Re: PKS KALISZ
: 27 cze 2019, o 15:03
Złoty bus obsługuje Com40.
Do dzisiaj sromotnie przegrywają z Polturistem.Martius777 pisze: ↑20 sie 2020, o 14:40Całkiem spoko, może znajdą klientów i dobiją do normalnej cogodzinnej częstotliwości. (...)
Bynajmniej. Rola PKS-u od stycznia dość mocno wzrośnie.filip pisze: ↑14 paź 2022, o 12:57Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75631.html
A no proszę, a u nas PKS jest zwijany a później płacz, że korki itd.
Oby, ale nie chciałbym aby zostało to osiągnięte tylko przez wysokie ceny paliw, a dostarczenie dobrej usługi.
Właściwie to czym się różnią te dwa regiony pod względem transportowym? Ja widzę różnicę tylko w tym, że Pomorze Środkowe ma znacznie mniejszą gęstość zaludnienia.
Najlepiej, aby w Polsce były związki aglomeracyjne/metropolie tak jak ma miejsce to we Francji. To pozwalałoby redukować koszty i oferować lepszą usługę. Ale no cóż, w Polsce każda gmina musi ze sobą walczyć zamiast współpracować.
Słyszałem jakiś czas temu o tym, nawet wysyłałem info w tym wątku. Wiadomo, czy coś się ruszyło w tym temacie?
Pełna zgoda.MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54(...) Jak sobie myślę ile miejskich milionów wpompowano na przestrzeni ostatnich lat w tego trupa jakim była w pewnym momencie ta firma to naprawdę może ogarnąć człowieka złość. Jedna z wielu nieprzemyślanych decyzji ekipy Pęcherza, co ciekawe ukrócona dopiero przez człowieka z tego samego obozu.
Biorąc pod uwagę obowiązujące obecnie polskie prawodawstwo w kwestii transportu zbiorowego to o dobrą usługę bardzo ciężko. Aczkolwiek zapowiada się nowelizacja ustawy o FRPA i jest to dość mocne światełko w tunelu.
Różnią się przede wszystkim wypracowanymi od lat dobrymi praktykami w organizacji transportu. Tam zawsze był wysoki poziom świadczenia usług wyśrubowany przez takie firmy jak ówczesne PKS Wejherowo czy Gryf Żukowo. W Polsce panowała wolna amerykanka, PKS-y upadały, a na Pomorzu zawsze numerowane linie, jednolite malowanie czy takty w rozkładach.
Wystarczy to żeby Polska przyjęła model czeski. Zostawmy tą Francję w spokoju.
Miasto intensywnie działa w temacie, ale widzę że gminy są dość oporne. Zobaczymy czy szantaż z liniami podmiejskimi zadziała i samorządy będą bardziej skłonne do działań.
W KB wbrew pozorom jest wiele do zrobienia. Celujmy raczej w PKS Słupsk, Gdynia czy wspomniany Gryf.MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54Pełna zgoda.filip pisze: ↑14 paź 2022, o 14:18(...) Jak sobie myślę ile miejskich milionów wpompowano na przestrzeni ostatnich lat w tego trupa jakim była w pewnym momencie ta firma to naprawdę może ogarnąć człowieka złość. Jedna z wielu nieprzemyślanych decyzji ekipy Pęcherza, co ciekawe ukrócona dopiero przez człowieka z tego samego obozu.
Swoją drogą to dla PKS-u dobrym wzorem mogłaby być Komunikacja Beskidzka (dawny PKS Bielsko-Biała). Usługa na wysokim poziomie. Czytelne, oznaczenia cyfrowe linii, porządny tabor, duża ilość połączeń. Choć trochę jej brakuję, chociażby integracji biletowej z przewoźnikiem miejskim.
Nawet nie wiedziałem o tym. Ciekawe skąd to się wzięło, inna mentalność?MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54Różnią się przede wszystkim wypracowanymi od lat dobrymi praktykami w organizacji transportu. Tam zawsze był wysoki poziom świadczenia usług wyśrubowany przez takie firmy jak ówczesne PKS Wejherowo czy Gryf Żukowo. W Polsce panowała wolna amerykanka, PKS-y upadały, a na Pomorzu zawsze numerowane linie, jednolite malowanie czy takty w rozkładach.
Do Czech to my jeszcze mamy dłuuuuuuuuuuuuugą drogę.
Zależy, czy zależy im na swoich mieszkańcach. Niby są przewoźnicy prywatni, ale niektórzy oferują tak fatalne warunki, że to szkoda komentować.
PKS Gdynia i PA Gryf mają zupełnie inną specyfikę - to firmy prywatne wykonujące różne zlecenia z przetargów.