Strona 59 z 68

Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25

: 5 lis 2021, o 14:20
autor: wollny
satori pisze:
5 lis 2021, o 12:11
przeceniacie i to znacznie znaczeniach tych kilku kilometrów... Jak ktoś teraz zadaje sobie trud jechania przez to masakrycznie zajebane korkami miasto to 3km drogi tranzytowej jedno czy dwu-jezdniowej nie będzie o niczym decydowało jeśli chodzi o lokalizację inwestycji...
Pełna zgoda. Poza tym jak ktoś ma do przejechania 500km, to te 3 km na pewno zrobią różnice. Te 3 km robią różnice tylko lokalsom.

Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25

: 5 lis 2021, o 16:35
autor: jp
wollny pisze:
5 lis 2021, o 14:20
Te 3 km robią różnice tylko lokalsom.
Lokalne aspekty też są ważne. Każda eska przebiegająca przez lub w pobliżu większego ośrodka, oprócz roli tranzytowej, powinna także wkomponowywać się w układ miasta, którego obwodnicę stanowi. Powinna stanowić jego integralną część. Nowy przebieg drogi nr 25 z Ostrowa do Konina powinien także, a może nawet przede wszystkim uwzględniać docelowo dogodne połączenie Kalisza z Ostrowem.

Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25

: 5 lis 2021, o 16:41
autor: marekchelsea
wollny pisze:
5 lis 2021, o 14:20
satori pisze:
5 lis 2021, o 12:11
przeceniacie i to znacznie znaczeniach tych kilku kilometrów... Jak ktoś teraz zadaje sobie trud jechania przez to masakrycznie zajebane korkami miasto to 3km drogi tranzytowej jedno czy dwu-jezdniowej nie będzie o niczym decydowało jeśli chodzi o lokalizację inwestycji...
Pełna zgoda. Poza tym jak ktoś ma do przejechania 500km, to te 3 km na pewno zrobią różnice. Te 3 km robią różnice tylko lokalsom.
Czytajcie ze zrozumieniem. Mówiłem o tranzycie (który jedzie przez miasto), a nie o przyszłych inwestycjach w strefie ekonomicznej. Dla lokalnych ten kawałek nie ma znaczenia, bo nikt nie będzie jeździł na około. Do Ostrowa to też nie ma znaczenia, tylko tranzyt do strefy ma tu znaczenie.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 lis 2021, o 23:22
autor: tomash
http://umap.openstreetmap.fr/pl/map/dk2 ... 01/18.0471 dodano przybliżoną lokalizacje DK12 oraz północną obwodnicę miasta wraz z obwodnicą Opatówek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 lis 2021, o 23:44
autor: filip
tomash pisze:
28 lis 2021, o 23:22
http://umap.openstreetmap.fr/pl/map/dk2 ... 01/18.0471 dodano przybliżoną lokalizacje DK12 oraz północną obwodnicę miasta wraz z obwodnicą Opatówek
Aj, aj. Trochę lipa, bo zbyt to omija nasze miasto. A nie miała pójść tu S12 zmiast DK12?

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 29 lis 2021, o 06:34
autor: satori
tomash pisze:
28 lis 2021, o 23:22
http://umap.openstreetmap.fr/pl/map/dk2 ... 01/18.0471 dodano przybliżoną lokalizacje DK12 oraz północną obwodnicę miasta wraz z obwodnicą Opatówek
Brawa dla Kolegi za czujność. Dodałem to co jest w Planie Zagospodarowania przestrzennego dla woj. Wielkopolskiego tj. DK/S12
od Poznańskiej do Sobótki.
Ponadto korzystając z nowych ortofotomap wtrasowałem obwodnice Opatówka aż do Kokanina - teren robi się mocno zabudowany, trudno o inny wariant, może w jakichś drobnych detalach. Samorządowcy powinny zabezpieczyć ten korytarz w lokalnych planach zagospodarowania bo potem będą protesty że wyburzenia.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 29 lis 2021, o 13:37
autor: wollny
satori pisze:
29 lis 2021, o 06:34
Ponadto korzystając z nowych ortofotomap wtrasowałem obwodnice Opatówka aż do Kokanina - teren robi się mocno zabudowany, trudno o inny wariant, może w jakichś drobnych detalach. Samorządowcy powinny zabezpieczyć ten korytarz w lokalnych planach zagospodarowania bo potem będą protesty że wyburzenia.
Serio? Przez tereny Natura 2000?

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 29 lis 2021, o 15:32
autor: satori
wollny pisze:
29 lis 2021, o 13:37
Serio? Przez tereny Natura 2000?
[/quote]
Tak, na odcinku około 1,1km. Odginając drogę (i być może tracąc parametry do Ski ale chyba nie) można jeść do 260m.
Na jednej i drugiej długości da radę zminimalizować znacznie oddziaływanie drogi na dolinę Swędrni...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 25 gru 2021, o 11:57
autor: Vocatont
Nowy terminarz inwestycyjny dla obwodnicy Kalisza. Nie w 2023 a w 2025 roku może rozpocząć się jej budowa. Inwestycja opóźnia się, bo poddany analizie jest potencjalny wariant jej przebiegu, zgłoszony przez gminę Nowe Skalmierzyce.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... e18e_0LlVs

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 25 gru 2021, o 13:11
autor: marekchelsea
Wszystko zależy jak szybko będzie DŚU, ale najpierw muszą złożyć wniosek, pewnie za pół roku dopiero. Wydanie samej decyzji to min. rok do nawet 5 lat (w razie protestów), ale jeśli obędzie się bez protestów to do dwóch lat max. Powiem szczerze, że ten 2025 jest bardzo optymistyczny, więc realnie wbicie łopaty nastąpi w 2026 najwcześniej, bo jeszcze przetarg, projekt budowlany, wydanie ZnRID, a to trwa... Fakty jak zawsze biją pianę:

Taki wariant jest zaskakujący, bo zakłada budowę nowego węzła na wysokości rozbudowywanego, spokojnego osiedla w Skalmierzycach. Wariant ostatecznie może być odrzucony, ale cała procedura jego oceny musi być przeprowadzona.

Co to ma do rzeczy? Sama Gmina wybrała, więc raczej im odpowiada, ale w Kaliszu to by chcieli pod Gołuchowem obwodnicę...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 25 gru 2021, o 13:54
autor: satori
Taki wariant jest zaskakujący
Typowe pier*olenie tego portalu...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 25 gru 2021, o 14:54
autor: kaliszanin2
Poznański (postpruski) program dla Kalisza na licencji Kononowicza: żeby nie było nic!
Niestety sami kaliscy włodarze, poczynając od nieszczęsnego Sapińskiego, wymyślając nowe warianty dali pretekst do wdrożenia w życie tej niszczącej poznańskiej strategii.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 17 maja 2022, o 22:12
autor: filip

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 17 maja 2022, o 23:30
autor: milo
filip pisze:
17 maja 2022, o 22:12
Obwodnica Kalisza zagrożona?
https://zyciekalisza.pl/artykul/obwodni ... na/1309017
Pitolenie o Szopenie.
Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 31 lip 2022, o 09:56
autor: andre
A co to tak trudno podpuścić burmistrza Skalmierzyc żeby optował przy swoim wariancie, nie zgodnym z wariantem Kalisza. I tak się właśnie stało , bo konsultacje ruszą ponownie a rządowe obietnice przesuną się w dalej nie określoną przyszłość , co jest na rękę bo Państwo nie ma kasy !!! Podobnie jest trasą szybkiej kolei , gdzie co kilka lat zmieniają warianty trasy żeby tylko zyskiwać na czasie !!!

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 31 lip 2022, o 20:58
autor: marekchelsea
Burmistrz NS broni tym wariantem interesów Kalisza. Jeśli ktoś tego nie widzi, tzn. że popiera kaliską władzę, która działa na szkodę miasta.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 1 sie 2022, o 06:50
autor: satori
Z upływem czasu coś się pamięć zatarła...
Burmistrz NS broni tym wariantem interesów Kalisza. Jeśli ktoś tego nie widzi, tzn. że popiera kaliską władzę, która działa na szkodę miasta.
Warianty NS tylko kilka kilometrów od strony NS leci po śladzie obecnej obwodnicy by w okolicach Gniazdowa i tak się odgiąć na węzeł wg projektowanego przebiegu - na DK12 w okolicach ul. Kaliska/Szwedzka...
Więc nie widzę tu żadnego interesu w jeżdżeniu do Gniazdowa mieszkańców Kalisz by tam wjechać na obwodnicę. ZERO SENSU.

Jedyne co burmistrz NS zrobił to zafundował kaliszanom kilka lat więcej życia z tranzytem w mieście... A wydłużony czas pozwala innym samorządowcom lobbować za swoimi inwestycjami i jeszcze bardziej odsunąć w czasie realizację tej naszej obwodnicy...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 1 sie 2022, o 08:45
autor: jp
Te kilka km robi dużą różnice. To prawda, że burmistrz zafundował opóźnienia, ale już na samym początku planowania popełniono błąd, przedstawiając do wyboru tylko 3 a praktycznie 2 warianty(miejski i pozamiejski) Przy czym w przypadku pozamiejskiego nie pozostawiono żadnego wyboru przedstawiając tylko jeden. Trzeba było wcześniej myśleć o wariantowosci pozamiejskiego przebiegu skoro warianty przez miasto praktycznie nie wchodziły w grę. A nie wchodziły w grę głównie z przyczyn politycznych i populistycznych...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 1 sie 2022, o 09:12
autor: kaliszanin2
satori pisze:
1 sie 2022, o 06:50
Warianty NS tylko kilka kilometrów od strony NS leci po śladzie obecnej obwodnicy
Acha, TYLKO kilka kilometrów dwujezdniowej trasy w kierunku Ostrowa. Czyli furda, te kilka kilometrów to możemy sobie zafundować z miejskiej kasy. W dzisiejszych czasach to pryszcz. A jedynie słuszny wariant z pokrętem w Ociążu daje przecież koledze Sapińskiemu wielkie poparcie na osiedlu Dobrzec, czyli pewną reelekcję. No, może nie daje, ale przecież dawał, wróć, mógł dać, a przynajmniej tak się wydawało, czyli jest w tym wariancie racjonalne jądro.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 1 sie 2022, o 09:55
autor: marekchelsea
satori pisze:
1 sie 2022, o 06:50
Z upływem czasu coś się pamięć zatarła...
Burmistrz NS broni tym wariantem interesów Kalisza. Jeśli ktoś tego nie widzi, tzn. że popiera kaliską władzę, która działa na szkodę miasta.
Warianty NS tylko kilka kilometrów od strony NS leci po śladzie obecnej obwodnicy by w okolicach Gniazdowa i tak się odgiąć na węzeł wg projektowanego przebiegu - na DK12 w okolicach ul. Kaliska/Szwedzka...
Więc nie widzę tu żadnego interesu w jeżdżeniu do Gniazdowa mieszkańców Kalisz by tam wjechać na obwodnicę. ZERO SENSU.

Jedyne co burmistrz NS zrobił to zafundował kaliszanom kilka lat więcej życia z tranzytem w mieście... A wydłużony czas pozwala innym samorządowcom lobbować za swoimi inwestycjami i jeszcze bardziej odsunąć w czasie realizację tej naszej obwodnicy...
Tu chodzi o tranzyt i strefę ekonomiczną przy Inwestorskiej, te kilka km dla tirów robi dużą różnicę, bo nie pojadą przez Al. WP i Podmiejską, odciążą miasto. Ta obwodnica nie będzie dla kaliszan, ale dla tranzytu. Mogła być drogą dla kaliszan, ale w wariancie miejskim, którego nie chcą. Do kogo pretensje...?