Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe
: 30 lis 2018, o 06:39
Przy pkp widze problem z wjazdem/wyjazdem. Tam jest duzy ruch i zeby sprawnie dzialalo centrum przesiadkowe potrzebne są pomysły.... Bus pas?
I to jest chyba właśnie najgorsze.Tyle razy było wałkowane, że dzięki centrum na Majkowskiej mamy nowe autobusy.
Zaproponuj sensowniejsze miejsce.Chociaż jeden przykład poproszę.Vocatont pisze: ↑30 lis 2018, o 09:20I to jest chyba właśnie najgorsze.Tyle razy było wałkowane, że dzięki centrum na Majkowskiej mamy nowe autobusy.
Przyzwolenie a nawet gratulacje społeczeństwa za wydanie pieniądzy w błoto.
Oczywiście cieszę się że mamy nowe autobusy.
I wiem żeby mieć te autobusy musiało powstać centrum przesiadkowe.
Jednak ja się pytam czy naprawdę nie zdałoby się sensowniejsza lokalizacja pod centrum przesiadkowe?
W okolicach centrum rzeczywiście nie było lepszego miejsca. Zresztą liczę na to, że okolice Majkowskiej zaczną się rozwijać (np. poprzez budowę domu seniora, kaliskiego własnego M czy Wistil Biznes Parku) - wtedy atrakcyjność tej lokalizacji znacznie wzrośnie.Pawel pisze: ↑30 lis 2018, o 11:00
Zaproponuj sensowniejsze miejsce.Chociaż jeden przykład poproszę.
Co do pierwszej części wypowiedzi to pieniądze nie są wyrzucone w błoto.Dzięki temu projektowi mamy w końcu w Kaliszu pierwsze biletomaty chociaż dla kaliszan jakby ich nie było bo przy Amber kolejka kupujących bilet wcale się nie zmniejszyła.
Pojawiły się tablice z informacją dynamiczną i wspomniane autobusy.Ty z tego projektu wyrwałeś jeden element i twierdzisz, że zmarnowano pieniądze.Czyli nie warto było realizować tego projektu i skorzystać z dofinansowania ?
Pamiętam czasy kiedy narzekano na nowy dworzec autobusowy że jest za mały.autor: andrzej » śr, 10.06.2009, 15:26
Dworzec to nie wszystko
– Mieli pieniądze na nowy dworzec, a nie mieli na ławki i tablicę informacyjną? – pytają zdziwieni pasażerowie kaliskiego PKS. Niezadowoleni są również ci, którzy z dworca nie korzystają, bo stoją na przystankach: – Co się stało, że autobusy zaczęły się nagle spóżniać o pół godziny i więcej?...
Po niedawnym oddaniu do użytku nowego dworca autobusowego kaliski PPKS miałby powody do satysfakcji, gdyby nie kilka irytujących szczegółów. Pierwszy z nich odczuje każdy, komu przyjdzie poczekać na autobus trochę dłużej niż chwilę. – Nie pomyśleli o ławkach. To jakaś nowa moda, że wszędzie likwiduje się ławki. Co ma zrobić człowiek, który musi trochę poczekać, bo jego autobus się spóżnia? Stać? Chodzić w kółko? Co komu szkodziło ustawić tam parę ławek? – pytają pasażerowie. Kierowcy byli podobnego zdania, bo sami przytargali jakieś siedzisko i ustawili je z tyłu budynku. Oni też potrzebują czasem usiąść i to nie tylko w autobusie.
Dworzec PKS żyje również nocą. Przyjeżdżają i odjeżdżają autobusy linii międzynarodowych i krajowych. Są więc pasażerowie i jest ruch. Brakuje tylko rozkładu jazdy. Ściślej mówiąc jest, ale w poczekalni, a więc zamknięty razem z nią. Można spojrzeć przez szybę, ale w ciemnościach litery i cyfry w rozkładzie są niewidoczne. Komuś zabrakło wyobrażni? Co szkodziło wywiesić rozkład na zewnątrz, a nie tylko wewnątrz budynku?
Trzecia bolączka zdaje się nie mieć związku z dwiema poprzednimi. Ale pasażerowie psioczą. – Co jest z tymi autobusami? Od dwóch tygodni spóżniają się prawie codziennie. Wcześniej też się to zdarzało, ale nigdy dzień w dzień i przez tak długi czas. Czy z tego nowego dworca wyjeżdża im się trudniej niż ze starego? Przecież to tuż obok…
By nie być gołosłownym, użyjmy przykładu. O 7.20 odjeżdża autobus do miejscowości Zagórna przez Opatówek i Brzeziny. To taka pora, że dorośli jadą do pracy, a dzieci do szkoły. Gdy we wtorek autobus do Zagórnej spóżni się 20 minut, pomyślimy, że był to niefortunny zbieg okoliczności. Gdy w środę spóżni się 30 minut, nabierzemy podejrzeń, że z kursem do Zagórnej dzieje się coś złego. Ale gdy w czwartek spóżnienie dojdzie do 40 minut, stracimy resztki cierpliwości. I będziemy wściekli, jeśli spóżnimy się przez to do pracy lub szkoły. (kord)
Więcej w Życiu Kalisza
To jest budowa po kalisku
Nie chce robić z siebie znawcy bo kompletnie się na tym nie znam, faktem jest to że Amber zmodernizowała/zrobiła większość dróg które były im potrzebę do funkcjonowania, jednak to swego rodzaju prezent dla miasta bo drogi i tak należą do miasta a nie Amber.
Przeczytałem uważnie twój post i w pełni się zgadzam z końcowymi wnioskami. Do niedawna byłem zwolennikiem pozostawienia dworca PKS ale obecnie zmieniłem zdanie. Połączeń PKS ciągle ubywa i może się okazać że z ukończeniem budowy tego cudu przesiadkowego pozostaną ze trzy kursy PKS na krzyż. Ruch dalekobieżny jest niewielki i przeważnie w godzinach nocnych kiedy dworzec jest zamknięty więc pasażerowie nic z niego nie mają. Nie wiem też jaki procent pasażerów wsiada na dworcu a ile dosiada się na przystankach po trasie. Obserwując tłumek ludzi na przystanku pod dawnym kinie Kosmos czy na al.W.P. sądzę że większość nie korzysta z dworca. Tak więc utrzymywanie oddzielnego obecnie dworca PKS notabene czynnego przez kilka godzin w dni robocze jest nieuzasadnione ekonomicznie.Vocatont pisze: ↑27 sty 2019, o 18:01
Pamiętam czasy kiedy narzekano na nowy dworzec autobusowy że jest za mały.
Dziś z pewnością można już powiedzieć że jest za duży.
I osobiście jak dla mnie po tym obchodzie powinno się go przenieść do dworca PKP.
Ponieważ on chyba tylko generuje większe koszta.
Zastanawia mnie jednak fakt po co go powiększać?
Bo według wizualizacji z centrum przesiadkowym miałby zyskać stanowiska od strony CarNet'u.
Według mnie niestety bus pasy w warunkach Kaliskich to ciężka sprawa w szczególności w tym miejscu.Puszczenie wszystkich linii KLA przez centrum też nie było by dobrym rozwiązaniem. Z uwagi na korki w szczycie komunikacyjnym i niewydolne skrzyżowania, przy obecnym układzie komunikacyjnym powodowało by znaczne wydłużenie czasu przejazdu autobusów. Jakimś rozwiązaniem było by wydzielenie bus pasów ale w zaprezentowanym projekcie ich brak.
Szczerze mówiąc kompletnie zapomniałem o mieszkańcach osiedla Sarbinów.Autobusy KLA zawracając z pod dworca załóżmy PKP i tak powinny wrócić na przystanek pod Amber który jest pod głównym wejściem do galerii jak i miejscem wsiadania dla mieszkańców pobliskich bloków . Tych pasażerów jest wielokrotnie więcej niż potencjalnych pasażerów centrum przesiadkowego.
Zamiast takiego rozwiązania raczej proponowałbym po prostu stworzenie przystanków na nowej trasie.Autobusy KLA zawracając z pod dworca załóżmy PKP i tak powinny wrócić na przystanek pod Amber
Ja osobiście nie jestem kompletnie za takim rozwiązaniem.Może na próbę puścić tam 1-2 linie autobusów
Zakończono?Chodzi o plany poprzednich władz, których zamiarem było stworzenie wielkiego centrum przesiadkowego między dworcami PKP i PKS. Powstały wizualizacje i na tym zakończono inwestycję
Chciałbym oficjalnej informacji na ten temat.gawronik13kalisz pisze: ↑19 mar 2019, o 22:30Co prawda artykuł mówi o dzierzawionych przestrzeniach dworca ale można w nim znaleźć także toZakończono?Chodzi o plany poprzednich władz, których zamiarem było stworzenie wielkiego centrum przesiadkowego między dworcami PKP i PKS. Powstały wizualizacje i na tym zakończono inwestycję
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/spol ... ,3719.html
Dzień dobry,
W odpowiedzi na przesłane drogą elektroniczną zapytanie dotyczące inwestycji – Budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego na terenie pomiędzy galerią Amber a dworcem PKP informuję, że zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano – montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: „Budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Kaliszu oraz wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i biletomaty” realizowane jest w formule zaprojektuj i wybuduj co wiąże się z koniecznością przygotowania w pierwszej kolejności (jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych) niezbędnej dokumentacji projektowej i uzyskaniem wszystkich wymaganych przepisami decyzji i pozwoleń. Obecnie wykonawca jest na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę. Prace budowalno-montażowe będą mogły rozpocząć się po wydaniu decyzji przez Prezydenta Miasta Kalisza. Równocześnie informuję, że w rejonie dworca PKS prowadzone są już roboty przygotowawcze związane z realizacją przedmiotowej inwestycji. Całość prac planowana jest do zakończenia w terminie do 30 września br.
Z poważaniem
Przemysław Mikurenda
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu