Nie, Lyon ma stacje w centrum.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lyon-Part-Dieu_station
W zasadzie to ma dwie stacje z TGV. Jedną obok lotniska i jedną w centrum. Ale fakt, mój błąd.milo pisze: ↑21 lut 2023, o 20:28Nie, Lyon ma stacje w centrum.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lyon-Part-Dieu_station
Generalnie jakiś czas temu opisywałem wszystkie warianty w strukturze miasta, (W9 wtedy jeszcze nie istniał) i wniosek był prosty CPK w żaden sposób nie konsultował tego z miastem.
Nie trzeba aż tak daleko szukać. Po drugiej stronie Częstochowskiej są tereny inwestycyjne, na których po odkupieniu przez CPK można zmieścić nawet drugie WSK. To jest wymyślony problem, wyłącznie pretekst do jakiegoś przekrętu kosztem żywotnych interesów miasta.mrczeslaw pisze: ↑25 lut 2023, o 13:51Przy wariancie 9, WSK to powinno jeszcze powiedzieć "dziękuje". Potencjalny nabywca, czyli CPK, mógłby w zamian wybudować/zorganizować/zasponsorować nowoczesną, tanią w utrzymaniu halę produkcyjną z prawdziwego zdarzenia np. na ul. Inwestorskiej, Obozowej, Metalowców lub gdziekolwiek indziej na terenie miasta.
Jeżeli odszkodowania będą realne, to spora część wywłaszczonych wyniesie się pod miasto.
Oczywiście, że tak. Część przeprowadzi się na wioski, bo taniej, a część do innych miast.
W to raczej wątpię, bo nikt nie zamieszka w mieście tylko dlatego, że przebiega przez nie linia kolei dużych prędkości. Za to pomoże zatrzymać tych obecnych i dzięki temu mieszkańcy będą mogli pracować w Łodzi lub Poznaniu, może w porywach w Warszawie. To na pewno przełoży się na lokalną gospodarkę, bo mieszkańcy będą zamożniejsi.
Skąd wiemy, ze nie grali z tym poparciem dla W9? Odkąd pamiętam za każdym razem byli za "wariantem na południowej granicy miasta". Poza tym jeżeli "góra się nie zgodziła" to wyraziliby swoje niezadowolenie wprost, żeby była szansa zmobilizować ludzi i przepchnąć ten wariant za pomocą presji. Przynajmniej jeżeli popierali ten wariant.
W9 tworzy z Kalisza węzeł kolejowy z szybką koleją i ekskluzywnym śródmiejskim (prawie) dworcem. Nie ma lepszej zachęty do podróżowania koleją. Zaprzepaszczenie takiej szansy to byłaby wielka katastrofa.