Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 12 cze 2022, o 15:38

kaczorkalisz pisze:
12 cze 2022, o 12:31
frajda jest taka ze jedziesz kiedy chcesz wracasz kiedy chcesz. Nie jestes zalezny od rozkladow jazdy, spoznionych autobusow. (...)
Na terenie miasta autobusy się spóźniają max 2/3 minuty (przynajmniej tak wynika z mojej obserwacji). Jak miasto funkcjonuję dobrze to w terenie zurbanizowanym praktycznie kiedy się nie wyjdzie to jedzie jakiś autobus (u nas nie funkcjonuję, więc tak nie jest).
kaczorkalisz pisze:
12 cze 2022, o 12:31
(...) Ludzie teraz nie maja czasu dlatego maja samochody. (...)
Przecież to jest wierutna bzdura powtarzana przez każdego kierowcę. Nierzadko szukanie miejsca parkingowego zajmuję dłużej, niż sam dojazd, więc albo samochodziarze liczyć nie umieją, albo po prostu nie chce im się przejść 300 metrów od przystanka, gdzie od parkingu przejdą 3 razy tyle. :lol:
Prawda jest taka, że taki człowiek zawsze sobie znajdzie wymówkę. A to wiezie codziennie tonę narzędzi, a to wiezie swoją babcię do szpitala, czy inne takie.
kaczorkalisz pisze:
12 cze 2022, o 12:31
(...) Juz widze jak ktos rezygnuje z samochodu zostawia go na podworko i depcze kilometr czy dwa na autobus. Taka mentalnosc sie zrobila. (...)
W mieście raczej takich problemów nie ma, żeby chodzić parę kilometrów na przystanek. :lol:
Taka mentalność to domena wsi i małych miasteczek. Im mniejsza miejscowość tym ludzie mniej chodzą na nogach, a więcej jeżdżą samochodami.
Poza tym jeżeli mówimy o przedmieściach to kto zmuszał tego człowieka, aby wyprowadzał się na ten cywilizacyjny zaścianek, wiochę?

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 12 cze 2022, o 22:20

sorry kolego ale nasza dyskusja od początku to o czym jest? Ja cały czas pisze o sensie puszczania KLA na ościenne gminy albo jeszcze dalsze jak do Zbierska. A ty mi tutaj piszesz ze na terenie miasta autobusy spóźniają się 2 minuty albo ze niemożliwe jest ze ktoś w mieście ma parę kilometrów do przystanku.

Kończę z Toba dyskusje bo chyba nie wiesz o czym pisze. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 cze 2022, o 09:50

"Jeżeli włodarze podkaliskich gmin będą chcieli, aby autobusy KLA dojeżdżały do ich miejscowości, wówczas będą musieli podpisać aneksy do umów.

Nie jest tajemnicą, że każdego roku miasto dopłaca miliony złotych do KLA, aby nie była zagrożona płynność finansowa spółki. Jednak, jak się okazuje, ogromne koszty generuje też nieadekwatna wysokość dopłat rekompensaty ze strony lokalnych gmin.

"To także dyktuje nasze postępowanie. Gmina Godziesze w 2021 roku dopłacała nam — w stosunku rocznym — do rekompensaty 16 338 złotych. Biorąc pod uwagę liczbę wozokilometrów, powinna nam dopłacić 204 692 złote. Gmina Opatówek dopłacała nam 58 718 złotych. Rzeczywisty koszt świadczenia tej usługi jest na poziomie blisko 997 000 złotych" - podkreśliła naczelnik Walczyńska.



Skąd taka ogromna różnica? Jak tłumaczy szefowa wydziału spraw obywatelskich — tak wynika z podpisanych umów z gminami. Jednak, jak zapowiada Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza, z takimi działaniami trzeba skończyć, zwłaszcza w dobie rosnących kosztów."

rc.fm

Ponadto rozpoczęły się konsultacje i nie wyobrażam sobie żebyśmy nie wzięli w nich udziału. Panowie do dzieła!
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: wollny » 13 cze 2022, o 10:07

Abstrahując od reorganizacji, to te tabelki są bardzo przyjazne dla osób chcących skonsultować te zmiany. Ładne, kolorowe, na pierwszy rzut oka widać co się zmieniło :lol:
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 cze 2022, o 14:12

Cristof pisze:
10 cze 2022, o 08:55
jasiek20 pisze:
10 cze 2022, o 08:30
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... nych,50353 w załączniku propozycja linii.
Ja bym osobiście zrezygnował z oznaczeń literowych.
Dobry pomysł. Zwłaszcza beznadziejne oznaczenie 19E i 19 całkiem inne linie. Kiedyś było M i komu to przeszkadzało. Linie 3 można było oznaczyć: 3S Szałe, 3W Wolica, 3Ż Żydów . Dużo logiczniejsze niż jakieś ABCD.
Linii numer 3A można dać po prostu oznaczenie 3.
Linii 3 B- 4
Linii 3 C- 14
Linii 3D - 20

Literki, pomijając linię nocną, są całkowicie zbyteczne.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 cze 2022, o 16:11

Najważniejszy jest zasadniczy odcinek linii nr 3. Częstotliwość (co 15 min) też dotyczy tylko tego zasadniczego odcinka (łącznie wszystkich literowych odmian "trójek") Dlatego uważam, że nie ma sensu zmieniać oznaczeń literowych i w miejsce jednej linii nr 3 wprowadzać cztery o różnych numerach. Wprowadziłoby to jeszcze więcej zamieszania.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2022, o 16:15 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 cze 2022, o 16:13

Nie ma linii nr 3.
Przy raptem 22-23 liniach komunikacyjnych w mieście wielkości Kalisza, nie będzie zamieszania ;)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 cze 2022, o 16:36

Byłoby większe zamieszanie niż obecnie. Podobnie jak w przypadku rozbicia "jedynki" czy "piątki". "Jedynkę" też chciałbyś rozdzielić na dwie linie? Te literowe mutacje dotyczą przeważnie odcinków o nieporównywalnym do zasadniczego przebiegu znaczeniu. Proponowana częstotliwość głównych linii, czyli nr 1, 3, 5 to 15 minut. Rozbicie tych podstawowych linii poprzez zmianę numeracji tak jak proponujesz w przypadku "trójki" na nr 3, 4, 14 i 20 kursujących co godzinę nie przekonuje mnie :wink:
No bo chyba zdajesz sobie sprawę, że wówczas wszystkie obecne ABCD "trójki" widniałyby na odrębnych rozkładach z częstotliwością nie co 15 minut ale co godzinę?

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: ww » 13 cze 2022, o 17:12

W którym roku był ten „czarny poniedziałek”, kiedy zmieniono wszystkie linie autobusowe i ich numery i ludzie chodzili po mieście jak barany, bo nikt nic nie ogarniał, więc woleli iść do pracy/szkoły piechotą niż obczajać którędy jeździ jakieś na ten przykład 16wBx5?

W każdym razie ja od tamtego czasu aż do dziś nie nauczyłem się gdzie co jeździ, a tu znowu bęc, zmiana. :wink: :?
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 cze 2022, o 17:39

jp pisze:
13 cze 2022, o 16:36
jasiek20 pisze:
13 cze 2022, o 16:13
Nie ma linii nr 3.
Przy raptem 22-23 liniach komunikacyjnych w mieście wielkości Kalisza, nie będzie zamieszania ;)
Byłoby większe zamieszanie niż obecnie. Podobnie jak w przypadku rozbicia "jedynki" czy "piątki". "Jedynkę" też chciałbyś rozdzielić na dwie linie? Te literowe mutacje dotyczą przeważnie odcinków o nieporównywalnym do zasadniczego przebiegu znaczeniu. Proponowana częstotliwość głównych linii, czyli nr 1, 3, 5 to 15 minut. Rozbicie tych podstawowych linii poprzez zmianę numeracji tak jak proponujesz w przypadku "trójki" na nr 3, 4, 14 i 20 kursujących co godzinę nie przekonuje mnie :wink:
No bo chyba zdajesz sobie sprawę, że wówczas wszystkie obecne ABCD "trójki" widniałyby na odrębnych rozkładach z częstotliwością nie co 15 minut ale co godzinę?
Zamysł wariantów literowych jest u nas od dawna wypaczony. Kiedyś może miało to sens. Litery oznaczały linię podmiejskie. W przypadku 3C, Sulisławice od 22 lat są dzielnicą Kalisza, a trasa 3C, po zmianach i puszczeniu jej przez Nowy Świat, w coraz mniejszym stopniu pokrywa się z trasami 3A,3B i 3D.

Odnośnie lini nr 1 i 1A, wariant 1A powinien być puszczony w głąb os.Tyniec przez Braci Niemojowskich więc spokojnie może mieć nr np 20.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 cze 2022, o 17:42

Ww, tym razem nie ma żadnego bęc :wink: Wręcz przeciwnie, zmiany są bardzo łagodne :wink: Znikają linie, które nie odgrywały kluczowych ról. Kosztem linii podmiejskich nieco zwiększono częstotliwość w mieście. Powstały nowe linie, niektóre zmodyfikowano. Znacząco wzmocniony został Korczak.

Jasiek, zgodzę się, że zamysł wariantów literowych w przypadku "tróki' jest nieco wypaczony, ale uważam, że lepsze to niż rozbijanie tej linii. Uważam, że na zasadniczym odcinku trójka powinna pozostać trójką. Moje wątpliwości budzi "podmiejski" przebieg 3C, ale to już odrębna kwestia i temat rzeka :wink:
Ostatnio zmieniony 13 cze 2022, o 18:04 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 cze 2022, o 17:52

Zaznaczyłbym jeszcze fakt, że Tyniec, który ma więcej mieszkańców niż np.Majków czy Chmielnik, dostaje tylko jedną linię ( nr 22 ) przez osiedle.

Rajsków w ogóle bez komunikacji miejskiej (tam by mogły jeździć mini busy).

Słabizna też w Strefie Gospodarczej Dobrzec- miałaby tam jeździć, lecz tylko wariantowo, linia nr 15, czyli teoretycznie, ludzie którzy tam pracują i tak zostają zdani na auto bo komunikacja w te rejony żadna.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 13 cze 2022, o 17:57

Sorry, że wam się tu wcinam, ale wymyśliłem pomysł na funkcjonowanie systemu transportu publicznego w Kaliszu.
Kiedyś jp pisał o systemie przesiadkowym i w sumie mnie to zaciekawiło. Trochę grzebałem, grzebałem i wygrzebałem Dunkierkę (92 tyś mieszkańców), też mają system bezpłatnej komunikacji miejskiej działającej od kilku lat. Wtedy wraz z wprowadzeniem bezpłatnego zbiorkomu poszła zupełna rewolucja. Stworzono nowe linię, zakupiono nowe autobusy itd. Wprowadzenie bezpłatnego zbiorkomu okazało się wielkim sukcesem. Liczba pasażerów wzrosła kilkukrotnie, ludzie zaczęli sprzedawać samochody, wzrosła też znacząco liczba osób jeżdżących na rowerach. U nich działają 4 linie główne (nie różnią się znacząco przebiegiem), a reszta dowozi ludzi do tych linii.

Więc mój pomysł wygląda następująco.
Jeżeliby kiedyś tam powstałby tramwaj to powinna być to linia łącząca Dobrzec ze Śródmieściem, która kursowałaby z częstotliwością 10 minut. Reszta linii dowoziłaby pasażerów do tej linii, aby mogli się przesiąść na tramwaj. Ich częstotliwość z innych dość gęsto zabudowanych rejonów powinna wynosić 20 minut, a z mniej gęstych 30 minut, z najmniej zagęszczonych 60 minut. Oczywiście bez zbędnych objazdów, aby zbiorkom był konkurencyjny dla poruszania się samochodem.
Taki system pozwoliłby na znaczące zredukowanie kosztów komunikacji, jej uproszczenie oraz na zapewnienie większej wydajności.
Myślę, że w warunkach komunikacji autobusowej nie da się zrealizować tego dobrze, ponieważ autobusy (nawet przegubowe) nie zagwarantowałyby odpowiedniej liczby miejsca dla podróżujących.

Co sądzicie o takim pomyśle?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 cze 2022, o 18:49

Filip, samo założenie jak najbardziej słuszne, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Nie w każdym mieście sprawdzi się to samo. Zawsze trzeba brać pod uwagę specyficzne uwarunkowania. Kalisz nie jest łatwo obsłużyć zbiorkomem. Obszar o największym zaludnieniu jest niewielki i ma kształt owalny, gruszkowaty, ze sródmiesciem nieco "z boku". Jeśli główne linie Dobrzec- Sródmieście wyznaczymy poprzez ul. Górnośląską/Legionów, co wydaje się słuszne, to pozostaje nam pustka powyżej. Stąd w projekcie próba zrównoważenia linią 5 i 22.

Cały czas pracuję nad siecią. Mam pewien pomysł, ale do końca mnie nie satysfakcjonuje. Chyba jestem idealistą ;-) Poza tym nie wiem czy kaliszanie przełknęliby gorycz przesiadek :wink:

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: ww » 13 cze 2022, o 18:59

jp pisze:
13 cze 2022, o 18:49
Cały czas pracuję nad siecią.
A przypomnieć ci, od ilu lat mówisz, że jesteś już na ukończeniu? :P
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 13 cze 2022, o 19:10

ww pisze:
13 cze 2022, o 18:59
jp pisze:
13 cze 2022, o 18:49
Cały czas pracuję nad siecią.
A przypomnieć ci, od ilu lat mówisz, że jesteś już na ukończeniu? :P
Bo to nie jest takie proste. Propozycja zmian przedstawiona przez miasto nie jest zła. Oczywiście w przypadku założenia, że zachowujemy dotychczasowy model. Wiele osób krytycznie ocenia sieć poprzez tzw. "turystykę objazdową" ale coś za coś. Jeśli chcemy połączyć jak najwięcej miejsc ze sobą a przy tym uzyskać pożądaną częstotliwość, to trzeba się albo pogodzić z objazdami albo z przesiadkami. Wybrano to pierwsze. Czy słusznie, to już kwestia gustu :wink:

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 13 cze 2022, o 19:23

jp pisze:
13 cze 2022, o 18:49
(...) Nie w każdym mieście sprawdzi się to samo. Zawsze trzeba brać pod uwagę specyficzne uwarunkowania. Kalisz nie jest łatwo obsłużyć zbiorkomem. (...)
Wiem, każde miasto jest inne, ma inna specyfikę itd. Niestety większość miasta w Kaliszu jest rozsiana i ma niską gęstość zaludnienia, więc ciężko stworzyć coś "idealnego". Postaram się coś nabazgrać (jak ja to widzę) i ci podeślę na pv.
jp pisze:
13 cze 2022, o 18:49
Cały czas pracuję nad siecią. Mam pewien pomysł, ale do końca mnie nie satysfakcjonuje. Chyba jestem idealistą ;-) Poza tym nie wiem czy kaliszanie przełknęliby gorycz przesiadek :wink:
To weź się pochwal co tam wymyśliłeś. :)
Lepsze przesiadki niż linie krajoznawcze po mieście. :lol:

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 14 cze 2022, o 11:26

Z mapki wynika, że trasa 22, która będzie kończyła na Tyńcu (Wzgórza) ani w sumie żadnego z autobusów, nie będzie jednak obejmowała Trasy Bursztynowej (zarówno fragmentu w budowie, jak i już istniejącego).

Byłbym też za tym, żeby nie likwidowali linii nr 13 tylko żeby ewentualnie rozpoczynała kurs właśnie na Wzgórzach, przez nowy fragment Bursztynowej- Łódzką- Babina- Chopina - Górnośląską - Podmiejską- Wyszyńskiego - do Strefy Gospodarczej na Dobrzecu.
Załączniki
22.png
22.png (730.83 KiB) Przejrzano 1486 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 14 cze 2022, o 17:31

W Kaliszu znowu pojawił się Babin:
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... icy-babina
Pozwoliłem sobie skomentować.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 14 cze 2022, o 20:18

Byliśmy już na dobrej drodze do wyrugowania tego tego Babina. Niestety, zjawił się niejaki Uzus, za którym mocno stoi niejaki profesor :wink:

ODPOWIEDZ