Strona 3 z 6
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 30 maja 2022, o 20:12
autor: milo
jp pisze: ↑30 maja 2022, o 18:52
Licząc wszystkie inwestycje na terenie miasta wychodzi nawet 37 mln.
Ostrów - 37
Piła - 30
Kalisz -24
Konin - 24
Leszno - 20
Gniezno -17
I to pod warunkiem, że w tych pozostałych miastach nie jest tak jak w Ostrowie, gdzie inwestycje powiatu są umieszczone w mieście powiatowym.
Widać zresztą po składzie na konferencji kto gra pierwsze skrzypce w regionalnym PiS : Maląg i Ławniczak z Ostrowa.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 30 maja 2022, o 20:22
autor: jp
milo pisze: ↑30 maja 2022, o 20:12
I to pod warunkiem, że w tych pozostałych miastach nie jest tak jak w Ostrowie, gdzie inwestycje powiatu są umieszczone w mieście powiatowym.
Jeśli czegoś nie przeoczyłem, to w pozostałych nie są umieszczone w mieście
Zadałem sobie jeszcze trochę trudu i policzyłem powiaty (bez miast):
-ostrowski- 67 mln.
-kaliski - 123 mln. (z Orlim Stawem 138)
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 30 maja 2022, o 20:54
autor: milo
Tak czy inaczej, największe inwestycje z Nowego Ładu dostały gminy wiejskie ( przelicznik na mieszkańca).
Kalisz około 250 zł na mieszkańca, gminy 1600 zł na mieszkańca.
W ten sposób średnie miasta są najbardziej poszkodowane obecną polityką.
Największe miasta mają przynajmniej duże dochody własne, a polityka rządowa wspiera najmniejsze gminy.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 1 cze 2022, o 10:22
autor: wollny
My to zawsze pod górkę, jak daje PO to nie dostajemy, jak daje PiS to też nie dostajemy
A tak serio, to ten nowy ład to janosikowe bis.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 1 cze 2022, o 10:35
autor: milo
Mniej więcej tak to wygląda.
Kolejny przykład - Gołuchów dostaje 16 mln.
Kalisz dla przypomnienia 24 mln.
https://m.rc.fm/news/pleszew-goluchow-n ... rondo.html
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 1 cze 2022, o 11:40
autor: jp
A wracając do połączenia Księżnej z Budowlanych, to ciekawy projekt się zapowiada. Fragment tej inwestycji, czyli odcinek od dzisiejszego Ronda na Trakcie Wieluńskim do Krzywej ma być częścią przyszłej "Trasy Południowej". Chodzi oczywiście o ciąg Księżnej Jolanty-Piwonicka -Metalowcow -Zachodnia. Stąd te informacje w mediach o drogach serwisowych.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 1 cze 2022, o 12:04
autor: jasiek20
Skoro ma być częścią "Trasy Południowej" czyli dosyć strategicznej ramy komunikacyjnej miasta, powinno się budować drogę w przekroju 2x 2. Druga kwestia to taka, czy nasze pokolenie dożyje realizacji tej inwestycji.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 1 cze 2022, o 13:35
autor: jp
Z tego co wiem, to 1x2. Nie kwestionuje zasadności 2x2 w przyszłości, w przypadku znacznego rozwoju miasta. Marzę o takim rozwoju. Zawsze podkreślam, że pomiędzy Wrocławiem, Poznaniem i Łodzią powinien istnieć duży organizm miejski i z taka wizja należy podchodzić do planowania. Zdaje sobie jednak sprawę, że na potrzeby dzisiejszego miasta 1x2 powinno wystarczy. W pierwszej kolejności widzę potrzebę rozbudowy do 2x2 obecnej ramy, czyli Podmiejskiej, Stanczukowskiego wraz ze skrzyżowaniami (ronda Dobrzec i Solidarności) i spięcia jej od północy z TB
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 9 cze 2022, o 15:05
autor: tomash
nigdzie nie znalazłem, więc pytam
tak ma iść ta nowa droga?
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 9 cze 2022, o 22:25
autor: Vocatont
tomash pisze: ↑9 cze 2022, o 15:05
nigdzie nie znalazłem, więc pytam
tak ma iść ta nowa droga?
Mam nadzieje że pomogłem
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 10 cze 2022, o 08:37
autor: Cristof
tomash pisze: ↑9 cze 2022, o 15:05
nigdzie nie znalazłem, więc pytam
tak ma iść ta nowa droga?
Mnie nurtuje pytanie. Czy będzie przewidziany dojazd do giełdy od tyłu. Oraz zmiana organizacji ruchu poprzez usytuowaniu tam głównego wjazdu na giełdę. Chodzi o likwidację niedzielnych i nie tylko korków na Częstochowskiej, przez samochody oczekujące na wjazd na giełdę. W tym kontekście droga bez dodatkowego pasa dla oczekujących pojazdów do wjazdu na giełdę może być wąskim gardłem. Przypomnę że niedzielne korki na Częstochowskiej sięgają wieżowca po WSK i nieraz dalej.
Wtedy by miało sens wydawanie tych grubych milionów.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 3 gru 2022, o 21:40
autor: Cristof
Będzie południowa obwodnica miasta?
...Inwestycja to element szerszego projektu, którego założeniem jest poprawa infrastruktury drogowej w południowej części miasta. – Mówimy o budowie połączenia Księżnej Jolanty z ulicą Wrocławską oraz Wojska Polskiego, które będzie miało charakter wewnętrznej, południowej obwodnicy Kalisza – mówi Przemysław Mikurenda, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu. – Póki co, jest to na razie idea, opracowanie koncepcyjne ale powoli przymierzamy się do tego aby wcielać je w życie.
Trasa pobiegnie od obecnego ronda na skrzyżowaniu ulicy Częstochowskiej i Księżnej Jolanty przez Metalowców, Piwonicką do ulicy Zachodniej i dalej do Wrocławskiej i Wojska Polskiego. Planowane jest przejście arterii nad torami w rejonie ulicy Krzywej i Torowej. Dużym wyzwaniem będzie obecny, dość niefortunny układ komunikacyjny na Wrocławskiej w rejonie skrzyżowań z Wojska Polskiego i Zachodnią. – Jak wiadomo, mamy tu do czynienia z kilkudziesięciometrowym przesunięciem skrzyżowań, natomiast chcemy aby docelowo było w tym miejscu jedno czterowlotowe skrzyżowanie. Jeden problem to niedawno remontowany wiadukt, który w jednej z koncepcji musiałby zostać przebudowany a drugi – stacja benzynowa. Nad tym między innymi pracujemy – wyjaśnia Przemysław Mikurenda. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/bedzie- ... wa/1380180
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 29 gru 2022, o 15:26
autor: Cristof
Teraz nurtuje mnie pytanie czy w świetle nowego projektu przebiegów torów szybkiej kolei, na tyłach mleczarni jest sens zaczynać ten temat. Trzeba wstrzymać się z planami i czekać na konkretną lokalizację torów. Czy w ogóle możliwy by był tam przejazd przez tory dla pojazdów poza wybudowaniem wiaduktu lub tunelu. Na ten temat musiał by się wypowiedzieć fachowiec.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 28 sty 2023, o 17:50
autor: K-man
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 11:37
autor: tomash
tutaj dokładnie co będzie robione
3 nowe ronda
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 11:47
autor: gawronik13kalisz
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 13:33
autor: kaliszanin2
Magistrat zakłada, że w razie realizacji KDP W9 to CPK poniesie koszty przebudowy nowej ulicy i ronda albo ma cynk od CPK, że ten wariant nie wchodzi w rachubę.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 13:40
autor: filip
Czemu ta droga jest tak koślawa i po co tam 2x2?
kaliszanin2 pisze: ↑8 lut 2023, o 13:33
Magistrat zakłada, że w razie realizacji KDP W9 to CPK poniesie koszty przebudowy nowej ulicy i ronda albo ma cynk od CPK, że ten wariant nie wchodzi w rachubę.
Szczerze to myślę, że to drugie.
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 13:41
autor: jasiek20
A czy ten wariant aż tak bardzo ingeruje w drogę?
Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty
: 8 lut 2023, o 13:44
autor: filip
jasiek20 pisze: ↑8 lut 2023, o 13:41
A czy ten wariant aż tak bardzo ingeruje w drogę?
W rondo nie, ale potrzebny byłby tunel pod torami, ew. wiadukt.