Strona 66 z 68

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 14 sty 2023, o 22:46
autor: milo
marekchelsea pisze:
14 sty 2023, o 21:26

No i pod stołem dwa miesiące później załatwili sprawę. Poglądy macie podobne, to się zgadza, czyli lewicowe. Ale dlaczego robicie to kosztem miasta, a później zdziwicie się jak droga będzie na papierze, bo RDOŚ dostanie tyle listów protestacyjnych, że latami będzie myślał nad wydaniem decyzji... W tym wypadku popieram Walczaka, bo argumenty ma dla NS i dla Kalisza.
Zapewne tak to się skończy czyli przedłużeniem procedury, widać że i burmistrz NS i powiat ostrowski są zdeterminowani w obronie wariantu 6.

Szukając powodów dla których Kinastowski tak obstaje przy wariancie 5, nie widzę innego poza koniecznością dofinansowania ( 20 mln ). :?

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 15 sty 2023, o 00:52
autor: marekchelsea
Niech wymieni ziemię z NS i wtedy problem z głowy... Ale chyba chodzi jeszcze o inne tematy. Wystarczy popatrzeć z kim się spotyka prezydent i niestety wiele to wyjaśnia. Widzę niestety analogię z PAD, czyli gadam coś i podpisuję, ale do końca nie wiem co, bo nie ja decyduję...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 15 sty 2023, o 08:54
autor: jasiek20
milo pisze:
14 sty 2023, o 22:46


Szukając powodów dla których Kinastowski tak obstaje przy wariancie 5, nie widzę innego poza koniecznością dofinansowania ( 20 mln ). :?
Może faktycznie chodzi o włączenie tych terenów do miasta. Wtedy miałoby to sens.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 15 sty 2023, o 19:11
autor: satori
Panowie, przestańcie się przepychać jak na targu o to co kto powiedział / jakich użył słów bo to wszystko nie jest warte złamanego grosza... Mnie też irytuje postawa NS ale jak to z pieniaczami zamiast dać im wodę na młyn lepiej zbyć milczeniem... Im dłużej będą pyskówki tym bardziej się oddala w ogóle ta obwodnica...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 15 sty 2023, o 22:54
autor: marekchelsea
Mnie irytuje postawa władz Kalisza, bo przez nich ta obwodnica nie powstanie...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 16 sty 2023, o 12:19
autor: jasiek20
Warianty budowy kaliskiej obwodnicy cały czas wzbudzają silne emocje zarówno wśród mieszkańców Kalisza, jak i gminy Nowe Skalmierzyce. Krystian Kinastowski marginalizuje kwestię oburzenia społecznego wpisaniem wariantu nr 5 w protokół posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, kiedy do dalszej realizacji miał przekazany zostać wariant 6, czyli ten zaproponowany przez Burmistrza Nowych Skalmierzyc. Wspomina o zaledwie 15 osobach, gdzie zgodnie z dokumentem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego ze stycznia 2021 roku wynika, że za wariantem preferowanym przez samorządy Nowych Skalmierzyc oraz Gołuchowa opowiedziało się w ankiecie 176 osób. Rolnicy z gminy Nowe Skalmierzyce w grudniu 2022 r. wyjechali ciągnikami, w proteście przeciwko nieprawidłowościom w protokole posiedzenia KOPI, na Drogę Krajową nr 25.

"Wszyscy rolnicy, którzy mieszkają we wsiach Boczków, Biskupice, Trkusów, Głóski mają tam swoje działki, swoje pola. To dotyczy praktycznie wszystkich rolników. Mało tego, cześć rolników będzie musiała nadrobić kilka, a nawet kilkanaście kilometrów, żeby dostać się na swoje pola. To nie jest tak, że będzie możliwy przejazd, jak przez zwykłą drogę gminną. Rolnicy będą musieli objechać obwodnicę dookoła, bo w jednym miejscu będzie wiadukt albo dwa, z których będą musieli skorzystać. Dla nas jest to jakaś abstrakcja. Tak nie powinno być. Obwodnica ma służyć mieszkańcom i to niekoniecznie nam mieszkańcom wsi, ale miastu" - powiedział radiuCENTRUM Karol Frąszczak - organizator protestów społecznych rolników w sprawie przebiegu obwodnicy Kalisza w wariancie 5.

Samorząd Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce stanowczo zaznacza, że nie zamierza blokować inwestycji, jaką jest rozbudowa Drogi Krajowej nr 25. Od samego początku samorząd uważa, że obwodnica Kalisza oraz trasa szybkiego ruchu w kierunku Konina jest niezwykle potrzebna kaliszanom, mieszkańcom całego regionu południowej Wielkopolski, w tym zwłaszcza Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej.


"Trzeba sobie zdać sprawę z jeszcze jednej rzeczy. Kalisz nie jest miastem tranzytowym. To nie jest miejscowość taka jak Pleszew, Jarocin, czy z mniejszych miejscowości Kotlin. Kalisz jest miastem docelowym, tutaj są zakłady produkcyjne, przemysłowe, usługowe i jest bardzo duży ruch między Kaliszem a Ostrowem Wielkopolskim, który stanowi około 80% całego ruchu w Kaliszu. Zaledwie 20% to jest ruch tranzytowy, z czego około 15 punktów procentowych stanowi tranzyt na Łódź, więc i tak trzeba będzie przejechać przez Kalisz. Dlatego ta obwodnica zaproponowana przez pana burmistrza Walczaka to jest najlepsze rozwiązanie i dla Kalisza i dla mieszkańców gminy Nowe Skalmierzyce" - dodaje Frąszczak.

Wariant kompromisowy zaproponowany przez Jerzego Łukasza Walczaka - burmistrza Nowych Skalmierzyc zakłada utworzenie dodatkowego węzła pozwalającego na wjazd na obwodnicę również dla mieszkańców i przedsiębiorców z ul. Wrocławskiej czy ul. Inwestorskiej. Takie rozwiązanie miałoby znacznie odciążyć jedyny w wersji wariantu nr 5. węzeł na ul. Poznańskiej.

https://rc.fm/news/kalisz-nowe-skalmier ... stkim.html

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 17 sty 2023, o 14:54
autor: jasiek20
Który wariant obwodnicy Kalisza został wybrany na posiedzeniu KOPI 30 września? Burmistrz Jerzy Łukasz Walczak: „To my zdecydujemy, mieszkańcy gminy Nowe Skalmierzyce, gdzie ta obwodnica przez naszą gminę będzie przebiegać, a nie prezydent Kinastowski.”

https://calisia.pl/ktory-wariant-obwodn ... wski,60475

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 14 lut 2023, o 18:06
autor: filip
Zawiadomienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z 10 lutego 2023 r., znak: WOO-II.420.73.2022.AON.2 (dot. rozbudowa drogi krajowej nr 25 Konin-Kokanin)
https://www.gov.pl/web/rdos-poznan/zawi ... in-kokanin

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 23 mar 2023, o 14:15
autor: jasiek20
https://rc.fm/news/kalisz-nowe-skalmier ... piaty.html

Wariant piąty obwodnicy Kalisza został wybrany przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych jako ten, który będzie realizowany. Poinformowano o tym podczas konferencji prasowej.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 23 mar 2023, o 20:14
autor: marekchelsea
"A jednak wariant piąty" - A jednak będą protesty (taki powinien być tytuł)...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 07:44
autor: wollny
A co właściwie w tym wariancie nie pasuje burmistrzowi NS?

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 07:49
autor: Cristof
wollny pisze:
24 mar 2023, o 07:44
A co właściwie w tym wariancie nie pasuje burmistrzowi NS?
W skrócie to okolicznym rolnikom zostaną podzielone grunty orne i stracą dogodny dojazd do nich przez drogę.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 08:03
autor: jasiek20
Cristof pisze:
24 mar 2023, o 07:49
wollny pisze:
24 mar 2023, o 07:44
A co właściwie w tym wariancie nie pasuje burmistrzowi NS?
W skrócie to okolicznym rolnikom zostaną podzielone grunty orne i stracą dogodny dojazd do nich przez drogę.
A finalnie i tak je przyłączymy do Kalisza :)

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 09:30
autor: milo
jasiek20 pisze:
24 mar 2023, o 08:03

A finalnie i tak je przyłączymy do Kalisza :)
Akurat tam to nieistotne pola, natomiast osiedle Antczaka zostaje po "naszej" stronie i ono niezwłocznie powinno być włączone.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 10:26
autor: jasiek20
milo pisze:
24 mar 2023, o 09:30
jasiek20 pisze:
24 mar 2023, o 08:03

A finalnie i tak je przyłączymy do Kalisza :)
Akurat tam to nieistotne pola, natomiast osiedle Antczaka zostaje po "naszej" stronie i ono niezwłocznie powinno być włączone.
Liczę na to, że w przyszłości będą to tereny pod dalszy rozwój strefy gospodarczej. Tereny przy Castoramie też z 17 lat czekały na swoje zagospodarowanie przy przyłączeniu do Kalisza. Trzeba myśleć przyszłościowo o mieście.
A osiedle Antczaka już dawno powinno być włączone do Kalisza. Już samo to, że przylega bezpośrednio do miasta jest wystarczającym argumentem. Czytając uzasadnienia powiększenia Koszalina czy Rzeszowa, właśnie takie argumenty stosowano i fuzja odbywała się bez problemu.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 24 mar 2023, o 14:10
autor: Jacenty
jasiek20 pisze:
24 mar 2023, o 10:26
milo pisze:
24 mar 2023, o 09:30
jasiek20 pisze:
24 mar 2023, o 08:03

A finalnie i tak je przyłączymy do Kalisza :)
Akurat tam to nieistotne pola, natomiast osiedle Antczaka zostaje po "naszej" stronie i ono niezwłocznie powinno być włączone.
Liczę na to, że w przyszłości będą to tereny pod dalszy rozwój strefy gospodarczej. Tereny przy Castoramie też z 17 lat czekały na swoje zagospodarowanie przy przyłączeniu do Kalisza. Trzeba myśleć przyszłościowo o mieście.
A osiedle Antczaka już dawno powinno być włączone do Kalisza. Już samo to, że przylega bezpośrednio do miasta jest wystarczającym argumentem. Czytając uzasadnienia powiększenia Koszalina czy Rzeszowa, właśnie takie argumenty stosowano i fuzja odbywała się bez problemu.
Osiedle Antczaka w Koscielnej Wsi oczywiście,że już dawno powinno być przyłączone do Miasta. Było by z tego dużo plusów a i tak komunikacyjnie miasto im służy chąc nie chcąc. Dziwi to, że miasto nie podejmuje prób włączenia tego osiedla do Kalisza, powinno nam zależeć żebyśmy mieli jak najwięcej mieszkańców. . Najgorsze że teraz ta trasa do Skalmierzyc drugiej nitki raczej się nie doczeka.. Przypuszczam, że chociażby z uwagi na kampanie wyborczą czekać będą nas protesty ze Skalmierzyc. Im się nie spieszy.
I byle nie opóźniali budowy, bo najwięcej strat przynosi przeciąganie, a nie wariant.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 5 kwie 2023, o 08:29
autor: jasiek20
"Ze zdumieniem oraz nieukrywanym żalem przyjąłem informację o zorganizowanej przez Prezydenta Kalisza Krystiana Kinastowskiego konferencji prasowej w sprawie wyboru wariantu rozbudowy drogi krajowej nr 25, która odbyła się 23 marca 2023 roku w Kaliszu. Jest to dla mnie przykład zupełnego braku zrozumienia oraz chęci współpracy pomiędzy samorządami, które w ramach Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej winny ze sobą rozmawiać dla dobra mieszkańców. Zamiast tego otrzymaliśmy bardzo zły klimat wokół inwestycji, która ma służyć wszystkim kierowcom. Przy takim zaangażowaniu w budowanie porozumienia nie wróżę powstania pełnej obwodnicy Kalisza w ciągu następnych dziesięcioleci- na tym etapie bowiem rozmawiamy o jej drobnym zaledwie fragmencie. Upolitycznienie całej sytuacji w moim odczuciu także nie buduje dobrych relacji na przyszłość.
Jako burmistrz oczywiście nadal będę angażował się w planowane procedury środowiskowe, ponieważ w mojej ocenie kwestia wyboru ostatecznego wariantu nie jest jeszcze zamknięta, a przynajmniej nie powinna taka być. Uważam, że na posiedzeniu KOPI w dniu 30 września 2022 roku nie doszło do wyboru wariantu nr 5. Na mój wniosek o udostępnienie nagrania otrzymałem odpowiedź odmowną, w związku z czym skierowałem skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na bezczynność organu w tym zakresie. Czekam także na odpowiedź o kalkulację kosztów inwestycji dla poszczególnych wariantów. Moje zainteresowanie budzi w tym miejscu także kwestia szacowania kosztów przedsięwzięcia przez Prezydenta Kalisza- wspomniane 60 mln. zł, które rzekomo miasto musiałoby wyłożyć z własnej kieszeni za odcinek liczący kilkaset metrów wydaje się absurdalnie zawyżone i nieproporcjonalne w stosunku do całości zadania. Ile musiałaby kosztować taka inwestycja przy podanych stawkach?
Oprócz tego, w związku z ewidentnymi wątpliwościami co do wyboru wariantu, 8 marca br. złożyłem wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o wszczęcie kontroli doraźnej w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. W kontekście tych faktów obwieszczanie sukcesów w towarzystwie polityków oraz prasy uważam za nierozważne.
Warto także podkreślić, że za naszym samorządem stoi murem cała Rada Powiatu Ostrowskiego, która w dniu 21 grudnia 2022 roku jednogłośnie podjęła apel w sprawie sprzeciwu wobec budowy w forsowanym przez Kalisz wariancie 5. Twierdzenie, że inwestycji w proponowanym przebiegu sprzeciwia się wyłącznie Gmina i Miasta Nowe Skalmierzyce z moją osobą na czele jest więc nieprawdziwe, a lekceważenie potencjału około 160 000 mieszkańców powiatu reprezentowanych poprzez swoich radnych - co najmniej nieroztropne. Manipulujące faktami jest więc stwierdzenie, że Aglomeracja Kalisko-Ostrowska wspiera wariant 5, skoro cały powiat ostrowski jest temu przeciwny.
Ponadto nie zgadzam się ze stanowiskiem, że samorząd, który mam zaszczyt reprezentować, powoduje opóźnienie prac projektowych. Od samego początku razem z mieszkańcami stoimy na stanowisku, że zasadne jest wykorzystanie powstałej już od 2009 roku infrastruktury w jak największym zakresie. W tym momencie marnuje się starania oraz zabiegi, które były podejmowane lata temu w celu powstania społecznego konsensusu. Temu przecież mają służyć konsultacje! Przypomnę ponownie, że konsekwentnie od 2017 roku popieramy wypracowany wcześniej wariant, nie zamykając się jednocześnie na rozwiązania kompromisowe. Wówczas wariant ten został określony mianem 2b. Ileż razy należy podkreślać o wykupionych gruntach oraz przygotowanej infrastrukturze technicznej? Na cóż wystosowany wiosną 2019 roku list otwarty w sprawie przebiegu trasy? Przypomnę, że mamy dzisiaj 2023 rok. O jakim kompromisie usłyszeliśmy od władz Kalisza?
Jako samorząd mamy prawo brać udział we współdecydowaniu o naszym losie. Obwodnica ma służyć przez następne pokolenia, muszą to być więc rozważne decyzje. Źle się dzieje, kiedy włodarz innego miasta wychodzi poza swoje kompetencje i chce decydować o strategicznych sprawach innego ośrodka, nawet jeśli różnimy się pod względem ilości mieszkańców. Rozumiem obawy Prezydenta Kalisza o finansowanie drobnego fragmentu trasy z budżetu miasta, to jednak bardziej problem natury formalno-prawnej statusu drogi, która chociaż ma parametry drogi przyspieszonej, to formalnie nią nie jest. Lecz czy nasi sąsiedzi zastanawiają się, kto będzie ponosił koszty utrzymywania wielokilometrowego odcinka już zrealizowanej trasy? Naszemu samorządowi taki wydatek nie jest potrzebny. Kto w tym miejscu zastanawia się nad zwykłą gospodarnością publicznych pieniędzy? Obwodnica Kalisza to temat znany od wielu lat, a jak widać dla wąskiej grupy osób nie jest problemem, aby budżet państwa ponownie ponosił koszty projektowe, wykonawcze, nie patrząc nawet na aspekt społeczny.
Uważam, że bagatelizowanie przez część środowiska realnych problemów oraz obaw rolników, traktując ich całkowicie marginesowo w kontrze z interesami innych grup społecznych, jest sprzeczne z zasadami współżycia społecznego. To w końcu ich ziemie mają zostać podzielone. Już raz brać rolnicza oddała tereny pod powstającą obwodnicę, zgodziła się ona także co do wariantu kompromisowego umożliwiającego powstanie inwestycji, która ma ponoć służyć wszystkim mieszkańcom. W czyim więc interesie jest przeciąganie całej procedury? Apeluję o rozwagę, wzajemne poszanowanie oraz o nieupolitycznianie tej inwestycji 🚧"


@Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce Jerzy Łukasz Walczak

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 15 kwie 2023, o 12:45
autor: dembny

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 11 maja 2023, o 22:57
autor: K-man
Oby zwiastun postępu :)
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie drogi krajowej nr 25 na odcinku Kokanin – Biskupice Ołoboczne według wariantu 5.
https://www.bip.kalisz.pl/ogloszenia/os ... ciebip.pdf

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 3 cze 2023, o 14:48
autor: filip
Zintegrowany Model Ruchu – wersja 3.0
https://www.cupt.gov.pl/aktualnosc/rozn ... ersja-3-0/

Bardzo ciekawy jest prognozowany ogromny wzrost ruchu na DK25 Kalisz-Konin. Szczególnie biorąc pod uwagę, że ten model jest oparty na np. starzeniu się społeczeństwa, wyludnianiu, a nie jak w GDDKiA na wzroście PKB.