Strona 68 z 71

Re: PKP Kalisz

: 4 lip 2019, o 08:28
autor: Vocatont
Przemku zazwyczaj działa jedna kasa jednak warto wcześniej się upewnić w jakich godzinach jest czynna.
Co do artykułu RC.
Przecież taka sytuacja jest od dawien dawna.

Re: PKP Kalisz

: 1 sty 2020, o 23:12
autor: matteo94
Tymczasem Koleje Wielkopolskie zaczęły serio traktować Kalisz i nawet najnowsze swoje nabytki skierowały w Nowy Rok do obsługi wieczornego połączenia Kalisz - Poznań. Ciekawe czy to stały trend - te pociągi kupione zostały dla linii Poznań - Konin/Koło/Kutno, relacje Kalisz - Poznań - Kalisz obsługuje pierwsza generacja widocznego na zdjęciu pociągu Elf 2
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 2 sty 2020, o 08:37
autor: gawronik13kalisz
Stwierdzenie że KW zaczęły traktować Kalisz serio, chyba jednak na dzień dzisiejszy, jest użyte niestety nad wyrost 😔

Re: PKP Kalisz

: 2 sty 2020, o 09:49
autor: milo
gawronik13kalisz pisze:
2 sty 2020, o 08:37
Stwierdzenie że KW zaczęły traktować Kalisz serio, chyba jednak na dzień dzisiejszy, jest użyte niestety nad wyrost 😔
Jest jednak pewien progres, np. w postaci relacji z/do Poznania omijajacych Ostrow.

Re: PKP Kalisz

: 2 sty 2020, o 10:45
autor: matteo94
Trzy przyspieszone połączenia Kalisz - Poznań, dwa w odwrotnej relacji.
Kursy te mają sporą frekwencję, zatem niewykluczone że w kolejnych rozkładach takich połączeń będzie więcej.

Re: PKP Kalisz

: 4 mar 2020, o 13:04
autor: Vocatont
Na przystanku kolejowym Kalisz Winiary grzebią coś na całych peronach 8)
Ale z takich ciekawszych kwestii to postawili wiatę :wink:

Re: PKP Kalisz

: 4 mar 2020, o 13:28
autor: gawronik13kalisz
Robią przystanek dla KDP 😂

Re: PKP Kalisz

: 4 mar 2020, o 13:47
autor: kaliszanin2
gawronik13kalisz pisze:
4 mar 2020, o 13:28
przystanek dla KDP 😂
Kolej Drugiej Prędkości? W restauracyjnym będą podawali jesiotra drugiej świeżości?

Re: PKP Kalisz

: 9 mar 2020, o 13:15
autor: Vocatont
Wczoraj byłem zobaczyć co tam słychać na kolejowym szczypiornie
Obrazek
Moją ostatnią wizytę na tym przystanku pokazałem w tym poście z dnia: ndz, 14.10.2018, 13:41

Co się zmieniło?
Pomijając naprawianą krawędź peronu.
PKP w ostatnich latach coś często zmienia znaki informacyjne o nazwie przystanku czy też oznaczeniu peronów.
Tutaj również pewne znaki zostały zmienione bądź przełożone
Obrazek
Nie wiem co za mądra głowa to robiła ale zaprojektowała gablotę z rozkładem jazdy na przejściu między krawędziami :roll:
Obrazek

A tak po za tymi kosmetycznymi zmianami niestety ale ktoś niszczy tą odnowioną wiatę na peronie.
W poście z października 2018r jeszcze się ładnie prezentowała.
Teraz nie wiem o co chodzi

Obrazek
Obrazek

Z 2 strony wiaty natomiast powstaje pytanie kto to odnawiał i czy na pewno był trzeźwy.
Popatrzcie tylko na przejścia z jasnego koloru w ciemny.
Obrazek
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 16 mar 2020, o 19:13
autor: Vocatont
Już wiadome co grzebali przy peronie naprawiali krawędzie peronowe :)
Obrazek
A o to nowa wiata
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 16 mar 2020, o 21:43
autor: Mops
A ktoś wogóle korzysta ze stacji Winiary? Jest w lesie, do winiar daleko, zero komuniakacji autobusowej, do Zdun daleko, droga gruntowa

Re: PKP Kalisz

: 17 mar 2020, o 09:37
autor: Vocatont
Od czasu do czasu widać tam pasażerów 8)

Re: PKP Kalisz

: 19 mar 2020, o 11:37
autor: HARNAŚ
Likwidowany jest tor prowadzący do fabryki Winiary, który przecina ulicę Leśną.

Re: PKP Kalisz

: 3 kwie 2020, o 09:43
autor: Vocatont
Z Głogowa i Leszna do Warszawy przez Krotoszyn i Ostrów. Będzie nowy pociąg TLK?
Obrazek
Poseł Grzegorz Rusiecki zapytał Ministerstwo Infrastruktury o szanse na stworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego Leszna z Warszawą. Postulaty dotyczące stworzenia takiej relacji pojawiają się ze strony wielkopolskich samorządowców i leszczyńskich posłów od lat.
Obecnie sprawna komunikacja ze stolicą musi odbywać się z przesiadką w Poznaniu. Tymczasem, przez ciągnącą się latami modernizację magistrali Wrocław – Poznań, nie jest to oferta atrakcyjna. Poseł Rusiecki zwraca uwagę, że do Warszawy z południowej części Wielkopolski obecnie znacznie łatwiej jest dostać się własnym autem.

Szansa na nowe połączenie

Z tej perspektywy ciekawa wydaje się odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury na interpelację posła. Informuje ono, że w PKP Intercity trwają prace nad utworzeniem połączenia, które zapewniłoby bezpośredni dojazd do stolicy nie tylko Lesznu, ale też stworzyłoby zupełnie nowe możliwości podróży w Lubuskiem, Wielkopolsce i w województwie łódzkim.

W pracach nad rocznym rozkładem jazdy edycji 2020/21, który będzie obowiązywał od grudnia 2020 roku, rozważane jest utworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego przez Leszno do Warszawy. W tym przypadku brane pod uwagę jest przywrócenie pociągów dalekobieżnych na linię kolejową nr 14 na odcinku Głogów – Leszno – Krotoszyn – Ostrów Wielkopolski, co pozwoliłoby utworzyć połączenie w relacji Zielona Góra – Głogów – Leszno – Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Sieradz – Pabianice – Łódź – Skierniewice – Warszawa – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

TLK ciągnięty lokomotywą spalinową

Planuje się, że z Zielonej Góry do Ostrowa Wielkopolskiego pociąg ciągnięty byłby przez lokomotywę spalinową. Na tym odcinku zelektryfikowane są odcinki od Zielonej Góry do Głogowa (linia 273) oraz linia 14, od Krotoszyna do Ostrowa Wielkopolskiego, jednak przejazd całej tej trasy spalinowozem pozwala na wykonanie tylko jednej zmiany lokomotywy w Ostrowie.

Stworzenie takiej relacji jest możliwe dzięki wykonanemu w 2019 roku remontowi linii 14 na odcinku Głogów – Leszno, gdzie w związku z tym, od grudnia 2019, wróciły pociągi regionalne. Mogą się tu poruszać z prędkością od 80 do 100 km/h. W niezłej kondycji jest też linia 14 od Leszna do Krotoszyna, gdzie na większości trasy można jechać z prędkością 100 km/h (regularnie prowadzony jest tu ruch pociągów Kolei Wielkopolskich). Poprawę warunków prowadzenia ruch na linii 14 między Zduńską Wolą a Łodzią, a tym samym przyspieszenie pociągów, miał przynieść remont tego odcinka prowadzony przez ZUE. W marcu ZUE jednak odstąpiło od umowy, czego powodem były zaległości w regulowaniu rachunków na rzecz wykonawcy przez PKP PLK. Możliwy jest jednak powrót wykonawcy na linię.

Szybciej od grudnia 2020?

Ministerstwo Infrastruktury szacuje, że czas przejazdu pociągiem TLK między Lesznem a Warszawą przez Krotoszyn wynosiłby około 5 godzin i 20 minut. Byłby więc nieco krótszy niż przejazd pociągami TLK lub IC z przesiadką w Poznaniu, który można było wykonać do 15 marca. Resort zapewnia jednak, że czas przejazdu z Leszna do Warszawy z przesiadką w Poznaniu poprawi się od grudnia 2019.

– Z wykorzystaniem pociągów IC/TLK na odcinku Leszno – Poznań i dalej poc. EIC do Warszawy pojedziemy w czasie około 3 godzin i 40 minut. Gdy na całej trasie skorzystamy z dwóch pociągów TLK lub IC, będzie to około 4 godzin i 10 minut – napisał Andrzej Bittel. To założenia bardzo optymistyczne, zważywszy na obecne zaawansowanie prac na magistrali E59.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/z- ... e2XskKFBTM

Re: PKP Kalisz

: 19 kwie 2020, o 10:07
autor: Vocatont
Łódź: Do Poznania niezmodernizowanym EN57
Obrazek
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lo ... eB9xfrQJI4

Re: PKP Kalisz

: 22 kwie 2020, o 15:15
autor: Vocatont
Bocznica do Winiar to już historia :| :| :|
Widok z d.przejazdu na Wczasowej w stronę stacji Kalisz Winiary i szlaku kolejowego
Obrazek
D. przejazd na Wczasowej widok w stronę Winiar.
Obrazek
Widok z przejścia kolejowego w okolicach głównego parkingu w lesie Winiarskim
Obrazek
Widok w 2 stronę w oddali ul. Lubelska
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 22 kwie 2020, o 19:42
autor: MIKI
Też dzisiaj kręciłem się w okolicy więc dorzucam swoją mini-fotorelację. Bliżej Leśnej nadal leżą (co prawda już zdemontowane) szyny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 27 kwie 2020, o 00:04
autor: Vocatont
Widać że kolej nie radzi sobie z konkurencją w AKO
Obrazek
Mops pisze:
16 mar 2020, o 21:43
A ktoś wogóle korzysta ze stacji Winiary? Jest w lesie, do winiar daleko, zero komuniakacji autobusowej, do Zdun daleko, droga gruntowa
Zlazłem dokument ako o potopach pasażerskich,
Niestety Kaliskie Winiary generują najmniej pasażerów żeby było śmieszniej na 2 miejscu kolejna Kaliska stacja czyli Kalisz Szczypiorno.
Obrazek

Chodź mam wrażenie że tutaj Ostrów nas troszkę oszukuję bo może być liderem a zarazem na samym końcu.
Jak widać Ostrów jest liderem nie ma możliwości o pomyłce w końcu duży węzeł ale do czego biję?
Gdzie dane z linii na Krotoszyn niewątpliwie podbijają one troszkę statystykę samej stacji głównej.
Oczywiście o sam fotel lidera w tym zakresie nie mamy szans.

Ale co do czarnej owcy?
Jestem ciekaw jak wygląda frekwencja na stacji Ostrów Wlkp. Gorzyce stacja też nie jest usytuowana w najlepszej lokalizacji może lepsza niż ta Winiarska chodź i tak dla niej brawa patrząc na lokalizację w Szczypiornie.
No ale jak już powiedziałem Ostrowska stacja w Gorzycach również niema za ciekawej lokalizacji a oferta jeszcze gorsza
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 27 kwie 2020, o 10:56
autor: gawronik13kalisz
Tymi danymi chyba posługiwała się Pani Klimek. Mówiła że przystanek musi być u nich bo to właśnie tam najwięcej pasażerów korzysta z pociągów. No to prawda... bo tam te pociągi są, więc jesteśmy zmuszeni korzystać z połączeń w OWlkp
To tak jakby mówiono że w Ostrowie nie potrzebne jest kino bo to w Kaliszu jest najwięcej widzów w multipleksach 😂

Re: PKP Kalisz

: 27 kwie 2020, o 14:02
autor: kaliszanin2
Czyli jakby tak zlikwidować stację w Kaliszu, to by się jeszcze bardziej Ostrowowi "należało", żeby wszystko u nich lokalizować. Tak wykazał badacz ostrowski, ten sam, który badał zdolność muszki do latania:

1. Jag mózce wyrwadź zksydełko, to gozy lato.
2. Jag mózce wyrwadź drógie zksydełko, to najgozy lato, cyli fcale.
3. Jag mózce órwadź prawom tylnom nuskem, to kóźtyko.
4. Jag mózce órwadź prawom średniom nuskem, to ksywo kóźtyko.
5. Jag mózce órwadź prawom psedniom nuskem, to siem ksywo cołgo.
6. Jag mózce órwadź lewom tylnom nuskem, to siem mnij ksywo cołgo, ale wolnij.
7. Jag mózce órwadź lewom średniom nuskem, to siem jezcyg wolnij cołgo, ale proźcij.
8. Jag mózce órwadź lewom psedniom nuskem, to siem nie cołgo, nie lato i ogulnie jez do nicegó, jag ztacyjo f Kalisó.

A serio to te "badania" ostrowskie wykazują tylko, że kolej w Kaliszu jest po prostu niedoinwestowana, w przeciwieństwie do ostrowskiej.