Pawel pisze:<Przemek> pisze:Jacenty pisze:Masz racje Przemek lewoskręt z AWP w M.C.Skłodowskiej jest za krótki... Jeżdżę tam codziennie i ostatnio skręca tam jakby więcej pojazdów. Ciągle blokuje się lewy pas, stąd dochodzi cały czas do kolizyjnych sytuacji! Wcześniej jeszcze jakoś wystarczał.
Moze to zasluga zblizajacych sie swiat i szalu zakupow, a moze oddanie do uzytku TBSu, w gruncie rzeczy mniejsza o to. Zastanawia mnie tylko co stalo na przeszkodzie zaplanowaniu trzeciego pasa, o ktorym wyzej wspomnialem. Mysle, ze nie bylby to az tak straszny wydatek, a w sytuacjach wzmozonego ruchu z pewnoscia byloby to rozwiazanie bardzo korzystne. A moze ZDM bal sie jak zareaguja kaliscy kierowcy, kiedy mieliby dostep do az 3 pasow ruchu
Wielkiej sprawy z tego nie ma, ale wydaje mi sie, ze jezeli sa odpowiednie mozliwosci, to nalezy je wykorzystywac
To zasługa również nowej inteligentnej sygnalizacji która jest mało inteligentna
Skrzyżowanie Sklodowskiej/WP powinno być przebudowane a tego nie zrobiono.Wyjazd z Tesco,zawracające autobusy a niebawem dojdzie wjazd/wyjazd z drogi serwisowej od strony Big Stara.To skrzyżowanie projektowano 15 lat temu.Jak zmieniło się osiedle Dobrzec i o ile wzrósł ruch na tej krzyżówce nie trzeba pisać.
I w tym przypadku dobrym pomysłem byłoby przesunięcie tej "pętli" autobusowej gdzieś w rejon nieczynnej stacji paliw vis-a-vis Makro, tam gdzie tor gokartowy kiedyś funkcjonował. Chyba w jakiś sposób dałoby się nawrócić na drugą część jezdni. Bo faktycznie, po przedłużeniu drogi serwisowej do skrzyżowania z C-S może być dopiero tam śmiesznie.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale kiedy powstawał supermarket HIT (jakoś 1998?) to Skłodowskiej była wyłożona z płyt (betonowych?), takich samych co kiedyś pętla na Hanki Sawickiej 3 i potem 5, prawda?
No i jeszcze jedno, ma ktoś z Was zdjęcia, albo czy widział takie zdjęcia, przedstawiające starą ulicę Wojska Polskiego? Szczególnie jeżeli chodzi o rejon tego śmiesznego zakrętu, w którym Wojska Polskiego, skręca w ... Wojska Polskiego
Zawsze wydawało mi się dziwne, skąd taki pomysł się zrodził wtedy w głowach rządzących, że nagle postawili sobie autostradę jak na tamte czasy, na środku pola praktycznie, która idzie dalej w pole i nagle zakręca do Wrocławskiej, cholernie niebezpiecznym do tego łukiem (do tej pory pamiętam jak na przełomie wieków na tym zakręcie wylatywały ciężarówki i inne auta). W czasach kiedy budowali WP, ale też i później, tam przecież musiała być zupełna pustka. Jeżeli ktoś ma takie zdjęcia to z miłą chęcią je zobaczę
I jeszcze jedna kwestia, czy jak budowano WP to zakładano, że obok będzie szła jakaś obwodnica właśnie (chyba jeszcze o tym nie myśleli?)? Pytam się no bo równie dobrze WP nie musiała by mieć takiego zakrętu 90 stopni, tylko zakręcać swobodnie. A o ile dobrze pamiętam to po środku tego zakrętu był taki jakby to określić - techniczny kawałek jezdni, zasypany jakimś żwirem, który wskazywał chociaż na zamysł przeprowadzenia WP dalej w kierunku obecnej obwodnicy NS.
Trochę się rozpisałem, ale zachęcam do odpowiadania, bo jest na co.