Strona 1 z 4

I odcinek Trasy Bursztynowej

: 26 lis 2005, o 12:42
autor: mlody
Trasa Bursztynowa to Wschodnia Obwodnica Kalisza... Leży całkowicie w dzielnicy Rajsków i łączy ul. Łódzka z Częstochowską. Na Trasie Bursztynowej znajdują sie dwa mosty jeden na Prośnie (most Św. Wojciecha ponad 110m. i most Bursztynowy na Swędrni). w Przyszłości (tzn w latach 2006-2008) Trasa Bursztyniowa połączy się z Zachodnią Obwodnicą Kalisza wybudowaną w 2004r- Trasą Stanczukowskiego, wiaduktem nad ul. Warszawską. Dzieki Trasie Bursztynowej można jechać np. z Kalińca czy z Dobrzeca na Winiary bez konieczności przebijania się przez Śródmieście.

Obrazek Most Św. Wojciecha

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


wkrótce dodam dużo fotek

: 26 lis 2005, o 12:53
autor: HARNAŚ
Niby to wszystko ładnie wygląda ,ten most itd. ale w praktyce droga ta okazuje się kaszaną ,dla rowerzystów no i chyba pieszych ,a czy kierowcy są zadowoleni tego nie wiem ,bo prawka jeszcze nie mam ,a i z nikim tam jeszcze nie jechałem ;)

: 1 gru 2005, o 17:42
autor: tomash
Obrazek

: 4 gru 2005, o 14:35
autor: mlody
foty autorstwa Dawida:

Obrazek

Obrazek Ten "blok" mnie przeraża :/

: 10 gru 2005, o 17:48
autor: Mariusz
Bursztynowy Szlak przed otwarciem. Widok od strony ulicy Łódzkiej (10/09/2005)



Obrazek

: 22 lut 2006, o 18:09
autor: TomS
Najpierw:

Przegląd prasy- Życie Kalisza
22-02 10:08 Kalisz | Z życia samorządów


"Gdzie fruwa 11 milionów"

Radni nie mogą doliczyć się w budżecie miasta 11 milionów złotych, jakie jesteśmy winni firmie Skanska za sfinansowaną przez nią budowę Trasy Bursztynowej.

Sprawa wyszła na jaw przy okazji kontroli realizacji TB, przeprowadzonej przez Komisje Rewizyjną Rady Miejskiej.

a póżniej:

Zapomnieli o przegłosowanej uchwale
22-02 15:16 Kalisz | Z życia samorządów


Był skandal - nie ma skandalu. Tyle dzisiaj można powiedzieć o radnych z kaliskiej komisji rewizyjnej, którzy sprawdzali dokumenty związane z budową Trasy Bursztynowej. Na ostatnim posiedzeniu komisji okazało się, że droga dawno oddana do użytku, ale trzeba ją spłacać przez następnych 5 lat. Miasto musi jeszcze za nią zapłacić 11 milionów złotych. Afera, skandal, matactwa - tak radni mówili o sprawie. Twierdzili, że o formie spłaty inwestycji nie mieli pojęcia.

I dzisiaj ze swoich opinii się wycofali. Dlaczego? Bo okazało się, że 2 lata temu sami się na to zgodzili, ba, nawet przegłosowali odpowiednią uchwałę. Radna Krystyna Bosakowska podkreśla, że winny zamieszaniu jest zespół kontrolujący budowę trasy, bo nie przygotował odpowiednich dokumentów.

Uchwała dotycząca finansowania budowy Trasy Bursztynowej, dziś wyciągnięta na światło dzienne, kończy sprawę i zamyka dyskusję. Zespół kontrolny uznał, że nie było żadnych nieprawidłowości przy budowie szlaku. Jedyny wniosek pokontrolny dotyczy szybkiej budowy podjazdów dla osób niepełnosprawnych. Teraz przy trasie są tylko schody i tymczasowo zamontowane strome metalowe szyny dla wózków.

Trasa Bursztynowa nie dla TIRów

: 21 wrz 2006, o 18:45
autor: sharkikalisz
Dziś dostałem informację, że od 15 pażdziernika TB ma być zamknięta dla ruchu samochodów ciężarowych. Czy ktoś wie coś na ten temat? Podobno wiadomość była podana w jednej z kaliskich gazet.

: 21 wrz 2006, o 18:50
autor: pejol
Tak chodzi o to zeby tiry nie smigaly nowym światem, a potem przez rogatke!

: 21 wrz 2006, o 21:17
autor: sharkikalisz
Ja słyszałem też inny powód.
Podobno któryś z mostów zaczął "pracować" i jest to najprawdopodobniej spowodowane tym, że przejeżdżają przez niego tak ciężkie samochody. Budzi to we mnie mieszane uczucia, bo skoro jest to obwodnica, to chyba powinna być przystosowana do takiego ciężaru.
A jeśli chodzi o przejazd przez rogatkę, to bardzo się cieszę, że ciężarówki przestaną tamtędy jeżdzić. Uczę się w Liceum Sióstr Nazaretanek i mam akurat klasę od strony ulicy Harcerskiej i często musimy się dusić przy zamkniętych oknach. W przeciwnym razie jest taki hałas, że własnych myśli nie słychać, a co dopiero nauczyciela (Mogli by nam klimatyzację założyć).

: 17 paź 2006, o 23:41
autor: Imaster
czy to prawda, że mieszkańcy okolic, gdzie miała przebiegać nowa ulica (będąca przedłużeniem ul. Moniuszki i łącząca się z T.Bursztynową ), nie pozwalają na jej powstanie ?
Patrząc na zdjęcia satelitarne widoczny jest wyrażnie niezabudowany pas pod tę inwestycję już od co najmniej 20 lat.
Czy więc mieszkańcy mogą teraz kręcić nosem, jeżeli owy plan istniał już przed ich zasiedleniem się na tych tererach, o czym mieli świadomość ??

: 10 lip 2007, o 10:12
autor: nazkaa_
Zaproszenie + projekt umowy

04.07.2007 -- zaproszenie do o złożenia oferty cenowej

Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu zaprasza do o złożenia oferty cenowej na: „Wykonanie projektu budowlano – wykonawczego na budowę chodników (pochylni) przystosowanych do osób z dysfunkcją ruchową przy moście św. Wojciecha na Trasie Bursztynowej w Kaliszu.”

1. Określenie przedmiotu zamówienia:

Celem opracowania jest połączenie istniejącej drogi biegnącej w nasypie o wysokości ok. 4m z chodnikami znajdującymi się u stóp nasypu, za pomocą pochylni.

Zakres opracowania obejmuje wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dwóch pochylni dla niepełnosprawnych przy moście św. Wojciecha (po obu stronach rzeki Prosny od ul. Częstochowskiej do ul. Łódzkiej).

2. Zamówienie obejmuje w szczególności:

1/ uzgodnienia z Zarządcą rzeki Prosny,

2/ badania geotechniczne,

3/ projekty usunięcia ewentualnych kolizji z siecią uzbrojenia technicznego,

4/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe z wprowadzeniem uwag do projektu,

5/ informację BIOZ,

6/ przedmiar robót, ślepy kosztorys,

7/ kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów,

8/ przygotowanie wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego,

9/ uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych i spełnienie jej warunków,

10/ pełnienie nadzoru autorskiego,

11/ specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,

12/ dokumentacja powinna być dostarczona w formie papierowej i elektronicznej w formie PDF (inne do uzgodnienia z Zamawiającym),

Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie.

Wykonawca jest zobowiązany do przekazania podkładu geodezyjnego wraz przedmiotowym opracowaniem.

Opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności:

- wymogami ustawy z dn. 07.07.1994r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2000r. Nr 106 poz. 1126 z póżn. zm.)

- Rozporządzeniem Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie – Dz. U. Nr 63, poz. 735 z 2000r. § 40.2

- Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznym, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430),

- obowiązującymi normami,

- wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego,

- z wymogami ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2005r. Nr 113 poz. 954).

3. Termin opracowania ustala się następująco: do dnia 30.11.2007 r.

4. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wyłącznie oferenci, którzy w okresie ostatnich 3 lat wykonali minimum 2 opracowania o podobnym charakterze i zakresie.

W związku z powyższym oferta musi zawierać wypełniony druk załącznika nr 1 „Doświadczenie zawodowe” oraz dokumenty potwierdzające wykonanie zamówień z należytą starannością.

5. Z Oferentem, który złoży ofertę z najniższą ceną zostanie spisana stosowna umowa na wykonanie przedmiotowego projektu – w załączeniu projekt umowy.

6. W dniu podpisania umowy projektant jest zobowiązany dostarczyć:

- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

- uprawnienia oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB (projektanta i weryfikatora).

7. Oferty należy składać w sekretariacie Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu, ul. Piskorzewska 17 do dnia 16.07.2007r. do godz. 10:00.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 16.07.2007r. o godz. 10:05

: 11 lip 2007, o 12:42
autor: Czaja
Jeżeli ta pochylnia to jest to o czym myślę to jestem bardzo szczęśliwy. :D

: 4 lip 2009, o 22:18
autor: Koperek
A kladka na sciezce rowerowej do dnia dzisiejszego nie powstala, mimo obietnic Pecherza...

: 22 sie 2009, o 10:54
autor: Gumiś
Mija dwa lata jak nazkaa wklejał projekt umowy.
I nic w tym temacie się nie zmieniło.
http://www.zdm.kalisz.pl/2009_108.htm

: 22 sie 2009, o 12:42
autor: kaczorkalisz
no kladka powinna byc bo starsi ludzie nie beda dzwigac rowerow na mosty...

: 25 wrz 2009, o 17:50
autor: anj
no własnie odnośnie "podjazdów" na most na TB...od wczoraj prowadzone są jakieś prace na wysokości podjazdów na przeprawę dla pieszych...ktoś zna jakieś szczegóły?

ps: ruch wahadłowy na TB ładnie korkuje tamtą okolicę

: 25 wrz 2009, o 18:42
autor: jp
Szczegóły znajdziesz w SIWZ i dokumentacji projektowej
http://www.zdm.kalisz.pl/2009_108.htm

: 25 wrz 2009, o 20:56
autor: ochotnik
Ale mają refleks :-)

: 25 wrz 2009, o 20:59
autor: szymkalisz
Tylko nie wiem po co oni wbili jakiś wielki żelazny pal w ziemię?

: 26 wrz 2009, o 10:23
autor: K-man
Jakieś wykopy się zaczeły niedaleko przyszłego ronda.Dokładnie na podwórku kamienic do wyburzenia.Powstała wielka dziura.