Darmowa komunikacja miejska

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: już nie Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: glootech » 14 paź 2022, o 19:18

jp pisze:
13 paź 2022, o 18:09
wollny pisze:
13 paź 2022, o 11:10
Oczywiście można prowadzić podśmiechujki i wyśmiewać to co mówią inni okopując się zdrowym rozsądkiem, tylko to, co na chłopski rozum wydaje się oczywiste wcale takie być nie musi(...)
Kiedy na konkretne wyjaśnienia, dot. konkretnych rozwiązań w konkretnych miejscach, ktoś w odpowiedzi wypisuje oklepane stwierdzenia, to chyba jest powód do irytacji ?
Wyobraź sobie zatem jakie to irytujące, kiedy po raz tysięczny tłumaczysz komuś, wspierając się badaniami naukowymi i danymi historycznymi, że dobudowanie dodatkowych pasów *zawsze i nieodwołalnie* zwiększa ruch na danej drodze, w przeciągu (realistycznie) kilku miesięcy lub (optymistycznie) kilku lat doprowadzając do zakorkowania takiej (poszerzonej) drogi i pogarszając sytuację w całej strefie, obsługiwaną przez tę drogę (bo na przykład trudniej włączyć się do ruchu), a taka osoba odpisuje ci, że tylko dobudowanie dodatkowych pasów zwiększy przepustowość i poprawi sytuację, bo ona tak uważa :wink:.
Jest tylko jedno rozwiązanie, które na dłuższą metę poprawia płynność ruchu, a przez to jakość życia w mieście i jest to zmniejszenie liczby samochodów na ulicach. Można to zrobić na wiele sposobów (o których wiele osób pisało w wątku - czyli niekoniecznie burząc drogi :wink:), ale innego rozwiązania po prostu nie ma i nie będzie (przynajmniej dopóki nie będziemy mieli latających samochodów rodem z Powrotu do przyszłości albo teleporterów ze Star Treka).
Ja wiem, że kiedy się o tym rozmawia, to każdy ma chorą babcię, którą każdego dnia musi wozić na zakupy/do lekarza/do kościoła albo prowadzi firmę sprzedającą węgiel prosto z auta dostawczy, ale zmniejszenie ilości samochodów na drodze będzie korzystne także dla nich (bo korków nie będzie). Innymi słowy wybór jest taki - jeżeli absolutnie nie musisz poruszać się po mieście za pomocą transportu indywidualnego, to jedziesz komunikacją miejską. Jeżeli nie musisz poruszać się po mieście samochodem osobowym, ale bardzo chcesz, to jedziesz autem, produkujesz korki i nie narzekasz, bo jesteś dorosły i to twój wybór.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)

Nieprzeczytany post autor: filip » 14 paź 2022, o 20:18

Rysiek55 pisze:
14 paź 2022, o 16:44
Bo mam inne zdanie to od razu troluję :D (...)
Wiele z tych użytkowników forum ma inne zdanie, niż ja i jakoś nigdy nie pisałem, że (prawdopodobnie) trollują.
jp pisze:
14 paź 2022, o 17:32
Filip, ja już nie mam siły tłumaczyć. a do tego dzisiaj jest jeszcze Dzień Edukacji Narodowej :lol:
Zwróć proszę uwagę na specyfikę tej konkretnej przestrzeni Kalisza. Nawet po rozbudowie Podmiejskiej i Stanczukowskiego do 2x2, łączna ilość pasów na drogach zbiorczych w osi północ południe nie byłaby większa niż na adekwatnym powierzchniowo obszarze Salzburga. Tam brak drogi 2x2 jest rekompensowany gęstością sieci drogowej, która jest większa niż w Kaliszu. I nie chodzi o jakieś osiedlowe sięgacze, lecz o drogi charakterem zbliżone do zbiorczych. Powtórzę raz jeszcze, w Kaliszu nie ma nawet jednej szerszej ulicy w osi północ południe, Jest jedynie zarezerwowany korytarz.
Uprzedzę Twoje pytanie, dlaczego nie można zmienić układu, który nieroztropnie nazwałeś starym, modernistycznym i np. zamiast jednej 2x2 zrobić dwóch 1x1. Ponieważ istnieje już zabudowa i nie wyznaczono wcześniej odpowiednich korytarzy. Chcąc zatem rozwijać miasto w klinie Poznanska -Dobrzecka i stworzyć tam np. prostokątną siatkę ulic lub jakąkolwiek inną, jednopasmowa Podmiejska zawsze będzie wąskim gardłem. Tak jak wcześniej napisałem, dla kilkudziesięciotysięcznego miasta, bez wizji rozwoju, z polami pomiędzy Poznańką a Stanczukowskiego jedna jednojezdniowa droga powinna wystarczyć. Mimo wszystkich przeciwności, cały czas mam jednak wizję większego Kalisza.
Ja rozumiem co chcesz przekazać (zresztą już to kilka razy pisałem). Tylko mój "zarzut" jest zupełnie inny, nie wiem czy wybrzmiał odpowiednio, więc powiem wprost.
Nie rozumiem dlaczego wychodzisz z założenia, że żeby miasto było większe lub po prostu, żeby wystarczało na obecny stan musi być to droga 2x2. Moje myślenie jest zgoła inne. Ja wychodzę z założenia, że ruch samochodowy należy minimalizować. Oferując sprawny transport publiczny i infrastrukturę rowerową część (być może nawet większa część) mieszkańców rzadziej będzie korzystała z samochodu, a nawet może w ogóle z niego zrezygnują.
Chyba nie bez powodu w miastach z dobrym transportem publicznym liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest sporo niższa, niż w tych ze słabym.

Ja wyznaję zasadę, że samochód może jechać, ale robi to jako ostatni. Najważniejsi są piesi, a później rowerzyści i zbiorkom (ta sama waga). Samochód jest po prostu nieefektywny i dlatego uważam, że nie powinno się inwestować w ten środek transportu.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: jp » 14 paź 2022, o 22:36

KKS wygrał dzisiaj 5:1, mam dobry humor, więc już mnie tak nie irytują nawet truizmy :wink:
Filip, Glootech, mam nadzieję, że wybaczycie mi podśmiechujki, ale zanim przeczytam wasze ostatnie wpisy, zabawię się próbując odgadnąć ich treść. Z treści pewnie dowiem się że:
ruch samochodowy należy minimalizować; ludzie powinni rzadziej korzystać z samochodu; samochód jest nieefektywny i nie powinno się inwestować w ten środek transportu; najlepiej jakby to był tylko transport zbiorowy; najważniejsi są piesi i rowerzyści; budowanie dodatkowych pasów zwiększa ruch na danej drodze; zmniejszenie ilości samochodów będzie korzystne, bo nie będzie korków na drodze; ściek komunikacyjny można zamienić w coś co nim nie będzie. itd., itp. :D

P.s. Wybaczcie te podśmiechujki, ale widzę, że inaczej nie da się rozmawiać. Na temat przedstawionego przeze mnie zagadnienia dot. Podmniejskiej wraz z konkretnym obszarem miasta widzę nie macie nic do powiedzenia.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2022, o 23:00 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Rysiek55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 28 kwie 2022, o 16:06

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: Rysiek55 » 14 paź 2022, o 22:59

Po prostu koledzy uważają, że lepsza zakorkowana Podmiejska a raczej cały ciąg poprzez Stanczukowskiego do Złotej i tym samym stojące w nim i dymiące samochody jest lepsze niż upłynnienie ruchu poprzez budowę drugiej nitki i przebudowę mikrorondeł.

Budowa dwujezdniowego odcinka Trasy Bursztynowej do Warszawskiej to pewnie tez zbędna fanaberia. A co co kupili mieszkania na powstającym osiedlu jak chcieli mieszkać na wsi to dobrze im tak.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: jp » 14 paź 2022, o 23:07

Rysiek55, to nie o to chodzi, większość haseł, które głoszą są jak najbardziej słuszne, ale mnie to nie interesuje. Nie jestem na etapie poznawania świata, któremu trzeba tłumaczyć co to jest transport. Co gorsza, jak przychodzi zmierzyć się z konkretnym, trudnym zagadnieniem, to uciekają od problemu, wypisując ogólniki.
filip pisze:
14 paź 2022, o 20:18
Ja rozumiem co chcesz przekazać (zresztą już to kilka razy pisałem). Tylko mój "zarzut" jest zupełnie inny, nie wiem czy wybrzmiał odpowiednio, więc powiem wprost.
Nie rozumiem dlaczego wychodzisz z założenia, że żeby miasto było większe lub po prostu, żeby wystarczało na obecny stan musi być to droga 2x2.
Przyjmijmy model "salzburski". Załóżmy optymistycznie, że mamy podobnie rozwiniętą sieć zbiorową z dużą ilością buspasów. W Salzburgu, pomimo tak dobrze rozwiniętej sieci zbiorowej, pozostawiono możliwość poruszania się indywidualnym transportem samochodowym. Przyjmując podobne proporcje dla Kalisza, wychodzi, że tylko jedna Podmiejska w tej części miasta to rozwiązanie bardziej radykalne niż w Salzburgu! Dodanie pasa w pewnym stopniu niweluje tę różnicę. Uznałem po prostu, że wykorzystanie istniejącego, zaplanowanego korytarza będzie lepszym rozwiązaniem niż przebijanie się przez Krępicę i zabudowania w celu budowy alternatywnej drogi/dróg, po to tylko, żeby dla doktryny nie rozbudowywać Podmiejskiej. Podmiejska/Stanczukowskiego oprócz głównej ramy, są jak most łączący dużą część miasta z potencjalną nową dzielnicą po północnej stronie Krępicy. Ten układ nie jest oczywiście bez wad, ale trudno planować rozbudowę miasta bez uwzględnienia istniejącego układu.
P.S. Filip. glootech, wollny, jeśli czujecie się urażeni moimi wcześniejszymi wpisami, to przepraszam.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 paź 2022, o 19:27

jp pisze:
14 paź 2022, o 23:07
W Salzburgu, pomimo tak dobrze rozwiniętej sieci zbiorowej, pozostawiono możliwość poruszania się indywidualnym transportem samochodowym. (...)
Czy ja gdzieś pisałem o zakazie poruszania się samochodem osobowym? Nie przypominam sobie.
Po prostu ten środek transportu nie ma być tym faworyzowanym i najbardziej finansowanym przez miasto. A dlaczego? Bo zwyczajnie w gęstej, miejskiej zabudowie jest skrajnie nieefektywny (dziwne, żeby środek transportu zajmujący +/- 8m2 i wożący przeciętnie 1,3 osoby był wydolny w gęstej zabudowie). Do zabudowy rozproszonej jest to zdecydowanie bardziej opłacalny środek transportu.
Pomijam aspekt środowiskowy.
jp pisze:
14 paź 2022, o 23:07
(...) Przyjmując podobne proporcje dla Kalisza, wychodzi, że tylko jedna Podmiejska w tej części miasta to rozwiązanie bardziej radykalne niż w Salzburgu! Dodanie pasa w pewnym stopniu niweluje tę różnicę. (...)
Tylko, że w Salzburgu nie ma żadnych radykalnych rozwiązań. To wzór jak miasta średniej wielkości powinny urządzać mobilność.
Ja uważam, że pozostawienie Podmiejskiej w takim przekroju jakim jest, ale przy jednoczesnym postawieniu na transport publiczny i rowery niczym radykalnym też nie jest. Wiem, że zaraz powiesz, że nie ma dróg alternatywnych, ale jak mówiłem - to zbiorkom lub rowery powinny być wyborem, a nie samochód.
Do tego dochodzi Fit for 55 i European Green Deal, który mocno uderzy w samochody, więc nie wróżę jakieś wielkiej przyszłości temu środkowi transportu. Problem jest taki, że te terminy nie są takie odległe, a mamy ch***wą urbanistykę i transport.

Ja rozumiem, że mieszkańcy wybierają to co dla nich najkorzystniejsze, ale jeżeli w mieście tej wielkości są tak beznadziejne proporcję to znaczy, że ewidentnie jest coś nie tak z polityką transportową miasta. To poruszanie się zbiorkomem i rowerem powinno być najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańca.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: jp » 15 paź 2022, o 20:18

Pozostawienie Podmiejskiej w takim przekroju jakim jest, przy jednoczesnej rozbudowie miasta po północnej stronie Krępicy i braku dróg alternatywnych, byłoby rozwiązaniem radykalnym. Salzburg przy tym to mekka dla kierowców.
P.S. Przy okazji znowu dowiedziałem się, że transport samochodowy w miejskiej przestrzeni jest nieefektywny i że to zbiorkom lub rowery są najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańca. Dziękuję za przypomnienie ;-)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 paź 2022, o 20:34

jp pisze:
15 paź 2022, o 20:18
Pozostawienie Podmiejskiej w takim przekroju jakim jest, przy jednoczesnej rozbudowie miasta po północnej stronie Krępicy i braku dróg alternatywnych, byłoby rozwiązaniem bardzo radykalnym. Salzburg przy tym to mekka dla kierowców. (...)
Polemizowałbym. :wink:
jp pisze:
15 paź 2022, o 20:18
P.S. Przy okazji znowu dowiedziałem się, że transport samochodowy w miejskiej zabudowie jest nieefektywny (...)
Jeszcze pewnie nieraz to usłyszysz. :wink:
jp pisze:
15 paź 2022, o 20:18
(...) że to zbiorkom lub rowery są najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańca. (...)
Zasadniczy problem jest taki, że w tym naszym Pcimiu (choć nie wiem, czy to nie obraza dla Pcimia) tak nie jest ze względu na faworyzację możliwie jak najbardziej nieefektywnego środka transportu w mieście. No, ale przecież miasto jest z gumy, pieniądze rosną na drzewach, powietrze jest krystalicznie czyste, a korki nie istnieją.
jp pisze:
15 paź 2022, o 20:18
(...) Dziękuję za przypomnienie ;-)
Nie ma za co. Do usług. :wink:

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 30 gru 2022, o 14:31

Byłem dziś na dworcu PKS dowiedzieć się dokładnie, jak to jest z przejazdami z Kartą Mieszkańca poza granice miasta np. Szałe, Skalmierzyce. Okazało się że mając kartę Mieszkańca można jeździć z nią za darmo na całej długości wszystkich linii np.
do Szałe czy Skalmierzyce i nic nie trzeba dopłacać. Szkoda ze tej informacji nigdzie szerzej nie podano. Wobec czego spytałem się co zrobić z kasą na imiennym bilecie elektronicznym, której już nie będę w stanie wykorzystać. Po krótkiej naradzie oddano mi pozostałą sumę z karty. Widać przy kasach spore zainteresowanie tymi kartami.
Brakuje jednak w mediach bardziej szczegółowych informacji. Przykładowo jak jeździć z kartą poza granice miasta.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 30 gru 2022, o 17:54

Nigdzie też nie ma informacji że w styczniu trzeba będzie jechać na dworzec żeby nabili te darmowe przejazdy
g13k

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 30 gru 2022, o 21:39

Po co jeździć na dworzec nabijać darmowe przejazdy. Masz ważną kartę mieszkańca to jeździsz za friko. Niektórzy mieli ją wcześniej bo korzystali np. ze zniżki w aquaparku. Nie masz to musisz ją wyrobić. Tak jak ja . Ważność koło dwóch lat i nic więcej. Nic na niej nie musisz nabijać. Choć ponoć jest możliwość doładowania jakąś kwotą. Na dzień dzisiejszy nie wiem po co. Nie siej dezinformacji jako moderator.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 31 gru 2022, o 13:16

Ja miałem nabitą taryfę zwykłą i byłem przedłużyć ważność karty i z tego co mi powiedziała Pani trzeba będzie ją przebić na darmową po nowym roku, bo inaczej czytnik będzie widział kartę z której ma pobrać normalny bilet.

To jest właśnie przekaz informacji w Kaliszu. Tak na prawdę nigdzie nie podano czy trzeba coś zrobić jak ma się kartę czy nie...
g13k

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: już nie Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: glootech » 4 sty 2023, o 18:33

jp pisze:
14 paź 2022, o 22:36
KKS wygrał dzisiaj 5:1, mam dobry humor, więc już mnie tak nie irytują nawet truizmy :wink:
Filip, Glootech, mam nadzieję, że wybaczycie mi podśmiechujki, ale zanim przeczytam wasze ostatnie wpisy, zabawię się próbując odgadnąć ich treść. Z treści pewnie dowiem się że:
ruch samochodowy należy minimalizować; ludzie powinni rzadziej korzystać z samochodu; samochód jest nieefektywny i nie powinno się inwestować w ten środek transportu; najlepiej jakby to był tylko transport zbiorowy; najważniejsi są piesi i rowerzyści; budowanie dodatkowych pasów zwiększa ruch na danej drodze; zmniejszenie ilości samochodów będzie korzystne, bo nie będzie korków na drodze; ściek komunikacyjny można zamienić w coś co nim nie będzie. itd., itp. :D

P.s. Wybaczcie te podśmiechujki, ale widzę, że inaczej nie da się rozmawiać. Na temat przedstawionego przeze mnie zagadnienia dot. Podmniejskiej wraz z konkretnym obszarem miasta widzę nie macie nic do powiedzenia.
Spokojnie, ja się nie obrażam, tylko rzadko zaglądam już na forum :D . Bo chociaż w Kaliszu wciąż bywam i przez ponad 10 lat od wyprowadzki darzyłem miasto ogromnym sentymentem, to nie ukrywam, że przez błędne decyzje, nieudolność urzędników, a także kwestie mocno prywatne, straciłem nieco do niego serce .
Odpowiadając tak szybciutko: tak, ruch samochodowy należy minimalizować. Ludzie mogą sobie korzystać z samochodu jak chcą, ale zawsze będę piętnował marudzenie, że są korki - korki były, są i będą, chyba że patrz punkt pierwszy. Piesi są w mieście najważniejsi z prostego powodu: sto procent mieszkańców to piesi, kilkanaście procent to kierowcy, kilka procent to rowerzyści. Transport indywidualny świetnie sprawdza się w mieście jako uzupełnienie transportu zbiorowego. Budowanie dodatkowych pasów zawsze zwiększa ruch na danej drodze (tj. jeżeli droga jest zakorkowana na jednym pasie, to po dobudowaniu drugiego pasa w przeciągu niedługo czasu będzie zakorkowana na dwóch pasach). Tak, zmniejszenie ilości samochodów to jedyne realne i skuteczne rozwiązanie na problem korków w mieście. Ostatniego zdania nie rozumiem ;)
Od dłuższego czasu śledzę dyskusję i widzę, że filip przejął po mnie pałeczkę - ja już raczej nie planuję się tutaj udzielać, bardziej z ciekawości czytać jak sytuacja się rozwija. Życzę wam też na koniec nieironicznie dwu- a nawet trzypasmowej Podmiejskiej - temat mnie już nie dotyczy, a jest to coś, co wydaje mi się mocno was (i pewnie dużą część pozostałych mieszkańców miasta) uszczęśliwi.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: jp » 4 sty 2023, o 19:17

Sorry Glootech, ale odnoszę wrażenie, że się nie zrozumieliśmy. Mój wpis spowodowany był irytacją. Irytują mnie wypowiedzi, w których ktoś próbuje zaznajamiać mnie z problematyką, którą nieskromnie powiem mam w jednym palcu :wink: A poważnie, z którą zaznajomiony jestem od dawna. Irytuje mnie, gdy ktoś tylko teoretyzuje, wyważa otwarte drzwi, nie odnosząc się do poruszanego przeze mnie, konkretnego, często nietypowego przypadku. A zdarzało się to nieraz Filipowi, którego swoją drogą bardzo cenię i z którym często się zgadzam.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: filip » 4 sty 2023, o 20:30

glootech pisze:
4 sty 2023, o 18:33
(...) Piesi są w mieście najważniejsi z prostego powodu: sto procent mieszkańców to piesi, kilkanaście procent to kierowcy, kilka procent to rowerzyści. (...)
Tak jest w Warszawie. Niestety nie w Kaliszu. W Kaliszu transport samochodowy prawdopodobnie stanowi 60-70% podróży. Jak odjąć emerytów i uczniów to prawdopodobnie zbliży się do 85%..

Co do reszty to się zgadzam.
glootech pisze:
4 sty 2023, o 18:33
Od dłuższego czasu śledzę dyskusję i widzę, że filip przejął po mnie pałeczkę - ja już raczej nie planuję się tutaj udzielać, bardziej z ciekawości czytać jak sytuacja się rozwija. Życzę wam też na koniec nieironicznie dwu- a nawet trzypasmowej Podmiejskiej - temat mnie już nie dotyczy, a jest to coś, co wydaje mi się mocno was (i pewnie dużą część pozostałych mieszkańców miasta) uszczęśliwi.
Szczerze? To ja chyba się nie nadaję do bronienia tej strony. Mam za małą cierpliwość.
Zazwyczaj się to kończy tak, że zaczynam wyśmiewać drugą stronę zamiast (mimo wszystko) wytłumaczyć, więc to dyskredytuję moją stronę. A czasami to naprawdę ciężko nie wyśmiać; przypomnę jak ktoś bronił stawania na chodnikach i usprawiedliwiał to "zdrowym rozsądkiem".

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 15 sty 2023, o 11:05

Karta Mieszkańca tylko dla kaliszan?
...Kto może zostać posiadaczem Kaliskiej Karty Mieszkańca? – Wyłącznie ci, którzy są zameldowani w Kaliszu i tu płacą podatki. Nie dotyczy to osób tymczasowo zameldowanych – rozwiewa wątpliwości prezydent.
Przyznaje, że w ten sposób Miasto chciało przekonać do zamieszkania w Kaliszu z uwagi na spadającą liczbę mieszkańców. (pp)
https://zyciekalisza.pl/artykul/karta-m ... ko/1393503

Były dyskusje na forum lecz w innym wątku, kto może wyrobić KM. Prezydent wyjaśnia jednoznacznie.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 sty 2023, o 12:53

Czy seniorzy nadal mają prawo do bezpłatnego przejazdu niezależnie od miejsca zamieszkania?

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 16 sty 2023, o 09:49

Cristof pisze:
15 sty 2023, o 11:05
Karta Mieszkańca tylko dla kaliszan?
...Kto może zostać posiadaczem Kaliskiej Karty Mieszkańca? – Wyłącznie ci, którzy są zameldowani w Kaliszu i tu płacą podatki. Nie dotyczy to osób tymczasowo zameldowanych – rozwiewa wątpliwości prezydent.
Przyznaje, że w ten sposób Miasto chciało przekonać do zamieszkania w Kaliszu z uwagi na spadającą liczbę mieszkańców. (pp)
https://zyciekalisza.pl/artykul/karta-m ... ko/1393503

Były dyskusje na forum lecz w innym wątku, kto może wyrobić KM. Prezydent wyjaśnia jednoznacznie.
dziwna sprawa bo znam osobiscie osobe ktora nie jest zameldowana nigdzie, PIT sklada w I US i karte ma wyrobiona bezproblemowo.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 5 kwie 2023, o 20:35

Efekty bezpłatnej komunikacji w Kaliszu. Pasażerów więcej, ale czy aut?
Od stycznia 2023 r. mieszkańcy Kalisza, którzy płacą tam podatki, mogą bez opłat korzystać z komunikacji miejskiej. "Gazeta Wyborcza" sprawdziła, jak kaliski eksperyment działa w praktyce. Celem zmian jest ograniczenie liczby samochodów, których kaliszanie mają rekordowo dużo. ...
https://www.money.pl/gospodarka/trzy-mi ... 9328a.html

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Darmowa komunikacja miejska

Nieprzeczytany post autor: filip » 5 kwie 2023, o 21:03

^^ Serio oni myśleli, że samą nieodpłatnością zniwelują liczbę samochodów, a tym samym zmniejszą korki (przynajmniej w zauważalnym stopniu)?

ODPOWIEDZ