Węzeł autobusowy

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 12 cze 2018, o 20:22

Pod nieobecność forum troszkę mi się nudziło posmarowałem coś takiego
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 gru 2018, o 15:38

Troszkę mi się nudziło sprawdzałem czy jeszcze pamiętam jak w tym programie się działa :lol:
Tak że taki obrazek na luźno.
Bez większego sensu czy realności.
Bo obawiam się że żaden autobus by nawet nie wszedł w te łuki
Obrazek
Schemat
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 23 gru 2018, o 19:09

Mogłeś zaprojektować dwa centra Przesiadkowe dla miasta 😃
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 kwie 2019, o 22:27

Vocatont pisze:
2 mar 2017, o 19:47
Tak myślałem i myślałem i wymyśliłem projekt który zakładałby, nie budowę węzła a jedynie przeniesienie przystanków dzięki którym otrzymalibyśmy niesamowity efekt w postaci praktycznie scalenia autobusów wariantów Plany a JP2.

Pod lupę wziąłem miejsca w których spotyka się najwięcej linii autobusowych padło oczywiście na Plac Kilińskiego mój projekt zakładał by przeniesienie przystanków na pl. Klińskiego za skrzyżowanie z Babina patrząc od strony centrum...

Pewnie zarzucicie mi brak miejsca na zatokę oraz wiatę, nie kochani miejsce jest, tak wygląda to dziś :roll:

Obrazek
Wnioski:?
Sporawą część chodnika zajmuje dziś płatny zdezelowany parking z płyt chodnikowych z wysokim krawężnikiem myślę że w przyszłości sytuacja ta się zmieni i powstanie tam zwykły parking z asfaltu bądź innej kolorowej kostki...

A gdyby tak dziś przekształcić po 5 miejsc parkingowych z obu stron zrobić zatokę?
Co prawda nie każdy przystanek musi mieć wiatę w tym wypadku niema miejsca żeby wiata stanęła na wysokości zatoki związku z czym proponowałbym by wiata stanęła przed lub za zatoką, takie praktyki są również prowadzone na zachodzie.

Obrazek

Czyli miejsce na przystanek jest dzięki takiemu rozwiązaniu na przystankach stawały by takie linie jak: 1,1A,1B,2,6,10,11,13,15,18,19,19E,22 oraz 12 i 12K w jedną stronę jak to jest dziś.

Przeniesiony przystanek zacząłby praktycznie obsługiwać wszystkie linie autobusowe tzw. wariantu Plany,JP2
Przystanek w takiej formie jedynie nie obsługiwałby linii z aktualnego przystanku takich jak: 3ujki, 7udemka która oferuje po 2 kursy na stronę oraz powrotnych relacji 12nastek

Jednak związku z takimi atutami myślę że spokojnie można by przetrasować 3ujki oraz 7demkę przez Nowy Rynek-3Maja-Pl. Klińskiego
Również powrotną relacje 12nastek przez 3 maja.

I w taki o to sposób rozwiązałby się problem skomunikowania linii autobusowych w centrum który na swój sposób można nazwać węzłem CENTRUM a nie węzłem centrum w dzielnicy Piskorzewie na dawnej zajezdni KLA :)

P.S dodatkową zaletą jest również bliskie przejście dla pieszych bo na przykład złośliwa 6 jeździ w odwrotnym kierunku na zachodni Kalisz :twisted:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli nazywać by to węzłem po za samym skomunikowaniem autobusów można by tutaj też ściągnąć inne linie jednak jeżeli chodzi o to to prosiłbym oddzielny komentarz na ten temat....

Przez planty przejeżdżają również autobusy linii 16 oraz 17 jednak się na nich nie zatrzymują ponieważ wcześniej skręcają w stronę tęczy a gdyby tak ożywić 3 Maja i przetrasować je właśnie przez planty - pl. Klińskiego - 3 Maja ??

Jeżeli mamy już węzeł to zamiast skryte węzła miejskiego mógłbym powstać węzeł podmiejski swojego rodzaju dworzec autobusowy Śródmieście :lol:

Mam tu namyśli oczywiście umierający PKS oraz prywatnych przewoźników większość usług PKS Kalisz świadczy na terenie powiatu Kaliskiego oraz dalej, A jego głównym szlakiem komunikacyjnym Wojska Polskiego tak też większość autobusów kursuje w dojść bliskiej odległości od centrum, od przystanku Kosmos na Wojska Polskiego większość PKSów rozjeżdża się kawałek dalej w Stawiszyńską oraz przez 3 Maja na Łódzką i Warszawską...

A jakby tak autobusy zjeżdżały na planty przez nowy rynek następnie przez pl. Kilińskiego do skrzyżowania z Warszawską/Stawiszyńską?


CZEKAM NA WASZE KOMENTARZE
Dzisiaj miałem troszkę czasu i mi się troszkę nudziło postanowiłem powrócić do tego tematu i nieco oddalić przystanki od okien
Przy okazji ścieżka rowerowa
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 7 maja 2019, o 20:17

Szczerze mówiąc jestem troszkę zażenowany kiedyś na forum to chociaż było można się kimś pokłócić teraz pozostaje rozmowa z samym sobą :wink:
Nie no a tak na poważnie.
Problem cały czas istnieje, nawet powiedziałbym że jest o nim coraz głośniej.
-Nieudolna komunikacja miejska
-Smog
-Nadmiar samochodów
-Słowa w stylu wyrzućmy samochody z centrum

I kompletnie zerowa postawa miasta na te problemy i postulaty.
Mamy tutaj typową chorobę nie da się.

O to na przykład wpis "<Przemek>" (PS. kolego żyjesz bo brakuje cie na forum)
Oczywiscie, nie ulega watpliwosci, ze problem efektywnej komunikacji miejskiej pozostaje nierozwiazany, ale to jest inna kwestia i o tym nalezy rozmawiac. Natomiast w tej kwestii ja nie widze sensu nad dalsza dyskusja. Miejsce na petle i wezly nie jest w srodku historycznego centrum :)
W tym temacie niestety jak na razie została pochwalona tylko koncepcja użytkownika "jp"
I również sam uważam ją za najlepszą jednak jak dobrze wiemy, niestety ze względu na koszta jest ona po prostu nierealna.

Próbowałem znaleźć jakąś alternatywę czy to Nowy Rynek czy też Planty czy pl Kilińskiego nawet Pl. Jana Pawła 2.
Niestety każda z tych lokalizacji większości się nie spodobała.
Podsumowując to tymi słowami:
Ja podtrzymuje swoje zdanie, ktore jak widze, wyrazilem juz przeszlo 1,5 roku temu. Mianowicie, najwazniejsze dla nas powinno byc odpowiednie zorganizowanie terenu na Plantach, placu sw. Jozefa, placu Kilinskiego az do Warszawskiej oraz placu z fontanna. To powinny byc miejsca reprezentacyjne, niestety tak do konca nie jest. Duza przestrzen placu Kilinskiego w moim odczuciu nie powinna byc marnowana na zadne wezly. Jesli juz mamy myslec o komunikacji w centrum, to tylko o przystankach przelotowych, nie zadnych tego typu inwestycjach.
Szczerze jako Kaliszanin też bym chciał widzieć wszędzie miejsca reprezentatywne i jakie to nasze miasto nie jest piękne życzę to sobie oraz wam.
Natomiast nikt nie dał żadnego pomysłu alternatywy.

Każdy tylko mówi że "problem efektywnej komunikacji miejskiej pozostaje nierozwiązany", "Walczyć ze smogiem" ,"Wyrzucić auto z centrum"
I zachwycaniem się zachodnimi miastami jak to tam wszystko świetnie działa brak samochodów w centrum :lol: :lol:
Niestety, ale czasy, kiedy czerwony ogorek mial swoj przystanek na placu Bohaterow Stalingradu, a z Nowego Rynku odjezdzalo kilka roznych PKSow, juz minely.
I to jest niestety moim zdaniem najmniej trafny komentarz.
Tak to prawda na zachodzie w ścisłych centrach niema samochodów to prawda.
Jednak właśnie trzeba było to czymś zrekompensować.

I tym są właśnie autobusy, tak dobrze słyszycie, często w takich miastach autobusy wjeżdżają w ścisłe centra z tym że zazwyczaj ich infrastruktura jest skurczona do minimum czyli nie wszędzie spotkamy wiaty autobusowe a już na pewno zatoczki autobusowe.
Po prostu mamy znak przystanku autobusowego z rozkładem jazdy i tyle.

Myślenie że te czasy minęły to pokazuje tylko że jesteśmy 100 lat za murzynami 8)
Teraz pokaże wam jak takie centra przesiadkowe w 21 wieku wyglądają na starówce.

Przenieśmy się do waszego ukochanego państwa zachodniego czyli do Niemiec do miasta Hansestadt Stade to mieścina wielkości Sieradza z bardzo zadbanym centrum.
Za ciekawostkę dodam jeszcze że pod samym ścisłym centrum jakieś 500m od naszego omawianego centrum znajduje się drugie centrum przesiadkowe jednak to drugie jest zlokalizowane już przy dworcu kolejowym.
Obrazek

Tym czasem centrum przesiadkowe w centrum starówki:
Jak widać samochodów niema ale autobusy są jak najbardziej
Obrazek
A tak wygląda to w realu
https://www.google.com/maps/@53.5998198 ... 680!8i3498
Czyli ozdobna kostka ukazująca pasy ruchu drogwego z małymi wysepkami :)
Stanowiska zrobione na minimum czyli bez wiat, również znalazło się stanowisko dla taxi :wink:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 8 maja 2019, o 22:21

Moim zdaniem należało by najpierw zrobić rewolucje i od nowa wyznaczyć trasy autobusów pod kątem potoku pasażerów. Obecne linie wyznaczyli Anglicy ponad ćwierć wieku temu. Wtedy to też była rewolucja wywracająca ustalony porządek. Przez ten czas zaszły ogromne zmiany. Wiele firm upadło czy zmniejszyło zatrudnienie, powstały nowe osiedla, galerie handlowe. Miasto się rozbudowało. Takim złym przykładem braku skomunikowania jest galeria na Poznańskiej. Jak tam człowiek bez samochodu ma się dostać i wydostać z obfitymi zakupami.
Obecnie dzięki elektronicznym kasownikom i programom komputerowym chyba łatwiej jest analizować przepływ pasażerów i pod tym kątem tworzyć siatkę połączeń . Osobiście wyprostował bym trasy autobusów by nadmiernie nie okrążały miasta. Dość rzadko korzystam z komunikacji i nieraz się dziwię jak zawile autobus jedzie do celu. To zniechęca ludzi . Jeżdżę czasami na Szałe działki. Dla mnie jest to latem koszmar. W szczycie czasami wychodzi 50 minut jazdy. Pamiętam dawniej autobus jeździł przez Złoty Róg, powrót przez Rogatkę i komu to przeszkadzało. Proponował bym więcej linii puścić przez Złoty Róg i Sukienniczą. Jest to najszybsze dotarcie do centrum miasta i nie traci się czasu na serpentyny na Kopernika i dalej.
Takie zmiany powinien zaproponować ktoś z otwartym umysłem nie skażony Kaliską rzeczywistością. Na innowacyjność Pana Sztandery, Gałki i ich kolegów bym tu nie liczył.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 9 maja 2019, o 07:17

W pełni się zgadzam.
Ale co tam lepiej zróbmy autobusy za darmo niż coś z sensem :)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 00:11

Cristof pisze:
8 maja 2019, o 22:21
Moim zdaniem należało by najpierw zrobić rewolucje i od nowa wyznaczyć trasy autobusów pod kątem potoku pasażerów. (...)
(Odgrzebuję) Nie powinniśmy wyznaczać linii tylko przez pryzmat ilości pasażerów (obecnych), powinniśmy sprawdzić gdzie jest też duży ruch samochodowy i tam puścić linię, bo np. Częstochowska ma ogromne ilości aut na dobę, a autobusy jeżdżą tam bardzo mało.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 16 lip 2022, o 10:06

Częstochowska jest dość specyficzną ulicą. Jest trochę firm i hurtowni. Pamiętam w dawnych czasach gdy było mało samochodów prywatnych to podstawione autobusy rozwodziły pracowników WSK. Chyba to obecnie nie funkcjonuje. Może należałoby reaktywować ten pomysł. Widzę że autobusy do zakładów w Ociążu mają się dobrze.
Największy ruch generują mieszkańcy ościennych miejscowości, którzy rano jadą do miasta a po południu wracają do swoich sypialni. Widać to wyraźnie po kierunku korków w tych godzinach. Przy czym ta zabudowa powstaje na dużym obszarze. Powiedzmy za Chełmce, Wolice, Borek i jest dość rozproszona. Puszczenie linii autobusowych z rozsądną ilością kursów jest mało opłacalne. Zwłaszcza że słychać już o okrojeniu tras 3-jek. Należy też pamiętać że budują się tam raczej ludzie bogaci, przyzwyczajeni do wygody i trudno rozstać się im z samochodem by dreptać w słotne z dzieciakami kilkaset metrów do przystanku.
Dobrym rozwiązaniem było by może budowa parkingów przesiadkowych na wlotach dróg do miasta. Powiedzmy Lis, Sulisławice oraz linie autobusowe je obsługujące z dużą częstotliwością zależną od pory dnia. Tylko kto to miał by finansować. Miało tych węzłów przesiadkowych trochę powstać ale chyba idea upadła.

Co do potoków pasażerów śmiem twierdzić że do samego centrum miasta jeździ mało ludzi. Owszem rano jadą urzędnicy do pracy, sprzedawcy, młodzież do szkół.
Obecnie przeciętny Kaliszanin nie ma po co tam się udawać. Pooglądać pozamykane sklepy czy otwarte z wątpliwą ofertą. Na szaleństwa w lokalach to może jeszcze single mogą sobie pozwolić, bo rodziny liczą każdą złotówkę. Powstały bowiem galerie, parki handlowe co trochę dziwnie brzmi, dyskonty, kina, wszystko na wyciągnięcie ręki z dogodnymi parkingami obok blokowisk. Mam wielu znajomych co od miesięcy nie byli w centrum miasta. Jakim im opowiadam o zachodzących zmianach to są mocno zdziwieni.

Dlatego mówiąc o potokach pasażerów mam na myśli określenie ile osób jedzie w określone miejsca np. z oś. Dobrzec do Winiar, na Majków, wspomnianą Częstochowską. Bo duży ruch samochodowy wynika trochę z przyzwyczajeń ludzkich. Taki miejski tranzyt. Zamiast pojechać al.W.P czy Szlakiem Bursztynowym pcha się do centrum jadąc przez Sukienniczą czy Parczewskiego.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 18:37

Cristof pisze:
16 lip 2022, o 10:06
(...) Największy ruch generują mieszkańcy ościennych miejscowości, którzy rano jadą do miasta a po południu wracają do swoich sypialni. Widać to wyraźnie po kierunku korków w tych godzinach. Przy czym ta zabudowa powstaje na dużym obszarze. Powiedzmy za Chełmce, Wolice, Borek i jest dość rozproszona. Puszczenie linii autobusowych z rozsądną ilością kursów jest mało opłacalne. Zwłaszcza że słychać już o okrojeniu tras 3-jek. (...)
Nieprawda. Mimo, że rzeczywiście generują ruch to nie największy. Góra to kilka tysięcy samochodów (to oczywiście dużo, ale tam ruch wynosił według jakiegoś pomiaru 40 tysięcy), więc to raczej nie w tym tkwi problem. Poza tym Wolica i Borek są w miarę gęsto zabudowane jak na wsie.
Cristof pisze:
16 lip 2022, o 10:06
(...) Należy też pamiętać że budują się tam raczej ludzie bogaci, przyzwyczajeni do wygody i trudno rozstać się im z samochodem by dreptać w słotne z dzieciakami kilkaset metrów do przystanku. (...)
Bogaci? Jacy to są dla ciebie ludzie "bogaci"? Przecież mieszkanie w mieście jest droższe (no chyba, że ma 40m2, ale co to byłoby za porównanie skoro na wsi większość metraży to 120-200m2). Poza tym samochód i wygoda? Stanie w wiecznym korku w ogóle nie kojarzy mi się z wygodą tylko raczej ze skrajną głupotą i nie szanowaniem swojego czasu.
Cristof pisze:
16 lip 2022, o 10:06
(...) Dobrym rozwiązaniem było by może budowa parkingów przesiadkowych na wlotach dróg do miasta. Powiedzmy Lis, Sulisławice oraz linie autobusowe je obsługujące z dużą częstotliwością zależną od pory dnia. Tylko kto to miał by finansować. Miało tych węzłów przesiadkowych trochę powstać ale chyba idea upadła. (...)
Trochę się boję tych węzłów przesiadkowych, bo każdy parking to każdy plus do suburbanizacji, ale mogę się mylić. Idea upadła, bo zmieniła się władza, a u nas nie ma ciągłości pomysłów.
Cristof pisze:
16 lip 2022, o 10:06
(...) Co do potoków pasażerów śmiem twierdzić że do samego centrum miasta jeździ mało ludzi. Owszem rano jadą urzędnicy do pracy, sprzedawcy, młodzież do szkół. (...)
A według mnie się mylisz, bo regularnie (prawie codziennie) jeżdżę na trasie Dobrzec-Śródmieście i jeździ sporo ludzi, ze Śródmieścia też.
Cristof pisze:
16 lip 2022, o 10:06
(...) Powstały bowiem galerie, parki handlowe co trochę dziwnie brzmi, dyskonty, kina, wszystko na wyciągnięcie ręki z dogodnymi parkingami obok blokowisk. Mam wielu znajomych co od miesięcy nie byli w centrum miasta. Jakim im opowiadam o zachodzących zmianach to są mocno zdziwieni. (...)
Te "galerie" i "parki" handlowe to największy rak urbanistyczny miast, wysysacz jakiegokolwiek życia z centrum, morderca lokalnych centrów i to widać w każdym polskim mieście na dodatek wspiera ruch samochodowy co za tym idzie suburbanizację. Ja się dziwię, że w XXI wieku wydaję pozwolenie na niszczenie miast.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 lip 2022, o 19:47

Częstochowska jest najbardziej obciążoną ulicą Kalisza, ponieważ jadąc do Kalisza od południa, nie ma możliwości jej ominięcia. Wszystkie drogi prowadzące do Kalisza od południa, zbiegają się na ul. Częstochowskiej. Dopóki nie powstaną drogi alternatywne, ruch się nie zmniejszy. Komunikacja zbiorowa niewiele pomoże, ponieważ na południu dominuje rozproszona zabudowa jednorodzinna.
filip pisze:
16 lip 2022, o 18:37
Te "galerie" i "parki" handlowe to największy rak urbanistyczny miast, wysysacz jakiegokolwiek życia z centrum, morderca lokalnych centrów i to widać w każdym polskim mieście na dodatek wspiera ruch samochodowy co za tym idzie suburbanizację. Ja się dziwię, że w XXI wieku wydaję pozwolenie na niszczenie miast.
To co, zakazać budowania obiektów handlowych poza centrum? Zagęścić obiektami handlowymi centrum i zarazem ograniczyć ruch w centrum? :wink: A może chciałbyś powrotu do czasów, kiedy nie było warunków dla gospodarki rynkowej?

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 20:14

jp pisze:
16 lip 2022, o 19:47
(...) To co, zakazać budowania obiektów handlowych poza centrum? Zagęścić obiektami handlowymi centrum i zarazem ograniczyć ruch w centrum? :wink: (...)
Nie wydawać pozwoleń na budowę w ogóle, chyba że będą to budynki mające charakter domu handlowego (przypominam, że domy handlowe są różne, chociażby luksusowe - Vitkac). Handel, restauracje, czy inne takie powinny być w parterach budynków.
Miasto, podzielone strefami (o tu będą stały biurowce, tam będą galerie handlowe, a tam będzie sypialnia i wszędzie trzeba będzie jeździć samochodem) nigdy nie będzie żywe i ładne co świetnie pokazują miasta amerykańskie. W wielu miastach zachodnioeuropejskich nie ma "galerii" handlowych etc. jedynie czasem znajdzie się jakiś sklep wielkopowierzchniowy pokroju Ikei (we Wiedniu budują miejską wersję bez parkingów, która jest niedaleko centrum obok metra).
jp pisze:
16 lip 2022, o 19:47
(...) A może chciałbyś powrotu do czasów, kiedy nie było warunków dla gospodarki rynkowej?
Nie, jestem zwolennikiem gospodarki rynkowej, ale w kapitalizmie (i nieważne, czy mówimy o wersji libertariańskiej, czy o socjaldemokratycznej) chodzi o możliwie jak najlepsze wykorzystywanie dóbr, a to nie jest dobre wykorzystywanie. To marnowanie przestrzeni i zasobów.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 lip 2022, o 21:12

Rozumiem, tylko w parterach wielokondygnacyjnych budynków ewentualnie luksusowe domy handlowe, też wielokondygnacyjne. Bardzo ładnie by było, jak w królestwie marzeń :wink:

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 21:27

jp pisze:
16 lip 2022, o 21:12
Rozumiem, tylko w parterach wielokondygnacyjnych budynków ewentualnie luksusowe domy handlowe, też wielokondygnacyjne. Bardzo ładnie by było, jak w królestwie marzeń :wink:
Nie o to mi chodziło. Dałem jakiś losowy przykład (przecież napisałem, że są różne), bo wielu osobom domy handlowe kojarzą się z PRL-em.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 lip 2022, o 21:36

Sorry, że się nabijam. Wprawdzie nie mam tak radykalnych pomysłów jak Ty, ale za wydanie wz na Lidla po Prośnie, to najchętniej zasadziłbym komuś kopa w .... No ale to w końcu Górnośląska, nasze Champs-Elysées ;-)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 22:24

jp pisze:
16 lip 2022, o 21:36
Sorry, że się nabijam. (...)
Nie no spoko, wiem że to żarty. Ale momentami nie wiem jak na to odpowiadać. :lol:
jp pisze:
16 lip 2022, o 21:36
Wprawdzie nie mam tak radykalnych pomysłów jak Ty (...)
Czy moje pomysły są radykalne? Jak na Kalisz to myślę, że nawet bardzo radykalne. :lol: Ale w wielu miastach te pomysły już dawno zostały wdrożone i się dobrze spisują.
Ale na pocieszenie mam całkiem sporo potrzebnych pomysłów, które nie wywoływałyby skrajnych emocji, a raczej powszechne zadowolenie.
jp pisze:
16 lip 2022, o 21:36
(...) ale za wydanie wz na Lidla po Prośnie, to najchętniej zasadziłbym komuś kopa w .... (...)
To już w ogóle skandal, tak samo jak Lidl przy AWP i Stawiszyńskiej. W strefie Śródmiejskiej (przynajmniej dla mnie to naturalne przedłużenie Śródmieścia) wydać zgodę na takie coś. Niby osiedle typowo modernistyczne (lidl na kalińcu), ale jednak.. Takie obiekty to mogą powstawać na Dobrzecu, Widoku, czy Korczaku. Ale na nowe osiedla powinny być tak projektowane, żeby nie trzeba było budować oddzielnych obiektów, a mogły się znajdować w parterach budynków
jp pisze:
16 lip 2022, o 21:36
(...) No ale to w końcu Górnośląska, nasze Champs-Elysées ;-)
Zawsze mi się trochę kojarzy właśnie z tą ulicą, mimo że podobieństw za wiele nie ma. :lol:

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 lip 2022, o 23:16

filip pisze:
16 lip 2022, o 22:24
Czy moje pomysły są radykalne? Jak na Kalisz to myślę, że nawet bardzo radykalne. :lol:
Dlaczego jak na Kalisz? Kalisz wcale nie odbiega in minus od standardów. Nie wiem dlaczego akurat do Kalisza przylgnęło miano miasta galerii i marketów. Dwie galerie (więcej nie ma) spełniają nawet kryteria domów towarowych. Położone są na osi dworzec- śródmieście, przy najważniejszym i najpopularniejszym szlaku zbiorkomu, co czyni obie śródmiejskimi. Mogło być gorzej, jak w wielu polskich miastach, gdzie obiekty takie pobudowano poza głównymi ciągami transportu zbiorowego, a nawet poza centrum. Tam w jeszcze większym stopniu wspierają ruch samochodowy. Jeśli chodzi o markety, to poza skandalicznym przykładem z Górnośląskiej, reszta też standard jak na miasta tej wielkości.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 23:50

jp pisze:
16 lip 2022, o 23:16
Dlaczego jak na Kalisz? Kalisz wcale nie odbiega in minus od standardów(...)
Nie chodziło mi konkretnie o "galerie" handlowe, tylko ogólnie o pomysły dotyczące miasta.
jp pisze:
16 lip 2022, o 23:16
Nie wiem dlaczego akurat do Kalisza przylgnęło miano miasta galerii i marketów.
Kalisz miastem "galerii"? Pierwsze słyszę, z tymi marketami coś tam kiedyś wpadło w ucho.
jp pisze:
16 lip 2022, o 23:16
Dwie galerie (więcej nie ma) spełniają nawet kryteria domów towarowych. Położone są na osi dworzec- śródmieście, przy najważniejszym i najpopularniejszym szlaku zbiorkomu, co czyni obie śródmiejskimi.
Wg. mnie jak na domy handlowe/towarowe są za duże.
jp pisze:
16 lip 2022, o 23:16
Jeśli chodzi o markety, to poza skandalicznym przykładem z Górnośląskiej, reszta też standard jak na miasta tej wielkości.
To raczej nie świadczy dobrze o tych miastach i o ich planowaniu. Poza tym co z Lidlem, który jest 700 metrów od rynku? To dopiero tragedia.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lip 2022, o 00:26

filip pisze:
16 lip 2022, o 23:50
Wg. mnie jak na domy handlowe/towarowe są za duże.
Bo to są jak przystało na duże miasto, duże domy towarowe :lol:
Gdyby Amber była mniejsza, kaliszanie na zakupy jezdziliby prawdopodobnie do Ostrovii a nie do sklepów np. w parterach kaliskich kamienic
filip pisze:
16 lip 2022, o 23:50
Poza tym co z Lidlem, który jest 700 metrów od rynku? To dopiero tragedia.
To wynik asymetrycznego rozwoju miasta, błędów w planowaniu przestrzennym, a właściwie nie tyle planowania, co nierealizowania planów rozwoju miasta w tamtym kierunku w przeszłości.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Węzeł autobusowy

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 lip 2022, o 02:00

jp pisze:
17 lip 2022, o 00:26
Bo to są jak przystało na duże miasto, duże domy towarowe :lol:
Gdyby Amber była mniejsza, kaliszanie na zakupy jezdziliby prawdopodobnie do Ostrovii a nie do sklepów np. w parterach kaliskich kamienic(...)
A wg. mnie się trochę mylisz. Jeżeli Śródmieście miałoby taką ofertę jak teraz - pełna zgoda. Jeżeli Śródmieście miałoby to co wszystkie galerie, inne sklepy i więcej gastronomii to Śródmieście byłoby gwarną dzielnicą (czy tam osiedlem).
jp pisze:
17 lip 2022, o 00:26
(...) To wynik asymetrycznego rozwoju miasta, błędów w planowaniu przestrzennym, a właściwie nie tyle planowania, co nierealizowania planów rozwoju miasta w tamtym kierunku w przeszłości.
A no niestety, Kalisz farta do władz nie ma. Zero myślenia przyszłościowego. No, ale przecież mniej ludzi to mniej urzędników. A jak nie będzie ludzi to w ogóle nie będzie urzędników. :wink:

ODPOWIEDZ