Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 8 cze 2022, o 07:34

Ktoś o to zapytał te firmę, odpowiedź właściciela: "Natalia.... O szczegółach pisać nie mogę, gdyż to rola ogłaszających konsultacje, ale zapewnię że w naszej koncepcji w samym Kaliszu jest spore wzmocnienie. Linia nocna wypadła słabo, więc nie rozwijaliśmy tego segmentu (zaproponowaliśmy jedynie przenumerowanie na N1), ale można zawsze zgłosić postulat po otwarciu konsultacji."
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 8 cze 2022, o 19:08

MIKI pisze:
8 cze 2022, o 01:35
Czytaj ze zrozumieniem i między wierszami, w tym przypadku słowo klucz to optymalizacja. Jeśli w grę wchodzi optymalizacja, oznacza to tylko jedno: cięcia. Będzie zapewne ograniczenie kursowania linii podmiejskich żeby znaleźć kasę na darmową KM. Pomijając już fakt że bez cięć na terenie miasta pewnie też się nie obejdzie.
Tak, wiem że zazwyczaj słowo optymalizacja znaczy cięcia, ale jest wyraźnie napisane, że jest deficyt podmiejskich połączeń, więc raczej będzie coś nowego. Jeżeli się pojawi coś nowego to jestem ciekawy gdzie będą nowe linie. Jak bym miał tak strzelać to być może wydłużą 12K do centrum Kościelnej Wsi, może nowa linia lub wydłużenie jakieś z linii do Warszówki/Pruszkowa. Może linia do Pleszewa lub Zbierska, ale tutaj raczej nie, bo PLA jeździ więc dublowanie tego samego raczej nie ma sensu. W Zbiersku PKS sobie zupełnie nie radzi z konkurencją w postaci Polturista (mimo dopłat rządowych). Gdziekolwiek indziej ciężko mi coś wymyślić, bo inne kierunki nie generowałyby przyzwoitych potoków pasażerskich.
Zobaczyłem sobie do naszych sąsiadów z Ostrowa i ich oferta linii podmiejskich jest znacznie bogatsza, choć tereny wokół Ostrowa są chyba gęściej zaludnione.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 cze 2022, o 15:39

Po blisko czterech latach prezydentury i jednej połowicznej zmianie prezydent Kalisza Krystian Kinastowski wraca do tematu bezpłatnej komunikacji miejskiej. Według „Koncepcji optymalizacji oferty przewozowej kaliskiej komunikacji miejskiej” darmowe przejazdy mają dotyczyć wszystkich mieszkańców Kalisza, którzy posiadają Kaliską Kartę Mieszkańca. Dodatkowo zmieniona zostanie siaka połączeń. Z rozkładu mają zniknąć linie nierentowne, a w to miejsce więcej kursów na trasach częściej użytkowanych. Prezydent chce aby zmiany weszły od 1 stycznia 2023 roku.



Wprowadzenie darmowej komunikacji publicznej było jedną z flagowych obietnic prezydenta Kinastowskiego w kampanii wyborczej.

Najpierw wprowadzono bezpłatne przejazdy dla uczniów i emerytów z Kalisza, teraz w końcu ma nastąpić pełne spełnienie obietnicy - Szykujemy się powoli w Kaliszu do wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej – mówi prezydent Krystian Kinastowski – W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na przeanalizowanie tego jak funkcjonuje cały system komunikacji publicznej w Kaliszu, aby zoptymalizować go pod współczesne potrzeby mieszkańców Kalisza i wzbogacić w końcu o komponent pełnej dostępności, czyli bezpłatność – dodał.

Darmowe przejazdy mają dotyczyć jedynie mieszkańców Kalisza - Według koncepcji uprawnienia do bezpłatnej komunikacji będą mieli wszyscy pasażerowie, którzy będą posiadali Kaliską Kartę Mieszkańca oraz będą płacili w Kaliszu podatki. Tylko takie osoby będą mogły korzystać w swobodny sposób z nowej komunikacji publicznej w Kaliszu. Pozostałe osoby, mieszkańcy okolicznych gmin i przyjezdni, ale także osoby które nie będą miały KKM będą musiały kupić bilet – przekonuje prezydent Kalisza.

Do bezpłatnych przejazdów będzie potrzebna Kaliska Katta Mieszkańca, którą może wyrobić każdy mieszkaniec Kalisza płacący w mieście podatki. Do tej pory wydano 22 296 kart, a aktywnych kart obecnie jest 13 351.

Jak czytamy na stronie Miasta - Program „Kaliska Karta Mieszkańca” adresowany jest do wszystkich mieszkańców Miasta Kalisza, rozliczających się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Kaliszu, bez względu na to, czy osiągają dochód czy nie. Karta upoważnia jej posiadaczy do korzystania ze zniżek, rabatów, ulg i przywilejów przysługujących użytkownikom Karty, realizowanych przez Miasto Kalisz oraz oferowanych przez partnerów przystępujących do Programu.


Prezydent liczy, że zachęta darmowych przejazdów KLA spowoduje, że osoby które mieszkają w Kaliszu a nie są jeszcze zameldowane zrobią to właśnie dla darmowych przejazdów. - Myślę, że pokarzemy wszystkim niedowiarkom, że Kalisz ma ponad 100 tysięcy mieszkańców – kwituje prezydent Kinastowski.

Zgodnie z przygotowaną koncepcją ma zmienić się też siatka połączeń autobusowych – Wielkiej rewolucji nie będzie – deklaruje prezydent – Na pewno pojawią się nowe przystanki, będziemy aktywizować nowe miejsca – dodaje.

Według koncepcji mają zniknąć też nierentowne linie takie jak np. 1B, 7 czy 8.

W poniedziałek, 13 czerwca rozpoczną się konsultacje społeczne tej koncepcji - Konsultacje społeczne zostaną przeprowadzone od 13 do 24 czerwca 2022 roku. Mogą wziąć w nich udział mieszkańcy Kalisza oraz gmin, z którymi Miasto Kalisz podpisało porozumienia dotyczące realizacji zadania publicznego polegającego na świadczeniu usług transportu zbiorowego. Zmiany obejmują bardzo ważny aspekt – zwiększa się częstotliwość przejazdów autobusów na poszczególnych liniach. Część linii zostanie zlikwidowana, ale powstaną też nowe. Szczegóły opisano w koncepcji, którą przedstawiamy mieszkańcom do konsultacji – powiedziała Anna Walczyńska, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kalisza - Chcemy wsłuchać się w głosy naszych mieszkańców. Optymalizacja została przeprowadzona na podstawie badań liczby pasażerów, korzystających z autobusów. Zakłada zwiększoną dostępność i skrócony dystans komunikacji miejskiej w Kaliszu. Będą dodane nowe połączenia. Nowe miejsca zamieszkania i pracy są uwzględnione w tej koncepcji - dodała Elżbieta Binder, prezes zarządu Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o.

Oprócz tradycyjnej formy papierowego formularza udostępniony zostanie również formularz elektroniczny na stronie www.kalisz.pl.

Konsultowany dokument wraz z formularzem będzie dostępny na stronie www.kalisz.pl oraz www.bip.kalisz.pl w zakładce konsultacje społeczne, a w wersji papierowej w holu przy portierni w budynku ratusza, w punkcie informacyjnym Biura Obsługi Interesanta.

Koncepcję pomagała stworzyć firma doradcza Marcin Gromadzki Public Transport Consulting.



calisia.pl
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 9 cze 2022, o 17:21

filip pisze:
8 cze 2022, o 19:08
MIKI pisze:
8 cze 2022, o 01:35
Czytaj ze zrozumieniem i między wierszami, w tym przypadku słowo klucz to optymalizacja. Jeśli w grę wchodzi optymalizacja, oznacza to tylko jedno: cięcia. Będzie zapewne ograniczenie kursowania linii podmiejskich żeby znaleźć kasę na darmową KM. Pomijając już fakt że bez cięć na terenie miasta pewnie też się nie obejdzie.
Tak, wiem że zazwyczaj słowo optymalizacja znaczy cięcia, ale jest wyraźnie napisane, że jest deficyt podmiejskich połączeń, więc raczej będzie coś nowego. Jeżeli się pojawi coś nowego to jestem ciekawy gdzie będą nowe linie. Jak bym miał tak strzelać to być może wydłużą 12K do centrum Kościelnej Wsi, może nowa linia lub wydłużenie jakieś z linii do Warszówki/Pruszkowa. Może linia do Pleszewa lub Zbierska, ale tutaj raczej nie, bo PLA jeździ więc dublowanie tego samego raczej nie ma sensu. W Zbiersku PKS sobie zupełnie nie radzi z konkurencją w postaci Polturista (mimo dopłat rządowych). Gdziekolwiek indziej ciężko mi coś wymyślić, bo inne kierunki nie generowałyby przyzwoitych potoków pasażerskich.
Zobaczyłem sobie do naszych sąsiadów z Ostrowa i ich oferta linii podmiejskich jest znacznie bogatsza, choć tereny wokół Ostrowa są chyba gęściej zaludnione.
Jest wyraźnie napisane, że połączenia podmiejskie są deficytowe, a nie że istnieje deficyt połączeń podmiejskich. Co oznacza, że koszt uruchomienia linii podmiejskich jest wyższy niż wpływy z nich płynące (dopłaty, bilety). W związku z czym podtrzymuję swoje zdanie, że podmiejskie połączenia pójdą pod topór (oczywiście nie wszystkie, ale np. 1B). Pragnę zauważyć, że aby zwiększyć częstotliwość na liniach miejskich skądś kierowców i autobusy trzeba wziąć.

A 12K nie dojeżdża do centrum Kościelnej Wsi? Naprawdę nikt nie będzie się bawił w połączenia podmiejskie. Obecne ustawodawstwo w Polsce w zakresie transportu w ogóle nie sprzyja uruchamianiu linii podmiejskich przez miejskich przewoźników. Fundusz rozwoju połączeń regionalnych został skonstruowany tak, że premiuje gminy organizujące transport we własnym zakresie.

Ale PKS-owi to wisi ze względu na dopłatę, która otrzymuje od gminy Stawiszyn, a nie z rządu. Jeżeli PKS ma dopłatę do wozokilometra na poziomie 3zł to nie musi mieć ani jednego pasażera żeby zarobić. Tam Polturist powinien się martwić bardziej.

Sprawdziłeś częstotliwość tych ostrowskich linii? ;) Z resztą u nich też zaraz będą cięcia, a taki, a nie inny układ połączeń to zaszłość z czasów Jerzego Walczyńskiego. MZK Ostrów dojeżdżało w pewnym momencie nawet do Wrocławia i Poznania. Serio.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 9 cze 2022, o 17:41

MIKI pisze:
9 cze 2022, o 17:21
(...)
Jest wyraźnie napisane, że połączenia podmiejskie są deficytowe, a nie że istnieje deficyt połączeń podmiejskich. Co oznacza, że koszt uruchomienia linii podmiejskich jest wyższy niż wpływy z nich płynące (dopłaty, bilety). W związku z czym podtrzymuję swoje zdanie, że podmiejskie połączenia pójdą pod topór (oczywiście nie wszystkie, ale np. 1B). Pragnę zauważyć, że aby zwiększyć częstotliwość na liniach miejskich skądś kierowców i autobusy trzeba wziąć.
A no rzeczywiście, jak zwykle przeczytałem "na oślep". Do 1B (połączenie podmiejskie) jeszcze trzeba doliczyc 7 i 8 (miejskie). Szkoda trochę, że tnie się połączenia na terenie miasta, ale i tak to wiele z komunikacją miejską wspólnego nie ma, bo jeździ to raz kiedyś, więc i tak pewnie wozi to powietrze.
MIKI pisze:
9 cze 2022, o 17:21
A 12K nie dojeżdża do centrum Kościelnej Wsi? Naprawdę nikt nie będzie się bawił w połączenia podmiejskie. Obecne ustawodawstwo w Polsce w zakresie transportu w ogóle nie sprzyja uruchamianiu linii podmiejskich przez miejskich przewoźników. Fundusz rozwoju połączeń regionalnych został skonstruowany tak, że premiuje gminy organizujące transport we własnym zakresie.
A rzeczywiście dojeżdża, zawsze myślałem, że trasa kończy się na cmentarzu komunalnym. Nigdy się dalej nie zapuściłem.
MIKI pisze:
9 cze 2022, o 17:21
Ale PKS-owi to wisi ze względu na dopłatę, która otrzymuje od gminy Stawiszyn, a nie z rządu. Jeżeli PKS ma dopłatę do wozokilometra na poziomie 3zł to nie musi mieć ani jednego pasażera żeby zarobić. Tam Polturist powinien się martwić bardziej.
PKS dostaję dopłaty od gminy Stawiszyn? Myślałem, że oni tylko dostają FRPA, o którym wspomniałeś. Wiem, że PKS nie musi się o nic martwić, ponieważ nie utrzymują się samemu, ale myślę, że Polturist nie ma się również czym martwić (no może z wyjątkiem podwyżek cen ropy).
Miałem okazję jechać PKS-em jak i Polturistem i w Polturiście zawsze było sporo ludzi podczas, gdy PKS woził powietrze. Nie wiem jak się dzieję mimo tej samej oferty (PKS dosłownie dubluje Polturista), tych samych cen i lepszych autobusów w PKS-ie. Więc szczerze nie wiem po co funkcjonuję ten PKS skoro i tak nie wnosi nic pożytecznego. Tak sobie, żeby po prostu jeździł, czy żeby robić konkurencję?
MIKI pisze:
9 cze 2022, o 17:21
Sprawdziłeś częstotliwość tych ostrowskich linii? ;) Z resztą u nich też zaraz będą cięcia, a taki, a nie inny układ połączeń to zaszłość z czasów Jerzego Walczyńskiego. MZK Ostrów dojeżdżało w pewnym momencie nawet do Wrocławia i Poznania. Serio.
Nie sprawdzałem, sprawdzałem tylko gdzie jeżdżą. :lol:
Normalnie MZK jak komunikacja regionalna. :lol: Ciekawe ile bilety kosztowały.

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 9 cze 2022, o 20:31

a jak tak sie spytam: czy nam mieszkancom Kalisza potrzebne sa te linie podmiejskie? Skoro sa nierentowne to czemu my mieszkancy mamy dokladac do wygody mieszkancow innych gmin? Gmina Zelazkow chwali ze milionami nadwyzki w budzecie a nie moga kryc kosztow transportu?

Skoro Koscielna Wies puszcza tam swoje autobusy PLA i to nawet z niezla czestotliwoscia to po co pcha sie tam KLA i spala dodatkowo paliwo?

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 9 cze 2022, o 22:05

kaczorkalisz pisze:
9 cze 2022, o 20:31
a jak tak sie spytam: czy nam mieszkancom Kalisza potrzebne sa te linie podmiejskie? Skoro sa nierentowne to czemu my mieszkancy mamy dokladac do wygody mieszkancow innych gmin? Gmina Zelazkow chwali ze milionami nadwyzki w budzecie a nie moga kryc kosztow transportu?

(...)
A no po to, żeby włościanie z przedmieść nie wjeżdżali swoimi blachosmrodami i nie zanieczyszczali powietrza, nie tworzyli korków i też po to, żeby nie robili sobie toru wyścigowego z miasta (chociaż tutaj mieszkańcy miasta z wiejską mentalnością też tak robią). Też jest po to, żeby walczyć wykluczeniem komunikacyjnym, wszak na tych przedmieściach też są osoby poniżej 18 roku życia, niepełnosprawni, emeryci i ci co nie chcą mieć samochodu. Niektórzy z mieszkańców miasta też używają linii podmiejskich (w różnych celach).

Więc odpowiadając czy są potrzebne? Tak, są potrzebne jeżeli chcemy mieć żywe, gwarne, ekologiczne miasto (oczywiście sam zbiorkom nie jest jedyną rzeczą potrzebną do tego). Komunikację podmiejską może realizować i powinien PKS.
Oczywiście, możemy rozbudować arterie drogowe najlepiej do największej ilości pasów jakiej się tylko da (zapewne to mokry sen, niektórych forumowiczów) zabijając przy tym jakikolwiek ruch pieszy, rowerowy i zbiorkom. Oczywiście mieszkanie w takim mieście to sama przyjemność, więc mieszkańcy w jeszcze większych ilościach będą stąd uciekać do innych miast i na przedmieścia. No i nie obejdzie się to bez "dowalenia" wszędzie jak najwięcej parkingów się da, bo przecież w mieście bez parkingów umrze handel (klasyk).

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 cze 2022, o 07:44

"O PTC jest także mowa w oficjalnym komunikacie miasta Kalisza pt. „Ewolucja rozkładu jazdy kaliskiej komunikacji miejskiej – weź udział w konsultacjach społecznych”.

„Koncepcję opracował na zlecenie Miasta Marcin Gromadzki, prowadzący działalność gospodarczą „Marcin Gromadzki Public Transport Consulting” z siedzibą w Gdyni. Przeanalizował wyniki badań popytu we wszystkich kursach linii organizowanych przez Miasto Kalisz, wykonywanych przez spółkę KLA, które zostały przeprowadzone w listopadzie i grudniu ubiegłego roku, a także szereg dokumentów związanych z organizacją transportu publicznego przez Miasto. Efektem jego pracy jest koncepcja optymalizacji oferty przewozowej, którą Miasto skonsultuje z mieszkańcami. Zakłada ona ewolucję, a nie rewolucję rozkładu jazdy.”

Koncepcja zakłada intensyfikację obsługi miasta, kosztem wozokilometrów zaoszczędzonych na najsłabiej wykorzystanych na odcinku pozamiejskim liniach podmiejskich: 1B, 3D i 17. Patrząc na miny włodarzy Kalisza i przedstawicieli KLA sp. z o.o., można odnieść wrażenie, że zaproponowane zmiany im się spodobały :)"

Czyli na razie same likwidacje linii: 1B, 3D, 7,8, 17- o tych wiemy. Zero info o nowych.
Facebook PTC
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 10 cze 2022, o 08:21

jasiek20 pisze:
10 cze 2022, o 07:44
Przeanalizował wyniki badań popytu we wszystkich kursach linii organizowanych przez Miasto Kalisz, wykonywanych przez spółkę KLA, które zostały przeprowadzone w listopadzie i grudniu ubiegłego roku,
Tylko czy analiza z czasów ograniczeń pandemicznych jest miarodajna. Liczba miejsc w autobusach była ograniczona. Sam unikałem zatłoczonych autobusów. Korzystanie z nich ograniczyłem do absolutnego minimum. Mam samochód więc nie miałem problemu.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 cze 2022, o 08:30

https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... nych,50353 w załączniku propozycja linii.
Ja bym osobiście zrezygnował z oznaczeń literowych.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 10 cze 2022, o 08:55

jasiek20 pisze:
10 cze 2022, o 08:30
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... nych,50353 w załączniku propozycja linii.
Ja bym osobiście zrezygnował z oznaczeń literowych.
Dobry pomysł. Zwłaszcza beznadziejne oznaczenie 19E i 19 całkiem inne linie. Kiedyś było M i komu to przeszkadzało. Linie 3 można było oznaczyć: 3S Szałe, 3W Wolica, 3Ż Żydów . Dużo logiczniejsze niż jakieś ABCD.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 cze 2022, o 09:18

jasiek20 pisze:
10 cze 2022, o 08:30
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... nych,50353 w załączniku propozycja linii.
Ja bym osobiście zrezygnował z oznaczeń literowych.
Oczywiście te oznaczenia literowe są do wyrzucenia, bo to tylko mylić się będą (z wyjątkiem E i N1).
Zastanawiająca jest niska częstotliwość 11 i 12/12K, te linie powinny być w grupie 15 minut.

Niech mi ktoś powie kto zna te rozkłady na pamięć. Jest zmiana na plus?

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 10 cze 2022, o 16:36

Nie ma zmiany na plus. ;) Zlikwidowano najdłuższe podmiejskie linie, nie dokładając częstotliwości na najważniejszych ciągach tylko np. na Widoku i Korczaku... no cudo. Ten układ nic nie zmienia, poza włączeniem do obsługi Wzgórz Kalisza. Odnoszę wrażenie, że cała ta rewolucja to jedynie przykrycie cięć jakie były koniecznie, niestety.

W dodatku trasy tych linii. Już widzę tą punktualność, dłuższych tasiemców się nie dało.

Ogólnie duży zawód, szkoda.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 cze 2022, o 16:50

Tylko wybrane kursy 15 na Inwestorską i likwidacja 13, porażka.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 10 cze 2022, o 23:47

MIKI pisze:
10 cze 2022, o 16:36
Nie ma zmiany na plus. ;) Zlikwidowano najdłuższe podmiejskie linie, nie dokładając częstotliwości na najważniejszych ciągach tylko np. na Widoku i Korczaku... no cudo. Ten układ nic nie zmienia, poza włączeniem do obsługi Wzgórz Kalisza. Odnoszę wrażenie, że cała ta rewolucja to jedynie przykrycie cięć jakie były koniecznie, niestety.
(...)
Rzeczywiście Korczak dostał mocne połączenie teraz. Co do tej rewolucji to szumnie tak była zapowiadana, ale na stronie piszę, że to ewolucja. Nieźle. :lol:
MIKI pisze:
10 cze 2022, o 16:36
(...)
W dodatku trasy tych linii. Już widzę tą punktualność, dłuższych tasiemców się nie dało. (...)
Jak sobie to dokładnie przeczytałem to najdłuższą wycieczkę po mieście zafunduję nam 3C (kto to wymyślił?).

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 11 cze 2022, o 22:32

To jest jakaś padaka, niestety.

Brakuje podstawowych danych co do pracy eksploatacyjnej, ale - z tego, co widzę - będzie ona zmniejszona. Zamiast zostawić w systemie pieniądze, zrezygnować z bezpłatnych przejazdów dla wszystkich, obniżenia ceny biletów okresowych przy jednoczesnym podniesieniu cen biletów jednorazowych, zafundowano to, co zafundowano. Jesteśmy biedni, więc robimy słabo i nieefektywnie. Linie dalej wycieczkowo-emeryckie, zero możliwości odbywania przesiadek. Rozwalenie szczątkowej logiki dla numeracji. Dziwię się szczerze mówiąc, że coś takiego wyszło spod pióra M. Gromadzkiego.

Przesyłam swoją propozycję, którą jakiś czas temu popełniłem i przekazałem bezpłatnie do użytku Urzędu Miejskiego. Jest schemat (nazwy przystanków pozmieniałem, uprościłem), jest macierz z rozkładem jazdy dla międzyszczytu (łatwo można wyłapać z tych tabelek możliwości przesiadek), wreszcie jest wykaz tras z pracą eksploatacyjną dla dnia roboczego.

Co do pracy eksploatacyjnej. W dn. roboczym maju 2021 roku autobusy robiły 10,9 tys. wozokilometrów. Rozpiska zakłada - bez nocnych - 11 tys. W rozpisce też nie ma takich elementów jak kursy obsługujące Inwestorską/Obozową itd. – to według założenia miałoby być robione wyjazdami/zjazdami.

Najsłabsze ogniwo sieci: Zagorzynek. Jeśliby tylko była możliwość zwiększenia pracy ekspl. to tam właśnie. Drugie słabe ogniwo - połączenie Kampusu z Wyszyńskiego. Tu by można było się pokusić o 4/6 wpuszczoną przez łącznik koło Ryneczku

Pewne elementy mogą się wydawać dość ryzykowne jak choćby linie podmiejskie - teraz strefowe (m.in. Opatówek, Pólko z nowego przystanku na Wodnej - celowo dla rozdzielenia potoków miejskich i podmiejskich) albo węzeł nocny (to dopiero w którymś etapie) na Kazimierzowskiej. Pojawia się trochę linii półokólnych, ale - patrząc na obecne i proponowane do konsultacji trasy - te nawet by krótsze były stąd nie boję się o wielkie opóźnienia na nich. Zresztą w wielu miastach takie linie istnieją i nikt nie ma z tym problemu.

Szczegóły co do taktów (macierzy synchronizacji nie robiłem dla szczytów) znajdują się na schemacie po lewej stronie.
Załączniki
schemat.png
schemat.png (497.63 KiB) Przejrzano 1287 razy
tam.png
tam.png (250.74 KiB) Przejrzano 1287 razy
powrót.png
powrót.png (246.38 KiB) Przejrzano 1287 razy
trasy.png
trasy.png (597.95 KiB) Przejrzano 1287 razy

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 11 cze 2022, o 22:45

filip pisze:
9 cze 2022, o 22:05
kaczorkalisz pisze:
9 cze 2022, o 20:31
a jak tak sie spytam: czy nam mieszkancom Kalisza potrzebne sa te linie podmiejskie? Skoro sa nierentowne to czemu my mieszkancy mamy dokladac do wygody mieszkancow innych gmin? Gmina Zelazkow chwali ze milionami nadwyzki w budzecie a nie moga kryc kosztow transportu?

(...)
A no po to, żeby włościanie z przedmieść nie wjeżdżali swoimi blachosmrodami i nie zanieczyszczali powietrza, nie tworzyli korków i też po to, żeby nie robili sobie toru wyścigowego z miasta (chociaż tutaj mieszkańcy miasta z wiejską mentalnością też tak robią). Też jest po to, żeby walczyć wykluczeniem komunikacyjnym, wszak na tych przedmieściach też są osoby poniżej 18 roku życia, niepełnosprawni, emeryci i ci co nie chcą mieć samochodu. Niektórzy z mieszkańców miasta też używają linii podmiejskich (w różnych celach).

Więc odpowiadając czy są potrzebne? Tak, są potrzebne jeżeli chcemy mieć żywe, gwarne, ekologiczne miasto (oczywiście sam zbiorkom nie jest jedyną rzeczą potrzebną do tego). Komunikację podmiejską może realizować i powinien PKS.
Oczywiście, możemy rozbudować arterie drogowe najlepiej do największej ilości pasów jakiej się tylko da (zapewne to mokry sen, niektórych forumowiczów) zabijając przy tym jakikolwiek ruch pieszy, rowerowy i zbiorkom. Oczywiście mieszkanie w takim mieście to sama przyjemność, więc mieszkańcy w jeszcze większych ilościach będą stąd uciekać do innych miast i na przedmieścia. No i nie obejdzie się to bez "dowalenia" wszędzie jak najwięcej parkingów się da, bo przecież w mieście bez parkingów umrze handel (klasyk).
Argument ze samochody podmiejskie smrodza miasto nie przechodzi do mnie bo kto ma samochod to i tak nie bedzie korzystac z transportu zbiorowego i tak bedzie przyjezdzac do miasta swoim prywatnym transportem.

Argument ze mieszkaniec gminy innej niz Kalisz beda wykluczeni komunikacyjnie? Slaba teza bo to nie Miasto Kalisz ma obowiazek zapewnienia transportu publicznego dla mieszkancow innych gmin czy powiatow. Jesli nie stac ich na stworzenie swoich spolek transportu to musza sie dogadac i DOPLACAC do wozokilometrow swoich mieszkancow.

Przypominam ze 'konsorsjum' kilku gmin z powiatu kaliskiego chcialo stworzyc spolke odbioru odpadow bo stawki prywatnych firm byly za wysokie. To moze stworza sobie rowniez spolke transportu publicznego.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 12 cze 2022, o 00:13

kaczorkalisz pisze:
11 cze 2022, o 22:45
Argument ze samochody podmiejskie smrodza miasto nie przechodzi do mnie bo kto ma samochod to i tak nie bedzie korzystac z transportu zbiorowego i tak bedzie przyjezdzac do miasta swoim prywatnym transportem. (...)
No tak, powietrze w mieście i środowisko nie jest ważne. Standard.

"(...) bo kto ma samochód to i tak nie będzie korzystać z transportu zbiorowego i tak będzie przyjeżdżać do miasta swoim prywatnym transportem"

Jeżeli zbiorkom dobrze funkcjonuje to mieszkańcy korzystają z niego z wygody. Poza tym jaka "frajda" jest z jeżdżenia samochodem? To jest serio niewygodne, trzeba się wiecznie skupiać na drodze, zamiast wykorzystać ten czas na coś innego, np. obejrzenie, przeczytanie czegoś itp.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 12 cze 2022, o 10:12

Przy Metalowców na przestrzeni lat powstało tyle hal, gdzie jeszcze pracuje mnóstwo ludzi za wschodniej granicy którzy tacy mobili nie są, to nasze miasto jeszcze usunęło im nieliczny kursy 16 BRAWO :mrgreen:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 12 cze 2022, o 12:31

filip pisze:
12 cze 2022, o 00:13
kaczorkalisz pisze:
11 cze 2022, o 22:45
Argument ze samochody podmiejskie smrodza miasto nie przechodzi do mnie bo kto ma samochod to i tak nie bedzie korzystac z transportu zbiorowego i tak bedzie przyjezdzac do miasta swoim prywatnym transportem. (...)
No tak, powietrze w mieście i środowisko nie jest ważne. Standard.

"(...) bo kto ma samochód to i tak nie będzie korzystać z transportu zbiorowego i tak będzie przyjeżdżać do miasta swoim prywatnym transportem"

Jeżeli zbiorkom dobrze funkcjonuje to mieszkańcy korzystają z niego z wygody. Poza tym jaka "frajda" jest z jeżdżenia samochodem? To jest serio niewygodne, trzeba się wiecznie skupiać na drodze, zamiast wykorzystać ten czas na coś innego, np. obejrzenie, przeczytanie czegoś itp.
frajda jest taka ze jedziesz kiedy chcesz wracasz kiedy chcesz. Nie jestes zalezny od rozkladow jazdy, spoznionych autobusow. Ludzie teraz nie maja czasu dlatego maja samochody. Juz widze jak ktos rezygnuje z samochodu zostawia go na podworko i depcze kilometr czy dwa na autobus. Taka mentalnosc sie zrobila. O emerytach czy uczniach dojezdzajacych do szkol niech martwia sie wlodarze ich gmin czy powiatow. Takie jest moje zdanie.

ODPOWIEDZ