Sieć tramwajowa w Kaliszu
Sieć tramwajowa w Kaliszu
Wybiegamy Troche w Przyszłość no ale ....
Janusz Pęcherz Prezydent Miasta Kalisza o Powstaniu w mieście sieci tramwajowych:
"Galopujące ceny paliw wskazują, że warto zastanowić się nad wprowadzeniem nowych rozwiązań komunikacyjnych, w tym również nad uruchomieniem linii tramwajowych. Jest to ciekawy pomysł i pewnie zyskałby akceptację większości mieszkańców Kalisza. Wielkie znaczenie mają tutaj nie tylko niskie koszty eksploatacji, ale również zminimalizowanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Myśle że byłoby to korzystne rozwiązanie dla Miasta. Jednak przypadek Kalisza jest dość specyficzny i budowa linii tramwajowych, choćby dwóch napotkałaby wiele trudności technicznych. prawdopodobnie nowo wybudowane linie tramwajowe utrudniałyby ruch samochodowy w Centrum, gdyż właśnie w centrum trudno byłoby zbudować linie, które funkcjonowałyby bezkolizyjnie z ruchem samochodowym. Mimo tych oczywistych trudności uważam, że ten pomysł jest godny rozważenia, a przede wszystkim wymaga odpowiednich analiz ekonomicznych. Specjaliści powinni wyliczyć czy i kiedy taka inwestycja przyniosłaby oczekiwany skutek w postaci zmniejszenia natężenia ruchu i skrócenia czasu podróży. Warto sprawdzić także sugestię dotyczącą skorzystania z dofinansowania ze środków unijnych przeznaczonych na tego typu cele.
W sferze naszych zainteresowań pozostaje również wprowadzenie na linii Ostrów-Kalisz-Sieradz szynobusu (z duża częstotliwością przyjazdów), którego utrzymanie byłoby znacznie tańsze niż tradycyjne lokalne połączenie kolejowe. Wstępna propozycja w tej sprawie została zgłoszona przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego".
Janusz Pęcherz Prezydent Miasta Kalisza o Powstaniu w mieście sieci tramwajowych:
"Galopujące ceny paliw wskazują, że warto zastanowić się nad wprowadzeniem nowych rozwiązań komunikacyjnych, w tym również nad uruchomieniem linii tramwajowych. Jest to ciekawy pomysł i pewnie zyskałby akceptację większości mieszkańców Kalisza. Wielkie znaczenie mają tutaj nie tylko niskie koszty eksploatacji, ale również zminimalizowanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Myśle że byłoby to korzystne rozwiązanie dla Miasta. Jednak przypadek Kalisza jest dość specyficzny i budowa linii tramwajowych, choćby dwóch napotkałaby wiele trudności technicznych. prawdopodobnie nowo wybudowane linie tramwajowe utrudniałyby ruch samochodowy w Centrum, gdyż właśnie w centrum trudno byłoby zbudować linie, które funkcjonowałyby bezkolizyjnie z ruchem samochodowym. Mimo tych oczywistych trudności uważam, że ten pomysł jest godny rozważenia, a przede wszystkim wymaga odpowiednich analiz ekonomicznych. Specjaliści powinni wyliczyć czy i kiedy taka inwestycja przyniosłaby oczekiwany skutek w postaci zmniejszenia natężenia ruchu i skrócenia czasu podróży. Warto sprawdzić także sugestię dotyczącą skorzystania z dofinansowania ze środków unijnych przeznaczonych na tego typu cele.
W sferze naszych zainteresowań pozostaje również wprowadzenie na linii Ostrów-Kalisz-Sieradz szynobusu (z duża częstotliwością przyjazdów), którego utrzymanie byłoby znacznie tańsze niż tradycyjne lokalne połączenie kolejowe. Wstępna propozycja w tej sprawie została zgłoszona przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego".
-
- Użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 lis 2005, o 22:27
- Lokalizacja: Kalisz (Czaszki) / Łódź (Centrum)
a jakie miałyby być te trasy. słyszalem ze dwie.
Kaliski Informator Adresowy
http://www.kaliszfornia.webpark.pl
http://www.kaliszfornia.webpark.pl
myślę, że z uwagi na stan zagospodarowania Kalisza i ukształtowanie terenu jest to pomysł z gatunku fantastyki naukowej
. Jeżeli mimo wszystko doszło by do budowy takich linii to skłaniam się ku opcji szybkiego tramwaju bez zbytniej ingerencji w tkankę śródmiejską i wąskie ulice miasta (koszmarny widok trakcji elektrycznej!) - 2,3 linie łączące najodleglejsze dzielnice miasta z wykorzystaniem linii kolejowej(np. na odcinku Szczypiorno-dworzec PKP i dalej przy Bursztynowym Szlaku na Pólko/Majków, od Dobrzeca do Majkowa wzdłuż krajówki; czy będzie to rentowne, teraz na pewno nie, ale może za 30-50lat, kiedy to zachodnia część miasta się rozwinie...Pozostaje jeszcze kwestia zasadnicza - gdzie w śródmieściu lub jego pobliżu wykonać przystanek lub choćby pętlę?

sa miasta ktore maja zdecydowanie wezsze ulice a trajtki mająMariusz pisze:myślę, że z uwagi na stan zagospodarowania Kalisza i ukształtowanie terenu jest to pomysł z gatunku fantastyki naukowej. Jeżeli mimo wszystko doszło by do budowy takich linii to skłaniam się ku opcji szybkiego tramwaju bez zbytniej ingerencji w tkankę śródmiejską i wąskie ulice miasta (koszmarny widok trakcji elektrycznej!) - 2,3 linie łączące najodleglejsze dzielnice miasta z wykorzystaniem linii kolejowej(np. na odcinku Szczypiorno-dworzec PKP i dalej przy Bursztynowym Szlaku na Pólko/Majków, od Dobrzeca do Majkowa wzdłuż krajówki; czy będzie to rentowne, teraz na pewno nie, ale może za 30-50lat, kiedy to zachodnia część miasta się rozwinie...Pozostaje jeszcze kwestia zasadnicza - gdzie w śródmieściu lub jego pobliżu wykonać przystanek lub choćby pętlę?
Zalety i wady tramwaju w porównaniu z innymi środkami miejskiego transportu publicznego:
Zalety
Linie tramwajowe mogą przebiegać niezależnie od dróg, np. na pasach zieleni lub na wyłączonych z pozostałego ruchu częściach jezdni, dzięki czemu tramwaje nie stoją w korkach
Tramwaj jest bardziej ekonomiczny i dynamiczny niż autobus
Tramwaj praktycznie nie emituje zanieczyszczeń - autobus w rocznej eksploatacji emituje kilka ton trujących gazów i pyłów
Tramwaj może mieć nawet kilkakrotnie większą pojemność przewozową od autobusu, wagony można łączyć w pociągi
Tramwaj jest mało wrażliwy na niekorzystne warunki atmosferyczne (gołoledż, opady) dzięki indywidualnym rozwiązaniom poprawiającym rozruch i hamowanie (ham. elektromagnetyczny, piasecznice) oraz prowadzeniu po szynach
Praca silników elektrycznych jest cichsza od spalinowych, dzięki czemu uzyskuje się większy komfort akustyczny wnętrza.
Tramwaj ma przewidziany nawet trzykrotnie dłuższy od autobusu okres eksploatacji.
Dzięki prowadzeniu po szynach możliwa jest budowa peronów dokładnie dopasowanych do wejść, dzięki czemu można osiągnąć całkowite przystosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
--------------------------------------
Wady
Trakcja elektryczna i szynowa wymagają budowy dość kosztownej infrastruktury
Koszt jednostkowy nowego pojazdu jest stosunkowo wysoki, jednak amortyzacja przewidziana jest na dłuższy okres niż w przypadku autobusu
W razie wypadku z udziałem tramwaju lub jego awarii zatrzymaniu ulegają kolejne pociągi na tej samej linii, więc organizacja objazdu na słabo rozwiniętych sieciach tramwajowych jest trudna
Źle utrzymane torowiska powodują duży hałas podczas przejazdu wagonów.
Szyny rowkowe wbudowane w jezdnię stanowią niebezpieczeństwo dla rowerzystów.
-----------
Wiecej Zalet niż wad...
fakt nie jest to tania inwestycja,..
aczkolwiek UE znaczną częśc dofinansowuje..
Zalety
Linie tramwajowe mogą przebiegać niezależnie od dróg, np. na pasach zieleni lub na wyłączonych z pozostałego ruchu częściach jezdni, dzięki czemu tramwaje nie stoją w korkach
Tramwaj jest bardziej ekonomiczny i dynamiczny niż autobus
Tramwaj praktycznie nie emituje zanieczyszczeń - autobus w rocznej eksploatacji emituje kilka ton trujących gazów i pyłów
Tramwaj może mieć nawet kilkakrotnie większą pojemność przewozową od autobusu, wagony można łączyć w pociągi
Tramwaj jest mało wrażliwy na niekorzystne warunki atmosferyczne (gołoledż, opady) dzięki indywidualnym rozwiązaniom poprawiającym rozruch i hamowanie (ham. elektromagnetyczny, piasecznice) oraz prowadzeniu po szynach
Praca silników elektrycznych jest cichsza od spalinowych, dzięki czemu uzyskuje się większy komfort akustyczny wnętrza.
Tramwaj ma przewidziany nawet trzykrotnie dłuższy od autobusu okres eksploatacji.
Dzięki prowadzeniu po szynach możliwa jest budowa peronów dokładnie dopasowanych do wejść, dzięki czemu można osiągnąć całkowite przystosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
--------------------------------------
Wady
Trakcja elektryczna i szynowa wymagają budowy dość kosztownej infrastruktury
Koszt jednostkowy nowego pojazdu jest stosunkowo wysoki, jednak amortyzacja przewidziana jest na dłuższy okres niż w przypadku autobusu
W razie wypadku z udziałem tramwaju lub jego awarii zatrzymaniu ulegają kolejne pociągi na tej samej linii, więc organizacja objazdu na słabo rozwiniętych sieciach tramwajowych jest trudna
Źle utrzymane torowiska powodują duży hałas podczas przejazdu wagonów.
Szyny rowkowe wbudowane w jezdnię stanowią niebezpieczeństwo dla rowerzystów.
-----------
Wiecej Zalet niż wad...
fakt nie jest to tania inwestycja,..
aczkolwiek UE znaczną częśc dofinansowuje..
może nie wiem jaka jest sytuacja w Kaliszu, bo tam nie mieszkam, ale i w Bydgoszczy i Poznaniu korzystam głownie z tramwajów. Autobusy nie mogą się równac - są wolniejsze i mniej wygodne. Myśle że uruchomienie sieci trawajów znacząco zmiejszy korki w mieście - dużo bardziej niż jakakolwiek rozbudowa dróg.
-
- Użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 lis 2005, o 22:27
- Lokalizacja: Kalisz (Czaszki) / Łódź (Centrum)
Ja po Łodzi poruszam sie w zalezności od potrezby. Raz jade tramwajem, a raz autobusem. Na uczelnie moge dojechac i tram i busem, ale wybieram busa bo - blizej mam do przystanku, szybciej jedzie od tramwaju (bus-18 min, tram-23 min), no i tak nie trezsie jak po łódzkich szynach 

Kaliski Informator Adresowy
http://www.kaliszfornia.webpark.pl
http://www.kaliszfornia.webpark.pl
Fakt niekiedy wygląda to strasznie... zależy też w jakim mieście i na jakiej ulicy....imigas pisze:A ja jestem przeciw! Wprost nie moge patrzeć jak nad głową mam pełno kabli, a niebo widzę w kratke :/ Gdyby prad był pobierany od strony ziemi w jakiś sposób, to oczywiście tak. Po prostu nie podoba mi się perspektywa rozwieszania wszędzie kabli!
Tramwaje można robić, o ile trakcje będą przebiegały wyłącznie między jednym a drugim torem. Największą tragedią dla naszego miasto byłoby oszpecenie go kablami. Mieszkałem w Łodzi, bywam często w różnych wielkich miastach i chociaż tramwaje to zajebista sprawa,cieszę się, że przez centrum nie jeżdzi u nas nic takiego. Co innego puścić tramwaj po obrzeżach Kalisza, łącząc duże dzielnice ze zobą.
Rozmawiałem z Panem Ryszaredm Bienieckim z Kanceralii RM Kalisza o tramwajach w Kaliszu:
R.Bieniecki o tramwajach :
" W istocie, propozycja wybudowania w Kalisz linii tramwajowej jest
ciekawa.Najpewniej musiałaby biec wzdłuż al. Wojska Polskiego. Potrzebne
jest opracowanie studium (koncepcji) i policzenie kosztów. Z pewnością
propozycja warta jest rozważenia "
Wcześniej jak już tu napisałem co sądzi prezydent Janusz Pęcherz o Tramwajach w Kaliszu. Z tego co wiem to są już nie oficjalne plany co to tramwajów w Kaliszu. I trwają wyliczenia jednakże to jeszcze za wcześnie żeby cookolwiek powiedzieć...
jednakże jak sami widzicie zainteresowanie władz miasta i ludzi którzy również w jakims stopniu zarządzają miastem w sprawie tramwajów jest!:)
R.Bieniecki o tramwajach :
" W istocie, propozycja wybudowania w Kalisz linii tramwajowej jest
ciekawa.Najpewniej musiałaby biec wzdłuż al. Wojska Polskiego. Potrzebne
jest opracowanie studium (koncepcji) i policzenie kosztów. Z pewnością
propozycja warta jest rozważenia "
Wcześniej jak już tu napisałem co sądzi prezydent Janusz Pęcherz o Tramwajach w Kaliszu. Z tego co wiem to są już nie oficjalne plany co to tramwajów w Kaliszu. I trwają wyliczenia jednakże to jeszcze za wcześnie żeby cookolwiek powiedzieć...
jednakże jak sami widzicie zainteresowanie władz miasta i ludzi którzy również w jakims stopniu zarządzają miastem w sprawie tramwajów jest!:)
Najlepiej tramwaj puscic przez planty






www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy