Łodzią/Warszawą miała by S12.
Pominę już fakt najdroższej autostrady w Europie.
Wydłużenie w kierunku Inowrocławia jak najbardziej OK i nadaje sensu drodze na Konin.
Wolałbym co prawda zamiast Bydgoszczy od Inowrocławia kierunek Toruń.
Bo przy Toruniu mamy A1 czyli autostradę do Trójmiasta oraz od A1 można odbić w przyszłości na S16 od Grudziądza na Olsztyn / Warmińsko Mazurskie.
Sam odcinek Bydgoszcz - Słupsk jak dla mnie dojść absurdalny nie żeby narzekał że mamy tak bogaty kraj że niedługo będziemy mieć lepszą siatkę dróg niż Niemcy...
Ale rzeczywiście na ten moment uważam że są ważniejsze odcinki chociażby właśnie S12 w naszej okolicy.
Ponieważ trasa Bydgoszcz - Słupsk byłaby o małym zaludnieniu ponadto przebieg bardzo zbliżony do S11.
Sam sens skrócenia drogi do Bydgoszczy też byłby kiepski tak jak mówię TORUŃ.
To nasze okno na życie.
Bo połączenie z Bydgoszczą po za tym że mamy połączenie z Bydgoszczą nic nie daje.
Oczywiście daje jakieś okólne połączenie do A1 czy to do Torunia S10 czy S5 do Grudziądza ale to zbędne koło.
S10 w drugą stronę czyli Piłę/Szczecin też od nas sensu niema.
Ponieważ czy to Z ostrowa czy przez Ostrów / Pleszew do Piły dojedziemy S11
Nie żebym w tą drogę wierzył.
Ale jak mowa o takich projektach to jako Kaliszanin powiem tylko że droga powinna iść od Ostrowa.
Ponadto skoro miałaby mieć status "S" powinniśmy powrócić do przebiegu obwodnicy przy Castoramie.
Dla mnie aktualny odcinek drogi do Konina jest dojść absurdalny...
Po prostu większy sens połączenia czy to z Poznaniem czy Łodzią/Warszawą miała by S12.
Pominę już fakt najdroższej autostrady w Europie.
Wydłużenie w kierunku Inowrocławia jak najbardziej OK i nadaje sensu drodze na Konin.
Wolałbym co prawda zamiast Bydgoszczy od Inowrocławia kierunek Toruń.
Bo przy Toruniu mamy A1 czyli autostradę do Trójmiasta oraz od A1 można odbić w przyszłości na S16 od Grudziądza na Olsztyn / Warmińsko Mazurskie.
Sam odcinek Bydgoszcz - Słupsk jak dla mnie dojść absurdalny nie żeby narzekał że mamy tak bogaty kraj że niedługo będziemy mieć lepszą siatkę dróg niż Niemcy...
Ale rzeczywiście na ten moment uważam że są ważniejsze odcinki chociażby właśnie S12 w naszej okolicy.
Ponieważ trasa Bydgoszcz - Słupsk byłaby o małym zaludnieniu ponadto przebieg bardzo zbliżony do S11.
Sam sens skrócenia drogi do Bydgoszczy też byłby kiepski tak jak mówię TORUŃ.
To nasze okno na życie.
Bo połączenie z Bydgoszczą po za tym że mamy połączenie z Bydgoszczą nic nie daje.
Oczywiście daje jakieś okólne połączenie do A1 czy to do Torunia S10 czy S5 do Grudziądza ale to zbędne koło.
S10 w drugą stronę czyli Piłę/Szczecin też od nas sensu niema.
Ponieważ czy to Z ostrowa czy przez Ostrów / Pleszew do Piły dojedziemy S11
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tutaj chodzi o połączenie bazy wojskowej w Ustce z bazą wojskową w Budgoszczy i dalej z bazą wojskową Powidz.
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Do tego nie potrzeba drogi A/S. Trzeba dokończyć S6 oraz usprawnić dojazd z Ustki do S6 oraz z Powidzia do S5 drogami o odpowiedniej nośności.
Poza tym lepszy jest układ rozproszonych mniejszych dróg niż drogich skupionych. Na tych mniejszych drogach trzeba zadbać, aby były nieco szersze pojedyńcze pasy w obie strony, tak aby zmieściły się na nich pojazdy wojskowe oraz aby miały odpowiednią nośność podłoża i mostów/wiaduktów.
Tak samo jak KDP nie jest potrzebne wojsku, a raczej dobrze utrzymana sieć zwykłej kolei z odpowiednią ilością bocznic do rozładowywania transportów wojskowych. Wojna na Ukrainie pokazała, że koleje są bardzo istotne, szczególnie do transportu na większe odległości.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przetargi planowane do ogłoszenia w 2025 r.
https://www.gov.pl/web/gddkia/przetargi ... QqX9zDV9dg
Na liście przetargów planowanych warunkowo są obwodnice Przytocznej i Kalisza o łącznej długości ok. 26 km, dla których trwa obecnie postępowanie odwoławcze od wydanych decyzji środowiskowych.
https://www.gov.pl/web/gddkia/przetargi ... QqX9zDV9dg
Na liście przetargów planowanych warunkowo są obwodnice Przytocznej i Kalisza o łącznej długości ok. 26 km, dla których trwa obecnie postępowanie odwoławcze od wydanych decyzji środowiskowych.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Cieszy przetarg na obwodnicę Miedzyborza, brakuje obwodnicy Błaszek
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W Błaszkach jest chyba kwestia DŚU.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
masz rację:
19.12.2024 r.
Dnia 16.12.2024r. Burmistrz Błaszek obwieścił, że sprawa dotycząca wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Błaszek w ciągu drogi krajowej nr 12”
nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.
Został wyznaczony nowy termin rozstrzygnięcia w przedmiotowej sprawie do dnia 31 marca 2025 r.
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3923
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Trzeba cisnąć ws. obwodnic. Północna obwodnica Opatówka i Kalisza z dojazdem do Sobótki, obwodnica Błaszek plus obwodnica Wróblewa i mamy 3/4 S12 Sieradz-Sobótka. Docelowo eski do Poznania. Wrocławia, Łodzi i Bydgoszczy/Torunia. Luka w kierunku Częstochowy.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jakie problemy komunikacyjne rozwiązuję (potencjalna) obwodnica w ciągu S12 poprowadzona północą prosto przez Natura2000 zamiast południem?
Obwodnica Błaszek to przekrój 1x2, w dodatku z geometrią nie spełniającą parametrów drogi kategorii S. Więc żadnego pożytku z tej drogi w kontekście S12 nie będzie.
Obwodnica Błaszek to przekrój 1x2, w dodatku z geometrią nie spełniającą parametrów drogi kategorii S. Więc żadnego pożytku z tej drogi w kontekście S12 nie będzie.
-
- Użytkownik
- Posty: 3923
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No nie wiem jak ty to chciałbyś poprowadzić skoro Natura 2000 wchodzi fragmentem nawet na teren m. Kalisza.
A podejście do Sobótki niczym by się tu nie różniło. Tym bardziej, że S11 będzie mocno odchylona na zachód względem obecnej obwodnicy Sobótki w ciągu DK11. A za to dawałoby lepsze połączenie z kaliską strefą inwestycyjną na Dobrzecu (duży węzeł na przecięciu DK25 i S12).Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Poprowadzenie obwodnicy poza granicami miasta pozwoli na przygotowanie i realizację przez Miasto Kalisz dalszego odcinka drogi na odcinku od istniejącego węzła drogowego (w rejonie Castoramy) do połączenia z ul. Dobrzecką i docelowo z ul. Poznańską (DK12), co z pewnością przyczyni się do aktywizacji przyległych terenów – informuje Ciupek.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi-i-autostrady/obwodnica-kalisza-bedzie-impulsem-gospodarczym-dla-regionu-94031.html
Dobrze rozumiem, że miasto planuje przedłużenie niedoszłej obwodnicy Kalisza, która obecnie kończy się za Castoramy?
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi-i-autostrady/obwodnica-kalisza-bedzie-impulsem-gospodarczym-dla-regionu-94031.html
Dobrze rozumiem, że miasto planuje przedłużenie niedoszłej obwodnicy Kalisza, która obecnie kończy się za Castoramy?
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
bardzo dobrze, że zaczynamy o tym rozmawiać.matteo94 pisze: ↑26 sty 2025, o 19:37Poprowadzenie obwodnicy poza granicami miasta pozwoli na przygotowanie i realizację przez Miasto Kalisz dalszego odcinka drogi na odcinku od istniejącego węzła drogowego (w rejonie Castoramy) do połączenia z ul. Dobrzecką i docelowo z ul. Poznańską (DK12), co z pewnością przyczyni się do aktywizacji przyległych terenów – informuje Ciupek.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 94031.html
Dobrze rozumiem, że miasto planuje przedłużenie niedoszłej obwodnicy Kalisza, która obecnie kończy się za Castoramy?
Inwestycja jak najbardziej potrzebna. (chociaż najpierw należy przebić Wyspiańskiego do Stawiszyńskiej i wykonać ten ostatni fragment od Włókniarzy do Alei Sikorskiego.
Odległość od Inwestorskiej do Poznańskiej to 3,3 km plus do wybudowania dwa ronda (przy ulicy Dobrzeckiej oraz przy Poznańskiej).
Skoro Trasa przy Polnej do Księżnej Jolanty kosztowała 22 mln zł, gdzie było do wybudowania 3 ronda a długość to 1,4 km to idąc tym tropem w 45mln zł byśmy się zmieścili. (znając życie podzielą tą budowę na dwa etapy).
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy