PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 19 mar 2009, o 17:07

ww pisze:http://www.mrr.gov.pl/PROGRAMYOPERACYJN ... poiis.aspx

Dodam tylko, że tramwaj na Franowo w Poznaniu (żeby poznanioki mogli se od Kupca do IKEI podjechać) kosztuje 300 mln zł.
I co z tego?
Przypominam tylko, że dotacje z Unii na tramwaj (a UE lubi ekologiczne środki transportu) wynosi nawet 75-85% koszta. Co prawda te 85% to tylko dla całkiem nowych sieci tramwajowych/trolejbusowych itp., a więc Kalisz się łapie, Poznań - nie. Można przecież walczyć o dotacje z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Infrastruktury, czy Środowiska, a włączając w ten projekt (wg. mojej koncepcji - przez przyszły Deptak Kaliski) renowację Śródmieścia i Starego Miasta - również z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Istnieje przecież coś takiego jak Urząd Wojewódzki i kapitał zewnętrzny ;)
I tak może się okazać, że miasto do tej inwestycji (ja wyceniłem ją na ok. 150 mln. euro - w skład ceny wchodzi też tabor i przystosowanie sygnalizacji świetlnych) dorzuci tylko z 10 mln. zł, bo reszta to będzie udział zewnętrzny i dotacje.
Gdyby był prezydent kompetentny, który słowa obraca w inwestycje (a przecież Pęcherz mówił o tramwaju z uwagi na "Galopujące ceny paliw (...)" dziś zaczynałaby się budowa, w którą miasto włożyłoby kilkanaście milionów złotych, a nie setki milionów euro (wycena)

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 19 mar 2009, o 17:20

Przez Ociąż - Kotowiecko i Kucharki, to nawet podtorze jest. W Kotowiecku nawet gdzieś szynę fociłem. I dalej śladem repphanowskiej wąskotorówki przez Przekupów, Gołuchów ( koniecznie @!) i na nowy most w Łaszkowie, Jarantów , Zbiersk i do Glin. Potem musi już iść ,,nowizna'' :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 20 mar 2009, o 16:46

I co? Zmiana czoła w Kaliszu, czy ominięcie naszego miasta?

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 20 mar 2009, o 17:21

Wrocław projektował szybką kolej dla Poznania , tylko zapomniał o sobie , jak naukowcy z Ostrowa którzy projektóją połączenie Konina z Kaliszem .
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 20 mar 2009, o 17:50

Naukowcy z Ostrowa odkopali projekt sprzed pół wieku.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 20 mar 2009, o 17:55

i wybierają mniejsze zło. Pewnie Ostrów jest na przegranej pozycji jeżeli chodzi o tworzony właśnie dokument dkl KDP, który pewnie ujawni, że wygięcie linii pod Ostrów jest nieopłacalne dla trasy Warszawa/Kraków - Poznań

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 20 mar 2009, o 17:58

szymkalisz pisze:i wybierają mniejsze zło. Pewnie Ostrów jest na przegranej pozycji jeżeli chodzi o tworzony właśnie dokument dkl KDP, który pewnie ujawni, że wygięcie linii pod Ostrów jest nieopłacalne dla trasy Warszawa/Kraków - Poznań
Za to bardziej korzystne dla trasy Wroclaw - Warszawa.
Zrobienie przystanku KDP przy wiadukcie w Skalmierzycach to wlasnie wyprostowanie tej trasy i calego Y.

http://www.sector.osw.pl/kdp2.jpg

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 20 mar 2009, o 18:40

Zakładając, że będzie on szedł na południe od Kalisza i Zbiornika Jeziorsko.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 20 mar 2009, o 19:09

szymkalisz pisze:Zakładając, że będzie on szedł na południe od Kalisza i Zbiornika Jeziorsko.
tak zakldajac

Dodatkowo taka lokalizacja zapewni lepszy dojazd, wiekszej ilosci mieszkancow regionu na stacje. Czyli zarazem zwiekszy rentownosc zatrzymywania sie w naszym regionie.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 21 mar 2009, o 09:48

^^
Ty możesz tylko gdybać. Ja powołuje się na wstępne Studium Wykonalności i prezentacje CNTK nt. Szybkiej Kolei. Z resztą nie łatwo będzie w ostrowskim wariancie ominąć obszar Natura 2000, a UE nie daje kasy na niszczenie środowiska. Z resztą zobaczymy za ok. 1,5 roku...

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 21 mar 2009, o 10:12

szymkalisz pisze: Z resztą zobaczymy za ok. 1,5 roku...
optymista :)

a jesli chodzi o ochrone i Natura 2000;
http://natura2000.mos.gov.pl/natura2000 ... s_mapa.jpg

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 21 mar 2009, o 13:43

Jak już robicie/my różne mapki, to wydaje mi się (co podkreślam), że optymalnym rozwiązaniem byłoby połączenie linii nr 12 z trasą linii szybkiej kolei trasą z Winiar przez Las Winiarski (tam już jest jeden tor), póżniej wzdłuż doliny Swędrni, tunelem (niezbyt długim) pod skarpą za mostem Winiarskim i już mamy prostą drogę na Chmielnik (bo tam zaplanowano dworzec Kalisz-Północ). Połączenie z Noskowa przez Dobrzec jest nie do przyjęcia (wysokie nasypy i klika wiaduktów zniszczyłyby krajobraz miejski, dramatycznie obniżając wartość działek).

Popatrzcie na to z satelity http://www.zumi.pl/namapie.html (Kalisz ma bardzo dobrą rozdzielczość.) :roll:

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 21 mar 2009, o 14:17

A, gdzie jest hala Winiary na Dobrzecu.Bo na tej mapce jej nie widać.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 21 mar 2009, o 18:01

Ostatnio się przyglądałem ale też nie widziałem chyba było jeszcze w budowie.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 21 mar 2009, o 23:59

Ażeby wzbogacić dyskusję podrzucam do rozmyślań to :

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek ... d=10513942

Coś mi się wydaje, że myśli Szwejka nie były takie głupie :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 22 mar 2009, o 16:52

Dla mnie wszystkie tamte "wypowiedzi" są bzdurne.
Artykuł mówi, że z Opola do Trójmiasta, a jakiemuś bierze się Wrocław.
W internecie każdy projekt, który nic nie ma wspólnego z Wrocławiem, Warszawą, Poznaniem albo Krakowem się krytykuje, a niesłusznie. Jak można pisać, że na trasie Kalisz - Konin będzie podróżować dziennie 20 osób. Przecież to absurd. Jestem przekonany, że po powstaniu tej linii pociągi relacji Warszawa - Konin - Poznań - Leszno - Wrocław zmieniłyby trasę na Warszawa - Konin - Kalisz - Ostrów - Wrocław, co znacznie skróciłoby trasę.

a tak na marginesie: zauważyliście, że w tym nowym "podziale" Teleskopów na te wielkopolskie i poznańskie o Kaliszu mówi się więcej i trochę lepiej, czy to tylko moje spostrzeżenie??

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 23 mar 2009, o 19:09

Adi pisze:W tym przypadku zgadzam się co dlatego że warto o to walczyć bo oba miasta na tym zyskają. Dobry pomysł tylko nie wiem czy realny.
W świetle tego artykułu to Adi chyba masz racje że to nie realne.


PKP może zamknąć aż 7 tys. km linii
Gazeta Prawna - 23-03-2009 04:28
Bez dodatkowych środków budżetowych na infrastrukturę kolejową spółka zarządzająca siecią torów kolejowych będzie zamykać linie, bo nie stać jej ani na remonty, ani na dalsze ich utrzymywanie.
Jak mówi "Gazecie Prawnej" Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe, z przyczyn ekonomicznych i ze względu na zły stan torów zamkniętych powinno być nawet 7 tys. km linii z obecnie istniejących 19 tys. km

Przy obecnych niewystarczających środkach na utrzymanie linii kolejowych będziemy zmuszeni zamknąć część niemodernizowanych od lat linii - mówi "Gazecie Prawnej" Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK).

Według jego opinii z przyczyn ekonomicznych i ze względu na zły stan torów zamkniętych powinno być nawet 7 tys. km linii z obecnie istniejących 19 tys. km.

W najbliższym czasie spółka PKP PLK zaprezentuje mapę najbardziej zdegradowanych, nierentownych i najsłabiej wykorzystywanych tras w Polsce.

Jak twierdzi Zbigniew Szafrański, spółka zarabia zaledwie na ok. 3 tys. km linii, które są jednocześnie głównymi szlakami komunikacyjnymi kraju. To pozwala utrzymać kolejnych 7 tys. km linii. Na pozostałych, czyli ok. 10 tys. km torów, PLK notują poważne straty.

- Takich odcinków nie ma tylko w dwóch województwach: łódzkim i mazowieckim. Należy się zastanowić, czy w wielu z tych miejsc tańszy nie okazałby się transport drogowy - proponuje Zbigniew Szafrański.

Przyznaje, że pomysł zamykania linii kolejowych jest kontrowersyjny.

- Trzeba jednak pamiętać, że w większości mówimy o liniach w bardzo złym stanie technicznym z parametrami nieprzystającymi do XXI w. To sprawia, że władze lokalne nie będą w stanie utrzymać transportu kolejowego i drogowego funkcjonującego równolegle - mówi Zbigniew Szafrański.

Według wyliczeń spółki wyremontowanie 1 km torów kosztuje 2 mln zł. Na przykład odbudowa kilkudziesięciokilometrowej linii z Sandomierza do Skarżyska to koszt rzędu 400 mln zł. To niemal równowartość całych wpływów gotówki z Funduszu Kolejowego zasilanego opłatami paliwowymi. PKP PLK nie planuje tego remontu.

Polskie Linie Kolejowe będą proponować w podobnych przypadkach utrzymanie tylko jednego toru, a modernizacje prowadzone będą przy pomocy materiałów odzyskanych z remontów innych linii kolejowych, w lepszym stanie.

W ubiegłym roku na utrzymanie torów spółka przeznaczyła 700 mln zł. W tym roku będzie to co najwyżej 300 mln zł i to pod warunkiem, że PKP Cargo, spółka z grupy PKP, nie utraci płynności finansowej. Kłopoty finansowe PKP PLK są bowiem ściśle związane z zatorami płatniczymi w kolejowej grupie. Spółka zarabia głównie na opłatach dostępowych za użytkowanie torów, których nie dostaje na czas od przewożników. Jak ujawnił w Sejmie Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, w terminie nie płaci nie tylko przeżywająca głęboki kryzy spółka PKP Cargo, ale także prywatni przewożnicy. Dochody PKP PLK spadają także dlatego, że zmniejsza się ruch na polskich torach. W przypadku PKP Cargo, głównego klienta PKP PLK, spadek przewozów w styczniu tego roku wyniósł 38 proc., a w lutym 32 proc.

Ratunkiem dla budżetu PLK może być transfer dodatkowych środków budżetowych. Na ostatnim posiedzeniu Komisji Infrastruktury posłowie zaproponowali pomoc dla spółek Grupy PKP, w tym 1,5 mld zł dla PLK w trzech najbliższych latach.

- Te pieniądze pozwoliłyby nam wykonać niezbędne remonty - zapewnia Zbigniew Szafrański.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 14 gru 2007, o 21:05
Lokalizacja: kalisz hanki

Nieprzeczytany post autor: Kudlaty » 23 mar 2009, o 19:59

PKP zawsze dostawalo dotacje i nic sie nie zmienilo!! bez sensu wogole. sprywatyzowac pkp do konca zamknac niektore nie potrzebne linie.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 24 mar 2009, o 12:00

Ale trzeba pamiętać, że większość tych nierentownych linii to małe linie na obszarze "ex-pruskim", na Pomorzu Zachodnim, Mazurach, zachodnim Dolnym Śląsku, w Poznańskiem.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

LOOK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 2 lut 2009, o 09:41
Lokalizacja: centrum

Nieprzeczytany post autor: LOOK » 24 mar 2009, o 13:49

jedną z tych ex-pruskich odnóg mamy w Kaliszu . więc się nie zdziwmy jak i naszą zlikwidują .

ODPOWIEDZ