PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 27 kwie 2020, o 21:07

Polska kolej generalnie przeżyła taki upadek jakiego nie doświadczono w żadnym innym kraju.
https://www.youtube.com/watch?v=ypRzrnUV3CE
A serio to te "badania" ostrowskie wykazują tylko, że kolej w Kaliszu jest po prostu niedoinwestowana, w przeciwieństwie do ostrowskiej.
Co do tego Kaliszanin się nie zgodzę.
Tzn. okej można tu negować czy kolej w Kaliszu jest doinwestowana czy nie.
Dla mnie jednak po prostu w Kaliszu brak linii kolejowych, tyle razy się mówiło o linii Częstochowa-Wieluń-Kalisz-Pleszew (Teraz w ramach CPK chociaż jej ostatni odcinek by powstał) , tyle się mówiło o linii Kalisz-Konin-Inowrocław czy nawet o nie skończonej linii z Ostrzeszowa przez Grabów nad Prosną do Namysałek która docelowo miała iść do Nowych Skalmierzyc.
Częstotliwość PKS w Ostrowie również większa.

Prawda jest taka że się zamykamy graniczmy z 2 powiatami pomijając (Kaliski), i totalne dno przewozowe jeżeli nawet ktoś młody by chciał się uczyć w Kaliszu niestety niema takiej możliwości no chyba że posiada własny samochód i go stać.
Nie potrafimy nawet ogarnąć komunikacji podmiejskiej a co dopiero mówić o ogólnopolskiej czy międzynarodowej.

Wracając jednak do temu AKO Kalisz a Ostrów.
Sytuacja jest dojść prosta Kaliska stacja jest stacją przelotową nie posiada żadnych innych odnóg po za kolejową 14.
Ludzie tutaj raczej nie przyjeżdżają na przesiadki no chyba że ci z pociągów osobowych na pospieszny jednak musi dotyczyć najbliższych okolic Kalisza.
Fakt w Kaliszu od kilku lat posiada kilka pociągów których niema Ostrów czyli 2 nowe przyspieszone pociągi do Poznania które jada co prawda przez Ostrów ale nie przez stacje jednak nadal tworzymy błędne koło kierując się na Ostrów zamiast na Pleszew z powodu braku linii są to jednak tylko 2 relacje no i są jeszcze powrotne pewnie do Kalisza jednak wiemy jaka jest frekwencja w przewozach na linii Ostrów - Kalisz.
Te 2 połączenia to nic w Ostrowie mnóstwo połączeń do Poznania zaczyna bądź jedzie z Kluczborka/Kępna. (Nawet jeżeli ktoś by chciał z nich skorzystać to i tak kierował by się do Pleszewa bo po co się cofać)

Węzeł widać jak na dłoni.
Niema pociągu do Poznania w danej godzinie? jedźmy pociągiem na Wrocław w Ostrowie na pewno jakiś sunie na Poznań.
Niema pociągu na Wrocław jedźmy jakimś pociągiem do Ostrowa na pewno jakiś właśnie podstawiają do Wrocka.
Potrzebuję dostać się do Kępna lub Kluczborka jadę do Ostrowa
Potrzebuję dostać się do Krotoszyna lub Leszna jadę do Ostrowa.
Potrzebuję dostać się na Śląsk jadę do Ostrowa.
Potrzebuję dostać się na Pomorze jadę do Ostrowa.

Przez Ostrów przebiegają aktualnie 2 ważne linii teoretycznie najkrótsze czyli nasza Wrocław- Warszawa oraz Katowoice- Poznań/Szczecin również najkrótsze ale też większość składów nie pomyka nimi.
Wyobraźmy sobie że mielibyśmy również 2 magistrale jak Ostrów aktualny nasz wynik to 657 zróbmy x2, 1 314 mają jeszcze linie na Krotoszyn więc dodajmy połowę z 657 do naszego wyniku daje nam to 1 642 dodajmy do tego wielu przesiadkowiczów, pociągi sezonowe, większe miasto i pewnie mielibyśmy ponad 2 tysiące 8)

Bo za pewne w Ostrowie liczono frekwencje w sezonie kiedy tam jest mnóstwo pociągów sezonowych,

Ale spokojnie jestem pewien że jeżeli miałoby coś powstać to pan Kinastowski wyjdzie temu na przeciw no jak hałas do miast o nie nie obwodnica kolejowa minimum 15km od Kalisza!
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 27 kwie 2020, o 22:31

Utrzymywanie komunikacji podmiejskiej nie leży w gestii miasta, ale okolicznych samorządów. Nikt nie będzie jeździł charytatywnie kiedy okoliczne gminy nie chcą dołożyć ani grosza. To one mają stwarzać możliwość dojazdu do największego ośrodka w regionie, a nie na odwrót. Zadaniem miasta jest zapewnienie jak najlepszej siatki połączeń na swoim terenie. To że kaliski PKS jest spółką miejską jest pewną patologią i wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Warto zauważyć że ta spółka od momentu jej przejęcia od skarbu państwa ani razu nie zanotowała zysku(!).

Druga sprawa, gdzie te połączenia PKS w Ostrowie? Weryfikujesz czasami co piszesz? Ostrowski PKS chylący się ku upadkowi z garstką kursów? To ma być ten ostrowski raj?

A o wszystkich planach budowy nowych linii kolejowych o których piszesz... to są takie mrzonki, że aż szkoda komentować.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 27 kwie 2020, o 23:28

Co do pierwszego wywodu odpowiem tak, pierw tym miastem regionu trzeba być :wink: Kalisz to nie Poznań ani nawet Rzeszów z Kalisza takie miasto regionu że aż na pociąg trzeba śmigać do Ostrowa :lol: :lol: :lol:

Oczywiście nie ujmuje naszemu miastu nie wątpliwie jest ważne w regionie ale myślę że z roku na rok się kurczymy i tracimy na ważności myślę że widać to nawet po entuzjazmie do rozwoju czy wagi naszego miasta jego własnych mieszkańców.

Oczywiście myślę że to kwestia indywidualna jak każdy z nas postrzega to miasto.
Ale nawet na przytoczony przez ciebie przykładzie
To one mają stwarzać możliwość dojazdu do największego ośrodka w regionie, a nie na odwrót
Skoro tak nie jest? to chyba nie jesteśmy tak uważani :wink:
Utrzymywanie komunikacji podmiejskiej nie leży w gestii miasta, ale okolicznych samorządów. Nikt nie będzie jeździł charytatywnie
Z tym się w dużej mierze jak najbardziej zgodzę z 2 jednak strony jeżeli mam zapędy do bycia miastem regionu.
Niewątpliwie to że nie mamy połączenia komunikacyjnego z gminą obok to też jest problem.

Z jednej strony oczywiście można mówić nie jesteśmy podmiotem charytatywnym z czym się zgadzam.

Z 2 strony jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, przez brak komunikacji podmiejskiej z pobocznych powiatów ci ludzie tutaj po prostu nie docierają, pominę tutaj oczywiście dumny tytuł "miasta regionu" bądź jego brak ale nie korzystają z szeregu usług jakie te miasto oferuję.
Znajomych w szkołach poznają tam czyli np: w Ostrowie do Kalisza może wpadną na zakupy (Jak będą mieli auto) bo bliżej ale wszyscy znajomi co za tym idzie imprezy życie towarzyskie będą spędzać tam a nie u nas ewentualna przeprowadzka też tam nie u nas. Wymarłe centrum lecimy tam nie do Kalisza.

Więc można mówić nie jesteśmy organizacją charytatywną.
Ale można też mówić jeżeli chcemy być miastem regionu nikt nie zrobi tego za nas a już na pewno nie gminy.
Te gminy to raczej coraz bardziej konkurencyjne się robią a to jakieś bloki przy granicy w powiecie obok a to jakaś nowa hala kaliskiego inwestora ale już nie w Kaliszu. :wink:

Czasem po prostu trzeba w coś zainwestować by osiągnąć dany rezultat oczywiście nigdy nie wiadomo jaki będzie oficjalny finał czy było warto czy nie :wink:
Druga sprawa, gdzie te połączenia PKS w Ostrowie? Weryfikujesz czasami co piszesz?
Dane o których piszę pochodzą z dokumentu o AKO. (co prawda 2015r)
Widać fakt że siatkę Kaliski PKS oferuję większą ale zdecydowanie mniejszą częstotliwość chodź jak dodamy tutaj linie kolejowe to niewątpliwie komunikacja miejska w pow. Ostrowskim górą.
Obrazek
A o wszystkich planach budowy nowych linii kolejowych o których piszesz... to są takie mrzonki, że aż szkoda komentować.
Zgadza się mrzonki takie że ciągną jeszcze sprzed 1 wojny światowej i co jakiś czas wracają tak jak kaliskie tramwaje.
To tylko pokazuje jakim miastem regionu jesteśmy :wink:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lip 2020, o 23:05

Co prawda nie o Kaliszu ale warto byłoby by nasze władzę też pomyślały nad jakimś węzłem
Samorządowcy z południa województwa lubelskiego podpisali porozumienie, w ramach którego mają współpracować i w przyszłości dołożyć się do budowy linii kolejowej od Szastarki przez Janów Lubelski do Biłgoraja.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... FioBhp94rU
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 lip 2020, o 11:09

Troszkę mi się nudziło i przemalowałem SA105-102
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Martius777
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 29 lip 2020, o 11:58

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Martius777 » 29 lip 2020, o 12:52

Zauważyłem, ze Koleje Wielkopolskie realizują krótkie połączenia zamiast robić od razu jedno długie zamiast 2 krótkie jak np. Kutno- Poznań i osobno Poznań- Zbąszynek zamiast od razu Konin-Poznań Zbąszynek. Są możliwe przesiadki ale czasami są długie. Gdyby połączyć po 2 połączenia w jedno to mielibyśmy lepszy zasięg.

Łączenie linii dałoby dobry efekt i większy zasięg bez konieczności przesiadek.

1. Zbąszynek-Poznań-Kutno
2. Zbąszynek-Leszno- Ostrów Wlkp. - Kalisz
3. Kalisz-Pleszew-Poznań-Piła
5. Kępno-Ostrów Wlkp. - Poznań- Gołańcz
6. Wolsztyn - Poznań - Gniezno -Mogilno
7. Poznań - Krotoszyn-Kalisz
8. Gniezno-Jarocin-Krotoszyn-Kalisz

Dzięki temu Poznań miałby jak zawsze połączenie z wszystkimi miastami oraz dzięki odpowiedniemu trasowaniu południowa Wielkopolska miałaby mini kolej aglomeracyjną.
....................
Przy okazji w Internecie już jest planowany przyszły rozkład jazdy. Obok każdego miasta wpisałem liczbę połączeń. Rozkład jeszcze może się zmienić. generalnie bardzo słabo.

Białystok - 1
Jelenia Góra - 2
Kraków -1
Legnica - 2
Lublin - 1
Łódź - 16
Ostrów Wlkp. - 16
Poznań - 9
Szczecin - 1
Warszawa - 6
Wrocław - 9

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 28 sty 2021, o 11:31

Pociągi z Łodzi do Kalisza najpierw pojadą szybciej, a potem będą się ślimaczyć
W czerwcu tego roku dobiegnie końca modernizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Skróci to czas podróży na tej trasie. Jednak na modernizację kolejnego odcinka – Ze Zduńskiej Woli przez Kalisz do Ostrowa Wlkp. - poczekamy przynajmniej kilka lat.
Na trasie do Zduńskiej Woli do wykonania pozostało jeszcze szlifowanie szyn i prace porządkowe. Dziś pociągi pasażerskie jeżdżą tamtędy z prędkością od 60 do 100 km/h. Po modernizacji najszybsze z nich pojadą z prędkością 120 km/h. Pozwoli to skrócić czas podróży o ok. 15 minut. ...
... Jednak kaliszan bardziej interesuje następny odcinek linii nr 14, czyli Zduńska Wola – Ostrów Wlkp. Okazuje się, że zarówno ten, jak i następny, Ostrów Wlkp. - Głogów, podobnej modernizacji doczekają się nieprędko.
,,, Planowane działania zakładają modernizację torów i sieci trakcyjnej. Przewidywane są korzyści dla pasażerów – wyższy poziom komfortu podróży i obsługi na przebudowanych stacjach i przystankach. Projekty na linię nr 14 związane są z zapewnieniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w perspektywie budżetowej na lata 2021-2027. Ostateczna lista projektów przyjętych do realizacji, zakładany zakres prac i przybliżone terminy będą znane po określeniu wysokości środków finansowych – poinformował nas Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
(kord)

https://zyciekalisza.pl/artykul/pociagi ... do/1131839

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 1 lut 2021, o 13:01

Wpadłem do naszych Pruskich sąsiadów w odwiedziny, ponieważ udostępniono tam część dworca dla pasażerów .
Oczywiście okazali się bardziej gościnni niż nasza spuścizna Rosyjska.
Oferując chociażby toaletę za darmo.
Mowa oczywiście o dworcu w Nowych Skalmierzycach
Obrazek
Więcej zdjęć udostępniłem/znajdziecie na:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... eria&str=3
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 13 lut 2021, o 23:45

Tym razem wizyta u naszego prawie wschodniego sąsiada :wink:
Czyli remont budynku stacyjnego w Opatówku
Obrazek
Więcej zdjęć na bazie kolejowej.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... eria&str=2
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 24 lut 2021, o 09:06

"W ciągu najbliższych lat planowana jest modernizacja przebiegającej przez Kalisz linii kolejowej. Według planów na obszarze miasta ma powstać dodatkowy przystanek kolejowy w okolicach Giełdy Kaliskiej."

Pierwsze słyszę, ktoś wie coś więcej?

https://latarnikkaliski.pl/komunikacja- ... w-kaliszu/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 lut 2021, o 10:04

jasiek20 pisze:
24 lut 2021, o 09:06
"W ciągu najbliższych lat planowana jest modernizacja przebiegającej przez Kalisz linii kolejowej. Według planów na obszarze miasta ma powstać dodatkowy przystanek kolejowy w okolicach Giełdy Kaliskiej."

Pierwsze słyszę, ktoś wie coś więcej?

https://latarnikkaliski.pl/komunikacja- ... w-kaliszu/
Autorem artykułu jest mój kolega który powołał się na moje info od PKP PLK. (Obecny też na forum)
Podesłałem to info tutaj na forum 25 kwietnia 2018r.
Wrzucając screena z rozmowy FB z PKP PLK.
viewtopic.php?f=3&t=2481 (Ostatni post na 1 stronie)
Krótko mówiąc w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Zduńska Wola - Kalisz/Ostrów Wlkp.
Napisałem "Kalisz/Ostrów Wlkp." ponieważ na początku rewitalizacja miała być do Kalisza na szczęście władze PLK poszły po olej do głowy i wydłużyły plan do Ostrowa Wlkp.
No i w ramach tej rewitalizacji planowane jest stworzenie nowego przystanku kolejowego w Kaliszu o nazwie Kalisz Piwonice znajdować miałby się on w pobliżu ul. Częstochowskiej.
To nie koniec rewolucji kolejowej w Kaliszu ponieważ w ramach tej rewitalizacji przystanek Kalisz Szczypiorno miałby być przeniesiony o 600m w stronę Nowych Skalmierzyc czyli w pobliże przejazdu kolejowego na ul. Starowiejskiej

Pytanie jednak powstaje kiedy ta rewitalizacja??
O rewitalizacji było najgłośniej oj z 10 lat temu? na Euro 2012?

Pisałem w tej sprawie do PLK 6 lipca 2020r odpowiedź jaką dostałem to
Wstępnie projekt się znajduje wśród zadań do realizacji w latach 2021-2027.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 24 lut 2021, o 10:34

Dziękuję za wyjaśnienie.
Szkoda, że nic nie słychać o planach połączenia Kalisza z Koninem. Kiedyś chyba był plan powstania linii Opole- Kalisz- Konin.
Wówczas powstałyby jakieś stacje w bardziej zaludnionych częściach Kalisza.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 24 lut 2021, o 17:39

jasiek20 pisze:
24 lut 2021, o 10:34
nic nie słychać o planach połączenia Kalisza z Koninem. Kiedyś chyba był plan powstania linii Opole- Kalisz- Konin. Wówczas powstałyby jakieś stacje w bardziej zaludnionych częściach Kalisza.
Linia Kalisz-Konin nie miałaby większego sensu. Właściwe rozwiązanie to Kalisz-Konin-Inowrocław , dające proste połączenia AKO z Bydgoszczą, Toruniem, Trójmiastem, Grudziądzem i Olsztynem. Na odcinku Konin-Inowrocław gdzieniegdzie istnieją tory możliwe do wykorzystania (brak konieczności wykupu terenów). Podobnie istnieje połączenie z Ostrowa do Opola i dalej do Kędzierzyna-Koźla, które w razie otwarcia na Inowrocław byłoby intensywniej wykorzystywane. Nie wiem dlaczego Kalisz, Ostrów, Inowrocław i Konin nie podejmują wspólnej inicjatywy.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: tomash » 24 lut 2021, o 17:54

a coś wiadomo na temat remontu mostu kolejowego (wraz z budową kładki)?

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 25 lut 2021, o 13:04

Swoją drogą zadawał sobie ktoś kiedyś pytanie jak by mogła wyglądać kwestia kolejowego Kalisza jakbyśmy za starych czasów należeli do Prus?
jasiek20 pisze:
24 lut 2021, o 10:34
Szkoda, że nic nie słychać o planach połączenia Kalisza z Koninem. Kiedyś chyba był plan powstania linii Opole- Kalisz- Konin.
Wówczas powstałyby jakieś stacje w bardziej zaludnionych częściach Kalisza.
Nie jestem pewien tych stacji w bardziej zaludnionych częściach Kalisza.
Jak mniemam mówisz chociażby o Dobrzecu, Widoku i osiedlach w pobliżu z tym że Dobrzec jest w sumie bardzo wysunięty względem reszty Kaliskich osiedli na zachód.

Oczywiście ani inżynierowie z nas ani projektanci.
Natomiast linia z Kalisza do Konina po zachodniej ścianie miasta tworzyłaby pewien problem.

Jeżeli chcielibyśmy wykorzystać nasz aktualny dworzec jako tzw. dworzec główny.
To pociągi jadące od Ostrowa do Konina przez naszą aktualną stacje główną, musiałby na niej zmieniać kierunek jazdy.
To natomiast wydłuża bardzo czas podróży, przykładem mogą być pociągi którymi jeździmy z Kalisza do Poznania a wjeżdżają na Ostrowski dworzec.

Na pewno też istniała by łącznica towarowa która umożliwiała by wjazd bezpośrednio od strony Szczypiorna na Dobrzec na tzw. linie Konińską.
I w przypadku składów przyspieszonych bądź pospiesznych PKP coraz chętniej wykorzystuje takowy łącznik w Ostrowie, tam jednak on znajduje się blisko granicy miasta przez co pociągi pomijają całkowicie Ostrów niby wjeżdżają w administracyjne granice Ostrowa jednak się tam nie zatrzymują .

W Kaliszu mogło być troszkę inaczej, Kalisz mógłby podzielić los, Oleśnicy mówię o Oleśnicy ponieważ tam również właśnie istnieje tak kontrowersyjne odbicie na zachodzie miasta.
Każda osoba jeżdżąca dojść często pociągiem z Kalisza do Wrocławia zapewne kojarzy stację "Oleśnica Rataje" ponieważ stają tam tam właśnie pociągi pospieszne. (Mógłby to być taki odpowiednik "Kalisz Dobrzec")
Zwykły 2 perony przystanek kolejowy przypominający Kaliskie Winiary, posiadający jednak nawierzchnie na peronie oraz przejście nad ziemne, no i jeszcze wiadukt drogowy przebiegający nad środkiem przystanku.
Tak tymczasem wygląda stacja główna w Oleśnicy powiedziałbym przebija nawet tą Ostrowską a pociągów pospiesznych tam aktualnie nie uświadczymy
W sumie jeżeli powstanie linia Sieradz-Wieruszów czyli nowe szybkie połączenie Wrocławia z Łodzią-Warszawą to u nas też może ich nie być.
Obrazek

Przykładem na swój sposób może być też Zduńska Wola.
Przez Zduńską Wole przebiega ta sama linia kolejowa co przez Kalisz.
Tutaj jednak co ciekawe, to za czasów 2 RP powstała 2 linia kolejowa w Zduńskiej Woli (Rozważano jej budowę również w okolicy Kalisza jednak wybrano wariant Zduńskiej Woli)
Czyli mówię o magistrali węglowej, ta oczywiście bardziej powstała z myślą o przewozach towarowych.
W czasach świetlności kolei oczywiście prowadzono tam regularny ruch pociągów pasażerskich.
Jednak z czasem wygaszono połączenie pasażerskie, bo jak to w całej Polsce wszystko nie opłacalne.
Aktualnie co roku zazwyczaj można tam tylko spotkać połączenie Sezonowe.
Ze Śląska nad Polskie morze no u nas takich nie uświadczymy.

Zaprojektowano tam jednak linię w beznadziejny sposób z perspektywy pasażerskiej.
Ponieważ węglówka przecina po prostu naszą linie kolejową nr 14 na wprost.
Nie mówię że jest to złe rozwiązanie bo nasi sąsiedzi Niemcy pokazali nam że to rozwiązanie jest genialne przykładem może być stacja w Kępnie czy Kostrzynie nad Odrą piękne 2 poziomowe stacje jedyne 2 poziomowe stacje na całą Polskę.
Przykładowo stare zdjęcie ze stacji Kępno (Autorem zdjęcia jest użytkownik: lukasbank1993 z opencaching.pl)
Obrazek
Niemcy jednak budowali kolej w mieście a nie uboczu a przecięciem 14 a Węglówki jest daleko od centrum przez co niema tez co liczyć budowę stacji 2 poziomowe.

I sytuacja jest taka że jeżeli chcielibyśmy się wybrać nad morze z przesiadką w Zduńskiej Woli to jak wysiądziemy już na stacji w Zduńskiej Woli to do stacji Zduńska Wola Karsznice mamy około 5km.

W sumie starsi mieszkańcy naszego miasta zaznają ten dystans, bo to podobna odległość z dworca Kaliskiego do dawnego przystanku Kalisz Wąskotorowy.

Dlatego nie obstawiałbym że taka linia przebiegała by po zachodniej stronie miasta.
Bo albo wszystkim pociągom wydłużyłby się czas przy zmianie czoła.
Albo byśmy mieli dodatkowo 2 stacje główne a za tym też bym nie był.

Kolejna opcja to scalanie linii na Konin z tą na Łódź tutaj jedyne co mi się kojarzy to po prostu zrobienie odbicia od linii na Konin gdzieś na lub za Majkowem w stronę Opatówka stworzyłoby to może nowe możliwości przystanku na Tyńcu oraz odpowiednika Winiarskiego. (Akurat to nie jest jakaś nowość bo przecież planowano Kalisz Pólnoc przy KDP) tylko nikt tego nie rozważał w kontekście spajania z aktualną linią tylko czy to ma sens?
W ten sposób aktualna linia na odcinku Opatówek - Kalisz ul. Zachodnia równie dobrze mogłaby przestać istnieć.
Należałoby wyznaczyć nowy przystanek główny tylko gdzie na Dobrzecu ? przecież to jeszcze dalej względem centrum.
No i kwestia 3, most nad Prosną i Kanałem Bernardyńskim. Krępice pominę.

Właśnie dlatego linia na Konin przez zachodni Kalisz niema sensu.
Jak na moje już lepiej byłoby stworzyć ją na wschodzie.
Tuż za mostem kolejowym na prośnie linia odbijałaby na północ przebijając łódzką w okolicach most nad Swędrnią tworząc tam przystanek kolejowy.

Oczywiście nie sądzę że jest to idealne rozwiązanie, bo taki układ nie wnosiłby zbyt dużo z perspektywy wykorzystania kolei w jakimś charakterze miejskim, no chyba że połączenie Winiar/Tyńca/Rajskowa z Piwonicami bo takiej drogi to nawet z pespektywy kierowców brakuje.
Ale jest o tyle dobry że nie powoduję rozdrabniania stacji głównej oraz nie spowalnia pociągów na zmianę czoła.
kaliszanin2 pisze:
24 lut 2021, o 17:39
Linia Kalisz-Konin nie miałaby większego sensu. Właściwe rozwiązanie to Kalisz-Konin-Inowrocław , dające proste połączenia AKO z Bydgoszczą, Toruniem, Trójmiastem, Grudziądzem i Olsztynem. Na odcinku Konin-Inowrocław gdzieniegdzie istnieją tory możliwe do wykorzystania (brak konieczności wykupu terenów). Podobnie istnieje połączenie z Ostrowa do Opola i dalej do Kędzierzyna-Koźla, które w razie otwarcia na Inowrocław byłoby intensywniej wykorzystywane. Nie wiem dlaczego Kalisz, Ostrów, Inowrocław i Konin nie podejmują wspólnej inicjatywy.
Zgadzam się w 100% w ramach tego projektu jednak należałoby wyremontować linię z Opola do Kluczbora
Dokładniej są to 2 linie kolejowe
Pierwsza to linia Opole Gł.- Namysłow nas jednak interesuje odcinek Opole-Jełowa na tym odcinku pociągi poruszają się z prędkością 50km/h
Kolejna linia to Jełowa- Kluczbork tu jest nieco lepiej bo pociągi suną 70km/h jedynie przed samym Kluczborkiem 80km/h.
Są to linie oczywiście aktualnie jedno torowe.
Od Kluczborka do samego Kalisza prawie jest 120, tylko od Ociąża do Kalisz jest 100 no i na Kaliski łukach 90.

Dalej gdzie jakieś odcinki istnieją to Konin, czyli nazwijmy to wylot kolejowy z Konina na Inowrocław, jest to linia kolejowa 388 z Konina to Kazimierz Biskupi historycznie do Kazimierz Biskupi.
Bo w 2015r rozebrany odcinek Pątnów - Kazimierz Biskupi (Ten zbytnio nas nie interesuje bo odbijał na zachód)
Natomiast w 2018r rozebrano odcinek Gosławice - Pątnów a ten odcinek jak najbardziej by się nam już przydał jednak grunty pewnie nadal należą do PKP.
Oczywiście jest to linia jednotorowa, jednak przy obecnym stanie prędkości to się tam nie rozwinie, odcinek Konin-Konin Niesłusz 40km/h od Konina Niesłusz już tylko gorzej bo do miejscowości Pątnów pociągi suną tam aktualnie 30km/h.

Dalej mamy już linie kolejową która bezpośrednio wpinała by nas do reszty sieci kolejowej czyli linia w woj. kujawsko pomorskim
o nr 231 z Inowrocławia Rabinek do Mongolina przez Gopło dojść nietypowy kształt jednak to zapewne przez granice bo to bliskie tereny Prus a carstwa Rosyjskiego.
Nas interesowałby odcinek od Gopła w stronę Inowrocławia.
Na odcinku Gopło-Kruszwica aktualnie linia uchodzi za nieprzejezdną, od Kruszwicy do stacji Inowrocław Rąbinek prowadzony jest aktualnie ruch pociągów towarowych które jeżdżą tam z prędkością 20km/h lub mniejszą oczywiście linia jednotorowa.
W Inowrocław Rąbinek linia wpada to linii zwanej Węglówką. A tam już siatka kolejowa jest bogata bo znów tereny dawnych Prus.
Oczywiście odcinek Opole-Kluczbork oraz linia pod Koninem i ta z Inowrocławia nie posiada trakcji.
tomash pisze:
24 lut 2021, o 17:54
a coś wiadomo na temat remontu mostu kolejowego (wraz z budową kładki)?
Wysłałem w tej sprawie zapytanie do PKP PLK o to odpowiedź
Dzień dobry,
Planujemy remont mostu nad Prosną w Kaliszu. Prace planowane są od 31 maja do 30 lipca na jednym torze i od 2 sierpnia do 15 października na sąsiednim. Ruch kolejowy będzie utrzymany i prowadzony po jednym torze. Most zostanie zmodernizowany i wzmocniony, dzięki czemu zapewnieni na lata sprawne i bezpieczne podróże. Budowa ewentualnej kładki leży po stronie samorządu – prosimy o zwrócenie się w tej sprawie do miasta.
Pozdrawiamy, PLK
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 25 lut 2021, o 18:03

Co do stacji Kalisz Piwonice ostatnio trafiłem na ekspertyzę z 2018 dotyczącą szybkiej koleji i połączeń z cpk i tam w jednym z wariantów linia cpk Wrocław była trasowana Sieradz, Kalisz południe, Antonin i dalej kierunek Wrocław a jak wiadomo Piwonice to południe Kalisza

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 9 mar 2021, o 10:32

Część wielkopolskich pomysłów na Kolej Plus coraz mniej prawdopodobna
Kolei do Turku raczej nie będzie

Jak informuje wielkopolska „Wyborcza”, miasto Konin właśnie powiedziało „nie” dla dofinansowania studium dla powstania linii. Miasto miało dołożyć do niego 50 tysięcy złotych. Prezydent Konina Piotr Korytkowski ocenił, że w czasach pandemii miasta nie stać na tworzenie dokumentacji, której efekt będzie co najmniej niepewny. Radni Konina, za rekomendacją prezydenta, na posiedzeniu komisji finansów oficjalnie zagłosowali przeciw i nie dołożą się do prac studialnych, których łączny koszt szacuje się na 1,5 mln złotych. Połowę z tej sumy miał wyłożyć urząd marszałkowski, a wstępne plany miały być gotowe do późnej jesieni.

Sceptycznie do linii Konin – Turek odnoszą się też kolejowi eksperci cytowani przez „Wyborczą”. – (…) Budowa nowej, 40-kilometrowej linii, choćby jednotorowej, to co najmniej 1 mld zł. Takie przedsięwzięcie ma sens tylko wtedy, gdy codziennie z pociągów będzie korzystać powyżej 10 tys. osób. Na tej trasie nie ma szans na uzyskanie takiej frekwencji. W mojej ocenie, w tym przypadku trudno byłoby uzyskać wynik lepszy od 1 tys. pasażerów każdego dnia. Trasa z Konina do Turku nie łączyłby się z inną linią kolejową w Turku. To jeszcze bardziej obniża możliwości wykorzystania takiej linii – powiedział w rozmowie z gazetą Piotr Malepszak, były członek zarządu Kolei Dolnośląskich i były wiceprezes CPK. Wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak, także uważa, że realizacja inwestycji, według założeń Kolej Plus, do 2028 roku, jest mało realna.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/cz ... tLpPhKTNxs
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 30 maja 2021, o 20:59

Mała przejażdżka rowerowa po księstwie Kaliskim odwiedziłem stację w Radliczycach ten sam budynek co u nas na Kaliskich Winiarach, miejmy nadzieje że nie podzieli losu tego Radliczyckiego, który też kiedyś już pełnił funkcje mieszkaniowe dziś natomiast pustostan.
A więc taka ciekawostka brat bliźniak
Obrazek
Więcej standardowo na bazie kolejowej https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... eria&str=2
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 11 lip 2021, o 19:57

PKP strategia segregacji śmieci?
Robi się patologia na przystanku w Szczypiornie, koszy na śmieci jest więcej kilku krotnie niż osób korzystających z usług przewoźników w ciągu doby. (Doszły tez ławki)
Załączniki
koszulka-t-shirt-bawelniana-biala-lahti-pro-l40204.jpg
koszulka-t-shirt-bawelniana-biala-lahti-pro-l40204.jpg (130.49 KiB) Przejrzano 3846 razy
162944678_2900748030148150_7412525558971858147_n.jpg
162944678_2900748030148150_7412525558971858147_n.jpg (93 KiB) Przejrzano 3846 razy
aada.jpg
aada.jpg (134.36 KiB) Przejrzano 3846 razy
afa.jpg
afa.jpg (171.12 KiB) Przejrzano 3846 razy
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 11 lip 2021, o 22:29

Bardzo dobrze, lepiej ze jest więcej koszy, niż miałby się robić bałagan i dzikie wysypiska
g13k

ODPOWIEDZ