Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 gru 2023, o 19:50



Oficjalnie Piotr Malepszak został wiceministrem infrastruktury ds. kolei. To dla polskiej kolei świetna wiadomość, bo to prawdopodobnie oznacza większe zmiany (i na korzyść) na kolei, niż przez cały okres trwania III RP. Autor* posta sugeruję jakoby p. Malepszak był zwolennikiem modelu niemieckiego w KDP. Jest to ciekawa wiadomość z perspektywy Kalisza, bo może oznaczać brak obwodnicy Kalisza i umożliwienie poruszania się kolei z pełną prędkością projektową (tj. 350km/h) od początku. Oczywiście w modelu niemieckim też są obwodnice miast z wjazdami, ale zwiększa to szanse na brak bypassa. Ciekawe co z tego wyniknie.

*Jest to osoba, która zna się na temacie i siedzi w branży, więc mu wierze. Zresztą oidp był jedną z osób, która przygotowywała kalisko-ostrowski SUMP.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 16 gru 2023, o 02:06

Miejmy nadzieję, że będzie tak jak napisałeś.
Ale średnia w rządzie (włącznie z ministrem infrastruktury) nie powala:
www.rp.pl/publicystyka/art39559051-mare ... alda-tuska
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3656
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 16 gru 2023, o 13:59

Malepszak jest zdecydowanym zwolennikiem jak najszybszej realizacji (zakłada koniec w 2035, uważa, że szybciej się nie da) KDP Warszawa - Łódź - Sieradz - Wrocław. A co z Sieradz - Kalisz - Poznań?

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 gru 2023, o 14:21

Robert AB pisze:
16 gru 2023, o 02:06
Miejmy nadzieję, że będzie tak jak napisałeś.
Ale średnia w rządzie (włącznie z ministrem infrastruktury) nie powala:
www.rp.pl/publicystyka/art39559051-mare ... alda-tuska
Akurat nie spotkałem się z nieprzychylnymi ocenami MI, wręcz przeciwnie wszyscy są bardzo zadowoleni i liczą na zmiany. Malepszak jako człowiek od kolei jak mu pozwolą* to zrobi naprawdę ogromną różnicę w podejściu do kolei. A potrzeba naprawdę wielu zmian.

*Jak już go wzięli to raczej mu pozwolą. Z tego co mi wiadomo nie jest partyjny, więc bez powodu go nie wzięli.

To, że Donald Tusk nie będzie niczego reformował w nie wiadomo jaki sposób to żadne specjalne odkrycie. Będzie tak jak było z pewnymi, ale niezbyt dużymi zmianami (może jedną z nich będzie już wcześniej wspomniana kolej, w której akurat te zmiany mogą być większe). Pewnie ma to swoje zalety, ale też poważne wady, bo jest wiele nierozwiązanych problemów. Na przykład co z takimi miastami jak Kalisz, Częstochowa, Koszalin, Tarnów, Radom, Elbląg, Bielsko-Biała. Zapewne tak jak przez całą III RP będą musiały radzić sobie same, bo nikt się nad tym problemem nie pochyli, a czas leci.
kaliszanin2 pisze:
16 gru 2023, o 13:59
Malepszak jest zdecydowanym zwolennikiem jak najszybszej realizacji (zakłada koniec w 2035, uważa, że szybciej się nie da) KDP Warszawa - Łódź - Sieradz - Wrocław. A co z Sieradz - Kalisz - Poznań?
W Forsalu wszystko wskazuję na to, że cały Ygrek. https://forsal.pl/gospodarka/polityka/a ... -tego.html

"Ostatnio Malepszak dość często krytykował wiele modernizacji tras kolejowych, bo uznał, że były przeprowadzane mało efektywnie. Teraz będzie musiał dopilnować, by pieniądze na kolej były wydawane lepiej. Malepszak jest też zwolennikiem racjonalnego podejścia do realizacji komponentu kolejowego CPK. Uważa, że spośród szykowanych dotąd przez spółkę 2 tys. km tras kolejowych, do realizacji trzeba wybrać te najbardziej potrzebne - linie „Igrek” z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania orazprzedłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Trójmiasta."

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 17 gru 2023, o 07:40

Co do Małolepszaka, to jedynie co mnie martwi to, żeby za bardzo nie przyciął węzła CPK.
Poza tym co wspomniane z projeków CPK ważne są również LK170 (Katowice-Ostrawa) oraz LK111/113 (południowe przedłużenie CMK Południe do Krakowa i Katowic oraz KDP Kraków-Katowice). Ale LK111/113 może powstać nieco póżniej, najpierw PLK musi zmodernizować węzeł katowicki.

Wszakże mam obawy do osoby, która zastąpi Horałę. Oby to nie był Lasek - jest on mocno impregnowany na argumenty.
W sumie CPK mógłby podlegać pod Małolepszaka bezpośrednio.
W poprzednim rządzie były tarcia między CPK i [PLK + MI Adamczyk], więc powstała funkcja pełnomocnika CPK w MI i póżniej go przeniesiono do innego ministerstwa.
www.money.pl/gospodarka/maciej-lasek-ma ... 4064a.html

Jeszcze pozostaje kwestia samego CPK. Miejmy nadzieję, że nie będą tam zmieniać ludzi, aby nie zaburzyć pracy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 gru 2023, o 17:17

Odnośnik od Rym-ka.
W Poznaniu już się szykują do konkursu na projekt nowego dworca PKP.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 gru 2023, o 17:18

K-man pisze:
17 gru 2023, o 17:17
Odnośnik od Rym-ka.
W Poznaniu już się szykują do konkursu na projekt nowego dworca PKP.
https://gloswielkopolski.pl/chlebak-do- ... 1-18167763
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3656
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 gru 2023, o 17:46

Ciekawe, że Nasz Poznań może sobie zmieniać dworce jak rękawiczki, a tymczasem Wielkopolska Ściana Wschodnia zdycha z głodu. Albo raczej nieciekawe.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3274
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 18 gru 2023, o 10:34

"Jesteśmy zdeterminowani". Maciej Lasek mówi, co na pewno zostanie z CPK

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten "Y" słynny poprowadzić - powiedział w radiu Tok FM Maciej Lasek, poseł KO, typowany jako następca Marcina Horały w projekcie CPK. Chodzi o linię Kolei Dużych Prędkości z Warszawy przez CPK do Łodzi, Poznania i Warszawy. ...
...Według Laska, typowanego na przyszłego pełnomocnika rządu ds. CPK, to właśnie "Y" z całego projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego ma największe szanse, że nie zostanie wyrzucony do kosza.
"Y" został uwzględniony w planach CPK jako pierwszy odcinek nowej sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce.
- Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten "Y" słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów - ocenił. ...
https://www.money.pl/gospodarka/jestesm ... 8016a.html

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 19 gru 2023, o 00:04

Posłuchajcie tego pal..ta. Dosłownie, ręce opadają, co on plecie.
Tak jak wcześniej napisałem, jest mocno impregnowany na argumenty. Niby dr inż., ale robi tylko wstyd prawdziwym specjalistom.
Pełnomocnik Kompromitacja.
Największy szybowiec Rzeczypospolitej.





Początek i od min. 17:45:

Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 gru 2023, o 18:21

Kalisz miastem węzłowym sieci TEN-T.
https://transport.ec.europa.eu/news-eve ... 3-12-19_en

kolej
Zrzut ekranu 2023-12-19 181920.png
Zrzut ekranu 2023-12-19 181920.png (729.95 KiB) Przejrzano 1890 razy
drogowy, szkoda że DK25 nie jest liczone.
Zrzut ekranu 2023-12-19 181938.png
Zrzut ekranu 2023-12-19 181938.png (713.04 KiB) Przejrzano 1890 razy
Zrzut ekranu 2023-12-19 181710.png
Zrzut ekranu 2023-12-19 181710.png (92.6 KiB) Przejrzano 1890 razy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3656
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 19 gru 2023, o 19:29

Maciej Lasek objął stanowisko po Horale. Został sekretarzem stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Będzie też pełnomocnikiem ds. CPK. Będzie miał wpływ na fundusze europejskie, bez których CPK, w tym KDP, nie sposób zrealizować, nawet w okrojonym kształcie.
Zapowiada odłożenie budowy CPK na później i realizację "Y" w pierwszej kolejności.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 21 gru 2023, o 09:36

filip pisze:
19 gru 2023, o 18:21
Kalisz miastem węzłowym sieci TEN-T.
https://transport.ec.europa.eu/news-eve ... 3-12-19_en

kolej
Zrzut ekranu 2023-12-19 181920.png

drogowy, szkoda że DK25 nie jest liczone.
Zrzut ekranu 2023-12-19 181938.png

Zrzut ekranu 2023-12-19 181710.png


URBAN NODES - WĘZŁY MIEJSKIE

Co ciekawe te miasta będą w 2040 r. musiały spełniać ciekawy warunek:
urban node, info.jpg
urban node, info.jpg (87.55 KiB) Przejrzano 1752 razy


Na liście jest 30 polskich miast i aglomeracji, których największe miasto ma ponad 90 tys. mieszkańców.
Dwa miasta mają mniej niż 100 tys. mieszkańców: Legnica, Kalisz.

Poza 18 miastami wojewódzkimi znalazły się takie miasta jak:
Kalisz, Włocławek, Płock,
Radom, Tarnów, Częstochowa, Bielsko-Biała,
Rybnik, Legnica, Wałbrzych,
Koszalin, Elbląg.
node1.jpg
node1.jpg (218.42 KiB) Przejrzano 1752 razy
node2.jpg
node2.jpg (224.59 KiB) Przejrzano 1752 razy
node3.jpg
node3.jpg (202.03 KiB) Przejrzano 1752 razy


Dane na koniec 2021 r.:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ns_map.png
Poland_cities_and_towns_map.png
Poland_cities_and_towns_map.png (556.39 KiB) Przejrzano 1747 razy
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 21 gru 2023, o 18:07

Robert AB pisze:
21 gru 2023, o 09:36
URBAN NODES - WĘZŁY MIEJSKIE

Co ciekawe te miasta będą w 2040 r. musiały spełniać ciekawy warunek:
Załącznik urban node, info.jpg nie jest już dostępny
No i to mi się podoba. 8)
AKO już ma SUMPa, nawet całkiem niezłego. Ciekawe tylko ile z niego wdrożą, bo znając postrzeganie przez prezydenta, radnych i urzędników urbanistyki i transportu w Kaliszu obawiam się, że nie za wiele . Do sensownej koordynacji polityk: rozwoju, przestrzennej i transportowej przydałyby się związki aglomeracyjne i/lub metropolitalne. Metropolitalne na pewno powstaną, ale one pewnie będą obejmowały góra kilka metropolii. Dla większego zrównoważenia rozwoju między miastami i regionami, ale też lepszego zarządzania potrzebujemy jakiegoś rozwiązania prawnego dla mniejszych MOF. Mogą mieć nawet te same przywileje i kompetencje, ale różnić się nazwą w zależności od rangi. Wyższe rangą obszary funkcjonalne byłyby metropoliami (np. metropolia warszawska, górnośląsko-zagłębiowska vel katowicka), a niższe aglomeracjami (np. aglomeracja kalisko-ostrowska, opolska, rzeszowska).

Jednak, żeby już tak nie odchodzić od tematu wątku to mam ciekawą informację.
Dzisiaj na fb natknąłem się na taką mapkę:
412928717_389579830092802_6888083021332650056_n.jpg
412928717_389579830092802_6888083021332650056_n.jpg (264.75 KiB) Przejrzano 1688 razy
Pokazuję ona czas przejazdu Poznań-Warszawa 1:55, czyli krócej o pięć minut, niż wcześniej. Te 5 minut to musi być właśnie czas przejazdu przez Kalisz, które zaoszczędzą dzięki bypassowi. Innej opcji nie widzę za bardzo.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 9 sty 2024, o 18:27

www.skyscrapercity.com/threads/lk-85.22 ... -186839754

Ta droga na odcinku koło mleczarni przechodzi na trasie planowanej linii KDP LK85.
Budowana droga nie jest uwzględniona w tym przebiegu na planach CPK







W91
W91c3.jpg
W91c3.jpg (355.4 KiB) Przejrzano 1419 razy

W92
W92c3.jpg
W92c3.jpg (354.7 KiB) Przejrzano 1419 razy

W93
W93c3.jpg
W93c3.jpg (352.72 KiB) Przejrzano 1419 razy
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 12 sty 2024, o 20:00

Nie wiem, czy to odpowiedni wątek, więc w razie czego można przerzucić do innego.

Dokopałem się do poznańskiego wątku na SSC o ich parlamentarnym zespole (Parlamentarny Zespół ds. Rozwoju Aglomeracji Poznańskiej). Przeprowadzali oni akcję mailową do tego zespołu, z różnymi postulatami*. Po jakimś czasie w końcu im odpowiedzieli i umówili się na spotkanie z posłem Zawieją. Jednym z tych postulatów, choć raczej rzadko wymienianym jest obwodnica vel bypass Kalisza na LK85. No nie ma nic w tym dziwnego, walczą o swój interes (czyli +/- kilka minut). Osobiście bypassa nie uważam za jakąś zupełną tragedię, ale warto powalczyć o własny interes, tym bardziej, że to nic nie kosztuję (w przeciwieństwie do kilku miliardów na tunel pod polami). My też moglibyśmy przeprowadzić taką akcję mailową. Forum ma ładne zasięgi, aktywnych forumowiczów jest tu więcej, niż w tamtym wątku. Może doszłoby do to nawet do lokalnych mediów. Mogłoby to dać ładny skutek, a jak już wcześniej powiedziałem to nic nie kosztuję, no może poza kilkoma minutami. Można byłoby jeszcze stworzyć krótką listę ważnych spraw dla Kalisza i AKO. Co o tym myślicie? Chciałbym poznać waszą opinię.

*W tym wątku niektórzy naprawdę zaliczyli ładny odjazd, jak komuś nudzi się to polecam przeczytać od początku, są tylko cztery strony.

Jak ktoś jest zainteresowany to polecam zacząć czytać od tego posta, do którego jest link po kilkunastu postach powinniście dojść do wątku o obwodnicy.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -186852808

PS. Jeszcze w dodatku można byłoby przeprowadzić podobną akcję na poziomie centralnym, tutaj już typowo pod KDP.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 sty 2024, o 21:20

Ponoć obwodnica/bypass Kalisza jest procedowana/konsultowana.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3656
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 sty 2024, o 22:11

Trzeba argumentować, że 5 min. wygody dla poznaniaków nie równoważy negatywnego wpływu bypassu na naszą aglomerację.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 15 sty 2024, o 22:41

Proponował bym powrócić do pierwotnie zakładanej lokalizacji na Chrustach Poznaniacy zaoszczędzili by dodatkowe kilka minut, tory ominęły by powiat ostrowski, mieli byśmy jeden problem z głowy, nie musieli byśmy się użerać w którą stronę te szyny przepchnąć. Dla tych co obawiają się że, nie trafią w drugi koniec miasta, to można włączyć GPS.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 sty 2024, o 23:52

kaliszanin2 pisze:
15 sty 2024, o 22:11
Trzeba argumentować, że 5 min. wygody dla poznaniaków nie równoważy negatywnego wpływu bypassu na naszą aglomerację.
Ciężko mi się zdecydować kto ma więcej racji, jestem rozdarty pomiędzy lokalizmem, a argumentami drugiej strony.

W Kaliszu nie zatrzymają się wszystkie pociągi (kiedyś to liczyłem tutaj i HRJ mniej więcej pokrywa się z tym co mówił rym-ek). No i nie ma nic w tym dziwnego, Kalisz jest za mały i zbyt ubogi, aby dawać spore potoki na taką ilość EIP (tzn. jakby zatrzymywały się wszystkie). My przede wszystkim będziemy dawali potoki do REx, IC i prywatnych, które będą znacznie tańsze. Można byłoby powalczyć o lepszy takt dla REx na kierunku poznańskim, dodatkowego do Łodzi i lepszą obsługę do Wrocławia. Myślę, że nie jest to niemożliwe, bo Płock będzie miał dwa RExy (tj. do Torunia i Warszawy).
A nie zapowiada się na to, żeby Kalisz chociaż delikatnie urósł, wręcz przeciwnie. Moim zdaniem dobrze (tzn. dobrze nie będzie, ale imho są też gorsze scenariusze) będzie jak nie skurczymy się do rozmiarów np. Stalowej Woli, Przemyśla, Ostrołęki i nie będziemy mieli średniej wieku takiej jaką ma przeciętne miasteczko w NRD (tj. powyżej 60 lat). Oczywiście ruch wzrośnie, mówią o tym prognozy uwzględniające demografię, ale to nadal będzie za mało.
Jeszcze inną opcją jest to, że Kalisz mógł być węzłem przesiadkowym, ale... nim nie będzie, przynajmniej nie w odpowiedniej skali. Ostrów też ma mieć całkiem fajną ofertę, więc daję to powody do sporych wątpliwości, czy Kalisz będzie popularnym miejscem do przesiadek.

W takim razie, jeżeli nie wszystkie pociągi będą się u nas zatrzymywały to będą u nas spore straty czasowe. Ja zamiast 5 minut bardziej skłaniałbym się ku 7-8 minutom, choć to trzeba byłoby policzyć. No dobra, to mimo wszystko nie brzmi tak źle. Tylko, że jak pociągi będą jeździły na vmax=350km/h to różnice będą robiły się spore. No i na odnodze poznańskiej nie będzie jakiegoś wielkiego skoku w czasie przejazdu dla Poznania*, to będzie około 20-25 minut**. Wrocław zyska ponad ok. 2h. Oczywiście Wrocław ma znacznie gorszą ofertę, ale... pomimo większej odległości (w linii prostej) do Warszawy będą mieli szybszy czas przejazdu, niż Poznań.

*przy całej niechęci chyba większości osób na tym forum do Poznania trzeba przyznać to, że Poznań będzie znaaaacznie większym generatorem ruchu, niż Kalisz i to przede wszystkim dla niego jest budowana ta odnoga. Oczywiście my pośrednio na tym mocno zyskamy.

**Nie wiem, czy jeszcze remont LK3 trwa, ale przed nim pociąg jechał ok. 2h 25m.

ODPOWIEDZ