Gdyby ruch miejski można było wyekspediować poza miasto, ulice w mieście byłyby niepotrzebne

Gdyby ruch miejski można było wyekspediować poza miasto, ulice w mieście byłyby niepotrzebne
Oczywiście, pełna zgoda. Ja nie bronię argumentu glootecha, raczej staram się zrozumieć z czego on wynika
Oczywiście, sznur np. 100 aut na jednym pasie będzie miał powiedzmy 500 metrów, a tyle samo aut rozstawionych na dwóch pasach będzie się ciągnąć przez kilometr
Są podstawy teoretyczne myślenia glootecha np. że nowa, szersza droga zbiera ruch z innych dróg i i tak się zapełni, ale osobiście uważam że w tej konkretnej sytuacji nie znajdą one zastosowania.
Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Przecież po to została zaprojektowana, żeby przejąć część ruchu z w.w. ulic i odciążyć śródmieście. A Ty chciałbyś ograniczać ruch na głównej arterii miasta/obwodnicy śródmieścia żeby ponownie wprowadzać ruch międzydzielnicowy do śródmieścia?glootech pisze: ↑17 gru 2017, o 21:47Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Po Kaliszu już prawie wszyscy przemieszczają się własnymi autami, więc dodatkowy wzrost nie jest już możliwyglootech pisze:Ale nawet bez dodatkowego ruchu który potencjalnie przeniesie się z innych ulic, poszerzona Podmiejska zachęci mieszkańców okolicznych bloków (a umówmy się, jest ich całkiem sporo) do tego by przesiąść się do samochodu. Dodatkowy ruch nie powstanie więc w wyniku tego, że przeniesie się z innych ulic, ale także z powodu tego, że więcej osób wsiądzie do samochodu. W dodatku trąbię od dawna o tym, że ruch z poszerzonej Podmiejskiej po prostu nie ma gdzie się rozładować. Popatrzcie proszę jak Podmiejska wygląda na mapie i pomyślcie co stanie się ze Stanczukowskiego i Piłsudskiego, kiedy zachęcicie dodatkowe osoby do tego by pojechać autem.
Ruch w stronę centrum przez Aleje WP i Górnośląską to najkrótszy i najszybszy sposób dostania się do centrum.Poszerzenie Podmiejskiej nic w tej kwestii nie zmieni.Bo nie widzę osobiście jako kierowca sensu jechać zakładając dwujezdniową Podmiejską do Poznańskiej i tą dalej do centrum.Bezsensowne nadkładanie drogi.Nikt rozsądny tak nie pojedzie bo nic nie zyska.glootech pisze: ↑17 gru 2017, o 21:47Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Ale nawet bez dodatkowego ruchu który potencjalnie przeniesie się z innych ulic, poszerzona Podmiejska zachęci mieszkańców okolicznych bloków (a umówmy się, jest ich całkiem sporo) do tego by przesiąść się do samochodu. Dodatkowy ruch nie powstanie więc w wyniku tego, że przeniesie się z innych ulic, ale także z powodu tego, że więcej osób wsiądzie do samochodu. W dodatku trąbię od dawna o tym, że ruch z poszerzonej Podmiejskiej po prostu nie ma gdzie się rozładować. Popatrzcie proszę jak Podmiejska wygląda na mapie i pomyślcie co stanie się ze Stanczukowskiego i Piłsudskiego, kiedy zachęcicie dodatkowe osoby do tego by pojechać autem. Przecież pomiędzy rondem Westerplatte, a Złotą jest jeden większy zjazd, który może odebrać część ruchu z Podmiejskiej. Cała reszta to mniej lub bardziej ulice osiedlowe.
Proponuję przenieść wszystkie odpowiedzi do tematy który ktoś tu linkował (poszerzenie Podmiejskiej czy uspokojenie ruchu), bo tu jest kompletnie nie na temat. Adminowi z góry dziękuję.
(edit)I żeby nie było, po prostu ostatnio nie mam czasu odpisywać regularnie na forum. Ale cieszę sobie nasze dyskusje, nie zgadzam się z wami zazwyczaj, ale mi też zależy na tym, żeby z Podmiejskiej pozbyć się korków.
Na pewno odciążyło w pewnym stopniu drogi w śródmieściu które by się całkowicie zakorkowało. Ja zawsze wybieram TB jadąc z Tyńca czy z al.Wolności na Dobrzec bo mam w miarę płynną jazdę . Natomiast wąskim gardłem TB jest właśnie odcinek jednopasmowy z mostami. Tam w godzinach szczytu tworzą się korki. Najgorzej jest na wlocie w Łódzką. Odcinek dwupasmowy jest tam ewidentnie za krótki i długi rząd pojazdów skręcających w lewo w Łódzką blokuje całkowicie tych chcących jechać w prawo. Powinno się tam wydłużyć przynajmniej doraźnie ten dwupasmowy krótki odcinek bo nasyp tam istnieje i porasta trawą. Ja tam bym widział nawet trzy pasy. Dwa do skrętu w lewo tak jak przy wjeździe z TB z Łódzkiej i jeden w prawo .
Dotyczyło to Poznańskiej. MZDiK nie planuje nic robić z Podmiejską.gawronik13kalisz pisze: ↑5 maja 2018, o 14:46Jasiek w którymś temacie wstawił info id MZDiK że mają plany![]()