Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7135
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 lut 2020, o 13:00

faust pisze:
17 lut 2020, o 12:41
Jasiek20 - akurat to o czym Pan pisze to generalizowanie. Statystyki KGP wskazują, że w 90% za wypadki, które zostały spowodowane na przejściu dla pieszych w 2019 roku, odpowiadają kierowcy. Proponuję także raport NIK na ten temat, bardzo pouczający.
Faust z całym szacunkiem, ale równie dobrze możemy pogadać np. o statystykach dotyczących przemocy domowej, alkoholikach, narkotykach wśród nastolatków itd.
Są to suche liczby. Tutaj rozmawiamy o konkretnej ulicy w konkretnym mieście.
Szanuję Twój punkt widzenia, ja mam zupełnie inny.
Pozdrawiam.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lut 2020, o 13:36

faust pisze:
17 lut 2020, o 12:00
JP - ale jaki jest argument, żeby Podmiejska była główną arterią?
Nie mam już siły tłumaczyć

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: barnaba42 » 18 lut 2020, o 10:31

Podmiejska powinna mieć dwie jezdnie. Wtedy część kierowców nadłoży drogi i zmniejszy się ruch w centrum. Przy obecnych korkach na niej nie ma to sensu. Uspokajać trzeba ruch w Śródmieściu wyprowadzając go na takie trasy łączące dzielnice

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lis 2022, o 17:04

Przy Stanczukowskiego posadzono drzewa, w pasie przeznaczonym pod drugą jezdnię! Na całej długości od ronda Dobrzec do Korczak. W dodatku przy samym rondzie Dobrzec, co uniemożliwi powiększenie/rozbudowę rondelka, które też było planowane. Ciekawe czy jest to tylko bezmyślność czy działanie z premedytacją?
Dla niewtajemniczonych, odcinek ten należy do najbardziej zakorkowanych w mieście, gdyż nie ma dokąd przekierować ruchu. Jest to jedna z nielicznych arterii miasta, która powinna być dwujezdniowa. Bez tego odcinka śródmiejska obwodnica praktycznie nie istnieje. W tej części miasta nie ma miejsca na alternatywną drogę a bez niej śródmiejska rama nie spełni swych funkcji.
Uprzedzając akademickie wywody na temat przepustowości, zapewniam, że jestem zwolennikiem, można nawet powiedzieć miłośnikiem transportu zbiorowego i zwolennikiem zwiększania oferty zbiorkomu kosztem transportu indywidualnego, ale akurat wyjątkowo nie w tym miejscu i nie kosztem śródmiejskiej ramy.
Od przyszłego roku na tym odcinku Stanczukowskiego ma kursować linia nr 1 KLA. Pomysł przedłużenia jedynki przez os. Korczak i do szpitala uważam za bardzo dobry, ale bez rozbudowy tego odcinka autobusy będą stały w korku, co niestety przełoży się też na jakość obsługi całej trasy jedynki.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1367
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: wollny » 18 lis 2022, o 09:26

jp pisze:
17 lis 2022, o 17:04
Przy Stanczukowskiego posadzono drzewa, w pasie przeznaczonym pod drugą jezdnię! Na całej długości od ronda Dobrzec do Korczak. W dodatku przy samym rondzie Dobrzec, co uniemożliwi powiększenie/rozbudowę rondelka, które też było planowane. Ciekawe czy jest to tylko bezmyślność czy działanie z premedytacją?
Ale gdzie tam te drzewa posadzili? Nie widzę tam na to miejsca.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7135
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 18 lis 2022, o 09:53

Sadzą takie kikuty, że wszędzie się je wciśnie. Można ich po prostu nie zauważyć.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: barnaba42 » 18 lis 2022, o 11:04

Wszelkie nasadzenia powinny być robione po wybudowaniu drugiej jezdni, co powinno nastąpić jak najszybciej.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1367
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: wollny » 18 lis 2022, o 11:15

jp pisze:
17 lis 2022, o 17:04
Uprzedzając akademickie wywody na temat przepustowości, zapewniam, że jestem zwolennikiem, można nawet powiedzieć miłośnikiem transportu zbiorowego i zwolennikiem zwiększania oferty zbiorkomu kosztem transportu indywidualnego, ale akurat wyjątkowo nie w tym miejscu i nie kosztem śródmiejskiej ramy.
Zgadzam się, że Stanczukowskiego powinna być docelowo 2x2, ale ostateczna decyzja powinna być podjęta po zbudowaniu obwodnicy i weryfikacji zmian w natężeniu ruchu. Poza tym w ślad za poszerzeniem tej ulicy powinny pójść zmiany na innych ulicach (w szczególności AWP i Górnośląskiej).
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 lis 2022, o 15:13

Zgadzam się, że z decyzja można poczekac. Chociaż uważam, że po wybudowaniu zewnętrznej obwodnicy, w mieście niewiele się zmieni. Poza tym ja patrzę na Kalisz nie tylko pod kątem bieżących problemów, lecz przede wszystkim rozwoju. Z uporem maniaka będę powtarzał, że Kalisz należy planować większy niż obecnie. Tylko taki ma szansę pełnić funkcję ośrodka regionalnego.
W tej części miasta mamy układ, który wymaga większej przepustowości jednej ulicy. Z powodu braku alternatyw w postaci szachownicowego układu ulic, które łączyłoby części miasta po obu stronach Krepicy. Niestety nie pozwala na to zabudowa i specyfika terenu. Ten odcinek Stanczukowskiego jest można powiedzieć takim mostem łączącym części miasta po obu stronach Krepicy. Dlatego stanowi wąskie gardło. A przecież jest jeszcze perspektywa rozbudowy miasta w kierunku osiedli Antczaka w KW. O roli śródmiejskiej ramy nie wspominając.
Co do Górnośląskiej, to oczywiście niedopuszczalna jest rola toru wyścigowego. Już kilkanaście lat temu w wątku poświęconym ulicy, analizowalem możliwości przeobrażenia Górnośląskiej w "Pola Elizejskie" :-)
Odnośnie innych ulic. W śródmieściu niektóre ulice przebudowalbym pod kątem usprawnień dla płynnego przejazdu autobusów. Obecna propozycja zmian, to tylko optymalizacja linii. Bardzo dobra, opracowana przez profesjonalistów, ale to tylko optymalizacja a mnie marzy się dużo więcej.

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: barnaba42 » 20 lis 2022, o 16:00

Dwie jezdnie sprawdzają się także podczas koniecznych remontów, co widać teraz na AWP.

ODPOWIEDZ