Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
: 1 sie 2022, o 10:07
tylko wariant miejski ma sens i to stanowi problem ze wiekszosc z ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy
Jakież to szczęście, że nie mamy obwodnicy i oby nigdy nie powstała i nie dzieliła Wszystkie miasta murem podzielone, tylko Kalisz jakimś cudem jeszcze się trzyma Mamy już mur od północy w postaci A2. Od zachodu jesteśmy odgrodzeni murem S11. Ostrów można jeszcze przeboleć ale Kościelną Wieś, Gołuchów, Kuchary, Kucharki i inne garnki ? Skoro obwodnica ma być murem, to po co się ograniczać?
Nie rozumiem.... Patrzę na mapę i widzę że:marekchelsea pisze: ↑1 sie 2022, o 09:55Tu chodzi o tranzyt i strefę ekonomiczną przy Inwestorskiej, te kilka km dla tirów robi dużą różnicę, bo nie pojadą przez Al. WP i Podmiejską, odciążą miasto. Ta obwodnica nie będzie dla kaliszan, ale dla tranzytu.
Istnieje jeszcze coś takiego jak znak B-5. I tylko od ZDM będzie zależało czy odpowiednio zorganizują ruch.
Skąd ty te głupotki wytrzasnąłeś? Kalisz to miasto nadzwyczaj nieprzyjazne dla rowerzystów i pieszych, a bardzo przyjazne dla kierowców. Praktycznie wszędzie można wjechać samochodem w mieście, parkingów jest dużo i w większości są darmowe, a jak są płatne to za marne grosze.
Podałem tylko jedno z możliwych rozwiązań dla newralgicznych ulic. Jedna obwodnica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych (wbrew głoszonym przez niektórych teoriom). Ale jeśli ktoś miałby jechać na północ z Dobrzeca to znakiem B-5 można go przymusić żeby nadrobił te 10km.
Tak naprawdę to Kalisz jest jednym z nielicznych miast tej wielkości, które potrzebuję pełnego ringu pozamiejskiego. DK25 i S/DK12 obowiązkowo 2x2 bo ruchem się obroni ta droga i łącznik południowy w przekroju 2x1. To powinno dać nam spokój z ruchem tranzytowym. Za to na terenie miejskim trzeba znacząco rozbudować zbiorkom i pokusić się nawet o tramwaj (myślę, że UE bez problemu da na tramy, bo akurat to ich ulubiony środek transportu miejskiego), promować UTO i rowery. Jeżeli będzie potrzeba i uda się zdobyć pieniądze to można wybudować pełną 2-gą ramę komunikacyjną. Inaczej to będzie katastrofa finansowa, ekologiczna (jakość powietrza w mieście) i estetyczna dla miasta.
Nie, nie przekonują mnie takie ograniczenia. Mogłoby to zniechęcać do lokowania niektórych firm w strefie Dobrzec na rzecz Ostrowa. No bo skoro chcąc dostać lub wydostać się ze strefy w Kalisza i tak zawsze trzeba byłoby jechać 10 km w kier. Ostrowa...wollny pisze: ↑18 sie 2022, o 01:35Podałem tylko jedno z możliwych rozwiązań dla newralgicznych ulic. Jedna obwodnica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych (wbrew głoszonym przez niektórych teoriom). Ale jeśli ktoś miałby jechać na północ z Dobrzeca to znakiem B-5 można go przymusić żeby nadrobił te 10km.
Tutaj już o tym pisali- Dla obwodnicy Kalisza trwają prace studialne na etapie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe (STEŚ). W dniu 28 kwietnia br. odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), podczas którego wyłoniono wariant 6 przebiegu inwestycji, jako preferowany do dalszych analiz i ponownej oceny podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), planowanego jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku – poinformowała nas Alina Cieślak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trwa posiedzenie KOPI dla rozbudowy DK25 na odcinku Ostrów Wlkp. – Kalisz - Konin”, odc. B. Kokanin - Biskupice Ołoboczne (obwodnica Kalisza)