Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 11 maja 2023, o 13:55

ochotnik pisze:
11 maja 2023, o 13:29
Ten rower jeździ z przerwami od kilku miesięcy. Już jakiś czas temu widziałem go przy Polnej. DPD testuje je w kilkunastu miastach.
Tak jak kolega mówi.

Nie wiem jak wam ale mi strasznie brakuje rowerów miejskich w naszym mieście
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 11 maja 2023, o 14:30

Ale na pewno nie tych, co były.
Jak miałby te, co dotychczas, to już lepiej bez.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 11 maja 2023, o 15:25

ochotnik pisze:
11 maja 2023, o 13:29
Ten rower jeździ z przerwami od kilku miesięcy. Już jakiś czas temu widziałem go przy Polnej. DPD testuje je w kilkunastu miastach.
Kurier DPD z rikszą
Oprócz tradycyjnych rowerowych pedałów pojazd ma dodatkowe wspomaganie napędem elektrycznym. Zanim tzw. rower cargo pojawił się w Kaliszu, DPD testowała te pojazdy przez dwa lata w innych miastach. Sprawdziły się przy rozwożeniu mniejszych paczek do 5 kg masy.
Flota rowerowa działa w DPD Polska od 2020 r., na początku jako pilotaż we Wrocławiu, a obecnie już we wszystkich większych miastach Polski i liczy około 50 pojazdów. Od początku usługi rowerowej doręczyliśmy w ten sposób w całym kraju ponad 400 tys. paczek.
https://zyciekalisza.pl/artykul/kurier- ... za/1380944

Tylko jak na tym kurier wychodzi. Co przy niepogodzie. Za dużo przesyłek to nie weźmie na pakę. Ma płacone od sztuki. Pedałować po ponowny załadunek na Metalowców trochę zajmie czasu. Już lepsze są duże busy elektryczne w firmach kurierskich których parę ostatnio widziałem.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 11 maja 2023, o 17:29

Cristof, rowery cargo nie wyjeżdżają z oddziału DPD na metalowców.
Tylko z urban depot.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: filip » 11 maja 2023, o 18:42

ochotnik pisze:
11 maja 2023, o 13:29
Ten rower jeździ z przerwami od kilku miesięcy. Już jakiś czas temu widziałem go przy Polnej. DPD testuje je w kilkunastu miastach.
A to nie wiedziałem, pewnie jeżdżą dość wcześnie i nie miałem okazji spotkać. Jakiś czas temu widziałem właśnie taki sam, ale na nagraniu z Krakowa.
Vocatont pisze:
11 maja 2023, o 13:55
Nie wiem jak wam ale mi strasznie brakuje rowerów miejskich w naszym mieście
Mi też. Mimo, że w większości były zdezelowane to zawsze jakiś sprawny można było znaleźć. Chociaż przydałoby się więcej stacji, bo wcześniej było ich za mało. Ale przede wszystkim to potrzebna jest sensowna infrastruktura rowerowa.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 11 maja 2023, o 18:51

Tych rowerów Cargo miało być więcej...
A co do rowerów miejskich, to proponuję nam przejść do tego wątku
viewtopic.php?p=154473#p154473

Napisałem też tam właśnie swoją małą dygresję na ten temat.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: filip » 2 sie 2023, o 21:41

Miasto dla ludzi. Zrównoważona mobilność w planowaniu przestrzennym – kompleksowe omówienie wyzwań z pogranicza polityki przestrzennej i transportowej.
https://www.gov.pl/web/rozwoj-technolog ... -dla-ludzi

Obowiązkowo powinny przeczytać to opracowanie osoby kandydujące w wyborach samorządowych, samorządowcy, projektanci i różni urzędnicy mający wpływ na transport i planowanie przestrzenne. Więc jeżeli takie znacie to możecie im to podesłać. ;)
No i oczywiście przeczytać powinni zwolennicy "one more lane will fix it" i "wincyj parkingów na pewno tym razem zadziała". :D

Choć jeżeli ktoś już jest bardziej wtajemniczony w te tematy to raczej nic ciekawego się nie dowie.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Z ostatniej chwili.....

Nieprzeczytany post autor: filip » 3 sie 2023, o 20:18

Widzieliście ta debatę o transporcie w AKO? Co o niej sądzicie? Jak dla mnie Urbaniak wypadł najgorzej, zero wiedzy o transporcie (nie żeby reszta wypadła jakoś oszałamiająco lepiej) i mocne mijanie się z faktami.

Swoją drogą padła ciekawa propozycja, aby pow. ostrzeszowski wstąpił do AKO. Jak dla mnie dobry pomysł, można byłoby jeszcze postarać się o pow. krotoszyński. To już byłaby całkiem ładna siła, bo mająca ponad 500 tys. mieszkańców. Co prawda na dość rozległym obszarze, ale są bardziej rozległe obszary funkcjonalne o tej populacji w Europie.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 4 sie 2023, o 07:10

Można i Poznań przyłączyć. Tylko po co?
Całkowicie wypacza to idee dwumiasta (aglomeracji kalisko-ostrowskiej). Kolejne pijawki i więcej tortu do podziału.
Jakie realne korzyści ma Kalisz z przystąpienia do AKO Pleszewa? Ktoś wymieni chociaż jedną? Założę się, że w ewentualnej dalszej perspektywie podziału kasy, dostaniemy przez to mniej pieniędzy.
Przyłączyć to zdecydowanie trzeba wioski do Kalisza i zadbać o jego rozwój.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 4 sie 2023, o 13:28

Aglomeracja to dwumiasto plus bliskie otoczenie. Stowarzyszenie AKO dlatego ma głos w sprawach planowania dotyczącego aglomeracji, że jest platformą współpracy gmin i powiatów aglomeracji w sprawach dotyczących aglomeracji. Jeśli wskutek pęcznienia taką platformą być przestanie, to planista może pominąć AKO w konsultacjach zwracając się bezpośrednio do gmin i powiatów aglomeracji. Trzeba pamiętać, że w procedurach planowania uwzględnia się aglomerację kalisko-ostrowską jako konkretny, silnie zurbanizowany byt przestrzenny, a nie dowolnie wyznaczony obszar.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: filip » 4 sie 2023, o 16:06

jasiek20 pisze:
4 sie 2023, o 07:10
Jakie realne korzyści ma Kalisz z przystąpienia do AKO Pleszewa? Ktoś wymieni chociaż jedną? Założę się, że w ewentualnej dalszej perspektywie podziału kasy, dostaniemy przez to mniej pieniędzy.
Gdyby AKO była faktycznym obszarem integracji i współpracy, a nie papierową aglomeracją do wyciągania pieniędzy unijnych to korzyści by były. A tak to są wątpliwe.
Przecież my nie dostaliśmy mniej pieniędzy przez to, że jest więcej członków tylko dlatego, że woj. wielkopolskie jest już regionem przejściowym i dostaje mniej pieniędzy.
kaliszanin2 pisze:
4 sie 2023, o 13:28
Aglomeracja to dwumiasto plus bliskie otoczenie. Stowarzyszenie AKO dlatego ma głos w sprawach planowania dotyczącego aglomeracji, że jest platformą współpracy gmin i powiatów aglomeracji w sprawach dotyczących aglomeracji. Jeśli wskutek pęcznienia taką platformą być przestanie, to planista może pominąć AKO w konsultacjach zwracając się bezpośrednio do gmin i powiatów aglomeracji. Trzeba pamiętać, że w procedurach planowania uwzględnia się aglomerację kalisko-ostrowską jako konkretny, silnie zurbanizowany byt przestrzenny, a nie dowolnie wyznaczony obszar.
Rozumiem o co ci chodzi. Tylko, że nam Ostrzeszów i Krotoszyn wymykają się w stronę Wrocławia. O tym też mówił p. Grzyb, ale w kontekście województwa wielkopolskiego, a mi bardziej chodzi o sam Kalisz i AKO. Samo włączenie do AKO oczywiście tego trendu nie zmieni, ale daje większe pole do integracji i współpracy. Na przykład moglibyśmy ogarnąć sprawny transport i budować wśród mieszkańców jakieś poczucie związku z Kaliszem i AKO. To też pomogłoby nam zwiększyć obszar oddziaływania i potencjał, który by agregował Kalisz jako największy ośrodek miejski.
No i do tego dochodzi to, że przecież w przyszłości wypadałoby walczyć o województwo, a przecież poparcie ludzi by się przydało.
Tak to widzę i na to patrzę.

Swoją drogą cała ta dyskusja powinna trafić do wątku o AKO.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Zrównoważona mobilność miejska - rozwiązania transportowe dla Kalisza i regionu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 26 sty 2024, o 17:18

Tego możemy zazdrościć Czechom. Na prowincji żyje się wygodnie
– Normalny człowiek może na czeskiej prowincji wygodnie żyć, korzystając jedynie z komunikacji publicznej – mówi Rafał Stanek, człowiek, który zakochał się w czeskich kolejach oraz tym, jak nasi południowi sąsiedzi organizują transport publiczny. Opowiada o rozwiązaniach, o których w Polsce możemy jedynie marzyć i tym, że Czesi większą wagę niż do tego, jakie jeżdżą pociągi i autobusy, jeździły one często, punktualnie i w taki sposób, by pasażer czuł się dobrze i chciał wracać.
https://www.onet.pl/informacje/smoglabp ... d,30bc1058

Może warto wzorować się w kwestii komunikacji miejskiej i podmiejskiej na Czeskich rozwiązaniach.

ODPOWIEDZ