Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 paź 2022, o 20:44

milo pisze:
22 paź 2022, o 19:01
Panowie macie niezwykłą zdolność do zbaczania z tematu. Proponuję wrócić do meritum. 🙂
Masz rację. Postaram się już nie offtopować. :wink:
Mefiuf pisze:
22 paź 2022, o 19:49
Po co w ogóle omawiać warianty 3 i 4 które nie dają Kaliszowi szybkiej kolei. Przecież te warianty są bezsensowne! Ktoś to w końcu zrozumie?
Przecież Vocatont tylko opisał przebieg tych wariantów, nawet wcześniej napisał, że jest za W1.
Cristof pisze:
22 paź 2022, o 20:27
A jakie jest prawdopodobieństwo że w ogóle wszystkie odnogi tej kolei, zwłaszcza dotycząca Kalisza powstanie w dającym się przewidzieć czasie.
Jest wiele niewiadomych. Co mi przychodzi na szybko do głowy:
- kto wygra przyszłoroczne wybory, nie każda opcja będzie za.
- czy stracimy miliardowe fundusze z Unii. Bo sami finansowo to tego zadania w całości w tym czasie nie jesteśmy zrobić.
- jak przebiegać będzie wojna na wschodzie. Oby tylko tam.
- wreszcie jak przebiegać będzie nadchodzacy kryzys gospodarczy i inflacja.
- narastający opór społeczny wobec tysięcy wysiedleń w skali kraju.
1. Nie wiadomo, bo PiS stracił poparcie, ale opozycja też jakaś silna nie jest.
2. Już straciliśmy. Poza tym mówili, że (chyba) 60% ma być na długu.
3. Nie wiadomo, ale raczej tylko tam. Raczej FR jest za słaba na większą wojnę.
4. Zmasakruje połowę małych przedsiębiorstw, zniszczy walutę, giełdę i takie tam inne "pierdoły".
5. Raczej nie będzie jakichś wielkich strajków.

Co do samych prac nad CPK to obecnie tak to wygląda:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 15813.html

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 23 paź 2022, o 08:12

^^^
Akurat KDP-Y (LK85/LK86) z lotniskiem ma najważniejszy priorytet z wszystkich inwestycji CPK.

W ramach KDP-Y, w pierwszej kolejności odcinek Warszawa - Łódź.
Później Łódź - Sieradz - Wrocław.
I zaraz po tym Sieradz - Kalisz - Poznań.

Zaraz za KDP-Y jest LK29 Ostrołęka - Łomża - Giżycko.
Tutaj duże znaczenie mają względy polityczne i wojskowe. Na Mazurach są jednostki wojskowe. Niedaleko obok przesmyk suwalski.
UE i NATO teraz do takich rzeczy dokładają.

W dalszej kolejności mogą być LK5 (CMK Północ; CPK - Płock - Włocławek - Grudziądz - Gdańsk), LK170 (Katowice - Ostrawa) i być może linia kolejowa przez Zamość na Ukrainę.







Cristof pisze:
22 paź 2022, o 16:11

To powiedz mi czemu wspaniała, super demokratyczna Unia Europejska wspiera gospodarczo Chiny. Przenosi produkcję praktycznie wszystkiego. Zwłaszcza brudnych gałęzi przemysłu. Dobitnie uświadomiły to braki komponentów w pandemii. Sama importuje potem, wytworzone dobra taniej niż by była zrobić to u siebie. Chińczycy dosłownie kopiują różne produkty: samochody, elektronikę, czy poniosły tego jakieś konsekwencje. Może jedynie Huawai ale tu chodziło o potencjalne szpiegostwo.
Unia i świat przymyka oko na łamanie praw człowieka, pracownika, niszczenie środowiska naturalnego. Nie przeszkadza jej komunizm, obozy pracy, indoktrynacja ludzi. Decydentom Unijnym to nie przeszkadza. Naszym też. Nie słyszałem głośnego protestu wobec sytuacji w Chinach. Boją się sankcji gospodarczych.


W ciągu ostatnich 20 lat przewaga ekonomiczna zarówno Stanów Zjednoczonych, jak i Unii Europejskiej stanęła pod znakiem zapytania od momentu, gdy pojawiły się nowe potęgi, takie jak Chiny i Indie. W latach 2002-2022 udział USA w światowym PKB spadł z 19,8 do 15,8 procent, a udział UE spadł z 19,9 do 14,8 procent.
Przepaść między Chinami, USA i UE prawdopodobnie powiększy się w ciągu najbliższych kilku lat, ponieważ perspektywy gospodarcze dla dawnych liderów są niepewne, z możliwością recesji. Natomiast w przypadku Chin oczekiwana jest kontynuacja wzrostów w średnim, jednocyfrowym tempie.

https://forsal.pl/gospodarka/artykuly/8 ... m-pkb.html

Można źle oceniać Chiny. Jednak wyrastają na potęgę gospodarczą i militarną czy chcemy tego czy nie. Do czego swoją polityką gospodarczą przyczyniły się państwa uważające się za super demokratyczne. A sam prawie półtora miliardowy naród trzymany krótko będzie wiernie wykonywał polecenia wodza. Ta anarchia z obecnej Rosji tam nie ma szans.
Tak jak powiedziałem nie ma co wierzyć w oficjalne dane chińskie.
Chińczycy podają, że mieszka u nich 1,4 mld ludzi, ale w rzeczywistości jest to gdzieś ok. 1,2 mld Chińczyków. Z pozoru niewielka różnica mająca olbrzymie znaczenie. Te brakujące 200 mln to głównie młodzi ludzie. W Chinach w rzeczywistości wskaźnik urodzeń wynosi teraz ok. 1 dziecka / kobietę.
Przyrost naturalny w Chinach zmalał znacząco przez politykę zero COVID. Przez to ludzie boją się prokreować, bo w czasie epidemii nie przyjmowano często rodzących do szpitala.
Program zero COVID powoduje też drastyczne obniżenie wskaźników ekonomicznych. Nie wierzyłbym w to co podają gazety, bo opierają się one przecież na danych oficjalnych.
Chińczycy mogą sobie pozwolić (chwilowo) na te megabudowy, bo mają jeszcze nadwyżkę w handlu. We wschodnich Chinach jest bardzo duża gęstość zaludnienia, więc wiele z tych inwestycji jest finansowo łatwiejszych do zrealizowania.
Ale ta nadwyżka w handlu nie będzie wieczna, a budowle trzeba utrzymać.

Ale teraz jak Amerykanie odcinają Chiny od technologii procesorowej to może się dla Chin się skończyć tym, że stracą przewagę. Chipy są projektowane dalej na Zachodzie, w Płd. Korei i na Tajwanie (dlatego Chiny chcą Tajwan); Chiny tylko produkują nic nie projektują. A do skopiowania technologii tworzenia czipów potrzebują... zachodnie maszyny - ostatnio USA poprosił Holandię o zablokowanie najnowszych maszyn do litografii.
Amerykanie wreszcie zaczęli robić coś na poważnie (po wstępnych działaniach Trumpa), aby nie pozwolić Chinom na przewagę.

Powiem tak. Chiny są teraz u szczytu swojej potęgi. I zaczął się dla nich powolny zjazd z górki. Chińska wierchuszka partyjna dobrze o tym wie. I dlatego teraz pokazują pazurki. Bo jak nie teraz to kiedy?

Polecam teksty w Rzeczpospolitej. Polecam też kanał Jarosława Wolskiego na YT: ostatnio prowadzi serię rozmów chińskich z różnymi specjalistami.
https://cyfrowa.rp.pl/globalne-interesy ... plany-chin









Przejrzyj też to:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ndia+China
Indie, Indochiny, Malezja i Indonezja są generalnie w bloku antychińskim.
Birma jest prochińska.

filip pisze:
22 paź 2022, o 17:16
Raczej na kolosa na glinianych nogach.
Celna diagnoza Chin.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 23 paź 2022, o 14:43

Cristof pisze:
22 paź 2022, o 20:27
A jakie jest prawdopodobieństwo że w ogóle wszystkie odnogi tej kolei, zwłaszcza dotycząca Kalisza powstanie w dającym się przewidzieć czasie.
Bardzo, bardzo proszę, nie idź tą drogą! To podejście już przerobiliśmy, a raczej kaliskie elity polityczne przećwiczyły je boleśnie na naszej skórze przy okazji budowy autostrad i dróg ekspresowych. Jak to było? Czyż na pytanie o kaliskie przygotowania do tych inwestycji tutejsi wodzowie zgodnie, ponad wszelkimi podziałami nie odpowiadali: że co, autostrady, dogi ekspresowe? W Polsce? Przecież to NIEDASIE, panie, NIEDASIE!!! I w ten sposób jako jedyne byłe miasto wojewódzkie zamiast dróg ekspresowych mamy naczynie, z ręką w którym obudziliśmy się ze snu o swojej niezwykłej przenikliwości i mądrości. Tj. mieszkańcy trochę się obudzili, bo elity jeszcze nadal przysypiają. Dlatego jeszcze raz proszę: dla własnego dobra nie idź tą drogą!

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 23 paź 2022, o 15:35

kaliszanin2 pisze:
23 paź 2022, o 14:43
(...) I w ten sposób jako jedyne byłe miasto wojewódzkie zamiast dróg ekspresowych mamy naczynie, z ręką w którym obudziliśmy się ze snu o swojej niezwykłej przenikliwości i mądrości. Tj. mieszkańcy trochę się obudzili, bo elity jeszcze nadal przysypiają. Dlatego jeszcze raz proszę: dla własnego dobra nie idź tą drogą!
Nie jesteśmy jedyni. Ostrołęka, Jelenia Góra, Nowy Sącz, Ciechanów. W tym gronie byłby Wałbrzych i Płock, ale do nich postanowiono "przysunąć" ekspresówki. Faktem jest to, że jesteśmy najwięksi z tego grona, którzy nie będą mieli dostępu do drogi kategorii S. Dla mnie absurdalne jest to, że planuję się budować eSki na takich trasach jak Krosno-Rzeszów, przecież tam ŚDR jest żałosny (5 tys. pojazdów), większy pewnie jest na niemałej części dróg osiedlowych w Kaliszu. No, ale czego nie robi się dla swoich.
Według mnie DK25 powinna być S25, bo ŚDR broni tej drogi, przynajmniej na trasie Ostrów-Kalisz-Konin. Nie wiem jaki jest ruch do Oleśnicy, ale od Konina do Bydgoszczy mogłaby to być 2+1 z obwodnicami miejscowości, ale z rondami zamiast węzłów.

Sorry, za lekki offtop. :wink:

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 24 paź 2022, o 00:38

^^^
Co mądrzejsi z opozycji powiedzieliby, ale przecież 'szypka' kolej i duże lotnisko jest w Berlinie.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 24 paź 2022, o 00:45

kaliszanin2 pisze:
23 paź 2022, o 14:43
Cristof pisze:
22 paź 2022, o 20:27
A jakie jest prawdopodobieństwo że w ogóle wszystkie odnogi tej kolei, zwłaszcza dotycząca Kalisza powstanie w dającym się przewidzieć czasie.
Bardzo, bardzo proszę, nie idź tą drogą! To podejście już przerobiliśmy, a raczej kaliskie elity polityczne przećwiczyły je boleśnie na naszej skórze przy okazji budowy autostrad i dróg ekspresowych.
Nie ma żadnego prawdopodobieństwa, co nie zmienia faktu że trzeba być uwzględnionym w tym projekcie.
Robert AB pisze:
24 paź 2022, o 00:38
^^^
Co mądrzejsi z opozycji powiedzieliby, ale przecież 'szypka' kolej i duże lotnisko jest w Berlinie.
W Berlinie nie ma huba.
Robert AB pisze:
23 paź 2022, o 08:12
filip pisze:
22 paź 2022, o 17:16
Raczej na kolosa na glinianych nogach.
Celna diagnoza Chin.
Bardzo optymistyczne podejście...żeby się nie okazało że to chińskie firmy będą budować. :D
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 paź 2022, o 12:41

Tak też zaczynam omawiać ostatni z wariantów czyli W3.

Wariant którego szprycha najdalej odbiega od Kaliskiego centrum, więc wydawać by się mogło że sieje najmniej wyburzeń...
Jednak czy tak jest? Rzeczywiście główna szprycha nie wymaga żadnego wyburzania domu na Sulisławicach.
Natomiast dużą ilość wyburzeń sieje w osiedlu Szczypiorno oraz łącznica z LK14 przebiega przez środek osiedla Piwonice.

Wariant ten zarazem przecina kilka razy dawne granice zaborcze przez co tuszuje nieco, niesławną historię kraju na mapach.

Zacznę dojść nie typowo bo we wszystkich wariantach raczej pisałem tylko o Kaliszu tutaj jednak zacznę od graniczącej z nami miejscowości Żydów.

Żydów
Obrazek
O ile na Sulisławicach nie dochodzi praktycznie do wyburzeń domów o tyle, nie tak kolorowo wariant traktuje mieszkańców miejscowości Żydów.

Pierw torowiska przebija główną zabudowaną drogę w Żydowie następnie wymaga to budowy przeprawy (Wiaduktu) przez tory przez co znikają kolejne domostwa w tej miejscowości na domiar złego, kawałek dalej zaczynają się rozwidlenia torów do LK14 i znikają kolejne domostwa.

Jeżeli ktoś nie lubi mieszkać w dużych skupiskach ludzkich, niewątpliwie zaciekawi go ul. Polna w Żydowie jeżeli oczywiście wariant ten zostałby zrealizowany, no bo kto by nie chciał mieszkać i być otoczony z 2 stron torami które się zwężają.

Pominę już fakt że na lewym brzegu Prosny z wyburzeniami nadal nieciekawie ponieważ w miejscowości Stobno, torowisko idzie wzdłuż zabudowanej ul. Stobno Szóste.

W ramach tego, standardowo na terenach niezabudowanych przewidziano drogi po 2 stronach torowiska.

Idąc jednak już do Kalisza, pierw omówimy główną szprychę.
Sulisławice
Obrazek
Jak już wcześniej wspomniałem główna szprycha W3 oszczędzi domy w Sulisławicach, wzdłuż torów po 2 stronach torowiska powstaną drogi, które swój koniec będą miały dopiero w os. Szczypiorno droga po lewej stronie droga, będzie wpadać w ul. Radosną a droga po prawej stronie torów w ul. Opłotki
Na Sulisławicach przewidziano 2 przeprawy nad torami w formie wiaduktów, na ul. Lechosławskiej oraz na ul. Pogodnej z tym że na tej drugiej zmieniono troszkę przebieg ul.Pogodnej

Szczypiorno
Obrazek
Idąc linią kolejową, pierw będzie musiało zniknąć trochę domków następnie mamy wiadukt nad ul. Szczypironicką jak mniemam również nad LK14 bo ten jest dojść nieoczywisty według rysunku z mapy.
Następnie linia przebiega przez środek strefy przemysłowej w Szczypiornie doprowadzając do wyburzenia kilku budynków, potem oczywiście wiadukt nad Wrocławską i domy na tej ulicy.

A następnie szprycha idzie wzdłuż ul. 29 Pułku piechoty ingerując w działki domostw, po czym burzy domy na ul. Strażackiej następnie mamy potrójny wiadukt nad DK25 oraz drogami przyległymi do niej.
Z aktualnego wiaduktu nad DK25 na ul. Strażackiej który zakręca do ul. 29 Pułku Piechoty przewidziano drogę prosto wzdłuż torowiska umożliwiając dojazd od tyłu do kościoła Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w Kaliszu, odciąży to ul. 29 Pułku Piechoty od dojeżdżających parafian z Boczkowa :lol:

Kawałek za DK25 zbliża się do Szprychy łącznik z LK14 który docelowo do standardu 2 torów powróci dopiero w okolicy Truskowa.

CPK również przewidziało budowę drogi po jednej stronie wzdłuż szprychy przed łącznikiem z LK14 tworząc troszkę taki trójką z bokami linii kolejowych a podstawą DK25, osobiście jednak żałuje bądź mam nadzieje że wraz z aktualizacjami map doczekamy się drogi od wiaduktu na ul. Strażackiej do miejscowości Boczków ponieważ dzisiejsza droga ul. Strażacka łącząca Boczków z Kaliszem nie doczekała się jeszcze nawierzchni asfaltowej, przez mieszkańcy Boczkowa by dojechać do naszego miasta skazani są raczej na jazdę przez Nowe Skalmierzyce lub Biskupice.

Przechodzimy teraz do omówienia łączników z LK14

Peryferia Piwonic
Obrazek

Na peryferiach Piwonic niedojdzie do większych wyburzeń, korekcie ulegnie łuk DW450 który będzie jeszcze bardziej wypukły jednak to poświęci 3 domostwa, będziemy mieli 3 nowe wiadukty nad DW450 w stosunkowo bliskiej odległości.

Mieszkańcy Sulisławic zyskają nowy dojazd do DW450 oczywiście, z myślą o tych jeżdżących poza miasto a nie w stronę Kalisza.
Część ul. Romańskiej stanie się ślepą uliczką, ponieważ CPK przewidziało przeprawę przez ul. Romańskiej jednak nie w aktualnym korytarzu.

Ponadto od ul. Romańskiej do ul. Celtyckiej powstanie droga przy torach od strony DW450 oraz wiadukt dla podróżujących ul. Celtycką

Wyburzanie na Piwonicach
Obrazek

Tak jak już mówiłem wariant W4 również przebiega przez os. Piwonice jednak stosunkowo po granicy jej zabudowy, w W3 jest inaczej i przecina on to osiedle bardziej w centrum, przez co sporo domostw najzwyczajniej zniknie

Najwięcej domów zniknie na ul. Dalmackiej która jest cała zabudowana znikną przynajmniej po jednej stronie.
Myślę że dobrze widać jakie inne domy znikną tak że nie będę się tu teraz rozwodził , w centrum Piwonic przewidziano 2 wiadukty, jeden wcześniej wspomniany na ul. Celtyckiej a kolejny na ul. Rodowej ponadto przewidziano po jednej stronie wzdłuż torów drogę łącząca ul. Celtycką z ul. Słowiańską od Słowiańskiej do ul. Rodowej drogi miałby iść z 2 stron z czego jedna to już istnieją ul.Dalmacka jednak nie wiem czy dziś istnieje tam nawierzchnia utwardzona.

Omawiając ten wariant dalej, tutaj można powiedzieć że kiedy torowisko od szprychy połączy się z LK14 podobnie jest jak w warcie W4, tylko wariant W4 jakby obejmował tereny nieco bardziej oddalone.

Czyli w wariancie W3 mamy drogę od ul. Rodowej do ul. Piwonickiej taką nieformalną dzisiejszą ul. Torową
Mamy również takie samo połączenie ul. Piwonickiej z Torową oraz Karpacką

Po 2 stronie torów od Budowlanych mamy zaprojektowaną dzisiejszą polną drogę ul. Krzywą do ul. Sierdzana (W wariancie W3 drogę przewiduje się kawałek dalej bo do ul. Księżnej Jolanty

Ponadto zamiast aktualnego przejazdu kolejowego na Zagorzynku, przewiduje się wiadukt między ul. Torową a ul. Krzywą za mleczarnią

Trochę więcej o tym rozwodziłem się omawiając wariant W4 oraz macie tam screena jak to wygląda
Dalej jest identycznie jak w W4 czyli nowy wiadukt nad ul. Kresową oraz burzenie garaży od strony Zagorzynka, to akurat przewiduje się w każdym z wariantów.

No i wspólny odcinek każdego z wariantów czyli brak aktualnego przejazdu na ul. Dworcowej, stworzenie nowej przeprawy ze środka ul. Obozowej do Wrocławskiej tutaj screeny oraz mój wywód o brak połączenia Podmiejskiej z Piwonicką znajdziecie w omawianiu wariantu W1/W2.

Dalej mamy wiadukt nad ul. Zachodnią wygląda identycznie jak w warrancie W4, jednak w wariancie W1/W2 wspomina o braku konsultacji bądź braku planów w każdym z wariantów nad przebiciem Al. Wojska Polskiego do ul. Zachodniej

Odcinek od Zachodniej
Obrazek
Stosunkowo podobny do wariantu W4 jednak w wariancie W3 ,najdalej względem centrum Kalisza położone jest odbicie od LK14 oczywiście przewidziano wiadukt nad ul. Wrocławską oraz DK25 w wypadku tego 1 wiaduktu wymagane są wyburzenia.

Ponadto przewidziano również drogę w bliskiej okolicy ul. Wrocławskiej do ul. Tylnej

Myślę że to tyle z omawiania wariantów, może stworze jeszcze post podsumowywujący, jedyna jeszcze uwaga jest taka że w przypadku wariantu W1,W2,W4 przewidziana jest obwodnica drogowa miejscowości Biskupice natomiast w wariancie W3 jej niema ponieważ tutaj torowisko przebiega przez miejscowość Boczków
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 27 paź 2022, o 10:52

Wypowiedź Grodzińskiego z ostatniej sesji:

Dariusz Grodziński, ad vocem – ja ad vocem jeszcze do samego Y w Kaliszu, ale
przedtem też taka uwaga, panie radny, jak pan chce tak sobie śmieszkować z pani
poseł, to robi pan to na własną odpowiedzialność, jak znam panią poseł to zdrowo
panu odparuje, więc nie muszę jej bronić tutaj, natomiast drwić trochę z mieszkańców,
że to jakiś Zespół Pieśni i Tańca, że coś, no to już muszę panu zwrócić uwagę, że to nie
przystoi. Natomiast co do samego Y, nie wiem, co pan miał na myśli, kto gdzie przez
kogo jak przelatuje, natomiast Y w wariancie, który jest złożony do Komisji
Europejskiej, w starym wariancie ze swoim przystankiem zlokalizowanym gdzieś
między Skalmierzycami a Ociążem, gdzie mamy genialny dojazd obwodnicą
Skalmierzyc, w ciągu 5 minut tam jesteśmy, jest genialnym rozwiązaniem dla miasta
Kalisza i bardzo przyzwoitym, choć trochę mniej genialnym z uwagi na brak
przedłużenia tej obwodnicy także dla Ostrowa i całej pozostałej części Aglomeracji
Kalisko-Ostrowskiej. Kiedy dzisiaj na ten temat rozmawialiśmy to próbowano bić
pianę takiego fałszywego, prymitywnego patriotyzmu lokalnego, że nie, ten szybki
przystanek to musi być w Kaliszu, bo to Kalisz, granice administracyjne itd., itd.
Nieprawda, ja mam takie pytanie do nas wszystkich, czy Kraków ma lotnisko? Ma czy
nie ma lotnisko Kraków, albo Katowice, czy mają lotnisko? Ma, chwileczkę, ale mają,
29
czy nie mają? Wiem. Dobra, ale ja mam pytanie, czy Katowice i Kraków mają
lotnisko?



To radny Kalisza czy Ostrowa?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 27 paź 2022, o 13:46

jasiek20 pisze:
27 paź 2022, o 10:52
Wypowiedź Grodzińskiego z ostatniej sesji:
...
natomiast Y w wariancie, który jest złożony do Komisji Europejskiej, w starym wariancie ze swoim przystankiem zlokalizowanym gdzieś między Skalmierzycami a Ociążem, gdzie mamy genialny dojazd obwodnicą Skalmierzyc, w ciągu 5 minut tam jesteśmy
...
To radny Kalisza czy Ostrowa?
Szczególnie genialny jest ten zjazd z obwodnicy Skalmierzyc do Śliwnik. Prawdopodobnie dlatego Platforma nigdy nie wygrała w Kaliszu wyborów lokalnych, nawet w tych latach, kiedy wygrywała tu wybory parlamentarne. W Kaliszu PO w wyborach krajowych to duża siła, a w lokalnych karzeł. Cóż, widocznie jak kaliszanin chce się utrzymać na poznańskim stanowisku, to musi przede wszystkim zabiegać o interesy Ostrowa. W wyborach krajowych to aż tak bardzo nie przeszkadza, bo w Sejmie nie zasiadają sami poznaniacy, nawet w klubie KO, ale wystarczy, żeby odrzucać takie kandydatury do władzy lokalnej.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 27 paź 2022, o 16:22

kaliszanin2 pisze:
27 paź 2022, o 13:46
(...)Cóż, widocznie jak kaliszanin chce się utrzymać na poznańskim stanowisku, to musi przede wszystkim zabiegać o interesy Ostrowa.(...)
Mieszkańcy regionu powinni jeszcze mieć świadomość, że nie jest to w interesie Ostrowa, lecz przeciwko interesowi Kalisza. Ostrów ma stację w centrum i nie potrzebuje drugiej 15 km od centrum. A skoro jest to przeciwko interesom Kalisza, to także przeciwko interesom regionu, a więc także Ostrowa. Jedno miasto powinno ciągnąć drugie w górę, a nie na odwrót, czyli czym gorzej dla jednego, tym lepiej dla drugiego. Przynajmniej ja tak postrzegam rywalizację. Nie wiem, być może z Poznania wygląda to inaczej i żeby utrzymać się na poznańskim stanowisku, to może faktycznie trzeba zapomnieć o interesach lokalnych.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 27 paź 2022, o 19:43

Też myślę jak JP ze Kalisz z Ostrowem powinny się napędzać w rozwoju poprzez konkurowanie z sobą.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 29 paź 2022, o 21:03

Takich głupich i niepotrzebnych rywalizacji jest więcej. Choćby Sieradz i Zduńska Wola.
Kalisz i Sieradz to miasta historyczne, stolice księstw, ziem i województw z I RP.
Ostrów Wlkp. i Zduńska Wola to nowe ośrodki miejskie, które pojawiły się w XIX w. (w nieco różnych okolicznościach) w oparciu o wcześniej istniejące wsie.

Kalisz i Sieradz różni stosunek obecnych władz wojewódzkich do nich, ale to po części wynika z odmiennego czasu i formy utworzenia Poznania i Łodzi.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: ww » 29 paź 2022, o 22:28

K-man pisze:
27 paź 2022, o 19:43
Też myślę jak JP ze Kalisz z Ostrowem powinny się napędzać w rozwoju poprzez konkurowanie z sobą.
Celem strategicznym (sorry za nowomowę) Kalisza powinno być, a właściwie musi być, zdominowanie Ostrowa i pozbycie się jego „konkurencji”. Ująłem to słowo w cudzysłów, bo Ostrów nie konkuruje z Kaliszem (ponieważ z wielu względów nie jest w stanie z Kaliszem konkurować, podobnie jak Pleszew czy Turek), a jedynie stara się usilnie i jak tylko może utrudniać Kaliszowi (od)zyskanie roli stolicy regionu, co jest zupełnie bessensu, bo Ostrów nie jest w stanie udźwignąć roli miasta regionalnego (jak wyżej: z wielu względów). Ostrów to jest takie miasto kamikadze: żeby pokonać przeciwnika (obserwując poczynania Ostrowa odnosi się wrażenie, że Kalisz jawi im się właśnie jako rywal, przeciwnik, śmiertelny wróg) oni są gotowi do autodestrukcji.
A to jest chore.
Robert AB pisze:
29 paź 2022, o 21:03
Kalisz i Sieradz to miasta historyczne, stolice księstw, ziem i województw z I RP.
Tak, to prawda.
Ale po rewolucji przemysłowej, która do Królestwa Polskiego dotarła wkrótce po jego utworzeniu (1815), a do innych rozbiorowych części ziem polskich później (Poznańskie) lub wcale (Polesie), stosunki społeczno-gospodarcze zmieniły się na tyle radykalnie (vide Bydgoszcz, Łódź, Katowice), że nikt już nie pamięta, że jakiś Inowrocław, Brześć Kujawski czy Łęczyca były stolicami czegokolwiek. W znacznej mierze dotyczy to również Kalisza.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 29 paź 2022, o 23:51

ww pisze:
29 paź 2022, o 22:28
Celem strategicznym (sorry za nowomowę) Kalisza powinno być, a właściwie musi być, zdominowanie Ostrowa i pozbycie się jego „konkurencji”. Ująłem to słowo w cudzysłów, bo Ostrów nie konkuruje z Kaliszem (ponieważ z wielu względów nie jest w stanie z Kaliszem konkurować, podobnie jak Pleszew czy Turek), a jedynie stara się usilnie i jak tylko może utrudniać Kaliszowi (od)zyskanie roli stolicy regionu, co jest zupełnie bessensu, bo Ostrów nie jest w stanie udźwignąć roli miasta regionalnego (jak wyżej: z wielu względów). Ostrów to jest takie miasto kamikadze: żeby pokonać przeciwnika (obserwując poczynania Ostrowa odnosi się wrażenie, że Kalisz jawi im się właśnie jako rywal, przeciwnik, śmiertelny wróg) oni są gotowi do autodestrukcji.
A to jest chore.
Też jestem tego zdania.
ww pisze:
29 paź 2022, o 22:28
Robert AB pisze:
29 paź 2022, o 21:03
Kalisz i Sieradz to miasta historyczne, stolice księstw, ziem i województw z I RP.
Tak, to prawda.
Ale po rewolucji przemysłowej, która do Królestwa Polskiego dotarła wkrótce po jego utworzeniu (1815), a do innych rozbiorowych części ziem polskich później (Poznańskie) lub wcale (Polesie), stosunki społeczno-gospodarcze zmieniły się na tyle radykalnie (vide Bydgoszcz, Łódź, Katowice), że nikt już nie pamięta, że jakiś Inowrocław, Brześć Kujawski czy Łęczyca były stolicami czegokolwiek. W znacznej mierze dotyczy to również Kalisza.
Akurat spadek znaczenia Kalisza nie był spowodowany marginalizacją w czasach rewolucji przemysłowej, a zburzeniem miasta w 1914 r. a później zupełną marginalizacją w latach PRL-u.
Jestem ciekawy w jakim miejscu i jak wyglądałby Kalisz, gdyby nie zburzenie miasta..

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 2 lis 2022, o 20:46

Przedstawiłem na wątku Skyscrapercity całościową koncepcję dla LK85 Sieradz - Kalisz - Poznań ze szczególnym uwględnieniem Kalisza
www.skyscrapercity.com/threads/lk-85-kd ... -180804017

I odezwały się skrzypiące nożyce z Poznania (johny.f) ze swoimi anty-kaliskimi pomysłami i tym jak to W3 jest lepszy od W1 zapominając przy tym, że W3 i W4 zaburzają plany zagospodarowania terenów w południowej części miasta.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2022, o 21:46 przez Robert AB, łącznie zmieniany 1 raz.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 2 lis 2022, o 20:59

Odezwały się chyba nożyce? Tak to brzmi "uderz w stół, a nożyce się odezwą"
Niech ta cholerna pyra pilnuje swojego terenu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 2 lis 2022, o 21:00

Chciałem z nim trochę podyskutować, ale darowałem sobie bo to jest bezcelowe. Odkąd pamiętam to krytykował wariant przez Kalisz, bo kilka minut straci i mówił jak to wszyscy nienawidzą tego Poznania (sic!).
Rozumiem, że KDP to nie kolejka regionalna, ale bez przesady. Linia przez Kalisz może iść, nic się nie stanie. W regionie potencjalnych użytkowników może być naprawdę sporo, więc lepiej aby stacja była w terenie dobrze skomunikowanym i nie omijała Kalisza, bo to jest głupie z punktu kształtowania potoków pasażerskich. Nawet przy tak beznadziejnej ofercie kolejowej w Kaliszu sporo osób jeździ. Zawsze jak jadę gdzieś lub jestem obok dworca to widzę, że jest naprawdę całkiem sporo osób.

Jakbym krytykował budowę tego skrótu do Koszalina, którzy idzie przez pola i tak właściwie nic nie łączy to by wielce tego bronił, bo sam jest z Koszalina. :lol:

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 3 lis 2022, o 10:04

Nie mogę znaleźć nigdzie informacji o tym w Internecie, natomiast na przystankach są plakaty o 120. rocznicy powstania kolei warszawsko-kaliskiej. W ramach tego będzie koncert na dworcu i wykład/dyskusja o przeszłości i o przyszłości, czyli KDP - więc jakaś kolejna okazja do rozmów.
g13k

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: ww » 5 lis 2022, o 21:08

gawronik13kalisz pisze:
3 lis 2022, o 10:04
Nie mogę znaleźć nigdzie informacji o tym w Internecie (...).
Tu coś jest.
https://www.bilety24.pl/koncert/955-120 ... ?id=430675

Muzeum Historii Polski się (nie) popisało wiedzą o historii Polski.
Artykuł o otwarciu kolei kaliskiej, a na zdjęciu dworzec kolei wiedeńskiej. :roll:
https://muzhp.pl/pl/e/1811/uruchomienie ... -kaliskiej
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 7 lis 2022, o 17:05

Cristof pisze:
22 paź 2022, o 20:27
A jakie jest prawdopodobieństwo że w ogóle wszystkie odnogi tej kolei, zwłaszcza dotycząca Kalisza powstanie w dającym się przewidzieć czasie.
Jest wiele niewiadomych. Co mi przychodzi na szybko do głowy:
- kto wygra przyszłoroczne wybory, nie każda opcja będzie za.
- czy stracimy miliardowe fundusze z Unii. Bo sami finansowo to tego zadania w całości w tym czasie nie jesteśmy zrobić.
- jak przebiegać będzie wojna na wschodzie. Oby tylko tam.
- wreszcie jak przebiegać będzie nadchodzacy kryzys gospodarczy i inflacja.
- narastający opór społeczny wobec tysięcy wysiedleń w skali kraju.

Rząd pilnie szuka oszczędności. Budowa CPK stanęła pod znakiem zapytania
https://www.money.pl/gospodarka/rzad-pi ... 6976a.html

Powoli zaczynają kruszyć się rządowe projekty.

ODPOWIEDZ