Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 24 sie 2018, o 00:21

no to mozna stworzyc tereny zielone w miejscu pol uprawnych a nie zadna droga i polaczyc park miejski z lasem winiarskim ot co

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: K-man » 24 sie 2018, o 08:37

Dokładnie. Kalisz zyskałby ogromny teren zielony praktycznie od ratusza do Wolicy. Ile miast w Polsce mogłoby się tym pochwalić?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 24 sie 2018, o 08:58

A jakbyśmy w całym Kaliszu posiali trawę.... :x
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 sie 2018, o 12:07

Widzę ze ciągle piszesz o polach uprawnych jakbym chciał je chronić. A nie wydaję ci się logicznym wykupienie pól i zasadzenie tam drzew? To zdecydowanie tańsze niż kupowanie zalesionych terenów.
Chyba nie sugerujesz że nasze miasto zasadziło by tam drzewa w dodatku aż tyle?

Osobiście wolę iść w jakość a nie w ilość.
Smutne jest to że nasz piękny park miejski grubo od ponad 100lat nie odzyskał dawnej świetności.
Smutne jest to że pareczek nad Krępicą się pomniejsza więc jak tu myśleć o gigantyczny parku ?

Skoro te wszystkie parki umierają nawet smutna komuna była dla nich lepsza.

Według mnie należy mimom wszystko pamiętać że jest tam takie osiedle jak Rajsków i nie mieszka tam 20 czy 100 czy nawet 500set mieszkańców.
Niemożna ich od tak pominąć...

Zakładając mój wariant to pragnę podkreślić że mimo wszystko byłoby tam nadal mnóstwo wolnego terenu.
Obrazek

Swoją drogą ciekawi mnie co w latach 70 obiecał Kalisz mieszkańcom wsi Rajsków kiedy ich wchłaniał.
Pierwsze słyszę, że komuś przeszkadza dużo zieleni.
Nie mam na myśli że konkretnie zieleń jest problem.

Zarazem podkreślę problem ten aktualnie nie dotyczy Kalisza patrzę jednak tutaj z perspektywy zakładając że te nasz Kalisz jednak kiedyś będzie większym miastem...

Nie umiem też do końca uargumentować swojej wypowiedzi więc pozwolę sobie, dla ułatwienia podać przykład z przejazdami kolejowymi w Warszawie.

PS. tak wiem Kalisz nie Warszawa jednak jest to ten sam przykład czyli odpowiednie zagęszczenie siatki dróg w terenie miejskim.
Tak jak wspomniałem tego problemu aktualnie być może niema ale z pewnością wraz z rozbudową miasta taki problem powstanie.

A więc do przykładu.

Nie wiem czy kojarzy ktoś wielkie rondo na Warszawskim Grochowie.
Niegdyś od tego ronda dało się przejechać przez przejazd kolejowy na ul. Wiatracznej który oferował przejazd na Warszawski Targówek i Elsnerów.
Niestety kolej postanowiła sobie postawić szlaban.
Dodam tylko że kolej dostała zgodę na budowę tej linii , przywilej Carski jeszcze pod warunkiem że co ileś tam KM ma zbudować przejazdy no i kolej zbudowała te przejazdy tylko niestety je zamknęła.

I jaki jest efekt tego?

Dziś tysiące ludzi tracą czas i pieniądze by jechać na około przez Targową jeżeli mieliście okazje śmigać tą drogą to chyba dobrze wiecie że jest ona całkowicie zapchana i bynajmniej nie mówię tu o pseudo Kaliskich korkach własnie tylko dlatego że tamtędy przejechać się już nie da.

Wniosek?
Tysiące ludzi traci czas i pieniądze.

Przykład na tle Rajskowa:
Załóżmy mamy ucznia Zespół Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu. (Szkoła na Częstochowskiej)
Nasz uczeń mieszka na Rajskowie załóżmy że w okolicach zakrętu W stronę rzeki a w stronę Tyńca czyli okolice Rajskowa 63.
Nasz uczeń ma samochód.
Dziś by dojechać do szkoły jedzie Rajkowską - Łódzką- TB - Częstochowską 4,5km
Tym czasem gdyby ten mój łącznik istniał pokonywałby około 2,8km

Krócej o 1,7km zakładając że musi pojechać i wrócić daje nam już to w dniu na samej trasie do szkoły 3,4KM dziennie.
Szkoła czynna od PN do PT a więc w 5 dni zaoszczędzi 17km
W miesiącu zakładając że ma 4 tygodnie daje nam to 68km mniej.

Nie wspominam już o czasie.

Przechodząc do meritum 2 sprawa jest tak wyobraźmy sobie przyszłość zabudowane Sulisławice Huby Tyniec oraz Nędzerzew.

Osoby te będą zmuszone korzystać z aktualnych dróg a coby nie mówić z raportów wynika że ul. Częstochowską porusza się najwięcej samochodów.
W dodatku gigantyczna ilość wąskich gardeł takich jak Częstochowska odc. TB - Budowlanych oraz Księżnej Jolanty.
Spowoduje a właściwie już dziś to powoduje gigantyczne nadkładanie trasy co za tym idzie pieniędzy oraz czasu.
No i dojdą do tego gigantyczne korki co spotęgują to jeszcze bardziej.

To tak jak dziś zamknąć Wojska Polskiego lub most na TB.

Po prostu będzie oznaczało to gigantyczne korki nadkładanie trasy.
Ponieważ będzie brakowało ewidentnie infrastruktury drogowej w tej 1/4 naszego ringu.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: K-man » 24 sie 2018, o 14:08

Nadal uważam, że nie powinno tam być drogi. Choć twój wariant tak nie razi. Ale temat dotyczy połączenie Starożytnej z Łódzką i takie właśnie połączenie bardzo dramatycznie wpłynie na przyrodę tego terenu. Oczywiście chce rozwoju Kalisza jak każdy na tym forum, ale róbmy to z głową.
Nie miasto by nie musiało sadzić drzew. One same by się rozsiały. :) Ale zdania nie zmienię Kalisz musi zwiększać liczbę terenów zielonych. Oczywiście należących do miasta. Jestem przekonany, że gdy zakładano Park Miejski tuż za murami, wielu kaliszan uważało to za marnotrawstwo terenu, czy fanaberię.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 527
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: dybek » 24 sie 2018, o 22:53

Caspress Twój wariant ma taki minus, że od strony Częstochowskiej jest dość duży spadek terenu oraz rzeka do pokonania co oznaczałoby, że droga przez większość swej długości musiałaby iść po nasypie albo estakadzie.
Powodowałoby to, że inwestycja jest bardzo droga i widok nasypu/estakady zaburzyły zanadto krajobraz.

Wariant miejski prowadzi przez teren doliny rzeki i ma do pokonania tylko tory co byłoby realizowane pewnie w formie tunelu pod torami.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie ul. Starożytnej z ul. Łódzką

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 25 sie 2018, o 09:44

dybek pisze:
24 sie 2018, o 22:53
Caspress Twój wariant ma taki minus, że od strony Częstochowskiej jest dość duży spadek terenu oraz rzeka do pokonania co oznaczałoby, że droga przez większość swej długości musiałaby iść po nasypie albo estakadzie.
Powodowałoby to, że inwestycja jest bardzo droga i widok nasypu/estakady zaburzyły zanadto krajobraz.
Dybek chciałbym zwrócić uwagę że jest to teren zalewowy.
Więc cały ten teren posiada duży spadek.

Widać to nawet na przykładzie Księżnej Jolanty.
Ponadto nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale ul. Pokrzywnicka również jest cała na nasypie.
(Zdjęcia tego nie oddają)
Obrazek
Tak że argument z nasypem nie istnieje najciekawsza różnica terenu jest i tak od strony Rajskowa do ul. Łódzkiej.

Wariant miejski prowadzi przez teren doliny rzeki i ma do pokonania tylko tory co byłoby realizowane pewnie w formie tunelu pod torami.
Zapomniałeś o moście na pokrzywnicy.
No i jeżeli chce się zwęszyć ruch w tej okolicy to warto pomyśleć nad jakimś przejazdem podziemnym nad Księżnej Jolanty.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ODPOWIEDZ