Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1030
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: wollny » 1 kwie 2021, o 09:50

jasiek20 pisze:
1 kwie 2021, o 09:46
wollny pisze:
1 kwie 2021, o 09:32
Ciekawe co na to rada osiedla i mieszkańcy? Bo widziałem na FB Piotr Cieślak - przewodniczący rady osiedla, ciągle się burzy.
A co kogo to interesuje? Inwestycja planowana od 50 lat kiedy tych ludzi pewnie nawet na świecie nie było.
Tyle to ja wiem i się z tym zgadzam. Boje się po prostu, że pojawią się jakieś traktory blokujące przejazd czy co to tam można ustawić.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2855
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: kaliszanin2 » 1 kwie 2021, o 11:40

Niestety pogląd, że nie może tam być miasta, ma silne poparcie w Poznaniu, który już parę razy podkładał nogę.

radzio545
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2019, o 10:04

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: radzio545 » 1 kwie 2021, o 15:01

wollny pisze:
1 kwie 2021, o 09:32
Ciekawe co na to rada osiedla i mieszkańcy? Bo widziałem na FB Piotr Cieślak - przewodniczący rady osiedla, ciągle się burzy.
Ten Pan lepiej niech się zajmie dojazdem na Wzgórza Kalisza.
Jak wyjaśnia prezydent Krystian Kinastowski, Ziołowa nie znalazła się w Programie Budowy Dróg Osiedlowych na lata 2020-2023, ponieważ potrzeby realizacji takiej inwestycji nie wskazała Rada Osiedla Tyniec.

https://zyciekalisza.pl/artykul/brak-ul ... li/1103214

jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6008
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: jasiek20 » 1 kwie 2021, o 15:19

radzio545 pisze:
1 kwie 2021, o 15:01


Ten Pan lepiej niech się zajmie dojazdem na Wzgórza Kalisza.

I realizacją wybranych zadań z budżetu obywatelskiego bo z tym jest cieniutko.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2855
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: kaliszanin2 » 1 kwie 2021, o 15:31

Radziłbym nowym mieszkańcom Tyńca zorganizować się jak najszybciej i przejąć tę radę, bo inaczej właściciele kilku domków stale będą im jeździć po głowie pilnując swojej wioseczki. Jak się zagospodarowuje nowe mieszkanie, to może trudno o tym myśleć, ale zaniedbanie tej sprawy będzie się obracać przeciwko nim.

jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6008
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: jasiek20 » 21 kwie 2021, o 15:55

Dostaliśmy ponad 7 mln zł na realizację I etapu tej inwestycji. Tym razem z funduszu rozwoju dróg.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1030
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: wollny » 21 kwie 2021, o 16:00

To bardzo dobra i ważna wiadomość: pozyskaliśmy kolejne środki zewnętrzne na inwestycje drogowe. Ponad 7 milionów złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przedłużenie Szlaku Bursztynowego - etap I. Wcześniej na etap II otrzymaliśmy 6 milionów z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Takie wsparcie pozwoli zrealizować tę, ważną dla komunikacji w mieście, inwestycję. Będzie ona polegała na budowie dwujezdniowej ulicy z dwoma pasami w każdą stronę, przebudowie na ronda czterech skrzyżowań, budowie ścieżek rowerowych, chodników oraz zatok autobusowych. Realizacja I etapu prac ma rozpocząć się jeszcze w tym roku
Cytat z FB Kinastowskiego.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2855
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: kaliszanin2 » 21 kwie 2021, o 17:25

To ruszać z inwestycją. Potem pozostanie jeszcze do budowy drugi pas odcinka Częstochowska-Łódzka (dwa mosty) oraz odcinek Wyspiańskiego od Stawiszyńskiej do Piłsudskiego. Ciekawe tylko czy inwestycji znowu nie utopią protesty kilku zapamiętałych wieśniaków.

jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6008
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: jasiek20 » 21 kwie 2021, o 21:21

Na geoportalu AKO, zaznaczony przebieg.
Załączniki
Screenshot_20210421-212022_Facebook.jpg
Screenshot_20210421-212022_Facebook.jpg (182.95 KiB) Przejrzano 2331 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: Pawel » 21 kwie 2021, o 22:27

Te 7 baniek dofinansowania akurat wystarczy na budowę ronda z Łódzką. Dla przypomnienia tyle kosztowała budowa łącznika na Dobrzecu który notabene już się sypie. Nie pamiętam jaką kwotę zabezpieczono w budżecie ale oby się nie skończyło na przetargach.

Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4631
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: Vocatont » 21 kwie 2021, o 23:02

jasiek20 pisze:
21 kwie 2021, o 21:21
Na geoportalu AKO, zaznaczony przebieg.
Rozbawiłeś mnie tym :lol:
Przecież to miejscowy plan zagospodarowania i to jest już od lat.
Tak samo jak zachodnia obwodnica czy tunel pod PKP
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1030
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: wollny » 23 kwie 2021, o 15:18

Vocatont pisze:
21 kwie 2021, o 23:02
jasiek20 pisze:
21 kwie 2021, o 21:21
Na geoportalu AKO, zaznaczony przebieg.
Rozbawiłeś mnie tym :lol:
Przecież to miejscowy plan zagospodarowania i to jest już od lat.
Tak samo jak zachodnia obwodnica czy tunel pod PKP
To nie jest dobra analogia. Obwodnicy zachodniej i tunelu pod PKP (póki co) nikt nie buduje. a TB buduje. A skoro już budują, to muszą się trzymać planu miejscowego.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Anto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: 1 cze 2011, o 23:08
Lokalizacja: Rypinek/Piwonice

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: Anto » 25 kwie 2021, o 11:53

wollny pisze:
23 kwie 2021, o 15:18
Vocatont pisze:
21 kwie 2021, o 23:02
jasiek20 pisze:
21 kwie 2021, o 21:21
Na geoportalu AKO, zaznaczony przebieg.
Rozbawiłeś mnie tym :lol:
Przecież to miejscowy plan zagospodarowania i to jest już od lat.
Tak samo jak zachodnia obwodnica czy tunel pod PKP
To nie jest dobra analogia. Obwodnicy zachodniej i tunelu pod PKP (póki co) nikt nie buduje. a TB buduje. A skoro już budują, to muszą się trzymać planu miejscowego.
W związku z tym, że idą procedurą ZRID to nie obowiązuje ich MPZP :D Na pewno mniej lub bardziej będą się tego trzymać ale formalnie mogą to wsadzić do kosza.

Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4631
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: Vocatont » 25 kwie 2021, o 12:36

Zgadzam się z kolego powyżej.
Ale przede wszystkim chciałem podkreślić że plany MZP są znane od lat, a niektórzy traktują jakby było to coś nowego.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6008
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: jasiek20 » 2 cze 2021, o 15:57

Połowa roku, a przetargu jeszcze nie ogłosili. Czarno to widzę, że zaczną w tym roku. To chyba najdłużej przekładana inwestycja w mieście, a wg. Pana Gałki w 2020 roku mieliśmy mieć już całą trasę od Łódzkiej do Godebskiego.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8339
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: gawronik13kalisz » 5 cze 2021, o 07:37

Niedługo ogłoszą, skończą w przyszłym roku. Jakoś trudno już mi w te bajki wierzyć
https://zyciekalisza.pl/artykul/polacze ... 181052.amp
Jeszcze w tym roku drogowcy przystąpią do realizacji długo oczekiwanej inwestycji drogowej, czyli połączenia Szlaku Bursztynowego z Warszawską. Docelowo trasa pobiegnie do Stawiszyńskiej i Godebskiego, znacznie odciążając centrum miasta z ruchu tranzytowego na krajowej „dwunastce”

Pierwszy etap obejmie budowę połączenia od Łódzkiej do Żwirki i Wigury. – Na tym odcinku pojawią się cztery ronda. Pierwsze na skrzyżowaniu Łódzkiej i Szlaku Bursztynowego, drugie na przecięciu z ulicą Braci Niemojowskich, trzecie na przecięciu z Pszenną, w okolicy firmy Agro Star a czwarte połączy nową trasę z ulicą Żwirki i Wigury – wyjaśnia Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Połączenie będzie miało po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, energooszczędne oświetlenie, itd.
g13k

Gajusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: 22 paź 2020, o 18:30

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: Gajusz » 10 sie 2021, o 18:49

gawronik13kalisz pisze:
5 cze 2021, o 07:37
Połączenie będzie miało po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, energooszczędne oświetlenie, itd.
Dobra, to od Łódzkiej do Żwirki i Wigury, ale dalej (Moniuszki) będzie trudniej. Szerokość SB od Częstochowskiej do Górnośląskiej to co najmniej 23 metry, a ponad 26 metrów mierząc od granicy chodnika do ekranu akustycznego po drugiej stronie drogi (to między Rondami Celtyckim a Rzymskim). Działka z ulicą Moniuszki ma tylko niecałych 14 metrów szerokości. Moniuszki 3-5 jest już własnością miasta, ale co z numerem 1? Pozostałe budynki po stronie nieparzystych na Moniuszki są na szczęście znacznie odsunięte od drogi.

Wróć... W akoportalu działka wzdłuż Pszennej jest wciąż oznaczona jako prywatna, więc nie ma gdzie tej drogi prowadzić teoretycznie.

radzio545
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2019, o 10:04

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: radzio545 » 6 wrz 2021, o 11:33

Wiadomo coś kiedy ruszy budowa drogi od Łódzkiej do Żwirki i Wigury? Miała być zaczęta lub wybudowana już w tym roku a tu cisza.

jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6008
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: jasiek20 » 6 wrz 2021, o 13:38

Jeszcze nawet przetargu nie ogłosili. Zanim wybiorą wykonawcę i fizycznie rozpoczną się prace to pewnie minie kilka miesięcy. Za chwilę okaże się, że "Nowy Ład" zniweczy plany o 4 pasmówce i mimo dofinansowania nie uda się dopiąć tej odwlekanej od kilku lat inwestycji.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2855
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Post autor: kaliszanin2 » 6 wrz 2021, o 14:44

Nieudolność władz Kalisza wszelkiej maści politycznej jest tak żenująca, że coraz trudniej bez wstydu przyznawać się do tutejszego obywatelstwa. Razem z pruskimi prześladowaniami to katastrofa, ciągła utrata znaczenia (z 20. miejsca w kraju na 40.) i kierunek na docelową małomiasteczkowość. Powodem tego jest wyjątkowo fatalna na tle innych miast utrata najbardziej żywotnych żywiołów miastotwórczych w czasie i po II WŚ spowodowana wykorzenieniem społeczności ewangelickiej (przed wojną 40% kaliskiego kapitału, przeważnie tego większego), zagładą społeczności żydowskiej (też 40% kapitału, najczęściej średniego i drobnego), wyniszczeniem polskiego mieszczaństwa i inteligencji (20% kapitału różnej maści i dominacja w kulturze), wreszcie obezwładnieniem po wojnie nowej, pochodzącej z awansu (często chłopskiej z pochodzenia), słabo wykwalifikowanej kaliskiej administracji przez poddanie jej pod na pruską modłę podkuty poznański but. O ile przed wojną zniszczony kompletnie Kalisz potrzebował 20 lat, żeby z 5 tys. mieszkańców podnieść się do ponad 80 tys. i wyprzedzić np. takie miasta wojewódzkie jak Toruń, o tyle po wojnie praktycznie nienaruszone materialnie miasto czołgało się do 100 tys. mieszkańców przez 40 lat! To jest miara utraty sił żywotnych i skutków ograniczeń zewnętrznych. W tych warunkach cud, że miasto jeszcze całkiem nie padło. Jednak wiejski awans ludowym awansem, ale nowe kaliskie elity (przecież nie pierwsze już pokolenie!) mogłyby się wreszcie ogarnąć stając się nowym odpowiedzialnym i ambitnym mieszczaństwem. Bez tego miasto się nie podźwignie.

ODPOWIEDZ