PKP Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
W tym przypadku zgadzam się co dlatego że warto o to walczyć bo oba miasta na tym zyskają. Dobry pomysł tylko nie wiem czy realny.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- Lokalizacja: W-w Różanka
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- Lokalizacja: W-w Różanka
Z Kalisza do Konina pociągiem?
Ostrowska Fundacja Edukacji i Nauki chce, aby w najbliższych latach rozpoczęła się budowa linii kolejowej łączącej Kalisz z Inowrocławiem. Jej prezes Jerzy Mazurek przekonuje ostrowskich dziennikarzy, że to dobre i konieczne rozwiązanie
Zdaniem członków Fundacji Edukacji i Nauki niezbędne jest doprowadzenie do równowagi komunikacyjnej, która ostatnio została zachwiana. Transport kolejowy koncentruje się głównie na szlakach łączących wschód z zachodem Polski. Naukowcy proponują więc uruchomienie linii kolejowej, łączącej Opole i Górny Śląsk z Gdynią, a do uruchomienia takiego połączenia brakuje 120 km torów – właśnie na trasie Kalisz – Inowrocław.
Zdaniem Jerzego Mazurka, prezesa fundacji, już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin znacznie ułatwiłaby mieszkańcom południowej Wielkopolski dojazd do Warszawy czy Berlina. Na przeszkodzie w realizacji tego pomysłu może stanąć oczywiście brak pieniędzy, ale i w tym przypadku ostrowscy naukowcy mają pomysł, jak wybrnąć z sytuacji. Uważają, że budowa szybkiej kolei z tzw. wariantem Y (z Warszawy do Poznania i Wrocławia) będzie dublowała istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Ponadto można zaoszczędzić miliard złotych, porzucając pomysł połączenia Łodzi Fabrycznej z Łodzią Fabryczną specjalnym tunelem. A wybudowanie linii kolejowej Kalisz – Konin kosztowałoby ok. 500 mln zł.
ŻK
Ciekawy pomysł

Ostrowska Fundacja Edukacji i Nauki chce, aby w najbliższych latach rozpoczęła się budowa linii kolejowej łączącej Kalisz z Inowrocławiem. Jej prezes Jerzy Mazurek przekonuje ostrowskich dziennikarzy, że to dobre i konieczne rozwiązanie
Zdaniem członków Fundacji Edukacji i Nauki niezbędne jest doprowadzenie do równowagi komunikacyjnej, która ostatnio została zachwiana. Transport kolejowy koncentruje się głównie na szlakach łączących wschód z zachodem Polski. Naukowcy proponują więc uruchomienie linii kolejowej, łączącej Opole i Górny Śląsk z Gdynią, a do uruchomienia takiego połączenia brakuje 120 km torów – właśnie na trasie Kalisz – Inowrocław.
Zdaniem Jerzego Mazurka, prezesa fundacji, już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin znacznie ułatwiłaby mieszkańcom południowej Wielkopolski dojazd do Warszawy czy Berlina. Na przeszkodzie w realizacji tego pomysłu może stanąć oczywiście brak pieniędzy, ale i w tym przypadku ostrowscy naukowcy mają pomysł, jak wybrnąć z sytuacji. Uważają, że budowa szybkiej kolei z tzw. wariantem Y (z Warszawy do Poznania i Wrocławia) będzie dublowała istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Ponadto można zaoszczędzić miliard złotych, porzucając pomysł połączenia Łodzi Fabrycznej z Łodzią Fabryczną specjalnym tunelem. A wybudowanie linii kolejowej Kalisz – Konin kosztowałoby ok. 500 mln zł.
ŻK
Ciekawy pomysł

Andrzej
Włączenie Poznania w projekt szybkiej kolei było poznańskim kaprysem ("Mamy kompleks Wrocławia. Nie możemy być gorsi od Wrocławia."). Linia miała przecież powstać po to, by umożliwić szybką komunikację kolejową na trasie Wrocław-Kalisz-Łódż-Warszawa. O Poznaniu nie było mowy (o Ostrowie także) do czasu tej chamskiej burdy, którą uruchomił red. Tomasz Cylka z "Głosu Wielkopolskiego". Poznań (Ostrów także) nie jest w tym projekcie do czegokolwiek potrzebny.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
www - mijasz sie z prawda. Wlasnie gdyby nie rozgalezienie na Poznan to nikt by nawet o Kaliszu nie wspomnial. To wlasnie w pierwszych analizach Y kiedy byla mowa o samym punkcie rozgalezienia padl tekst, ze konieczne jest obsluzenie naszego regionu i zlokalizowanie tu stacji. Dokladnie to brzmialo tak, ze optymalnie stacja powinna byc w Ostrowie, ale odchylenie trasy Lodz - Poznan bylo by za duze i wymyslono stacje "Kalisz Polnoc". Co jest oczywiscie bzdurne, bo im MNIEJ odegnie sie Lodz - Poznan, tym BARDZIEJ ugnie sie linie Lodz - Wroclaw, ktora jest duzo bardziej potrzebna, i w tym ostatnim stwierdzeniu sie tylko moge z Toba zgodzic. Z mapki Y wykresl sobie odcinek Kalisz - Poznan i zostaw tylko polaczenie z Wroclawia. Chyba kazdy stwierdzi, ze to "objechanie" Kalisza gora to pomysl zupelnie nieekonomiczny.
Wiesz, co sector czasami bywasz po prostu śmieszny a czasami irytujący i ten post jest właśnie przykładem, że bywasz irytujący.
Akurat o KDP dowiedziałem się pierwszy raz, kiedy była mowa o połączeniu Warszawy z Wrocławiem przez Łódż z przystankiem w Kaliszu i nie było mowy o Poznaniu dopiero potem zrobiła się wrzawa, że jak to Poznań bez KDP w a Kaliszu ma być i od samego początku przystanek miał być na północy Kalisza.
Akurat o KDP dowiedziałem się pierwszy raz, kiedy była mowa o połączeniu Warszawy z Wrocławiem przez Łódż z przystankiem w Kaliszu i nie było mowy o Poznaniu dopiero potem zrobiła się wrzawa, że jak to Poznań bez KDP w a Kaliszu ma być i od samego początku przystanek miał być na północy Kalisza.
-
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
- Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu
na samym początku to KDP miała połaczyć Ostrów z (ukochanym) Poznaniem, Wrocławiem,Łodzią. Dzięki życzliwości sectora do Łodzi przez Kalisz
[ Dodano: Sro, 18.03.2009, 19:51 ]
800 mln zł na zakup nowych pociągów dla PKP
2009-03-18 12:52 /PAP/
PKP Przewozy Regionalne dostaną 800 mln złotych na zakup nowych pociągów. Rząd przyjął we wtorek stosowny projekt nowelizacji ustawy w tej sprawie.
Pieniądze będą przekazane samorządom bezpośrednio z Funduszu Kolejowego, który zostanie zasilony kosztem Krajowego Funduszu Drogowego. Chodzi o sumę 800 mln zł rozłożoną na lata 2009-2015.
Przyjęty we wtorek przez rząd projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym, Funduszu Kolejowym oraz o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ma zmienić dotychczasowy podział przychodów z opłaty paliwowej dla Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) z 80 proc. do 75 proc., a dla Funduszu Kolejowego (FK) z 20 proc. do 25 proc.
Oznacza to, że pomoc dla samorządów województw wyniesie 200 mln zł w roku bieżącym oraz 100 mln zł w kolejnych latach.
"Pieniądze z FK będą przeznaczone w całości na zakup i modernizację oraz naprawy taboru kolejowego. Poprawi to standard obsługi pasażerów wykonywanych w ramach umowy o świadczenie usług publicznych" - czytamy w uzasadnieniu projektu.
Zdaniem rzecznika prasowego PKP SA Michała Wrzoska przekazanie takiej sumy pieniędzy Przewozom Regionalnym "znacząco poprawi jakość pociągów, jakie jeżdżą po Polsce".
Wrzosek powiedział PAP we wtorek, że "nawet w ciągu ostatnich 16 lat Przewozy Regionalne nie przeznaczyły na zakup nowych pociągów takiej kwoty, jaka ma być wydana w okresie najbliższych sześciu lat".
Innego zdania jest dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Powiedział PAP, że "te pieniądze (800 mln zł.) to jedynie kropla w morzu potrzeb PKP PR".
"Na pełną modernizację składu potrzebne jest około 7 mld zł" - ocenił ekspert. "Niektóre składy, których używają Przewozy Regionalne mają po 30 lat" - dodał.
"Przy cenie jednego składu, wahającej się w granicach 18-20 mln zł za te pieniądze będzie można kupić około 40-45 nowych składów - to w skali całego kraju niewiele" - ocenił ekspert.
"Te pieniądze mogą być jednak pomocne - jako wymagany wkład własny - w ubieganiu się o dofinansowanie zakupu nowego taboru dla PKP PR z Unii Europejskiej" - powiedział Furgalski.
PKP Przewozy Regionalne to kolejowa spółka transportowa należąca do samorządów województw. PKP PR powstała dzięki wydzieleniu przez prywatyzację z Polskich Kolei Państwowych w grudniu 2008 roku. Ubiegły rok PKP PR zamknęła stratą 78,5 mln zł. Rocznie spółka PKP PR obsługuje prawie 120 mln pasażerów.
(PAP)
[ Dodano: Sro, 18.03.2009, 19:51 ]
800 mln zł na zakup nowych pociągów dla PKP
2009-03-18 12:52 /PAP/
PKP Przewozy Regionalne dostaną 800 mln złotych na zakup nowych pociągów. Rząd przyjął we wtorek stosowny projekt nowelizacji ustawy w tej sprawie.
Pieniądze będą przekazane samorządom bezpośrednio z Funduszu Kolejowego, który zostanie zasilony kosztem Krajowego Funduszu Drogowego. Chodzi o sumę 800 mln zł rozłożoną na lata 2009-2015.
Przyjęty we wtorek przez rząd projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym, Funduszu Kolejowym oraz o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ma zmienić dotychczasowy podział przychodów z opłaty paliwowej dla Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) z 80 proc. do 75 proc., a dla Funduszu Kolejowego (FK) z 20 proc. do 25 proc.
Oznacza to, że pomoc dla samorządów województw wyniesie 200 mln zł w roku bieżącym oraz 100 mln zł w kolejnych latach.
"Pieniądze z FK będą przeznaczone w całości na zakup i modernizację oraz naprawy taboru kolejowego. Poprawi to standard obsługi pasażerów wykonywanych w ramach umowy o świadczenie usług publicznych" - czytamy w uzasadnieniu projektu.
Zdaniem rzecznika prasowego PKP SA Michała Wrzoska przekazanie takiej sumy pieniędzy Przewozom Regionalnym "znacząco poprawi jakość pociągów, jakie jeżdżą po Polsce".
Wrzosek powiedział PAP we wtorek, że "nawet w ciągu ostatnich 16 lat Przewozy Regionalne nie przeznaczyły na zakup nowych pociągów takiej kwoty, jaka ma być wydana w okresie najbliższych sześciu lat".
Innego zdania jest dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Powiedział PAP, że "te pieniądze (800 mln zł.) to jedynie kropla w morzu potrzeb PKP PR".
"Na pełną modernizację składu potrzebne jest około 7 mld zł" - ocenił ekspert. "Niektóre składy, których używają Przewozy Regionalne mają po 30 lat" - dodał.
"Przy cenie jednego składu, wahającej się w granicach 18-20 mln zł za te pieniądze będzie można kupić około 40-45 nowych składów - to w skali całego kraju niewiele" - ocenił ekspert.
"Te pieniądze mogą być jednak pomocne - jako wymagany wkład własny - w ubieganiu się o dofinansowanie zakupu nowego taboru dla PKP PR z Unii Europejskiej" - powiedział Furgalski.
PKP Przewozy Regionalne to kolejowa spółka transportowa należąca do samorządów województw. PKP PR powstała dzięki wydzieleniu przez prywatyzację z Polskich Kolei Państwowych w grudniu 2008 roku. Ubiegły rok PKP PR zamknęła stratą 78,5 mln zł. Rocznie spółka PKP PR obsługuje prawie 120 mln pasażerów.
(PAP)
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/
http://www.koniecpzpn.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- Lokalizacja: W-w Różanka
Nie zielone, a niebieskie, ale masz rację - to tramwaj!Te zielone linie to co.Chyba nie tramwaj
Nie. Co 800 metrów. A ten węzeł to rzeczywiście trochę małyCały szkic bardziej przypomina tramwaj.Przystanek co 300 metrów.Najlepsza ta linie przez Dobrzec Laughing i dalej rozwidlenie wielkości skrzyżowania.Kolega puścił wodze fantazji Wink


http://www.mrr.gov.pl/PROGRAMYOPERACYJN ... poiis.aspx
Dodam tylko, że tramwaj na Franowo w Poznaniu (żeby poznanioki mogli se od Kupca do IKEI podjechać) kosztuje 300 mln zł.
Dodam tylko, że tramwaj na Franowo w Poznaniu (żeby poznanioki mogli se od Kupca do IKEI podjechać) kosztuje 300 mln zł.