Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Nowy uśmiechnięty obywatelski zarząd spółki CPK nie udostępnia danych w na tyle dobrej rozdzielczości (nie wspominając o portalu mapowym przez który do wyborów publikowali) zeby cos bylo widac. Na ich grafice ta kreska ma bodaj 40-50m wiec prosze sie nie przywiązywać do tego...
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pan Piotr Malepszak ostatnio mówił o wielkopolskiej gospodarności. hahah
https://codziennypoznan.pl/artykul/2024 ... dzy-z-kpo/
https://codziennypoznan.pl/artykul/2024 ... dzy-z-kpo/
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To spotkanie, o którym mówił Malepszak w Kaliszu. Na nim też rozmawiali nad Zintegrowaną Siecią Kolejową (ZSK). Efektem tych działań będzie rozporządzenie Rady Ministrów o długoterminowym planie rozwoju sieci kolejowej w Polsce.
W rozmowach biorą przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, CPK, PLK i marszałkowie województw.
To jest okazja, aby dodać linię kolejową Kalisz-Konin i aby kaliski węzeł kolejowy był w pełni funkcjonalny. Kalisz, OstrówW, AKO, Konin i inne samorządy muszą zacząć do tego przekonywać.
W województwie łódzkim na różnym etapie projektowania są brakujące odcinki między Wieluniem i Bełchatowem (a więc w miejscu pozbawionym linii kolejowej). Linia Bełchatów-Piotrków Tryb. będzie modernizowana. Są też wstępne plany na inne linie kolejowe.
Podobnie może być we Wschodniej Wielkopolsce, gdzie też brakuje linii kolejowej między AKO i Koninem.


https://x.com/CPK_PL/status/1863987213869941016
.
W rozmowach biorą przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, CPK, PLK i marszałkowie województw.
To jest okazja, aby dodać linię kolejową Kalisz-Konin i aby kaliski węzeł kolejowy był w pełni funkcjonalny. Kalisz, OstrówW, AKO, Konin i inne samorządy muszą zacząć do tego przekonywać.
W województwie łódzkim na różnym etapie projektowania są brakujące odcinki między Wieluniem i Bełchatowem (a więc w miejscu pozbawionym linii kolejowej). Linia Bełchatów-Piotrków Tryb. będzie modernizowana. Są też wstępne plany na inne linie kolejowe.
Podobnie może być we Wschodniej Wielkopolsce, gdzie też brakuje linii kolejowej między AKO i Koninem.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/zin ... i-w-polsceZintegrowana Sieć Kolejowa. Nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
03.12.2024
Centralny Port Komunikacyjny wraz z partnerami – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz Instytutem Rozwoju Miast i Regionów – rozpoczęli prace nad Zintegrowaną Siecią Kolejową (ZSK) pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury. Efektem tych działań będzie rozporządzenie Rady Ministrów o długoterminowym planie rozwoju sieci kolejowej w Polsce. Podczas spotkania w siedzibie resortu infrastruktury reprezentanci marszałków województw zapoznali się m.in. z planem konsultacji dotyczącym ZSK.
To pierwsze tak szerokie spotkanie, podczas którego przedstawione zostały założenia nowego, długoterminowego podejścia do rozwoju kolei w obszarze infrastruktury. Planowane prace będą opierały się o policentryczny model rozmieszczenia ośrodków miejskich w Polsce, co w powiązaniu z danymi o potokach pasażerskich w skali kraju przełoży się na kształtowanie równomiernego rozwoju sieci transportowej również w regionach. Rozwój kolei, w tym Zintegrowanej Sieci Kolejowej, zgodnie z przedstawionymi założeniami oraz bazując na liczbach i analizach, dostosuje układ sieci do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. W skali makro i mikro, zdecydowanie usprawni również transport publiczny przeciwdziałając wykluczeniu komunikacyjnemu.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/o ... 0x1350.png
Podczas spotkania z przedstawicielami urzędów marszałkowskich z 16 województw, które są organizatorami komunikacji na swoich terenach, zaprezentowano potencjalne korzyści płynące z dostępności do kolejowych połączeń dalekobieżnych w każdym powiecie oraz wpływu na rozwój i codzienną mobilność mieszkańców.
– Projekt CPK jest jednym z priorytetów polskiego rządu w zakresie rozwoju infrastruktury. Zarówno lotnisko CPK, jak i pierwsza linia kolejowa w standardzie KDP, czyli „Y”, która połączy Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań powstają we współpracy z licznymi interesariuszami. Realizując nasze inwestycje, staramy się dostrzegać potrzeby transportowe wielu regionów – mówi Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK.
– Prezentujemy nowe podejście do rozwoju kolei dalekobieżnej powiązanej z transportem regionalnym kolejowym i autobusowym. Przede wszystkim zmieniamy punkt ciężkości z Warszawy i Lotniska CPK na układ policentryczny. Chcemy, by kolej odpowiadała na potrzeby transportowe mieszkańców – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu ds. kolei w Ministerstwie Infrastruktury.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/o ... 0x1350.png
– Celem jest wypracowanie spójnego i długoterminowego podejścia do inwestycji kolejowych, czyli Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Będzie ona tworzona na wzór podejścia GDDKiA, która od wielu lat konsekwentnie realizuje rządowy Program Budowy Dróg Krajowych. CPK ma odpowiedni zespół ekspertów i wypracowane narzędzia analityczne, aby skutecznie we współpracy z partnerami zrealizować ten projekt – powiedział Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK, odpowiedzialny za komponent kolejowy spółki.
Spotkanie było okazją do pierwszej wymiany spostrzeżeń i podkreślenia znaczenia regionalnych ośrodków wzrostu gospodarczego oraz zasygnalizowania związanych z nimi potrzeb z zakresu publicznego transportu zbiorowego. Na początku 2025 roku organizatorzy prac nad ZSK planują spotkania merytoryczne w ramach Regionalnych Paneli Eksperckich w każdym z województw. Taka forma współpracy umożliwi pozyskanie wiedzy o lokalnych uwarunkowaniach i oczekiwaniach w obszarze transportu, zagospodarowania przestrzennego i kierunków zrównoważonego rozwoju poszczególnych regionów.
Zgodnie z zapowiedziami i wnioskami płynącymi ze spotkania w Ministerstwie Infrastruktury docelowa Zintegrowana Sieć Kolejowa w Polsce powstanie z uwzględnieniem:
* istniejących powiązań gospodarczych i potrzeb rozwojowych regionów zdefiniowanych w ramach Regionalnych Panelów Eksperckich;
* analizy obecnej sieci kolejowej oraz infrastrukturalnych priorytetów inwestycyjnych CPK i PKP PLK do roku 2035 r.;
* wykorzystania zaawansowanych metod i narzędzi analitycznych CPK (m.in. Pasażerski Model Transportowy, /Towarowy Model Transportowy i Horyzontalny Rozkład Jazdy).
Zakończenie prac analitycznych nad ZSK planowane jest na I kwartał 2026 roku.
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/z ... i-w-polsceZintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
03.12.2024
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Podczas spotkania, które odbyło się 3 grudnia 2024 r. w Ministerstwie Infrastruktury z marszałkami województw - organizatorami komunikacji publicznej w województwach przedstawione zostały założenia nowego, długoterminowego podejścia do rozwoju kolei w obszarze infrastruktury. Opierają się one na modelu równomiernego rozwoju sieci transportowej w regionach, w połączeniu z ośrodkami miejskimi generującymi największe potoki pasażerskie. Zaprezentowano również, jak kolej regionalna wraz z połączeniami dalekobieżnymi dostępnymi w każdym powiecie może korzystnie wpływać na ich rozwój i codzienną mobilność mieszkańców. Reprezentanci urzędów marszałkowskich mogli zapoznać się z planem konsultacji oraz fazami pracy nad koncepcją Zintegrowanej Sieci Kolejowej.
— Projekt CPK jest jednym z priorytetów polskiego rządu w zakresie rozwoju infrastruktury. Zarówno lotnisko CPK, jak i pierwsza linia kolejowa w standardzie kolei dużych prędkości, tzw. „Y”, która połączy Warszawę – Łódź – Wrocław i Poznań, powstają we współpracy z przedstawicielami regionów naszego kraju. Podejmujemy duży wysiłek, żeby patrzeć nie tylko przed siebie, ale także wokół siebie, tak by inwestycje oddziaływały możliwie szeroko — powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek.
— Prezentujemy nowe podejście do rozwoju kolei. Przede wszystkim zmieniamy punkt ciężkości z Warszawy i lotniska CPK na układ policentryczny. Chcemy, by kolej odpowiadała na trzy główne potrzeby: skomunikowała wszystkie powiaty połączeniami dalekobieżnymi, była w stanie zrealizować idee Polski trzech godzin, która zapewni możliwość przejechania całego kraju koleją właśnie w tym czasie i Polski w 100 minut, czyli dostępnych połączeń szybką koleją pomiędzy największymi miastami kraju — powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
W spotkaniu uczestniczył również wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Stanisław Bukowiec, który zarysował koncepcję zmiany obecnie funkcjonujących przepisów dotyczących Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
— Z inicjatywy ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka został utworzony zespół ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Jego członkowie dostrzegają potrzebę reformy obecnie funkcjonującej ustawy o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Chcemy utworzyć nową strukturę organizacyjną transportu zbiorowego, w której widzimy bardzo ważną rolę województw — powiedział wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Spotkanie było okazją do wymiany spostrzeżeń i zasygnalizowania białych plam na mapie publicznego transportu zbiorowego. Na początku 2025 r. planowane są spotkania w ramach regionalnych paneli eksperckich, czyli cyklu spotkań w każdym z województw.
Docelowa Zintegrowana Sieć Kolejowa w Polsce powstanie w oparciu o analizy:
* Strategicznego Studium Lokalizacyjnego korytarzy CPK i obecnej sieci kolejowej;
* analizę sieciową z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi CPK;
* infrastrukturalnych priorytetów inwestycyjnych CPK i PKP PLK do 2035 r.;
* wniosków płynących z regionalnych paneli eksperckich.
Zakończenie prac analitycznych nad ZSK planowane jest w 2026 r.
https://x.com/CPK_PL/status/1863987213869941016
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Nie dotyczy KDP. Ale jednak kolei.
https://gloswielkopolski.pl/nowe-szybki ... XNkDkIcLDw
https://gloswielkopolski.pl/nowe-szybki ... XNkDkIcLDw
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/waz ... da-wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań.
.Co ważne, w najbliższych tygodniach planowane jest złożenie do RDOŚ analogicznego wniosku dla odcinka z Sieradza, przez Kalisz do Pleszewa.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Skoro się nie da usunąć tej kolejowej obwodnicy w Kaliszu to trzeba nalegać na optymalizację położenia łącznicy LK85-LK14.
LK14 na wschód od stacji Kalisz może być:
* alternatywna propozycja A (szczegóły niżej) -- przebudowana między stacją Kalisz i Lasem Winiarskim (wymaga nowego mostu na Prośnie) lub
* alternatywna propozycja B -- przebudowa LK14 tylko między stacją Kalisz i lewym brzegiem doliny Prosny z zachowaniem starego mostu, ale ze skasowaniem części zakola LK14 na południe od LK85 i ul. Piwonickiej. Dwie możliwości lokalizacji łącznic LK85-LK14 (w obu podwariantach jest skrócenie zakola LK14):
B1 -- łącznice w okolicach ul. Częstochowskiej, oznaczone zielonymi kropkami (wymaga więcej miejsca na łącznice)
B2 -- łącznice w miejscu planowanym przez CPK w wariancie W91a
Dodatkowo stacja Kalisz powinna być rozbudowana na tyle, aby mogło tutaj kończyć bieg znacznie więcej pociągów, również tych do Ostrowa Wlkp., do Poznania, czy do Konina (po zbudowaniu LK Kalisz–Konin). Obecnie tworzenie nowych połączeń jest ograniczone ze względu na zbyt małą liczbę peronów i torów na stacji w Kaliszu.
Miasto konsultuje teraz z CPK jak przejście KDP przez Kalisz ma wygladać. Tak więc przekaźcie to do UM Kalisz i do radnego Antczaka.
Alternatywna propozycja A dla przejścia LK85 i LK14 w Kaliszu
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -191047636
Może przy przebudowie stacji i budowie LK85 jest dobry moment, aby uporządkować LK14 w Kaliszu?
Może to jest najlepszy moment na likwidację serpentynki LK14 między Lasem Winiarskim i Zagorzynkiem? Teraz nadarza się jedyna okazja, która się nie powtórzy.
LK14 mogłoby iść razem między Lasem Winiarskim i Częstochowską, a następnie od Częstochowskiej odbijać razem z łącznicą KDP w kierunku obecnego ciągu LK14 na Zagorzynku.
Byłyby potrzebne dwa mosty kolejowe, jeden dla LK85, drugi dla LK14.
Układ drogowy na Zagorzynku uległby zmianie, ul. Piwonicka mogłaby łączyć się z ks. Jolanty.
Skrócenie trasy dla pociągów KDP jadących przez stację w Kaliszu o 1,5 km:
Dzięki temu pociągi miałyby do pokonania ~2,3 km po łuku między rz. Prosną i ul. Budowlanych, zamiast ~3,8 km jak w wariancie 91a. A więc ~1,5 km mniej.
Na schemacie poniżej oznaczyłem:
* żółtymi liniami nowy ślad LK14
* zielonymi kropkami łącznice między LK85 i LK14 (w okolicach Częstochowskiej na południe od Rypinka)
(W91a [propozycja CPK]: ciemnoczerwona linia – LK85; czerwona linia – odgałęzienie do Kalisza [fragment LK14 i łącznice LK85-LK14])
.
.
W91a - długość linii 3,8 km:
.
propozycja A - długość linii 2,3 km:
Różnica poziomów między prawym brzegiem doliny Prosny (gdzie będzie osadowiony most kolejowy) i łukiem LK14 na przecięciu ze Świętokrzyską to 18 metrów na 1,8 km toru, a więc nachylenie podłużne torów wynosiłoby 10 promili. Dawałoby to jeszcze zapas, umożliwiający budowę łącznic do LK14 na różnych poziomach z torami głównymi.
Nachylenie podłużne 10 promili to znacznie mniej niż 30 promili w tunelu KDP zachodnim (na zachód od Łodzi Fabrycznej), który będzie budowany przez CPK.
Co więcej proponowana trasa idzie brzegiem małego wzgórza, które się powoli wznosi. Trzeba będzie wykonać roboty ziemne i dać tory w krótkim tunelu (budowanym metodą odkrywkową) zlokalizowanym pod ul. Częstochowską. 200-300 m na północny zachód od Częstochowskiej linia kolejowa wychodziłaby z tunelu i dalej szła po powierzchni. Dzięki temu tory od wschodniego końca ul. Elektrycznej powoli i równomiernie wznosiłyby się, aż do osiągnięcia LK14 przy ul. Świętokrzyskiej.
Przy ul. Częstochowskiej teren się szybciej podnosi, można to wykorzystać do zbudowania płytkiego tunelu pod ulicą Częstochowską i zachodnią częścią ul. Elektrycznej. W środkowej części ul. Elektrycznej byłoby wejście do tunelu, a w części Elektrycznej bliżej rzeki tory po powierzchni. Zatem część ulicy Elektrycznej bliżej Częstochowskiej mogłaby być odbudowana po inwestycji.
Szerokość między zakładami i domami przy ul. Elektrycznej wynosi 80 m; za domami strony Elektrycznej są budynki gospodarcze i odległość od nich do zakładów to 55 m. Zatem domy przy Elektrycznej nie byłyby dotknięte. Trzeba byłoby zrobić dojazd do domów (przynajmniej do części) od ul. Wojciecha z Brudzewa.
Likwidacja (lub przeniesienie) dotyczyłaby część parkingów przy zakładach lotniczych. Część z nich mogłaby być ulokowana nad tunelem.
Mapa poniżej zawiera wartości wysokości na planowanej trasie LK14 oraz łączników:
.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2024, o 00:28 przez Robert AB, łącznie zmieniany 6 razy.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3923
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ten wariant jak na garbatego (z bypassem każdy będzie garbaty) jest jeszcze stosunkowo prosty. I miałby dodatkową zaletę - oprócz możliwości połączenia Ks. Jolanty z Metalowców (na początek z Obozową przez Piwonicką) bez potrzeby budowania wiaduktu nad torami (oszczędność z przeznaczeniem na nowy most) obecny most kolejowy i część serpentyny (od skrzyżowania serpentyny z Ks. Jolanty) można by wykorzystać jako od razu dostępne miejsce pod pod ulicę łączącą Ks. Jolanty z Łódzką gdzieś koło Helleny. Nie byłaby to obwodnica, ale wywaliłaby ze śródmieścia i Łódzkiej tranzyt, którego nie usunie obwodnica DK25. Jak widać, propozycję Roberta można podeprzeć mocnymi argumentami. W tej sytuacji można obwarować zgodę na bypass warunkiem rozpoczęcia inwestycji od likwidacji serpentyny. Tylko co z różnicą poziomów?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Różnica poziomów między prawym brzegiem doliny Prosny (gdzie będzie osadowiony most kolejowy) i łukiem LK14 na przecięciu ze Świętokrzyską to 18 metrów na 1,8 km toru, a więc nachylenie podłużne torów wynosiłoby 10 promili. Dawałoby to jeszcze zapas, umożliwiający budowę łącznic do LK14 na różnych poziomach z torami głównymi.kaliszanin2 pisze: ↑13 gru 2024, o 20:35Ten wariant jak na garbatego (z bypassem każdy będzie garbaty) jest jeszcze stosunkowo prosty. I miałby dodatkową zaletę - oprócz możliwości połączenia Ks. Jolanty z Metalowców (na początek z Obozową przez Piwonicką) bez potrzeby budowania wiaduktu nad torami (oszczędność z przeznaczeniem na nowy most) obecny most kolejowy i część serpentyny (od skrzyżowania serpentyny z Ks. Jolanty) można by wykorzystać jako od razu dostępne miejsce pod pod ulicę łączącą Ks. Jolanty z Łódzką gdzieś koło Helleny. Nie byłaby to obwodnica, ale wywaliłaby ze śródmieścia i Łódzkiej tranzyt, którego nie usunie obwodnica DK25. Jak widać, propozycję Roberta można podeprzeć mocnymi argumentami. W tej sytuacji można obwarować zgodę na bypass warunkiem rozpoczęcia inwestycji od likwidacji serpentyny. Tylko co z różnicą poziomów?
Co więcej proponowana trasa idzie brzegiem małego wzgórza, które się powoli wznosi. Trzeba będzie wykonać roboty ziemne i być może dać tory w krótkim tunelu (budowanym metodą odkrywkową) zlokalizowanym pod ul. Częstochowską.
Mapa poniżej zawiera wartości wysokości na planowanej trasie LK14 oraz łączników:
https://en-gb.topographic-map.com/map-c ... 2C18.08807
Całość tekstu i wszystkie grafiki:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -191047636
Myślę, że możesz się w naszym imieniu skontaktować z ekspertem kolejowym, aby ewentualnie dopracować propozycję i radnym kaliskim, aby to dalej popchnąć.
W ten sposób zostałby naprawiony przebieg LK14 przez Kalisz, oraz skrócony bieg pociągów KDP do stacji Kalisz o 1,5 km.
I tak jak napisałeś poprawiony byłby układ drogowy w Kaliszu.
.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2024, o 11:32 przez Robert AB, łącznie zmieniany 9 razy.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No to podrzucić pomysły Roberta urzędnikom w ratuszu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Działajmy szybko, tak aby radni, urzędnicy, prezydent dostali tą propozycję do tej środy. Dajcie dzisiaj znać, kto i do kogo chce to wysłać, abyśmy wiedzieli. Są przed nami święta i dwa tygodnie rozprężenia.
A niebawem CPK z Malepszakiem chcą wysłać papiery dotyczące odcinka Sieradz-Kalisz-Pleszew, aby dostać decyzję środowiskową:
Robert AB pisze: ↑12 gru 2024, o 12:19https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/waz ... da-wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań.Co ważne, w najbliższych tygodniach planowane jest złożenie do RDOŚ analogicznego wniosku dla odcinka z Sieradza, przez Kalisz do Pleszewa.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3923
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Może administracja naszego portalu, najbardziej reprezentatywna dla naszego forum, przedstawi prezydentowi Kalisza i ekspertom kolejowym kilka ostatnich głosów w dyskusji, począwszy od propozycji Roberta skrócenia serpentyny. Po prostu należałoby skopiować kilka ostatnich wpisów w tym wątku, dodać linki i podkreślić, że jest to przedstawiane w imieniu Inwestycji Kaliskich (które prezydent zna). To będzie silniejsze niż jakiś pojedynczy głos.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Popieram. Świetny pomysł, tym bardziej, że administracja portalu zna się z prezydentem i politykami.
Można też dodać link, gdzie zebrałem moją propozycję w jeden tekst i z tego miejsca można ściągnąć grafiki w pełnej rozdzielczości:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -191047636
.
Można też dodać link, gdzie zebrałem moją propozycję w jeden tekst i z tego miejsca można ściągnąć grafiki w pełnej rozdzielczości:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -191047636
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Myślę, że radny pan Antczak mógłby to radzie i prezydentowi przedstawić.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czy ktoś z Was zna radnego?
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ci z wyborców PO, PSL, PL2050 którzy mają choć śladowe zdolności myślenia i analizowania rzeczywistości znów mają prawo czuć się oszukani (na kolejnym już polu ).
Podwładny premiera - Lasek - mówi w ogólnopolskim radiu: dla Kalisza nic sie nie zmienilo...
https://x.com/MacVVilk/status/1868223774010524111
Podwładny premiera - Lasek - mówi w ogólnopolskim radiu: dla Kalisza nic sie nie zmienilo...
https://x.com/MacVVilk/status/1868223774010524111
-
- Użytkownik
- Posty: 11223
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeden z forumowicz zna nawet dobrze. Myślałem ze się do ciebie odezwie. Jakby coś to można się skontaktować z radnym.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Do satori: to wyborcy pisbolszewików nie mają nawet śladowych znaków myślenia i zapomnieli, że pisiory zabrały nam rozwidlenie. Pół KDP jest niewiele warte.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Twoi tak bardzo chcieli KDP (z jakimkolwiek miejscem rozwidlenia), że odłożyli pomysł na półkę. A wystarczyło zacząć budowaćbarnaba422 pisze: ↑16 gru 2024, o 14:38Do satori: to wyborcy pisbolszewików nie mają nawet śladowych znaków myślenia i zapomnieli, że pisiory zabrały nam rozwidlenie. Pół KDP jest niewiele warte.

Podziękuj Tuskowi i jego zegarkowemu ministrowi za to.
Teraz przynajmniej są planowane łącznice do fragmentów LK14 idących przez Kalisz, czy Sieradz. Dzięki temu jakieś tam KDP i RE zajadą do naszych miast. Trzeba zadbać o to, aby przebieg dotychczasowych linii był uporządkowany, aby likwidować niepotrzebne kolejowe zawijasy, które są spadkiem po epoce parowozów. W Sieradzu przebieg LK14 ma być nieco wyprostowany i stacja mocno rozbudowana, teraz czas na zaprojektowanie lepszego przebiegu przez Kalisz.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962