DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Rozbudowa Drogi nr. 25 Kalisz-Ostrów Wielkopolski
Do 2012 roku GDDKiA ma wybudować jedynie drugą jezdnię z Kalisza do Ostrowa, a droga na całej jej długości ma być zmodernizowana dopiero w roku 2020
Pisza o tym w ŻK
Czyli jest to dobra wiadomość
Pisza o tym w ŻK
Czyli jest to dobra wiadomość
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, o 19:35 przez andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Mysle, ze jak beda budowac druga jezdnie, to rownoczesnie bedzie remont starej jezdni obok. Wynika to chodzby z roznicy poziomow jaka prawdopodobnie wyniknie. Remont bedzie polegal na zfrezowaniu dosc grubej warstwy i nalaniu 2 nowych warstw, w tym wierzchniej (sciernej).
Bardzo dobra wiadomosc, bo jest to priorytetowa inwestycja drogowa dla naszej aglomeracji.
Bardzo dobra wiadomosc, bo jest to priorytetowa inwestycja drogowa dla naszej aglomeracji.
ciekawe jak rozwiążą problem drugiej nitki w wioskach?? np. w Czekanowie??sector-ostrow pisze:Mysle, ze jak beda budowac druga jezdnie, to rownoczesnie bedzie remont starej jezdni obok. Wynika to chodzby z roznicy poziomow jaka prawdopodobnie wyniknie. Remont bedzie polegal na zfrezowaniu dosc grubej warstwy i nalaniu 2 nowych warstw, w tym wierzchniej (sciernej).
Bardzo dobra wiadomosc, bo jest to priorytetowa inwestycja drogowa dla naszej aglomeracji.
Jakoś nie wierzę że do 2012 wybudują drugą nitkę. Jak na razie nie ma planów, wykupionych gruntów, rozstrzygniętych przetargów i protestów. Sami wiecie ile na takie sprawy potrzeba czasu. Bardziej przemawia do mnie budowa drugiej nitki do 2020.
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
Re: Rozbudowa Drogi nr.25 Kalisz-Ostrow Wielkopolski
To jest chyba tylko w papierowym wydaniu. Jeśli się mylę, to proszę o link, bo nie mogę znależć.andrzej pisze:Do 2012 roku GDDKiA ma wybudować (...) drugą jezdnię z Kalisza do Ostrowa (...) Pisza o tym w ŻK (...)

Ja też żadnych linków nie znalazłem myślę ze dziennikarz, który to napisał dzwonił do GDDKiA do Poznania i zaczerpnął informacji na ten temat , bo jeżeli to nie prawda do podam do sądu Życie Kalisza , bo ta gazeta lokalna podaje nie wiarygodne informacje i okłamuje mieszkańców Kalisza , ostatnio pomówiła prezydenta ze miał współpracować SB nie czerpiąc na ten temat żadnych informacji, sprostowanie i oświadczenia prezydenta jest w Nowych Faktach Kaliskich .
NFK maja dużo lesze żródła informacji niż wyżej wymieniona gazeta
To ten artykuł tez może być mało wiarygodny,
Jeżeli tak jest to niech admin ten temat usunie ale jeszcze poczekajmy parę tygodni może UM będzie coś wiedział
Andrzej
Ta druga jezdnia to pewnie będzie tylko od wiaduktu w Skalmierzycach do Ostrowa (odcinek obwodnica-Ostrów powstaje w związku z budową obwodnicy, pozostanie tylko kilka kilometrów wiadukt-obwodnica), a na obwodnicy Skalmierzyc zapewne już nie. Jest przecież znakomity argument, że Kalisz ma już jedną drogę do Skalmierzyc i w tej sytuacji jednojezdniowa obwodnica "na razie" wystarczy. Dzięki temu wreszcie droga Ostrów-Skalmierzyce będzie lepsza niż Kalisz-Skalmierzyce, co zostanie osiągnięte dzięki staraniom Kalisza w ramach porozumienia aglomeracyjnego.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Nie na temat, ale w Naszym Rynku zacytowali Torzyńskiego, który wizydę Kaczyńskiego Lecha podsumował tak: "Kalisz będzie teraz zazdrościć Ostrowowi". Powiem szczerze, że to mnie zirytowało. Jak na razie to Ostrów zazdrości nam KDP, co ukazuje się tupaniem w podłogę. Prezydent Polski też był szczery: "(...) elit takich miast jak Ostrów, czy Krotoszyn(...)" - już ja taką elitą nie chce być. Jeżeli Ostrów jest na równi z Krotoszynem to współczuję.
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Nie ma czegos takiego jak "Obwodnica-Ostrow, bo w rejonie wezla "Ostrow" czyli DK25/S11 obwodnica bedzie przebiegala w granicach administracyjnych Ostrowa. Tak samo caly wezel jest w granicach miasta. 4 pasy beda od centrum miasta, przez wezel z S11 az pod Czekanow.dyskutant pisze:Ta druga jezdnia to pewnie będzie tylko od wiaduktu w Skalmierzycach do Ostrowa (odcinek obwodnica-Ostrów powstaje w związku z budową obwodnicy, pozostanie tylko kilka kilometrów wiadukt-obwodnica), a na obwodnicy Skalmierzyc zapewne już nie. Jest przecież znakomity argument, że Kalisz ma już jedną drogę do Skalmierzyc i w tej sytuacji jednojezdniowa obwodnica "na razie" wystarczy. Dzięki temu wreszcie droga Ostrów-Skalmierzyce będzie lepsza niż Kalisz-Skalmierzyce, co zostanie osiągnięte dzięki staraniom Kalisza w ramach porozumienia aglomeracyjnego.
Jesli beda dobudowywali druga jezdnie na DK25 miedzy naszymi miastami to na pewno w pierwszej kolejnosci dobuduja druga jezdnie do obwodnicy Skalmierzyc z prostej przyczyny - tam bedzie najlatwiej, poniewaz jest juz pozostawione na to miejsce, wykupione grunty i dostosowane obiekty inzynierskie. Trzeba bedzie tylko wiadukt w Ociazu rozbudowac. Natomiast pozostaly fragment bedzie trudniejszy do dobudowania drugiej jezdni z powodow o ktorych juz ktos pisal. W Czekanowie nie obedzie sie bez burzenia przynajmniej 2 domow. Na pozostalych odcinkach raczejnie trzeba bedzie nic wyburzac, choc mieszkancy Fabianowa chyba beda mieli ekrany dzwiekowe pod oknami.
[ Dodano: Sro, 21.01.2009, 20:30 ]
Mowa byla o Ostrowie i Krotoszynie poniewaz w tym dniu Prezydent odwiedzal wlasnie te dwa miasta.szymkalisz pisze:Nie na temat, ale w Naszym Rynku zacytowali Torzyńskiego, który wizydę Kaczyńskiego Lecha podsumował tak: "Kalisz będzie teraz zazdrościć Ostrowowi". Powiem szczerze, że to mnie zirytowało. Jak na razie to Ostrów zazdrości nam KDP, co ukazuje się tupaniem w podłogę. Prezydent Polski też był szczery: "(...) elit takich miast jak Ostrów, czy Krotoszyn(...)" - już ja taką elitą nie chce być. Jeżeli Ostrów jest na równi z Krotoszynem to współczuję.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, o 20:35 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Poniewaz byla mowa o Kaczynskim to uzyje jego stylu wypowiedzi (nie myslic z trescia wypowiedzi)szymkalisz pisze:^^ "Mowa byla o Ostrowie i Krotoszynie poniewaz w tym dniu Prezydent odwiedzal wlasnie te dwa miasta."
Ja wiem ale współczuję porównania Ostrowa do Krotoszyna i stwierdzenia waszego prezydenta.

Po pierwsze to nie chodzilo tu o zadne porownanie, a o zwykle wymienienie nazw. Po drugie to nie uwazam, ze Krotoszyn jest gorszy od Ostrowa, alboi Ostrow od Kalisza. A po trzecie to wogole nie rozumiem co to znaczy "gorsze i "lepsze" miasto? Z gory mowie, ze nie chce sie wdawac w tym watku w zadne dyskusje na ten temat.
Ciesze sie, ze sie cieszyszSector, jak ja się cieszę, że wróciłeś! na forum, bo dawno twoich postów nie widziałem!

Drugą jezdnię trzeba budować od wiaduktu nad torami w obie strony. Budowa najpierw drugiej jezdni obwodnicy Skalmierzyc pozostawia na dłużej wąskie gardło wiadukt - obwodnica Ostrowa, a poprawa najpierw tego wąskiego gardła grozi wieczną prowizorką na obwodnicy Skalmierzyc.sector-ostrow pisze:(...)Jesli beda dobudowywali druga jezdnie na DK25 miedzy naszymi miastami to na pewno w pierwszej kolejnosci dobuduja druga jezdnie do obwodnicy Skalmierzyc z prostej przyczyny - tam bedzie najlatwiej, poniewaz jest juz pozostawione na to miejsce, wykupione grunty i dostosowane obiekty inzynierskie. (...)
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Czyli tak zle i tak niedobrzedyskutant pisze:Drugą jezdnię trzeba budować od wiaduktu nad torami w obie strony. Budowa najpierw drugiej jezdni obwodnicy Skalmierzyc pozostawia na dłużej wąskie gardło wiadukt - obwodnica Ostrowa, a poprawa najpierw tego wąskiego gardła grozi wieczną prowizorką na obwodnicy Skalmierzyc.


Bliżej, szybciej i bezpieczniej
Kierowcy długo czekali, ale wreszcie się doczekali. W poniedziałek, w samo południe została otwarta obwodnica Nowych Skalmierzyc. – 22 lata czekaliśmy na tę inwestycję, aby wyprowadzić ruch z centrum Skalmierzyc i Nowych Skalmierzyc – przypomniała Bożena Budzik, burmistrz Nowych Skalmierzyc.- To jest bardzo ważny 8-kilometrowy odcinek na mapie drogowej Wielkopolski. Teraz koncentrujemy się na obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego i chcemy, żeby do 2020 roku Ostrów z Kaliszem połączyła droga czteropasmowa - mówił Marek Napierała, dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA. (…)
NFK
piszą ze do 2020 roku będzie jeżdzić 4 pasmową droga po miedzy miastami , jakoś wierzyć mi się niechce, najpierw to musi być obwodnica Kalisza , póżniej mogą myśleć o rozbudowie tej drogi

Kierowcy długo czekali, ale wreszcie się doczekali. W poniedziałek, w samo południe została otwarta obwodnica Nowych Skalmierzyc. – 22 lata czekaliśmy na tę inwestycję, aby wyprowadzić ruch z centrum Skalmierzyc i Nowych Skalmierzyc – przypomniała Bożena Budzik, burmistrz Nowych Skalmierzyc.- To jest bardzo ważny 8-kilometrowy odcinek na mapie drogowej Wielkopolski. Teraz koncentrujemy się na obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego i chcemy, żeby do 2020 roku Ostrów z Kaliszem połączyła droga czteropasmowa - mówił Marek Napierała, dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA. (…)
NFK
piszą ze do 2020 roku będzie jeżdzić 4 pasmową droga po miedzy miastami , jakoś wierzyć mi się niechce, najpierw to musi być obwodnica Kalisza , póżniej mogą myśleć o rozbudowie tej drogi


Andrzej
artykuł z calisia.pl Nie jestem tylko pewien czy w dobrym miejscu to wklejam (ostatni słabo z czytaniem wątków drogowych
) jeśli będzie w złym miejscu to przeniesiemy
Droga nr 25 - co dalej?
Aga
25/09/2009 11:48
Nie ulicą Podmiejską i Stanczukowskiego, jak planowano wcześniej, ale nową drogą – łączącą obwodnicę Nowych Skalmierzyc z ulicą Poznańską pobiegnie nowy odcinek trasy nr 25. O planach dotyczących tej właśnie trasy mówił Prezydent i Wiceprezydenci miasta podczas ostatniej konferencji prasowej.
D
Aga
Daniel Sztandera, Wiceprezydent
Niedawno oddano do użytku obwodnicę Nowych Skalmierzyc. Jej powstanie nie wpłynęło na zmniejszenie ruchu na Al. Wojska Polskiego czy Podmiejskiej w Kaliszu. W planach jest jednak powstanie odcinka, który miałby zmniejszyć to natężenie. Trzykilometrowa trasa przebiegałaby od obwodnicy Nowych Skalmierzyc do ul. Poznańskiej.
Od dłuższego czasu myśleliśmy o tym, co zrobić, by drogę nr 25 skierować w takie miejsce, by zmniejszyć ruch z Al. Wojska Polskiego i Podmiejskiej i ułatwić życie mieszkańcom Kalisza – mówił Janusz Pęcherz, Prezydent Kalisza – Nakreślaliśmy w naszych planach nowy przebieg drogi nr 25 w granicach Kalisza. Zabiegaliśmy o to, by w dokumentach wojewódzkich dotyczących głównie strategii rozwoju transportu woj. wielkopolskiego, ale także dokumentach rozwoju woj. wielkopolskiego w ogóle, znalazły się zapisy co do nowych obwodnic Kalisza, głównie obwodnicy północnej. Takie zapisy są.
Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. Z tego miejsca biegłby odcinek od nowej obwodnicy Nowych Skalmierzyc, przed pola dobrzeckie, do ul. Poznańskiej.
Kalisz jako Miasto na prawach powiatu samo jest odpowiedzialne za sfinansowanie budowy tej drogi. Za budowę dróg w obrębie miast, które nie są powiatami grodzkimi odpowiada rząd, a dokładnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt powstania trzykilometrowego odcinka wynosiłby ok. 100 milionów złotych. Miasto nie może sobie pozwolić na tę inwestycję ze środków własnych. Aplikowało więc o dotacje unijne. Ze względu jednak na zmianę przepisów, wniosek okazał się niekompletny i został odrzucony. Rozpoczęła się więc realizacja prac projektowych. Za te odpowiedzialna jest firma z Gliwic wyłoniona w drodze przetargu.
Będziemy się starać o finanse. Jest duże prawdopodobieństwo, że pod koniec roku budżetowego Unii Europejskiej mogą pojawić się dodatkowe środki na powstanie tego odcinka, wynikające z rozstrzygnięć przetargów w całym kraju – uzupełnia Daniel Sztandera, Wiceprezydent – Miasto Kalisz bowiem nie będzie w stanie w ciągu dwóch lat przy takim budżecie, jaki mamy wybudować tej drogi.
Decyzje o tym, jakie drogi rząd powinien budować w pierwszej kolejności podejmowane są na podstawie zmierzonego natężenia ruchu panującego na poszczególnych drogach – tłumaczy Daniel Sztandera –
Na drodze krajowej nr 11, która przebiega przez Ostrów, przez miasto przejeżdża 28 tys. pojazdów na dobę. Droga krajowa nr 25 – tutaj mamy największe nasilenie na odcinku Kalisz – Ostrów – 15,168 pojazdów na dobę, na odcinku Kalisz, w kierunku autostrady w Koninie – 6693 pojazdów. Przy takich różnicach wiadomo, gdzie w pierwszej kolejności będą budowane drogi. Trasa nr 25 nie doczeka się tak szybko czteropasmowej drogi do Konina. W przyszłym roku na tej trasie budowane będą lewoskręty, by usprawnić ruch.
Gdy zakończona zostanie budowa obwodnicy Ostrowa, budowana będzie czteropasmowa droga z Ostrowa do Kalisza, by upłynnić ruch prawie 16 000 pojazdów.
Jesienią mają być prowadzone rozmowy z Dyrekcją Generalną na temat budowy odcinka drogi, która wyprowadzi trasę nr 25 od ul. Poznańskiej do granicy być może z gminą Żelazków czy Blizanów – zapowiada Janusz Pęcherz – To będzie zadanie Dyrekcji Generalnej.
Nadchodzi też czas, by w planach pojawiła się obwodnica północna Kalisza. Myślimy, że stanie się to raczej po 2012 roku. Północna obwodnica prawdopodobnie w ogóle nie wchodziłaby w granice Kalisza.

Droga nr 25 - co dalej?
Aga
25/09/2009 11:48
Nie ulicą Podmiejską i Stanczukowskiego, jak planowano wcześniej, ale nową drogą – łączącą obwodnicę Nowych Skalmierzyc z ulicą Poznańską pobiegnie nowy odcinek trasy nr 25. O planach dotyczących tej właśnie trasy mówił Prezydent i Wiceprezydenci miasta podczas ostatniej konferencji prasowej.
D
Aga
Daniel Sztandera, Wiceprezydent
Niedawno oddano do użytku obwodnicę Nowych Skalmierzyc. Jej powstanie nie wpłynęło na zmniejszenie ruchu na Al. Wojska Polskiego czy Podmiejskiej w Kaliszu. W planach jest jednak powstanie odcinka, który miałby zmniejszyć to natężenie. Trzykilometrowa trasa przebiegałaby od obwodnicy Nowych Skalmierzyc do ul. Poznańskiej.
Od dłuższego czasu myśleliśmy o tym, co zrobić, by drogę nr 25 skierować w takie miejsce, by zmniejszyć ruch z Al. Wojska Polskiego i Podmiejskiej i ułatwić życie mieszkańcom Kalisza – mówił Janusz Pęcherz, Prezydent Kalisza – Nakreślaliśmy w naszych planach nowy przebieg drogi nr 25 w granicach Kalisza. Zabiegaliśmy o to, by w dokumentach wojewódzkich dotyczących głównie strategii rozwoju transportu woj. wielkopolskiego, ale także dokumentach rozwoju woj. wielkopolskiego w ogóle, znalazły się zapisy co do nowych obwodnic Kalisza, głównie obwodnicy północnej. Takie zapisy są.
Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. Z tego miejsca biegłby odcinek od nowej obwodnicy Nowych Skalmierzyc, przed pola dobrzeckie, do ul. Poznańskiej.
Kalisz jako Miasto na prawach powiatu samo jest odpowiedzialne za sfinansowanie budowy tej drogi. Za budowę dróg w obrębie miast, które nie są powiatami grodzkimi odpowiada rząd, a dokładnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt powstania trzykilometrowego odcinka wynosiłby ok. 100 milionów złotych. Miasto nie może sobie pozwolić na tę inwestycję ze środków własnych. Aplikowało więc o dotacje unijne. Ze względu jednak na zmianę przepisów, wniosek okazał się niekompletny i został odrzucony. Rozpoczęła się więc realizacja prac projektowych. Za te odpowiedzialna jest firma z Gliwic wyłoniona w drodze przetargu.
Będziemy się starać o finanse. Jest duże prawdopodobieństwo, że pod koniec roku budżetowego Unii Europejskiej mogą pojawić się dodatkowe środki na powstanie tego odcinka, wynikające z rozstrzygnięć przetargów w całym kraju – uzupełnia Daniel Sztandera, Wiceprezydent – Miasto Kalisz bowiem nie będzie w stanie w ciągu dwóch lat przy takim budżecie, jaki mamy wybudować tej drogi.
Decyzje o tym, jakie drogi rząd powinien budować w pierwszej kolejności podejmowane są na podstawie zmierzonego natężenia ruchu panującego na poszczególnych drogach – tłumaczy Daniel Sztandera –
Na drodze krajowej nr 11, która przebiega przez Ostrów, przez miasto przejeżdża 28 tys. pojazdów na dobę. Droga krajowa nr 25 – tutaj mamy największe nasilenie na odcinku Kalisz – Ostrów – 15,168 pojazdów na dobę, na odcinku Kalisz, w kierunku autostrady w Koninie – 6693 pojazdów. Przy takich różnicach wiadomo, gdzie w pierwszej kolejności będą budowane drogi. Trasa nr 25 nie doczeka się tak szybko czteropasmowej drogi do Konina. W przyszłym roku na tej trasie budowane będą lewoskręty, by usprawnić ruch.
Gdy zakończona zostanie budowa obwodnicy Ostrowa, budowana będzie czteropasmowa droga z Ostrowa do Kalisza, by upłynnić ruch prawie 16 000 pojazdów.
Jesienią mają być prowadzone rozmowy z Dyrekcją Generalną na temat budowy odcinka drogi, która wyprowadzi trasę nr 25 od ul. Poznańskiej do granicy być może z gminą Żelazków czy Blizanów – zapowiada Janusz Pęcherz – To będzie zadanie Dyrekcji Generalnej.
Nadchodzi też czas, by w planach pojawiła się obwodnica północna Kalisza. Myślimy, że stanie się to raczej po 2012 roku. Północna obwodnica prawdopodobnie w ogóle nie wchodziłaby w granice Kalisza.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------