Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 3 lis 2019, o 10:16

Mój pomysł na komunikacyjne zagospodarowanie naszego nowoczesnego centrum przesiadkowego :)
Nie byłaby to rewolucja - przedłużenie "5", delikatne przetrasowanie "18" ze wzbogaceniem jej przebiegu o przystanek przy dworcu kolejowym oraz dodatkowo nowa linia, co do której pojawiły się kiedyś pogłoski - szybsze połączenie osiedla Serbinów (d. XXV-lecia) z Cmentarzem Komunalnym :D
Chętnie przeczytam uwagi i opinie :)

Obrazek
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

nazkaa_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: 16 kwie 2006, o 13:02
Lokalizacja: Kalisz-Czaszki

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: nazkaa_ » 3 lis 2019, o 11:59

Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 3 lis 2019, o 12:12

nazkaa_ pisze:
3 lis 2019, o 11:59
Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana
Raczej nie widzę innej opcji niż taka, że prywatni będą zaczynać i kończyć swoje kursy na powiększonym dworcu PKS-owym, gdzie dobudowano kilka peronów do obsługi połączeń.

W odniesieniu się do linii komunikacji miejskiej:

Linia nr 4 - nie wiem, czy wlot Korczaku do Poznańskiej nie jest za ostry na tego typu manewr;
Linia nr 5 - planowane jest jej przetrasowanie z Toruńskiej na Braci Niemojowskich w przyszłości, po wybudowaniu na końcu pętli;
Linia nr 9 - w zasadzie jej trasa się nie zmieniła względem obecnej;
Linia nr 18 - jadąc Wrocławską skręcałaby w nowo wybudowane przedłużenie ulicy Miast Partnerskich (przed budowanym salonem Volvo) i wjeżdżała na teren ZCP na przystanek przy dworcu kolejowym.
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 5 lis 2019, o 11:27

matteo94 pisze:
3 lis 2019, o 12:12
nazkaa_ pisze:
3 lis 2019, o 11:59
Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana
Raczej nie widzę innej opcji niż taka, że prywatni będą zaczynać i kończyć swoje kursy na powiększonym dworcu PKS-owym, gdzie dobudowano kilka peronów do obsługi połączeń.

W odniesieniu się do linii komunikacji miejskiej:

Linia nr 4 - nie wiem, czy wlot Korczaku do Poznańskiej nie jest za ostry na tego typu manewr;
Linia nr 5 - planowane jest jej przetrasowanie z Toruńskiej na Braci Niemojowskich w przyszłości, po wybudowaniu na końcu pętli;
Linia nr 9 - w zasadzie jej trasa się nie zmieniła względem obecnej;
Linia nr 18 - jadąc Wrocławską skręcałaby w nowo wybudowane przedłużenie ulicy Miast Partnerskich (przed budowanym salonem Volvo) i wjeżdżała na teren ZCP na przystanek przy dworcu kolejowym.
Skręt Poznańska - Korczak od strony szpitala - sądzę że autobusy mogły by tam jeździć. Sądzę tak bo dzisiaj ciężarówka do Dino skręcała właśnie z Poznańskiej tak i nie było wiekszych problemów

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 5 lis 2019, o 11:35

matteo94 pisze:
3 lis 2019, o 10:16
Mój pomysł na komunikacyjne zagospodarowanie naszego nowoczesnego centrum przesiadkowego :)
Nie byłaby to rewolucja - przedłużenie "5", delikatne przetrasowanie "18" ze wzbogaceniem jej przebiegu o przystanek przy dworcu kolejowym oraz dodatkowo nowa linia, co do której pojawiły się kiedyś pogłoski - szybsze połączenie osiedla Serbinów (d. XXV-lecia) z Cmentarzem Komunalnym :D
Chętnie przeczytam uwagi i opinie :)

Obrazek
Na 4 mam trochę inny pomysł. Kursowała by w weekendy (poprawa obsługi Długiej, Zagorzynka i os. Korczak)
Borkowska - Długa - Staffa - Tuwima - Stawiszyńska - Jana Pawła II - Legionów - Polna - Zagorzynek - ZCP - Podmiejska - Wyszyńskiego - Szapocznikow - Korczak - Poznańska - Cm. Komunalny - (Kampus PWSZ ale nie musi tam dojeżdżać)

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 5 lis 2019, o 11:54

Może jeszcze 14
Leśna - Gajowa - Kołobrzeska - Łódzka - Jana Pawła II - Babina/Parczewskiego - Chopina - Poznańska - Stanczukowskiego - Korczak - Biskupicka - Dobrzecka - Podmiejska - ZCP

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 6 lis 2019, o 09:23

Linią nr 4 powinna zostać obecna 3 C.
Wiecie, że są jeszcze takie liczby jak 20,21, 23 itd. i uważam, że w taką numerację powinny iść potencjalnie utworzone nowe linie. Co do samych propozycji to tak jak pisałem w innym wątku, linia nr 5 powinna zostać poprowadzona przez Szapocznikow i doprowadzona do PKP.
Brakuje np. autobusów na Tyniec czy Rajsków. One mogłyby właśnie startować z "ZCP".
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 6 lis 2019, o 15:50

jasiek20 pisze:
6 lis 2019, o 09:23
Linią nr 4 powinna zostać obecna 3 C.
Wiecie, że są jeszcze takie liczby jak 20,21, 23 itd. i uważam, że w taką numerację powinny iść potencjalnie utworzone nowe linie. Co do samych propozycji to tak jak pisałem w innym wątku, linia nr 5 powinna zostać poprowadzona przez Szapocznikow i doprowadzona do PKP.
Brakuje np. autobusów na Tyniec czy Rajsków. One mogłyby właśnie startować z "ZCP".
Rajsków to tylko minibusy ale myślę że coś takigo się przyda. Pętla może być na końcu Rajskowskiej, tam wystarczy wyłożyć kostką/asfaltem.
Tak, są numerki 21,23,24 itd. ale sądzę że najpierw powinny być zapełnione numerki do 22 żeby był jakiś sens.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 14 gru 2019, o 16:40

Ostatnio miałem chwilkę czasu i przysiadłem nad jednym projektem w paincie by coś zmienić.

Nawiązuję tu do pomysłu użytkownika jp w sprawie stworzenia wspólnego przystanku w śródmieściu dla autobusów jadących przez planty oraz pl.Jana Pawła 2/Sukienniczą.

Użytkownik jp zaproponował stworzenie kontrapasu na Al. Wolności następnie autobusy miałyby jechać przez Most Kamienny i w ul. Narutowicza docierając do plant dzięki czemu 2 warianty tras autobusowych obsługiwały by przystanki na plantach.

Za docelowe rozwiązanie użytkownik jp podał fakt rozbudowy ul. Mostowej oraz stworzenie mostu między ul. Mostową a plantami.

Odnosiłem się już raz do tego ale co do rozbudowanej wersji tego pomysłu idea słuszna chodź zdecydowanie bez budowy jeszcze jednego mostu by połączyć ul.Kopernika z Plantami nie widzę większego sensu jej budowy ponad to u nas na pewno się nie da, wybieramy tanie projekty rewitalizacji śródmieścia , odsuwamy obwodnice za granice miasta by nie płacić za jej utrzymanie to wszystko pokazuje że z taką władzą na taką rozbudowaną wersje szans niema,

Co do wersji podstawowej podałem już raz dla tej trasy mój odpowiednik, mianowicie zamiast Al. Wolności z mostem kamiennym proponuję stworzyć kontrapas dla autobusów na ul Kazimierzowskiej.

Dlaczego nie przez Al. Wolności oraz most kamienny?
Al. Wolności to część dawnego ringu śródmiejskiego (tzw. obwodnicy śródmiejskiej) myślę że to co zrobiono z ul. Śródmiejską od Rogatki do mostu kamiennego pokazuje dlaczego stronię od zmniejsza przepustowości na Al. Wolności jednym słowem jeden wielki paraliż śródmieścia na szczęście istnieje już projekt przywrócenia dawnej przepustowości na Śródmiejskiej.

Więc raz że zmniejszając przepustowość sporawego odcinka (Obowdnicy śródmiejskiej) Al. Wolności, paraliżujemy gwarantujemy korki na obwodnicy śródmiejskiej.
Kolejnym problem jest most Kamienny jego prześwit jest za mały przez co pojazdy jadące od którejś strony musiałyby mieć pierwszeństwo co raczej w tak ścisłym centrum przy drodze o dużym natężeniu wprowadza niemałe zamieszanie.

Ja zamiast tego proponuję Kazimierzowską.
Dlaczego?
Po pierwsze na ul. Kazimierzowskiej niema tak wielkiego natężenia ruchu.
Ponadto moja koncepcja zakłada przebudowę ul Kazimierzowskiej wręcz powiększa przepustowość tej drogi o pas w odwrotnym kierunku oczywiście wraz z moda na oczyszczanie samochodów z śródmieścia miałby być to kontrapas dla autobusów oraz Taxi.

Cóż ale ktoś musi stracić by móc tam zmieścić jeden pas.
Tak owszem ale nie celujemy w zmniejszanie przepustowości a jedynie zmniejszamy ilość miejsc parkingowych, co z resztą idealnie wprasowuje się w plan oczyszczania ŚĆ z nadmiernej ilości samochodów.
Ul. Kazimierzowska na tym odcinku na szczęście jest dość szeroka dzięki czemu wystarczy zmienić parking równorzędny na równoległy oczywiście wykonując taki zabieg zmniejszy się trochę ilość miejsc parkingowych.

Oczywiście nie jest tak kolorowo tutaj punktem zapalnym, a raczej korkującym jest skrzyżowanie, Mostu Trybunalskiego z Kazimierzowską oraz Sukienniczą.

Nie jest mi do końca znany system świetlny jednak zakładając to że Kazimierzowska jest jedno kierunkowa ponadto jadą mostem nie możemy bezpośrednio skręcić w Kazimierzowską tak że zakłada są 2 fale 1 to zielone dla mostu i sukienniczej a 2 zielone jest dla Kazimierzowskiej.

Autobusy jadące tą koncepcją już od plant w godzinach szczytu powinny nawet zyskać ponieważ sam pamiętam jeszcze za czasów jazdy KLA w godzinach szczytu w dzień w dzień ul. Sukiennicza w stronę sądu od pl. Kilińskiego stała w korku a Babina była pusta.
Tak że jadąc kontrapasem dla autobusów,taxi nakaz skrętu w prawo na most (przy zielonym świetle na ul. Kazimierzowskiej).

Komplikacja jest jednak w drugą stronę czyli autobusy które miałby dojechać do Plant/Pl.Jana Pawła.
Aktualnie nie można bezpośrednio wykonać skrętu w ul. Kazimierzowską by nią pojechać musimy pierw jechać prosto ul Sukienniczą skręcając w Browarną by następnie skręcić w Kazimierzowską i znów stać na tych światłach.
Oczywiście problem jest mała przepustowość brak miejsca na lewo skręt.
Tutaj jednak zastosowałbym wyjątek dla lewoskrętu bezpośredniego ale tylko dla autobusów.

Tak wiem że w godzinach szczytu z naprzeciwka panuje gigantyczny korek zresztą pisałem o nim minimalnie wyjże jednak pragnę przypomnieć że remont AWP od Serbinowskiej do Ronda Westrpllate trwał dojść długo natężenie które tam panuje jest o wiele większe, mimo to autobusów KLA nie obowiązywał zakaz skrętu w lewo i jakoś sobie radziły więc tutaj też powinny dać sobie rade.

Chodź oczywiście na dłuższą mete wypadałoby poszukać jakiś innowacyjnych rozwiązań w większych miastach bądź zachodnich państwach jakieś śluzy autobusowe na tym skrzyżowaniu?

Zająłem się tym przeróbką Kazimierzowskiej ponieważ na krótki odcinku Śródmiejskiej co najwyżej należy wymalować pas, a na Narutowicza usunąć parking na rzecz kontra pasu.

Tak się ulica Kazimierzowska prezentuje dziś:
Obrazek
A tak z kontrapasem:
Obrazek

Oczywiście przypominam przy skrzyżowaniu Kazimierzowskiej z Śródmiejską jest postój Taxi.
Ul. Kazimierzowska przy moście trybunalskim jest trochę szersza dzięki czemu zmieścił się tam chodnik z fajnym widokiem na rzekę.

Myślę że też ciekawą alternatywą zamiast parkingu w okolicy przejścia dla pieszych które wkleiłem byłoby fajnie zlokalizować tam przystanek byłby to najbliższy przystanek względem nowego rynku.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 mar 2020, o 12:03

Nawiązując do postu wyżej związku z zamknięciem ul. Sukienniczej samochody śmigają przez Narutowicza
Zdjęcie pana Sebastiana Piątkowskiego z grupy na FB gdzie suszą w Kaliszu.
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 9 mar 2020, o 19:36

Elastyczna i zachęcająca do korzystania z autobusów. Nowa siatka połączeń KLA nadal tylko w teorii.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,5227.html

Tomuś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 28 lut 2020, o 18:37

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Tomuś » 10 mar 2020, o 10:12

Powiem wam tak: 3C bez sensu by było wydłużać gdzieś na Zachodnia i Celtycką bo i tak to jest dość długa trasa. 16-tkę natomiast jak najbardziej - na Rzymskiej jest fajna nieużywana pętla, nie trzeba by było budować nowej.

Jeśli chodzę o 5-tkę i braci Niemojowskich to tam wystarczy wybudować gdzieś pętle przy cegielni i postawić z 3 nowe przystanki i tyle.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 mar 2020, o 10:41

5 powinni też wydłużyć w drugą stronę - do PKP, przez ul. Szapocznikow.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 21 mar 2020, o 16:49

Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią. Ostatnio koło szpitala na poznańskiej byłem, to widziałem chyba 6 autobusów i w każdym nie więcej niż 5 osób. A było chyba chwilę po 16. Według mnie aktualnie nie ma sensu dużo kursów poza szczytem, a nawet w porannym szczycie 1 co 10 minut (licząc 1A i 1B) jest trochę bezsensu. A kursy w godzinach 9- 13 za miasto (głownie linie 3D, 17, 15) to mogli by wyeliminować bo głównie wożą powietrze. No i 10 też teraz trochę na siłę jeździ.

Ostatnio w którymś temacie mówiono o remoncie ul. Rajskowskiej. Aż się prosi o budowę pętli autobusowej na końcu ulicy. Kapeny by się w końcu na coś przydały poza wkurzaniem pasażerów linii na których mogą jeździć 12 m autobusy. Może linia 14? I może nich powiedzmy ta linia 14 jedzie przez Braci Niemojowskich. A wjazd w Niemojowskich z Łódzkiej przez Miłą.
Propozycja trasy 14
Rajskowska - Łódzka - Miła - Braci Niemojowskich - Warszawska - (wariantowo Pucka z nawrotką, ale to nie za często) Pl. Jana Pawła II - Bankowa - Legionów - Górnośląska - Podmiejska - Wyszyńskiego - Szapocznikow - Stanczukowskiego - Poznańska - Kampus PWSZ
Napiszcie co sądzicie

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 21 mar 2020, o 17:51

Mops pisze:
21 mar 2020, o 16:49
Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią.
Za bardzo ciąć nie można, lepiej nie dopuszczać do zatłoczenia autobusów.

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 23 mar 2020, o 08:47

kaliszanin2 pisze:
21 mar 2020, o 17:51
Mops pisze:
21 mar 2020, o 16:49
Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią.
Za bardzo ciąć nie można, lepiej nie dopuszczać do zatłoczenia autobusów.
Wczoraj dwie 11 jechały. Jedna pusta w drugiej 2 osoby. Kolejny przykład ostatni kurs 6 - 1 osoba.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 23 mar 2020, o 11:39

Przejazdy KLA kosztują nas blisko 26 mln zł rocznie
Najkosztowniejsze dla kaliskiego przewoźnika okazuje się utrzymanie linii nr 19E do Ostrowa Wlkp. W skali roku przejazdy autobusów z takim oznaczeniem to blisko 2 mln 400 tys. zł. Są i inne ciekawostki
Szczegółowe informacje na temat kosztów Kaliskich Linii Autobusowych uzyskał niedawno radny Mirosław Gabrysiak. Wyliczenie powstało w oparciu o koszt z 2019 r. i założenie, że cena tzw. wozokilometra wynosi 8,07 zł. Ponad 2 mln zł, a dokładniej 2 mln 055 tys. zł stanowią koszty związane z funkcjonowaniem linii nr 11 (Dobrzec – Winiary). Trzeba jednak pamiętać, że mamy w Kaliszu linie wielowariantowe, jak 3A, 3B, 3C i 3D czy 1, 1A i 1B. Gdyby zsumować wszystkie „trójki”, okazałoby się, że związane z nimi koszty to sporo ponad 3 mln zł, a w przypadku „jedynek” byłoby to nawet ponad 4 mln zł – oczywiście w skali całego roku, z uwzględnieniem dni roboczych, sobót i niedziel. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/przejaz ... uja/941269

Tomuś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 28 lut 2020, o 18:37

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Tomuś » 23 mar 2020, o 17:04

Powiem wam tak: jako kierowca mogę powiedzieć tylko tyle, że teraz na czas epidemii bardzo mało ludzi jeździ.
Na niektórych służbach liczymy pasażerów i przekazujemy informacje aby można było zadecydować czy mniej uczęsczane kursy powiny pozostać czy powinny być zawieszone

Awatar użytkownika
Martius777
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 29 lip 2020, o 11:58

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Martius777 » 29 lip 2020, o 15:27

KLA popełnia kilka podstawowych błędów.

- zła częstotliwość, za granicą linie łączące największe sypialnie mają takt 5 minutowy, podmiejskie 15 min a pozamiejskie 15min i wzwyż, dalekie kursy mają stałą półgodzinną częstotliwość.

- rozstrzelenie linii po ulicach i z tego powodu brak sensownej częstotliwości - przykład - 6, 5 - szóstka leci do ronda potem na Poznańska, 5 skręca na Korczak i potem na Poznańską - mamy rozstrzelone linie. Sensownie powinien wspólny przebieg 6 i 5 - przez Korczak i powstałaby możliwość przesiadki w stronę Kościelnej Wsi. Z Dobrzeca mamy 6 min jazdy na skrzyżowanie z Poznańską, przechodzimy na sąsiedni przystanek i myk 4 min jazdy i jesteśmy na PWSZ dostosować godziny na skomunikowanie i nie trzeba zwiedzać 2, 12 całe centrum miasta.

- grzech śmiertelny - brak skomunikowania. Przykład? 6 jest niesamowitym potencjałem na skrócenie jazdy na południe, wystarczyłaby przesiadka na Częstochowskiej aby złapać 3 ABCD zamiast tracić ponad 40 minut jazdy przez centrum. Mankamentem jest tylko godzinna częstotliwość

- nierównomierne pokrycie linii, lepszym wyjściem byłoby zmniejszenie liczby linii aby móc zwiększyć CZĘSTOTLIWOŚĆ i zastosować system łódzki bądź warszawski. W wolnym czasie narysuję przykładowy schemat tego typu.

- minuty odjazdów o "czarodziejskich" porach - powinna być stała pora typu - 8:00, 8:10, 8:20, 8:30, itp dla taktu 10 minutowego, 9:00, 9:15, 9:30, 9:45 dla taktu 15 minutowego itp.

- linie "godzinne" - są niefunkcjonalne!!! Przykład? 9. Masz idealne godziny na dojazd do pracy np o 7:22 aby być na 8:00. A jak wrócić? Kończę o 16:00 a odjazd dopiero o 16:40... Minimum 15 minutowy takt albo likwidujcie takie niefunkcjonalne linie!

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 26 sie 2020, o 08:38

KLA zbada potrzeby pasażerów. Będzie nowy rozkład jazdy i sieć połączeń
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... zRBuMQjq-k
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ODPOWIEDZ