Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 cze 2022, o 13:06

jp pisze:
14 cze 2022, o 20:18
Byliśmy już na dobrej drodze do wyrugowania tego tego Babina. Niestety, zjawił się niejaki Uzus, za którym mocno stoi niejaki profesor :wink:
Nie tylko profesor, ale cała uczona komisyja. Komisyja jest już gotowa zaakceptować uzus, że ulica Babia (jest parę takich w kraju) ma za patrona właśnie tego Babia, tylko jeszcze nie ustaliła, jak zapisywać nazwisko Bab' (brak litery oznaczającej miękkie b, natomiast b' to prowizorka). Podobnie komisyja z pewnością włanczyła by już włanczać, ulubione słówko uzusowców, jednak jego zapis też jest prowizoryczny - an tylko w przybliżony sposób oddaje nosówkę występującą w tym prześlicznym wyrazie. Wielce uczona komisyja jednak niczego bardziej nie pragnie, niż pochylać się nad potrzebami uzusowców, dlatego jeżeli użyje np. litery â, to będzie włâczać, włâczać i włâczać. Na bâk.

Wracając do Babina, to ma on, że tak powiem, naszem własnem kaliskem szpecyfikem. Gdyby nazwę ulicy Babinej zmienić na ul. Babin (tych babin), to z pewnością funkcjonowałaby ona jako ten Babin, a uczona komisyja i zwłaszcza profesor wywodziliby, że jest to wielkopolska analogia do ul. Święty Marcin (a nie Marcina) w Naszym Poznaniu.

Na usprawiedliwienie omawiania kwestii językowej w tym wątku: nie tylko my jeździmy po tym Babinie, ale także KLA.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 26 lip 2022, o 15:37

Aż 865 uwag zgłosiliście podczas konsultacji społecznych dotyczących zmian w komunikacji miejskiej w Kaliszu 🚌
Dziękuję Wam 🤝 za tę ogromną aktywność! To przykład obywatelskiej postawy i zainteresowania miastem.
Wśród zgłaszanych postulatów najwięcej dotyczyło likwidacji linii 3D. Prowadzi ona w dużej mierze przez miejscowości innych gmin, których włodarze nie chcą współfinansować przejazdów.
Wiele Waszych propozycji dotyczyło wprowadzenia komunikacji na osiedle Wzgórza Kalisza, uruchomienia szybkiego połączenia Dobrzeca ze szpitalem, korekty trasy linii nocnej czy zwiększenia częstotliwości kursowania miejskich autobusów.
W najbliższych tygodniach będziemy analizowali wyniki konsultacji. Postaramy się maksymalnie dostosować siatkę połączeń do Waszych potrzeb. Nowy rozkład i bezpłatne przejazdy dla wszystkich posiadaczy Kaliskiej Karty Mieszkańca już od 1 stycznia
#ZmieniamyKalisz
facebook/Krystian Kinastowski - Prezydent Kalisza

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 27 lip 2022, o 10:19

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: K-man » 6 paź 2022, o 20:06

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 6 paź 2022, o 22:10

Czyli tak jak było. Transport będzie nadal socjalny, mało zmian. A można było (tak właściwie to nadal można) wykorzystać wysokie ceny paliw, aby przekonać ludzi do zbiorkomu. A wyjdzie na to, że będą korzystać tylko zdesperowani i ci, którzy są skazani.
1. Przede wszystkim to należało rozbudować siec i zwiększyć częstotliwość kursowania (tam gdzie ma to sens).
2. Dopasować wielkość autobusów do popytu. Czyli zakupić kilka autobusów przegubowych, chociażby używanych. Na wielu liniach ścisk jest niesamowity. Za to na innych jeżdżą autobusy 12 metrowe, a przez całą trasę przewinie się przez autobus z kilkanaście osób. To bardzo zniechęca do poruszania się komunikacją miejską i jest nieefektywne ekonomicznie.
3. Dać zbiorkomowi priorytet.
Utworzyć buspasy tam gdzie ma to sens (chociażby ul. Górnośląska, czy odcinek 2x2 ul. Podmiejskiej) oraz dać priorytet na skrzyżowaniach priorytet autobusom.
Przy remontach ulic nie powinny być tworzone zatoki autobusowe. To znacząco spowalnia autobusy. Poza tym zatoki autobusowe to bardzo drogi wydatek.
Stać nas na samochodoze i kilkadziesiąt tysięcy za jedną zatokę?
Poruszanie się po mieście samochodem (średnio 1,3 pasażera) nie może być uprzywilejowane, to autobusy które osiągają sporo większa przepustowość powinny mieć priorytet.
To nie jest drogie do zrobienia, kwestia farby i ustawienia znaków oraz nie tworzenia zatok przy remontach.
4. Usunąć te idiotyczne oznaczenia literowe. Jest to po prostu nieczytelne i może odstraszać potencjalnego pasażera.
5. Tutaj wchodzimy w kwestie integracji biletowej, informatyzacji systemu. Powinno móc się poruszać na jednym bilecie autobusem PKS i KLA. To akurat byłoby ciężkie do zrealizowania w Polskich warunkach. Niestety w naszym kraju nie ma związków aglomeracyjnych/metropolii, które są np. we Francji. Tam gminy wspólnie zrzucają się na wspólne cele, chociażby transport zbiorowy, więc jest to zadanie znacznie prostsze.
Przede wszystkim powinny być w autobusach kasowniki, dzięki którym mógłbym kupić bilet płacąc kartą. Nie wszędzie są biletomaty. Osobiście utworzyłbym dedykowaną aplikacje na telefon do zbiorkomu. Można byłoby zakupić tam bilet, znaleźć najszybszą trasę, sprawdzić położenie autobusów na żywo. Co prawda teraz da się to zrobić, ale trzeba sprawdzać to na oddzielnych stronach co jest mało intuicyjne i niektórzy mogą nie wiedzieć co gdzie sprawdzić. Taka aplikacja znacząco ułatwiłaby życie i zachęcałaby nowych podróżnych.
6. Ja zamiast bezpłatnych przejazdów wprowadziłbym bilet roczny za 365zł, ale wiem że była to obietnica wyborcza, więc nic z tego. Ale takie jest moje zdanie.

To nie jest tak, że ludzie nie chcą poruszać się transportem zbiorowym, bo tak kochają samochody. Po prostu zbiorkom jest dziadowski, więc korzystają osoby zmuszone do korzystania z niego.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 7 paź 2022, o 07:14

Przecież zrezygnowano z oznaczeń literowych.
Poza tym na plus jeszcze linia nr 7.
22 skierowana na Tyniec i plany uruchomienia lini 23.

Na minus brak drugiej linii w głąb osiedla Tyniec.
Przekombinowana trasa 18. Wcześniej ul. Legionów miała 3 linie bezpośrednio na Majków/Chmielnik (15, 18,19) teraz nie zostanie jej żadna (nie licząc 18 w kierunku Dobrzeca).

Linię nr 2 mogliby zostawić, ale zmienić jej trasę żeby od Rogatki jechała już bezpośrednio w kierunku CM.Komunalnego i Kampusu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 paź 2022, o 09:58

Mieszkańcy chcieliby żeby autobusy kursowały częściej, jeździły krótszymi trasami i docierały do większej ilości miejsc i do tego jeszcze bezpośrednio. Nie ma możliwości pogodzenia szerszej dostępności i większej częstotliwości z bezpośredniością przy tej samej ilości wozokilometrow. Kto tego nie ogarnia, to znaczy, że nie lubi matematyki :wink:
Istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości przy jednoczesnym rozszerzeniu dostępności, ale wymagałoby to wprowadzenia systemu przesiadkowego, na który podobno nie ma zgody mieszkańców. Badania podobno wykazują, że mieszkańcy Kalisza preferują bezpośredniość. Jeśli uwzględnimy ten postulat, to siatkę wprowadzoną przez firmę angielską w latach 90tych należy uznać za dobrze przemyślaną. Proponowane obecnie modyfikacje również.
Myślałem o całkiem nowej sieci, ale z przesiadkami. Skoro jednak mieszkańcy preferuja bezpośredniość, to na nic te pomysły.

A teraz odniosę się do pomysłów Filipa
Ad 1 Koszty, koszty...
Ad 2 Dobry pomysł
Ad 3 Buspasy tak ale nie kosztem zwężenia ul. Podmiejskiej. Wprowadzanie usprawnień przejazdu autobusów kosztem pozostałych uczestników ruchu powinno dotyczyć miejsc i ulic w których chcemy ograniczać ruch samochodowy. A Podmiejska jest fragmentem ramy śródmiejskiej. Tam można jedynie pomyśleć o dodatkowych pasach dla autobusów (jest na to miejsce) o ile w przyszłości będzie taka potrzeba (korki)
Ad 4 Oznaczenia literowe nie są idiotyczne, co najwyżej dyskusyjne. Jeśli zasadniczy miejski odcinek jest identyczny, to na rozkładach mamy skumulowana czestotliwosc. Rozdzielenie rozkładów spowodowałoby nie mniej zamieszania.
Ad 5 Ciekawe pomysły
Ad 6 Byłbym za, gdyby komunikacja zbiorowa bała bardziej konkurencyjna wobec indywidualnej. Do tego jeszcze daleka droga. W tej chwili zachęcać może jedynie bezpłatnosc...

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 7 paź 2022, o 18:56

jasiek20 pisze:
7 paź 2022, o 07:14
Przecież zrezygnowano z oznaczeń literowych. (…)
Faktycznie, podczas pisania zapomniałem o tym. :lol:
jp pisze:
7 paź 2022, o 09:58
Mieszkańcy chcieliby żeby autobusy kursowały częściej, jeździły krótszymi trasami i docierały do większej ilości miejsc i do tego jeszcze bezpośrednio. Nie ma możliwości pogodzenia szerszej dostępności i większej częstotliwości z bezpośredniością przy tej samej ilości wozokilometrow. Kto tego nie ogarnia, to znaczy, że nie lubi matematyki :wink:
Istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości przy jednoczesnym rozszerzeniu dostępności, ale wymagałoby to wprowadzenia systemu przesiadkowego, na który podobno nie ma zgody mieszkańców. Badania podobno wykazują, że mieszkańcy Kalisza preferują bezpośredniość. Jeśli uwzględnimy ten postulat, to siatkę wprowadzoną przez firmę angielską w latach 90tych należy uznać za dobrze przemyślaną. Proponowane obecnie modyfikacje również.
Myślałem o całkiem nowej sieci, ale z przesiadkami. Skoro jednak mieszkańcy preferuja bezpośredniość, to na nic te pomysły. (…)
Wszystko spoko. Tylko zasadniczy problem jest taki, że u nas nie ma ani bezpośredniości ani przesiadek.
Ostatnio boleśnie się o tym przekonałem chcąc jechać z Tyńca na Majków. Linii na Majków z Tyńca nie ma, więc musiałem pojechać na pl. JP2 i się przesiąść na 22.
Jak wiadomo 22 wlecze się przez całe miasto okrężnie, więc jest zawsze bardzo opóźnione. Taka podróż zajęła mi 40 minut. W tym samym czasie przeszedłbym ten dystans na nogach, już nie mówiąc o rowerze, czy jeździe samochodem.
Jeżeli system przesiadkowy byłby dobrze zorganizowany to nikt by nie narzekał. Niektórzy nie rozumieją jak funkcjonują takie systemy, więc z góry są na nie.
jp pisze:
7 paź 2022, o 09:58
(…)
A teraz odniosę się do pomysłów Filipa
Ad 1 Koszty, koszty...
Ad 2 Dobry pomysł
Ad 3 Buspasy tak ale nie kosztem zwężenia ul. Podmiejskiej. Wprowadzanie usprawnień przejazdu autobusów kosztem pozostałych uczestników ruchu powinno dotyczyć miejsc i ulic w których chcemy ograniczać ruch samochodowy. A Podmiejska jest fragmentem ramy śródmiejskiej. Tam można jedynie pomyśleć o dodatkowych pasach dla autobusów (jest na to miejsce) o ile w przyszłości będzie taka potrzeba (korki)
Ad 4 Oznaczenia literowe nie są idiotyczne, co najwyżej dyskusyjne. Jeśli zasadniczy miejski odcinek jest identyczny, to na rozkładach mamy skumulowana czestotliwosc. Rozdzielenie rozkładów spowodowałoby nie mniej zamieszania.
Ad 5 Ciekawe pomysły
Ad 6 Byłbym za, gdyby komunikacja zbiorowa bała bardziej konkurencyjna wobec indywidualnej. Do tego jeszcze daleka droga. W tej chwili zachęcać może jedynie bezpłatnosc...
1. To zależy jak chcemy rozbudować system. Obecnie autobusy pokonują bodajże 2,5 miliona wozokilometrów. Wydaje mi się, że jakby zwiększyć ilość o 1 milion to można byłoby zrobić bardzo dobrą siec. Oczywiście byłby to wzrost kosztów utrzymania komunikacji zbiorowej, ale jeżeli takie coś by działało to realnie miasto by oszczędziło.
3. Tylko musimy się zastanowić co chcemy osiągnąć. Obecny status quo, czy zmniejszyć liczbę samochodów jeżdżących po mieście.
Drogi 2x2 w Kaliszu, który za duży nie jest tylko zachęcają do poruszania się samochodem. Poza tym ta rama śródmiejska ma miejsca, w których też się zwęża do jednego pasa w kierunku ruchu.
Korki nie wzrosną jeżeli razem z zabraniem po jednym pasie ruchu zostanie poprawiona jakość KLA. Bez tego wzrosną, nie ma co się oszukiwać.
4. Miałem na myśli takie sytuacje jak np. 3, które ma oznaczenia A, B, C, D, które rozgałęziają się w zupełnie innych kierunkach. Takie coś nie powinno mieć miejsca.
6. Jeżeli jedynym argumentem za przesiadką do transportu publicznego ma bezpłatność to wielkiej przyszłości temu projektowi nie wróżę, ale może nie mam racji. W Starachowicach też wprowadzona została bezpłatna km i liczba pasażerów drastycznie wzrosła.
Zobaczymy jak to będzie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 paź 2022, o 22:55

filip pisze:
7 paź 2022, o 18:56
Drogi 2x2 w Kaliszu, który za duży nie jest tylko zachęcają do poruszania się samochodem. Poza tym ta rama śródmiejska ma miejsca, w których też się zwęża do jednego pasa w kierunku ruchu.
Korki nie wzrosną jeżeli razem z zabraniem po jednym pasie ruchu zostanie poprawiona jakość KLA. Bez tego wzrosną, nie ma co się
Myślałem, że nie będę już musiał wracać do tematu śródmiejskiej ramy komunikacyjnej. Przynajmniej na tym forum. Dobra, poddaję się. Drogi 2x2 tylko zachęcają, więc pozwężajmy je i szykanami utrudnijmy przejazd. Niech ruch międzydzielnicowy wróci do śródmieścia, tak jak było dawniej, kiedy nie było obwodowych dróg śródmieścia, takich jak Podmiejska, Stanczukowskiego czy TB. A jak liczba mieszkańców miasta spadnie o połowę, to może problem sam się rozwiąże i korki na Śródmiejskiej czy Sukienniczej nie będą tak uciążliwe.
P.S Chcesz lepszej komunikacji zbiorowej to wspieraj rozwój miasta. Zbiorkom jest domeną dużych miast, im większe miasto tym rola zbiorkomu większa. W małych miastach komunikacja miejska odgrywa marginalną rolę lub nie ma jej wcale.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 8 paź 2022, o 10:39

jp pisze:
7 paź 2022, o 22:55
filip pisze:
7 paź 2022, o 18:56
Drogi 2x2 w Kaliszu, który za duży nie jest tylko zachęcają do poruszania się samochodem. Poza tym ta rama śródmiejska ma miejsca, w których też się zwęża do jednego pasa w kierunku ruchu.
Korki nie wzrosną jeżeli razem z zabraniem po jednym pasie ruchu zostanie poprawiona jakość KLA. Bez tego wzrosną, nie ma co się
Myślałem, że nie będę już musiał wracać do tematu śródmiejskiej ramy komunikacyjnej. Przynajmniej na tym forum. Dobra, poddaję się. Drogi 2x2 tylko zachęcają, więc pozwężajmy je i szykanami utrudnijmy przejazd. Niech ruch międzydzielnicowy wróci do śródmieścia, tak jak było dawniej, kiedy nie było obwodowych dróg śródmieścia, takich jak Podmiejska, Stanczukowskiego czy TB. A jak liczba mieszkańców miasta spadnie o połowę, to może problem sam się rozwiąże i korki na Śródmiejskiej czy Sukienniczej nie będą tak uciążliwe. (…)
Ja rozumiem twoje argumenty i na czym one są oparte, ale ja mam zwyczajnie inne zdanie nt. funkcjonowania miasta.
Myślisz w taki sposób, że jak zostanie zwężona jezdnia (a de facto po prostu inny środek transportu dostanie jej cześć) to od razu ruch nagle przeniesie się do Śródmieścia. Jest to bardzo błędne myślenie.
Jeżeli zwiększamy możliwości i jakość transportu zbiorowego to wtedy ludzie będą wybierali właśnie go, a nie własny samochód. No chyba na tym powinno nam zależeć.
Zawsze po zabraniu samochodom osobowym jezdni przez pierwsze 2-3 tygodnie tworzy się komunikacyjny armagedon. Z czasem ludzie wybiorą inne trasy, przesiądą się do transportu zbiorowego lub na rower.
Za to poszerzenie drogi o kolejne jezdnie działa na odwrót.
Na początku płynność jazdy zdecydowanie wzrasta, lecz po czasie ludzie wybierają tą zamiast innej trasy, rezygnują z transportu zbiorowego lub innych form przemieszczania się. Trzeba myśleć długodystansowo.

A centrum powinno być stopniowo wyłączane z ruchu samochodowego.
jp pisze:
7 paź 2022, o 22:55
(…) P.S Chcesz lepszej komunikacji zbiorowej to wspieraj rozwój miasta. Zbiorkom jest domeną dużych miast, im większe miasto tym rola zbiorkomu większa. W małych miastach komunikacja miejska odgrywa marginalną rolę lub nie ma jej wcale.
To właśnie lepsza komunikacja zbiorowa powinna napędzać rozwój miasta (przynajmniej w pewnych dziedzinach).
Nie prawda, że zbiorkom jest domeną dużych miast (choć w Polsce tak i to głównie Warszawy). Jak już to rozbudowane systemy transportowe są domeną dużych miast.
W Europie Zachodniej można znaleźć szereg przykładów miast, w których transport zbiorowy odgrywa bardzo dużą rolę i jest rozwijany.
I to nie muszą być wcale duże miasta, bo chyba takimi nie są miasta z przedziału 50-200 tys. mieszkańców. ;)
Szczególnie mam tu na myśli kraje niemieckie + Czechy.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 8 paź 2022, o 13:17

filip pisze:
7 paź 2022, o 18:56
(...)Drogi 2x2 w Kaliszu, który za duży nie jest tylko zachęcają do poruszania się samochodem.(...)
Tak, drogi służą do poruszania się samochodem, a drogi 2x2 zachęcają jeszcze bardziej. Bingo, poznałeś definicję ;-) i świadomy tej odkrywczej tezy, wpadłeś na pomysł poprawy funkcjonowania miasta poprzez zabranie kierowcom po jednym pasie z każdej jezdni ul. Podmiejskiej. Po co się ograniczać do miast? Obwodnice pozamiejskie przecież też zachęcają do poruszania się samochodem. Zamieniając jedną nitkę drogi szybkiego ruchu na buspas zwiększymy w ten sposób możliwości transportu zbiorowego ;-) Przez pierwsze tygodnie stworzy się armagedon. Z czasem ludzie wybiorą inne trasy, przesiądą się do transportu zbiorowego lub na rower ;-)

A teraz całkiem serio. Filipie, generalnie myślisz dobrze, ale kiedy teoretyzujesz nic nie wnosząc do tematu, to... Okres teorii i lektur mam już dawno za sobą. Z nowinkami też staram się być na bieżąco. Teraz interesują mnie rozwiązania szczegółowe, dot. konkretnych miejsc, konkretnego miasta. Zwężanie ul. Podmiejskiej uważam za chybiony pomysł i nie mam już więcej siły tłumaczyć dlaczego.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 9 paź 2022, o 14:01

jp pisze:
8 paź 2022, o 13:17
(...) Po co się ograniczać do miast? Obwodnice pozamiejskie przecież też zachęcają do poruszania się samochodem. Zamieniając jedną nitkę drogi szybkiego ruchu na buspas zwiększymy w ten sposób możliwości transportu zbiorowego ;-) Przez pierwsze tygodnie stworzy się armagedon. Z czasem ludzie wybiorą inne trasy, przesiądą się do transportu zbiorowego lub na rower ;-) (…)
Ironia ironią, ale bez przesady żeby porównywać drogi pozamiejskie, gdy rozmawiamy o rozwiązaniach transportowych w mieście.
jp pisze:
8 paź 2022, o 13:17
(…) A teraz całkiem serio. Filipie, generalnie myślisz dobrze, ale kiedy teoretyzujesz nic nie wnosząc do tematu, to... Okres teorii i lektur mam już dawno za sobą. Z nowinkami też staram się być na bieżąco. Teraz interesują mnie rozwiązania szczegółowe, dot. konkretnych miejsc, konkretnego miasta. Zwężanie ul. Podmiejskiej uważam za chybiony pomysł i nie mam już więcej siły tłumaczyć dlaczego.
Rozumiem twoją stronę, ale mam na ten temat inne zdanie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 paź 2022, o 14:52

filip pisze:
9 paź 2022, o 14:01
Rozumiem twoją stronę, ale mam na ten temat inne zdanie.
Myślę, że jest to kwestia nie tyle innego zdania, bo generalnie myślimy podobnie, tylko znajomości Kalisza. Ty piszesz ogólnikowo, a ja odnoszę się do konkretnego odcinka. Nie neguję przecież potrzeby zwiększania roli transportu zbiorowego w mieście. Diabeł tkwi w szczegółach.
Ul. Podmiejska jak już wielokrotnie wspominałem jest fragmentem sródmiejskiej ramy i jest główną żyłą, można powiedzieć aortą miasta. Większość jadących Podmiejską nie przesiądzie się do KLA, bo ich celem nie są tylko miejsca obsługiwane przez główne linie KLA. Powiesz pewnie, to należy zwiększyć ofertę KLA. Tylko, że oferta adekwatna do potrzeb związanych z ograniczeniem przepustowości ul. Podmiejskiej przekracza możliwości finansowe. Komunikacja zbiorowa, która zastąpiłaby także ruch obwodowy śródmieścia musiałaby kosztować krocie. Dlatego nawet w miastach gdzie jest mocno rozbudowana komunikacja zbiorowa nie rezygnuje się z dróg obwodowych śródmieścia. Komunikację miejską należy usprawniać rozsądnie. Buspasy kosztem indywidualnych należy wprowadzać na ulicach, których ograniczenie przepustowości nie spowoduje armagedonu i nie utrudni jeszcze bardziej poruszania się po mieście. Reasumując, buspasy na Podmiejskiej TAK w razie potrzeby, ale nie kosztem ograniczenia przepustowości indywidualnym. Można też pomyśleć o ułatwieniach przejazdu autobusom w obrębie skrzyżowań z Górnośląską i TB. Autobusy nie powinny stać w korkach. Powinny być transportem uprzywilejowanym. Komunikacji zbiorowej na więcej można/należy pozwolić np. w ścisłym śródmieściu.
A miałem już nie wracać do Podmiejskiej :wink:

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 18 paź 2022, o 09:49

To co jeszcze bym zmienił z tej koncepcji to puścił linię nr 5 przez Szapocznikow, a następnie Wyszyńskiego do Dworca PKP, albo linię 19 zamiast do Dworca to do ul. Inwestorskiej.
W zaproponowanej formie, "5" od "19" różni tylko obsługa Majkowa/Chmielnika, reszta trasy się powiela.
Załączniki
konc.png
konc.png (846.1 KiB) Przejrzano 1689 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 18 paź 2022, o 10:26

A skąd można pobrać całą mapkę proponowanych nowych połączeń KLA?

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 18 paź 2022, o 19:32

Dokładnie, nigdzie nie mogę znaleźć mapy tych nowych tras.

vrxct_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 18 paź 2022, o 18:38
GG: 0

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: vrxct_ » 1 lis 2022, o 13:19

https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... acji,52999
Mapa w słabej rozdzielczości, ale w pliku jest rozpiska co do każdej linii ( póki co z 5 października aktualna)


Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1367
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kwestia województwa raz jeszcze

Nieprzeczytany post autor: wollny » 15 lis 2022, o 10:47

ww pisze:
18 paź 2022, o 00:06
Na stronie 130 pan Bieniecki pisze, że po śmierci mjra Preuskera (zm. 12 kwietnia 1918) rada miejska Ostrowa uczciła jego pamięć minutą ciszy. Dlatego też nieodmiennie uważam, że Ostrowiec należy zburzyć.
Gdzieś tam kiedyś pisałeś o tym, że Ostrów należy zdominować etc etc - nie chce mi się tego szukać. Póki co to Kalisz postępuje zupełnie odwrotnie - np. likwidując linię 19E i całość komunikacji między Kaliszem i Ostrowem przerzucając na MZK.

Ostatnio zastanawiałem się dlaczego Kalisz jest taki nielubiany na terenach "postpruskich" (i w sumie nie tylko, bo w Koninie też za Kaliszem się nie przepada, mówiąc delikatnie). Ale z drugiej strony jakie cywilizacyjne pobudki miałyby przyciągać do Kalisza?
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kwestia województwa raz jeszcze

Nieprzeczytany post autor: tomash » 15 lis 2022, o 12:14

wydaje mi się że większość klientów 19E to osoby z Powiatu Ostrowskiego, miasto Kalisz zapewne, napisało że muszą się dołożyć do kursów itd. Nie zgodzili się więc Kalisz wycofał nierentowną linie (tak bym to widział). Ale to tylko moje domysły.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

ODPOWIEDZ