Strona 20 z 29

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 3 lis 2019, o 10:16
autor: matteo94
Mój pomysł na komunikacyjne zagospodarowanie naszego nowoczesnego centrum przesiadkowego :)
Nie byłaby to rewolucja - przedłużenie "5", delikatne przetrasowanie "18" ze wzbogaceniem jej przebiegu o przystanek przy dworcu kolejowym oraz dodatkowo nowa linia, co do której pojawiły się kiedyś pogłoski - szybsze połączenie osiedla Serbinów (d. XXV-lecia) z Cmentarzem Komunalnym :D
Chętnie przeczytam uwagi i opinie :)

Obrazek

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 3 lis 2019, o 11:59
autor: nazkaa_
Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 3 lis 2019, o 12:12
autor: matteo94
nazkaa_ pisze:
3 lis 2019, o 11:59
Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana
Raczej nie widzę innej opcji niż taka, że prywatni będą zaczynać i kończyć swoje kursy na powiększonym dworcu PKS-owym, gdzie dobudowano kilka peronów do obsługi połączeń.

W odniesieniu się do linii komunikacji miejskiej:

Linia nr 4 - nie wiem, czy wlot Korczaku do Poznańskiej nie jest za ostry na tego typu manewr;
Linia nr 5 - planowane jest jej przetrasowanie z Toruńskiej na Braci Niemojowskich w przyszłości, po wybudowaniu na końcu pętli;
Linia nr 9 - w zasadzie jej trasa się nie zmieniła względem obecnej;
Linia nr 18 - jadąc Wrocławską skręcałaby w nowo wybudowane przedłużenie ulicy Miast Partnerskich (przed budowanym salonem Volvo) i wjeżdżała na teren ZCP na przystanek przy dworcu kolejowym.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 5 lis 2019, o 11:27
autor: Mops
matteo94 pisze:
3 lis 2019, o 12:12
nazkaa_ pisze:
3 lis 2019, o 11:59
Zastanawiam czy lub wogole kiedy komunikacja prywatna będzie korzystała z tego centrum przesiadkiwego jak narazie będą blokować przystanek Amber gdzie jest ich poczatkowy a u żadnego przewoźnika prywatnego nie znalazłem informacji o korzystaniu z nowo wybodowanych peronow

Linie 4 bym przetarasowal przez Korczak i nowy szpital i dalej na cmentarz

Linie 5 bym zrobił centrum przypadkowe dalej podmiejska Wyszyńskiego dalej wybudowana nowa do dobrzeckiej gdzie zotoka stoji nie używana Korczak poznańska Chopina Jana Pawła toruńska Borkowska braci niemojewskich Tyniec i końcowy wyniary fabryka

Linie 9 ok a linia 18 by jechała przez centrum i omijala galerie amber tylko by już jechała nowa droga wybudowana
Raczej nie widzę innej opcji niż taka, że prywatni będą zaczynać i kończyć swoje kursy na powiększonym dworcu PKS-owym, gdzie dobudowano kilka peronów do obsługi połączeń.

W odniesieniu się do linii komunikacji miejskiej:

Linia nr 4 - nie wiem, czy wlot Korczaku do Poznańskiej nie jest za ostry na tego typu manewr;
Linia nr 5 - planowane jest jej przetrasowanie z Toruńskiej na Braci Niemojowskich w przyszłości, po wybudowaniu na końcu pętli;
Linia nr 9 - w zasadzie jej trasa się nie zmieniła względem obecnej;
Linia nr 18 - jadąc Wrocławską skręcałaby w nowo wybudowane przedłużenie ulicy Miast Partnerskich (przed budowanym salonem Volvo) i wjeżdżała na teren ZCP na przystanek przy dworcu kolejowym.
Skręt Poznańska - Korczak od strony szpitala - sądzę że autobusy mogły by tam jeździć. Sądzę tak bo dzisiaj ciężarówka do Dino skręcała właśnie z Poznańskiej tak i nie było wiekszych problemów

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 5 lis 2019, o 11:35
autor: Mops
matteo94 pisze:
3 lis 2019, o 10:16
Mój pomysł na komunikacyjne zagospodarowanie naszego nowoczesnego centrum przesiadkowego :)
Nie byłaby to rewolucja - przedłużenie "5", delikatne przetrasowanie "18" ze wzbogaceniem jej przebiegu o przystanek przy dworcu kolejowym oraz dodatkowo nowa linia, co do której pojawiły się kiedyś pogłoski - szybsze połączenie osiedla Serbinów (d. XXV-lecia) z Cmentarzem Komunalnym :D
Chętnie przeczytam uwagi i opinie :)

Obrazek
Na 4 mam trochę inny pomysł. Kursowała by w weekendy (poprawa obsługi Długiej, Zagorzynka i os. Korczak)
Borkowska - Długa - Staffa - Tuwima - Stawiszyńska - Jana Pawła II - Legionów - Polna - Zagorzynek - ZCP - Podmiejska - Wyszyńskiego - Szapocznikow - Korczak - Poznańska - Cm. Komunalny - (Kampus PWSZ ale nie musi tam dojeżdżać)

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 5 lis 2019, o 11:54
autor: Mops
Może jeszcze 14
Leśna - Gajowa - Kołobrzeska - Łódzka - Jana Pawła II - Babina/Parczewskiego - Chopina - Poznańska - Stanczukowskiego - Korczak - Biskupicka - Dobrzecka - Podmiejska - ZCP

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 6 lis 2019, o 09:23
autor: jasiek20
Linią nr 4 powinna zostać obecna 3 C.
Wiecie, że są jeszcze takie liczby jak 20,21, 23 itd. i uważam, że w taką numerację powinny iść potencjalnie utworzone nowe linie. Co do samych propozycji to tak jak pisałem w innym wątku, linia nr 5 powinna zostać poprowadzona przez Szapocznikow i doprowadzona do PKP.
Brakuje np. autobusów na Tyniec czy Rajsków. One mogłyby właśnie startować z "ZCP".

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 6 lis 2019, o 15:50
autor: Mops
jasiek20 pisze:
6 lis 2019, o 09:23
Linią nr 4 powinna zostać obecna 3 C.
Wiecie, że są jeszcze takie liczby jak 20,21, 23 itd. i uważam, że w taką numerację powinny iść potencjalnie utworzone nowe linie. Co do samych propozycji to tak jak pisałem w innym wątku, linia nr 5 powinna zostać poprowadzona przez Szapocznikow i doprowadzona do PKP.
Brakuje np. autobusów na Tyniec czy Rajsków. One mogłyby właśnie startować z "ZCP".
Rajsków to tylko minibusy ale myślę że coś takigo się przyda. Pętla może być na końcu Rajskowskiej, tam wystarczy wyłożyć kostką/asfaltem.
Tak, są numerki 21,23,24 itd. ale sądzę że najpierw powinny być zapełnione numerki do 22 żeby był jakiś sens.

Re: Reorganizacja linii KLA

: 14 gru 2019, o 16:40
autor: Vocatont
Ostatnio miałem chwilkę czasu i przysiadłem nad jednym projektem w paincie by coś zmienić.

Nawiązuję tu do pomysłu użytkownika jp w sprawie stworzenia wspólnego przystanku w śródmieściu dla autobusów jadących przez planty oraz pl.Jana Pawła 2/Sukienniczą.

Użytkownik jp zaproponował stworzenie kontrapasu na Al. Wolności następnie autobusy miałyby jechać przez Most Kamienny i w ul. Narutowicza docierając do plant dzięki czemu 2 warianty tras autobusowych obsługiwały by przystanki na plantach.

Za docelowe rozwiązanie użytkownik jp podał fakt rozbudowy ul. Mostowej oraz stworzenie mostu między ul. Mostową a plantami.

Odnosiłem się już raz do tego ale co do rozbudowanej wersji tego pomysłu idea słuszna chodź zdecydowanie bez budowy jeszcze jednego mostu by połączyć ul.Kopernika z Plantami nie widzę większego sensu jej budowy ponad to u nas na pewno się nie da, wybieramy tanie projekty rewitalizacji śródmieścia , odsuwamy obwodnice za granice miasta by nie płacić za jej utrzymanie to wszystko pokazuje że z taką władzą na taką rozbudowaną wersje szans niema,

Co do wersji podstawowej podałem już raz dla tej trasy mój odpowiednik, mianowicie zamiast Al. Wolności z mostem kamiennym proponuję stworzyć kontrapas dla autobusów na ul Kazimierzowskiej.

Dlaczego nie przez Al. Wolności oraz most kamienny?
Al. Wolności to część dawnego ringu śródmiejskiego (tzw. obwodnicy śródmiejskiej) myślę że to co zrobiono z ul. Śródmiejską od Rogatki do mostu kamiennego pokazuje dlaczego stronię od zmniejsza przepustowości na Al. Wolności jednym słowem jeden wielki paraliż śródmieścia na szczęście istnieje już projekt przywrócenia dawnej przepustowości na Śródmiejskiej.

Więc raz że zmniejszając przepustowość sporawego odcinka (Obowdnicy śródmiejskiej) Al. Wolności, paraliżujemy gwarantujemy korki na obwodnicy śródmiejskiej.
Kolejnym problem jest most Kamienny jego prześwit jest za mały przez co pojazdy jadące od którejś strony musiałyby mieć pierwszeństwo co raczej w tak ścisłym centrum przy drodze o dużym natężeniu wprowadza niemałe zamieszanie.

Ja zamiast tego proponuję Kazimierzowską.
Dlaczego?
Po pierwsze na ul. Kazimierzowskiej niema tak wielkiego natężenia ruchu.
Ponadto moja koncepcja zakłada przebudowę ul Kazimierzowskiej wręcz powiększa przepustowość tej drogi o pas w odwrotnym kierunku oczywiście wraz z moda na oczyszczanie samochodów z śródmieścia miałby być to kontrapas dla autobusów oraz Taxi.

Cóż ale ktoś musi stracić by móc tam zmieścić jeden pas.
Tak owszem ale nie celujemy w zmniejszanie przepustowości a jedynie zmniejszamy ilość miejsc parkingowych, co z resztą idealnie wprasowuje się w plan oczyszczania ŚĆ z nadmiernej ilości samochodów.
Ul. Kazimierzowska na tym odcinku na szczęście jest dość szeroka dzięki czemu wystarczy zmienić parking równorzędny na równoległy oczywiście wykonując taki zabieg zmniejszy się trochę ilość miejsc parkingowych.

Oczywiście nie jest tak kolorowo tutaj punktem zapalnym, a raczej korkującym jest skrzyżowanie, Mostu Trybunalskiego z Kazimierzowską oraz Sukienniczą.

Nie jest mi do końca znany system świetlny jednak zakładając to że Kazimierzowska jest jedno kierunkowa ponadto jadą mostem nie możemy bezpośrednio skręcić w Kazimierzowską tak że zakłada są 2 fale 1 to zielone dla mostu i sukienniczej a 2 zielone jest dla Kazimierzowskiej.

Autobusy jadące tą koncepcją już od plant w godzinach szczytu powinny nawet zyskać ponieważ sam pamiętam jeszcze za czasów jazdy KLA w godzinach szczytu w dzień w dzień ul. Sukiennicza w stronę sądu od pl. Kilińskiego stała w korku a Babina była pusta.
Tak że jadąc kontrapasem dla autobusów,taxi nakaz skrętu w prawo na most (przy zielonym świetle na ul. Kazimierzowskiej).

Komplikacja jest jednak w drugą stronę czyli autobusy które miałby dojechać do Plant/Pl.Jana Pawła.
Aktualnie nie można bezpośrednio wykonać skrętu w ul. Kazimierzowską by nią pojechać musimy pierw jechać prosto ul Sukienniczą skręcając w Browarną by następnie skręcić w Kazimierzowską i znów stać na tych światłach.
Oczywiście problem jest mała przepustowość brak miejsca na lewo skręt.
Tutaj jednak zastosowałbym wyjątek dla lewoskrętu bezpośredniego ale tylko dla autobusów.

Tak wiem że w godzinach szczytu z naprzeciwka panuje gigantyczny korek zresztą pisałem o nim minimalnie wyjże jednak pragnę przypomnieć że remont AWP od Serbinowskiej do Ronda Westrpllate trwał dojść długo natężenie które tam panuje jest o wiele większe, mimo to autobusów KLA nie obowiązywał zakaz skrętu w lewo i jakoś sobie radziły więc tutaj też powinny dać sobie rade.

Chodź oczywiście na dłuższą mete wypadałoby poszukać jakiś innowacyjnych rozwiązań w większych miastach bądź zachodnich państwach jakieś śluzy autobusowe na tym skrzyżowaniu?

Zająłem się tym przeróbką Kazimierzowskiej ponieważ na krótki odcinku Śródmiejskiej co najwyżej należy wymalować pas, a na Narutowicza usunąć parking na rzecz kontra pasu.

Tak się ulica Kazimierzowska prezentuje dziś:
Obrazek
A tak z kontrapasem:
Obrazek

Oczywiście przypominam przy skrzyżowaniu Kazimierzowskiej z Śródmiejską jest postój Taxi.
Ul. Kazimierzowska przy moście trybunalskim jest trochę szersza dzięki czemu zmieścił się tam chodnik z fajnym widokiem na rzekę.

Myślę że też ciekawą alternatywą zamiast parkingu w okolicy przejścia dla pieszych które wkleiłem byłoby fajnie zlokalizować tam przystanek byłby to najbliższy przystanek względem nowego rynku.

Re: Reorganizacja linii KLA

: 2 mar 2020, o 12:03
autor: Vocatont
Nawiązując do postu wyżej związku z zamknięciem ul. Sukienniczej samochody śmigają przez Narutowicza
Zdjęcie pana Sebastiana Piątkowskiego z grupy na FB gdzie suszą w Kaliszu.
Obrazek

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

: 9 mar 2020, o 19:36
autor: Achudy
Elastyczna i zachęcająca do korzystania z autobusów. Nowa siatka połączeń KLA nadal tylko w teorii.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,5227.html

Re: Reorganizacja linii KLA

: 10 mar 2020, o 10:12
autor: Tomuś
Powiem wam tak: 3C bez sensu by było wydłużać gdzieś na Zachodnia i Celtycką bo i tak to jest dość długa trasa. 16-tkę natomiast jak najbardziej - na Rzymskiej jest fajna nieużywana pętla, nie trzeba by było budować nowej.

Jeśli chodzę o 5-tkę i braci Niemojowskich to tam wystarczy wybudować gdzieś pętle przy cegielni i postawić z 3 nowe przystanki i tyle.

Re: Reorganizacja linii KLA

: 10 mar 2020, o 10:41
autor: jasiek20
5 powinni też wydłużyć w drugą stronę - do PKP, przez ul. Szapocznikow.

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

: 21 mar 2020, o 16:49
autor: Mops
Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią. Ostatnio koło szpitala na poznańskiej byłem, to widziałem chyba 6 autobusów i w każdym nie więcej niż 5 osób. A było chyba chwilę po 16. Według mnie aktualnie nie ma sensu dużo kursów poza szczytem, a nawet w porannym szczycie 1 co 10 minut (licząc 1A i 1B) jest trochę bezsensu. A kursy w godzinach 9- 13 za miasto (głownie linie 3D, 17, 15) to mogli by wyeliminować bo głównie wożą powietrze. No i 10 też teraz trochę na siłę jeździ.

Ostatnio w którymś temacie mówiono o remoncie ul. Rajskowskiej. Aż się prosi o budowę pętli autobusowej na końcu ulicy. Kapeny by się w końcu na coś przydały poza wkurzaniem pasażerów linii na których mogą jeździć 12 m autobusy. Może linia 14? I może nich powiedzmy ta linia 14 jedzie przez Braci Niemojowskich. A wjazd w Niemojowskich z Łódzkiej przez Miłą.
Propozycja trasy 14
Rajskowska - Łódzka - Miła - Braci Niemojowskich - Warszawska - (wariantowo Pucka z nawrotką, ale to nie za często) Pl. Jana Pawła II - Bankowa - Legionów - Górnośląska - Podmiejska - Wyszyńskiego - Szapocznikow - Stanczukowskiego - Poznańska - Kampus PWSZ
Napiszcie co sądzicie

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

: 21 mar 2020, o 17:51
autor: kaliszanin2
Mops pisze:
21 mar 2020, o 16:49
Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią.
Za bardzo ciąć nie można, lepiej nie dopuszczać do zatłoczenia autobusów.

Re: Kaliskie Linie Autobusowe

: 23 mar 2020, o 08:47
autor: Mops
kaliszanin2 pisze:
21 mar 2020, o 17:51
Mops pisze:
21 mar 2020, o 16:49
Ciekawe czy KLA zrobi jakieś cięcia kursów w związku z epidemią.
Za bardzo ciąć nie można, lepiej nie dopuszczać do zatłoczenia autobusów.
Wczoraj dwie 11 jechały. Jedna pusta w drugiej 2 osoby. Kolejny przykład ostatni kurs 6 - 1 osoba.

Re: Reorganizacja linii KLA

: 23 mar 2020, o 11:39
autor: Cristof
Przejazdy KLA kosztują nas blisko 26 mln zł rocznie
Najkosztowniejsze dla kaliskiego przewoźnika okazuje się utrzymanie linii nr 19E do Ostrowa Wlkp. W skali roku przejazdy autobusów z takim oznaczeniem to blisko 2 mln 400 tys. zł. Są i inne ciekawostki
Szczegółowe informacje na temat kosztów Kaliskich Linii Autobusowych uzyskał niedawno radny Mirosław Gabrysiak. Wyliczenie powstało w oparciu o koszt z 2019 r. i założenie, że cena tzw. wozokilometra wynosi 8,07 zł. Ponad 2 mln zł, a dokładniej 2 mln 055 tys. zł stanowią koszty związane z funkcjonowaniem linii nr 11 (Dobrzec – Winiary). Trzeba jednak pamiętać, że mamy w Kaliszu linie wielowariantowe, jak 3A, 3B, 3C i 3D czy 1, 1A i 1B. Gdyby zsumować wszystkie „trójki”, okazałoby się, że związane z nimi koszty to sporo ponad 3 mln zł, a w przypadku „jedynek” byłoby to nawet ponad 4 mln zł – oczywiście w skali całego roku, z uwzględnieniem dni roboczych, sobót i niedziel. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/przejaz ... uja/941269

Re: Reorganizacja linii KLA

: 23 mar 2020, o 17:04
autor: Tomuś
Powiem wam tak: jako kierowca mogę powiedzieć tylko tyle, że teraz na czas epidemii bardzo mało ludzi jeździ.
Na niektórych służbach liczymy pasażerów i przekazujemy informacje aby można było zadecydować czy mniej uczęsczane kursy powiny pozostać czy powinny być zawieszone

Re: Reorganizacja linii KLA

: 29 lip 2020, o 15:27
autor: Martius777
KLA popełnia kilka podstawowych błędów.

- zła częstotliwość, za granicą linie łączące największe sypialnie mają takt 5 minutowy, podmiejskie 15 min a pozamiejskie 15min i wzwyż, dalekie kursy mają stałą półgodzinną częstotliwość.

- rozstrzelenie linii po ulicach i z tego powodu brak sensownej częstotliwości - przykład - 6, 5 - szóstka leci do ronda potem na Poznańska, 5 skręca na Korczak i potem na Poznańską - mamy rozstrzelone linie. Sensownie powinien wspólny przebieg 6 i 5 - przez Korczak i powstałaby możliwość przesiadki w stronę Kościelnej Wsi. Z Dobrzeca mamy 6 min jazdy na skrzyżowanie z Poznańską, przechodzimy na sąsiedni przystanek i myk 4 min jazdy i jesteśmy na PWSZ dostosować godziny na skomunikowanie i nie trzeba zwiedzać 2, 12 całe centrum miasta.

- grzech śmiertelny - brak skomunikowania. Przykład? 6 jest niesamowitym potencjałem na skrócenie jazdy na południe, wystarczyłaby przesiadka na Częstochowskiej aby złapać 3 ABCD zamiast tracić ponad 40 minut jazdy przez centrum. Mankamentem jest tylko godzinna częstotliwość

- nierównomierne pokrycie linii, lepszym wyjściem byłoby zmniejszenie liczby linii aby móc zwiększyć CZĘSTOTLIWOŚĆ i zastosować system łódzki bądź warszawski. W wolnym czasie narysuję przykładowy schemat tego typu.

- minuty odjazdów o "czarodziejskich" porach - powinna być stała pora typu - 8:00, 8:10, 8:20, 8:30, itp dla taktu 10 minutowego, 9:00, 9:15, 9:30, 9:45 dla taktu 15 minutowego itp.

- linie "godzinne" - są niefunkcjonalne!!! Przykład? 9. Masz idealne godziny na dojazd do pracy np o 7:22 aby być na 8:00. A jak wrócić? Kończę o 16:00 a odjazd dopiero o 16:40... Minimum 15 minutowy takt albo likwidujcie takie niefunkcjonalne linie!

Re: Reorganizacja linii KLA

: 26 sie 2020, o 08:38
autor: Vocatont
KLA zbada potrzeby pasażerów. Będzie nowy rozkład jazdy i sieć połączeń
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... zRBuMQjq-k