Strona 3 z 6

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 30 maja 2022, o 20:12
autor: milo
jp pisze:
30 maja 2022, o 18:52
Licząc wszystkie inwestycje na terenie miasta wychodzi nawet 37 mln.
Ostrów - 37
Piła - 30
Kalisz -24
Konin - 24
Leszno - 20
Gniezno -17
I to pod warunkiem, że w tych pozostałych miastach nie jest tak jak w Ostrowie, gdzie inwestycje powiatu są umieszczone w mieście powiatowym.

Widać zresztą po składzie na konferencji kto gra pierwsze skrzypce w regionalnym PiS : Maląg i Ławniczak z Ostrowa.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 30 maja 2022, o 20:22
autor: jp
milo pisze:
30 maja 2022, o 20:12
I to pod warunkiem, że w tych pozostałych miastach nie jest tak jak w Ostrowie, gdzie inwestycje powiatu są umieszczone w mieście powiatowym.
Jeśli czegoś nie przeoczyłem, to w pozostałych nie są umieszczone w mieście

Zadałem sobie jeszcze trochę trudu i policzyłem powiaty (bez miast):
-ostrowski- 67 mln.
-kaliski - 123 mln. (z Orlim Stawem 138)

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 30 maja 2022, o 20:54
autor: milo
Tak czy inaczej, największe inwestycje z Nowego Ładu dostały gminy wiejskie ( przelicznik na mieszkańca).
Kalisz około 250 zł na mieszkańca, gminy 1600 zł na mieszkańca.

W ten sposób średnie miasta są najbardziej poszkodowane obecną polityką.
Największe miasta mają przynajmniej duże dochody własne, a polityka rządowa wspiera najmniejsze gminy.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 1 cze 2022, o 10:22
autor: wollny
My to zawsze pod górkę, jak daje PO to nie dostajemy, jak daje PiS to też nie dostajemy :lol:
A tak serio, to ten nowy ład to janosikowe bis.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 1 cze 2022, o 10:35
autor: milo
Mniej więcej tak to wygląda.

Kolejny przykład - Gołuchów dostaje 16 mln.
Kalisz dla przypomnienia 24 mln.
https://m.rc.fm/news/pleszew-goluchow-n ... rondo.html

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 1 cze 2022, o 11:40
autor: jp
A wracając do połączenia Księżnej z Budowlanych, to ciekawy projekt się zapowiada. Fragment tej inwestycji, czyli odcinek od dzisiejszego Ronda na Trakcie Wieluńskim do Krzywej ma być częścią przyszłej "Trasy Południowej". Chodzi oczywiście o ciąg Księżnej Jolanty-Piwonicka -Metalowcow -Zachodnia. Stąd te informacje w mediach o drogach serwisowych.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 1 cze 2022, o 12:04
autor: jasiek20
Skoro ma być częścią "Trasy Południowej" czyli dosyć strategicznej ramy komunikacyjnej miasta, powinno się budować drogę w przekroju 2x 2. Druga kwestia to taka, czy nasze pokolenie dożyje realizacji tej inwestycji.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 1 cze 2022, o 13:35
autor: jp
Z tego co wiem, to 1x2. Nie kwestionuje zasadności 2x2 w przyszłości, w przypadku znacznego rozwoju miasta. Marzę o takim rozwoju. Zawsze podkreślam, że pomiędzy Wrocławiem, Poznaniem i Łodzią powinien istnieć duży organizm miejski i z taka wizja należy podchodzić do planowania. Zdaje sobie jednak sprawę, że na potrzeby dzisiejszego miasta 1x2 powinno wystarczy. W pierwszej kolejności widzę potrzebę rozbudowy do 2x2 obecnej ramy, czyli Podmiejskiej, Stanczukowskiego wraz ze skrzyżowaniami (ronda Dobrzec i Solidarności) i spięcia jej od północy z TB

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 9 cze 2022, o 15:05
autor: tomash
nigdzie nie znalazłem, więc pytam ;)
tak ma iść ta nowa droga?

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 9 cze 2022, o 22:25
autor: Vocatont
tomash pisze:
9 cze 2022, o 15:05
nigdzie nie znalazłem, więc pytam ;)
tak ma iść ta nowa droga?
Mam nadzieje że pomogłem

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 10 cze 2022, o 08:37
autor: Cristof
tomash pisze:
9 cze 2022, o 15:05
nigdzie nie znalazłem, więc pytam ;)
tak ma iść ta nowa droga?
Mnie nurtuje pytanie. Czy będzie przewidziany dojazd do giełdy od tyłu. Oraz zmiana organizacji ruchu poprzez usytuowaniu tam głównego wjazdu na giełdę. Chodzi o likwidację niedzielnych i nie tylko korków na Częstochowskiej, przez samochody oczekujące na wjazd na giełdę. W tym kontekście droga bez dodatkowego pasa dla oczekujących pojazdów do wjazdu na giełdę może być wąskim gardłem. Przypomnę że niedzielne korki na Częstochowskiej sięgają wieżowca po WSK i nieraz dalej.
Wtedy by miało sens wydawanie tych grubych milionów.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 3 gru 2022, o 21:40
autor: Cristof
Będzie południowa obwodnica miasta?
...Inwestycja to element szerszego projektu, którego założeniem jest poprawa infrastruktury drogowej w południowej części miasta. – Mówimy o budowie połączenia Księżnej Jolanty z ulicą Wrocławską oraz Wojska Polskiego, które będzie miało charakter wewnętrznej, południowej obwodnicy Kalisza – mówi Przemysław Mikurenda, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu. – Póki co, jest to na razie idea, opracowanie koncepcyjne ale powoli przymierzamy się do tego aby wcielać je w życie. 
Trasa pobiegnie od obecnego ronda na skrzyżowaniu ulicy Częstochowskiej i Księżnej Jolanty przez Metalowców, Piwonicką do ulicy Zachodniej i dalej do Wrocławskiej i Wojska Polskiego. Planowane jest przejście arterii nad torami w rejonie ulicy Krzywej i Torowej. Dużym wyzwaniem będzie obecny, dość niefortunny układ komunikacyjny na Wrocławskiej w rejonie skrzyżowań z Wojska Polskiego i Zachodnią. – Jak wiadomo, mamy tu do czynienia z kilkudziesięciometrowym przesunięciem skrzyżowań, natomiast chcemy aby docelowo było w tym miejscu jedno czterowlotowe skrzyżowanie. Jeden problem to niedawno remontowany wiadukt, który w jednej z koncepcji musiałby zostać przebudowany a drugi – stacja benzynowa. Nad tym między innymi pracujemy – wyjaśnia Przemysław Mikurenda. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/bedzie- ... wa/1380180

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 29 gru 2022, o 15:26
autor: Cristof
Teraz nurtuje mnie pytanie czy w świetle nowego projektu przebiegów torów szybkiej kolei, na tyłach mleczarni jest sens zaczynać ten temat. Trzeba wstrzymać się z planami i czekać na konkretną lokalizację torów. Czy w ogóle możliwy by był tam przejazd przez tory dla pojazdów poza wybudowaniem wiaduktu lub tunelu. Na ten temat musiał by się wypowiedzieć fachowiec.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 28 sty 2023, o 17:50
autor: K-man
Chcą rozpocząć jeszcze w tym roku.
https://calisia.pl/szykuje-sie-duza-inw ... qdW5aoo9V0

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 11:37
autor: tomash
tutaj dokładnie co będzie robione
3 nowe ronda

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 11:47
autor: gawronik13kalisz
Miasto przedwczoraj ogłosiło przetarg
https://zdmkalisz.ezamawiajacy.pl/pn/zd ... 46/details

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 13:33
autor: kaliszanin2
Magistrat zakłada, że w razie realizacji KDP W9 to CPK poniesie koszty przebudowy nowej ulicy i ronda albo ma cynk od CPK, że ten wariant nie wchodzi w rachubę.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 13:40
autor: filip
gawronik13kalisz pisze:
8 lut 2023, o 11:47
Miasto przedwczoraj ogłosiło przetarg
https://zdmkalisz.ezamawiajacy.pl/pn/zd ... 46/details
Czemu ta droga jest tak koślawa i po co tam 2x2?
kaliszanin2 pisze:
8 lut 2023, o 13:33
Magistrat zakłada, że w razie realizacji KDP W9 to CPK poniesie koszty przebudowy nowej ulicy i ronda albo ma cynk od CPK, że ten wariant nie wchodzi w rachubę.
Szczerze to myślę, że to drugie.

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 13:41
autor: jasiek20
A czy ten wariant aż tak bardzo ingeruje w drogę?

Re: Połączenie ul. Budowlanych z ul. Księżnej Jolanty

: 8 lut 2023, o 13:44
autor: filip
jasiek20 pisze:
8 lut 2023, o 13:41
A czy ten wariant aż tak bardzo ingeruje w drogę?
W rondo nie, ale potrzebny byłby tunel pod torami, ew. wiadukt.