Strona 134 z 173

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 29 lut 2020, o 18:07
autor: JQu
Mnie ta cała wojenka o KDP bawi. Teraz każdy chce mieć stację u siebie. Pojawią się projekty linii i nagle się okaże że zacznie się wrzask że hałas, że krajobraz, że teraz trzeba jeździć dookoła bo linia stanęła na drodze, itp, itd. W końcu tę linię wybudują, ktoś będzie zadowolony, będzie ten prestiżowy dla któregoś miasta dworzec, na który wchodzi przeciętny Kowalski, pyta o bilet, słyszy cenę i wychodzi. Jakoś nie widzę klientów w naszym regionie, na tak drogą usługę, a będzie droga na pewno.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 29 lut 2020, o 19:53
autor: Stanis
Jeśli Ostrów bruździ co do lokalizacji stacji to należy dogadać się z Koninem i poprzeć koncepcje Poznania, by stacja była między Kaliszem a Stawiszynem

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 29 lut 2020, o 20:00
autor: jp
JQu
Nie każdy, np. wójt gminy Ostrów nie chce KDP na swoim terenie. Przebieg linii to jedno a miejsce postoju pociągów to drugie. Zapewne nikt nie chciałby problemów związanych z infrastrukturą kolejową dzielącą tereny, przecinającą drogi itp. itd. Niektórzy stację pomiędzy miastami uważają za kompromisowe rozwiązanie. Nic bardziej błędnego. Nie w tej szprychowej koncepcji. W takim układzie nie ominęłyby nas uciążliwości spowodowane przebiegiem linii, a na domiar złego stracilibyśmy szansę na postój pociągów w Kaliszu.
Po linii KDP (szprycha nr 9) mają tez kursować pociągi, które będą zatrzymywały się na stacjach pośrednich, czyli takich jak Kalisz, Ostrów, Pleszew, Jarocin. Lokując stację dla Kalisza w tzw. „centrum ako” czyli pomiędzy miastami, musielibyśmy pogodzić się z ominięciem Kalisza. A przecież projektantom szprychy nr 9 chodziło o to żeby z CPK połączyć bezpośrednio i Kalisz i Ostrów a nie tylko sam Ostrów, czy sam Kalisz.
Ostrowa szybkie bezpośrednie połączenia z CPK nie ominą, ponieważ leży na przedłużeniu szprychy nr 9. Natomiast stacja pomiędzy miastami praktycznie wykluczałaby możliwość przejazdu przez stację w Kaliszu, ponieważ pociągu relacji CPK-Poznań zatrzymującego się gdzieś pomiędzy Kaliszem i Ostrowem nie cofnie się już do stacji w Kaliszu.

W przypadku poprzedniej koncepcji, Y nieco większych prędkości z rozwidleniem w AKO, stacja pomiędzy miastami miała jeszcze jakiś sens. Chociaż ja zawsze byłem zwolennikiem łącznic umożliwiających regularne kursowanie wybranych szybkich pociągów przez stacje w Kaliszu i Ostrowie. Największym mankamentem nowej koncepcji jest dla nas przesunięcie rozwidlenia do Sieradza. Nigdy nie twierdziłem, że koncepcja 10 szprych jest lepsza od zarzuconego Y. To są zupełnie inne koncepcje, nieco inne są cele i prędkości też są inne, mniejsze. Przyznam się, że nie wiem co jest lepsze w skali kraju, zdania eksperckie też są na ten temat podzielone.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 2 mar 2020, o 16:09
autor: gawronik13kalisz
W ocenie Prezydenta Miasta Kalisza najkorzystniejszym wariantem przebiegu nowego połączenia kolejowego, zaproponowanego w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach ciągu nr 9, będzie wariant pomarańczowy. To propozycja, która spowoduje najmniejsze utrudnienia dla mieszkańców Kalisza. Uwagi władz miasta zostaną zgłoszone w ramach konsultacji społecznych w przewidzianym terminie, czyli do 10 marca br. - poinformowała Katarzyna Ciupek z Kancelaria Prezydenta Miasta.
https://zyciekalisza.pl/artykul/prezyde ... 932647.amp

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 3 mar 2020, o 15:38
autor: jasiek20
Z dużej chmury mały deszcz – tak można streścić zorganizowaną w Ostrowie debatę poświęconą planowanemu przebiegowi Kolei Dużych Prędkości w regionie Południowej Wielkopolski. Wzięli w niej udział niektórzy samorządowcy z terenu i jeden ekspert ds. kolejnictwa, ale zabrakło przede wszystkim posłów.

Do debaty doszło na wniosek Rady Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej, w trakcie niedawnego burzliwego spotkania dotyczącego planowanego przebiegu przyszłej szybkiej kolei. W spotkaniu aglomeracyjnym mieli udział wziąć wszyscy parlamentarzyści z naszego regionu, ale z racji nagle zwołanego specjalnego posiedzenie Sejmu w sprawie zagrożenia koronawirusem żaden z nich nie dotarł do Ostrowa. Jedynym wyjątkiem była senator Ewy Matecka, która zachęcała do aktywności.

„Nie rezygnując z walki o rozwój dróg i obwodnicę, walczmy o to żeby - jeżeli ta kolej powstanie – żeby został wybrany wariant optymalny dla naszej aglomeracji. Nie możemy przespać tego momentu i godzić się na te warunki, które zostały nam teraz niespodziewanie zaproponowane”.



Zabrakło także stanowiska władz Kalisza, gdyż nie było na ostrowskiej debacie prezydenta Krystiana Kinastowskiego. W tej sytuacji, argumenty samorządowców z powiatu ostrowskiego dosadnie określił burmistrz Odolanowa Marian Janicki.

„Naszym psim obowiązkiem jest walczyć, żeby ten przystanek był na terenie Aglomeracji”

Niespodziewane wsparcie dla Aglomeracji przyszło z Krotoszyna: „Gmina Krotoszyn nie jest członkiem Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej, ale chciałbym wesprzeć głos, aby węzeł powstał na terenie Aglomeracji”.

Jedynym zaproszonym ekspertem był doktor Jan Raczyński, który chwalił zalety poprzedniego projektu KDP.

„Dotychczasowy projekt generalnie nie przeszkadza a realizacji nowej koncepcji stworzenia szybkich połączeń. Ta koncepcja sprzed wielu lat da się połączyć z nową koncepcją i powinna zostać rozpracowana”.



Po debacie, za kilka dni wznowione zostanie spotkanie Rady Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej, na którym zostanie podjęta kolejna próba wypracowania wspólnego dla całej Aglomeracji stanowiska w sprawie przebiegu przyszłej dużej prędkości w naszym rejonie.
Obrazek

rc.fm

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 3 mar 2020, o 15:40
autor: gawronik13kalisz
Oj Pani przyniosła "baner" z mową nienawiści w odniesieniu do dobra aglomeracji 😂

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 3 mar 2020, o 16:56
autor: Kondzior1984
Nie ma problemu węzeł w Kaliszu i pełna zgoda szkoda ze nic nie ma o rozbiorze ostrowskiego węzła bo ten tekst mi się spodobał haha

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 4 mar 2020, o 10:49
autor: Kondzior1984
Ciekawe co na te ostrowskie pomysły rolnicy z ns , przecież rozjazd w ich gminie zabierze kupę ziemi a To im nie na rękę.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 4 mar 2020, o 10:59
autor: satori
Parcelacja ziemi to jest spory problem dla rolników bo efektywnie i bardzo realnie generuje spore dodatkowe koszty.
Jedyna opcja to by dokonać wyznaczenia pasa pod DK25/S25 i pod KDP i wtedy dokonać scaleń i wymiany gruntów.
Jest na to kasa z UE do chyba ~2tyś euro / ha. Zmniejsza się liczba parcel, powstają utwardzone drogi dostosowane do dużych maszyn rolniczych, melioracja. A bonusem jest to ze działki finalnie mają uregulowany stan prawny (temat rzeka i temat bardzo drogi - nawet kilka tyś zł od działki).

Wszędzie gdzie scalenia się odbyły - również ze względu na autostrady (wtedy GDDKiA scalenia finansuje) - jest pozytywna reakcja rolników bo otrzymują grunty jest samej wartości / jakości w mniejszej liczbie kawałków.
Jest masa materiałów i badań to potwierdzająca jak również wypowiedzi samych rolników.

Przy nowym przebiegu DK/S 25 tereny zajęte pod przyszłą rozbudowę istniejącej drogi mogą być włączone do scaleń i wrócić do rolniczego użytkowania.

https://www.agropolska.pl/aktualnosci/p ... ,3936.html
http://www.kbgitr.com.pl/index.php/scal ... en-gruntow
http://ksow.pl/fileadmin/user_upload/ks ... ki-min.pdf

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 4 mar 2020, o 17:23
autor: Radek N.S.
Studium wykonalności tzw. „igreka” z 2013 r. nie zostało zakończone wydaniem decyzji o środowiskach uwarunkowaniach, w związku z czym materiały te wymagają aktualizacji. Nie ma więc gotowej dokumentacji, którą moglibyśmy „od ręki” wykorzystać, dlatego wskazane jest przygotowanie nowej, zmodyfikowanej, bardziej efektywnej koncepcji.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci/stano ... faktow-tvn

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 5 mar 2020, o 08:47
autor: Kondzior1984
Czyli jednym słowem the plany z dworcem po ostrowem i tunelem pod skalmierzycami to była ściema dla naiwnych?

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 10:51
autor: gawronik13kalisz
Ja już się pogubiłem.
- Rząd PiS przenosząc w swoich planach rozwidlenie do Sieradza, oddala Kalisz od najatrakcyjniejszych połączeń. To nam bardzo szkodzi, szczególnie w dobie wykluczenia komunikacyjnego naszego miasta, pogłębianego poprzez kolejne cięcia połączeń dalekobieżnych PKS – zauważył ostatnio D. Grodziński. Jak się okazuje, zastrzeżenia możemy mieć nawet do Strategii opracowanej przez władze województwa. - Strategia zakłada lokalizację rozgałęzienia KDP na terenie Aglomeracji. Wskazanie to jest mało konkretne. Szeroka możliwość jego interpretacji może spowodować decyzje, których efekty nie dadzą maksymalnych korzyści dla subregionu. Dlatego wnioskuję, aby sprecyzować ten zapis w Strategii tak, aby wskazywał on lokalizację rozgałęzienia możliwie najbliżej Kalisza, największego miasta Aglomeracji – poinformował prezydent Krystian Kinastowski.
https://zyciekalisza.pl/artykul/kolej-d ... 934921.amp

Czy nie można zrobić przystanku w Kaliszu a rozgałęzienie dalej(już bez przystanków pomiędzy)? Wtedy Ostrów byłby zadowolony bo miałby to rozgałęzienie w aglomerqcji, gdzie zjeżdżały by się pociągi żeby wjechać na dworzec w Kaliszu 😃

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 13:31
autor: Kondzior1984
W czym się pogubiłes? Kalisz oddaje rozgalezienie i stacje pod ostrów i tyle a my zostaniemy skansenem. Ostrów wygrał a my będziemy mieli stacje pod ostrowem dla dobra aglomeracji, ręce opadają.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 13:42
autor: Kondzior1984
Jednym słowem władze Kalisza z podkulonym ogonem przestają na każdy rozkaz z ostrowa śmiechu warte

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 14:04
autor: jasiek20
Rozgałęzienie, a przystanek to dwie różne kwestie.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 14:08
autor: Kondzior1984
No jasne ze nie można zrobić stacji w Kaliszu bo stacja w Kaliszu to obraza dla ostrowa, nasze władze też doszły do tych wniosków zaraz będzie konferencja w ostrowie i wspólne stanowisko władz aglomeracji czyli stacja w powiecie ostrowskim a Kaliski dworzec można zamienić na noclegownie. Będziemy mogli sobie pociągi pooglądać jak jadą pod ostrów. Myślałem że mamy prezydenta Kalisza a to tylko wice prezydent ostrowa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 14:10
autor: Kondzior1984
Wspomnisz moje słowa za parę dni w ostrowie nasze władze klepna wszystko co im ostrowiaki powiedzą i tyle.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 mar 2020, o 20:53
autor: jp
ze Strategicznego Studium Lokalizacyjnego:

"W latach 2009 – 2013 opracowane zostało Studium Wykonalności dla linii dużych prędkości Warszawa— Łódź — Poznań / Wrocław.
Realizowany wówczas proces przygotowania inwestycji nie zakończył się jednak wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowania stanowiącej pierwszy etap formalnej akceptacji wariantu przebiegu odcinków linii kolejowych. W następstwie tego linia kolejowa ujmowana była incydentalnie i niejednolicie w dokumentach z zakresu planowania przestrzennego, w tym w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego (MPZP). Wypracowany wówczas przebieg musiał zostać poddany krytycznej analizie m.in. ze względu na następujące okoliczności:
1. Decyzję o lokalizacji CPK w rejonie gminy Baranów i stworzenia na jego bazie multimodalnego węzła transportowego.
2. Zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym kształtowane bez odniesień do planowanej linii kolejowej.
3. Zmiany wymagań technicznych.
4. Zakładane przez Koncepcję… bardziej inkluzywne kształtowanie nowej infrastruktury, obejmujące większą integrację z istniejącymi stacjami pasażerskimi.
5. Zmianę miejsca rozgałęzienia linii na odcinki do Poznania i Wrocławia na okolice Sieradza, co sprzyja włączeniu w system szybkiego transportu kolejowego Kępna i pobliskich miejscowości. Jednocześnie powiązanie z istniejącą siecią kolejową umożliwi zatrzymanie pociągów kursujących z wykorzystaniem nowej linii w Kaliszu i Ostrowie Wlkp. na istniejących stacjach, korzystniej powiązanych z systemami komunikacji miejskiej niż stacja w Nowych Skalmierzycach zakładana w Studium Wykonalności dla linii dużych prędkości Warszawa — Łódź — Poznań / Wrocław."


Wytłuściłem to co dla mnie;) najistotniejsze i z czym się zgadzam. Natomiast co do rozgałęzienia, to widziałbym je u nas w AKO i oczywiście z łącznicami do stacji w Kaliszu i Ostrowie. Zawsze byłem przeciwnikiem stacji pomiędzy miastami, nawet w przypadku Y wielkich prędkości, więc tym bardziej nie wyobrażam sobie takiego rozwiązania dla obecnej koncepcji.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 9 mar 2020, o 13:49
autor: jasiek20
Tak dla Kolei Dużych Prędkości, ale z węzłem na terenie Aglomeracji Kalisko Ostrowskiej. Takie kompromisowe stanowisko udało się wypracować dziś radzie aglomeracji podczas wznowionego posiedzenia w tej sprawie.

Przypomnijmy, że do dzisiejszego spotkania Rady Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej doszło po przerwaniu burzliwych obrad sprzed dwóch tygodni. Samorządy Ostrowa i Kalisza zaproponowały wtedy dwa zupełnie odmienne stanowiska i rada całej Aglomeracji nie mogła dojść do porozumienia.

Dziś dyskusji i sporów już nie było – a to głównie dlatego, że Aglomeracja zdecydowała się na bardzo ogólne, kompromisowe stanowisko w tej sprawie. Jest w nim mowa o „poparciu dla inwestycji budowy Kolei Dużych Prędkości w wariancie uwzględniającym wspólny interes mieszkańców i samorządów Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej”.

Jedyna istotna zmiana w porównaniu do proponowanego wcześniej przez władze Kalisza projektu, polegała na wykreśleniu zapisu poparcia KDP w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podkreślono za to, że przyszły węzeł - czyli przystanek KDP - powinien powstać na terenie Aglomeracji. Nie wskazano jednak, gdzie miała by zostać zlokalizowana przyszła stacja.

Mimo tak ogólnych zapisów prezydent Beata Klimek była zadowolona z wypracowanego kompromisu: „Myślę, że nasza wspólna praca, dyskusja, twarde dokumenty, twarde stanowiska, doprowadziły do tego, że wypracowaliśmy konsensus”.

Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski podkreślał, że dopiero początek długiej drogi do szybkiej kolei w naszym regionie: „Oczywiście jesteśmy na samym początku tego projektu, który się nazywa Kolej Duych Predkości. Myślę, że takich momentów, kiedy nasz głos będzie musiał być słyszalny będzie jeszcze wiele. Mam nadzieję, że – tak, jak to się dzieje dziś – zawsze będziemy mówili jednym głosem.

Ostateczną treść stanowiska Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej w sprawie Kolei Dużych Prędkości przyjęto jednogłośnie, przy jednym głosie wstrzymującym się ze strony Gminy Ostrów Wielkopolski.



TREŚĆ PRZYJĘTEGO STANOWISKA

– Rada Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej udziela poparcia dla inwestycji polegającej na budowie Kolei Dużych Prędkości w wariancie uwzględniającym wspólny interes mieszkańców i samorządów Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, polegającego na powstaniu na terenie AKO węzła Kolei Dużych Prędkości. W ramach społecznych konsultacji podejmiemy działania zmierzające do ochrony interesów naszych mieszkańców z myślą o społecznym i gospodarczym rozwoju Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Rada AKO deklaruje wsparcie i pomoc w realizacji przedmiotowej inwestycji na wszystkich etapach prac.


rc.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 9 mar 2020, o 14:38
autor: Kondzior1984
Czyli tak jak pisałem oddajemy szybką kolej pod ostrów czyli rozbiór kaliskiego dworca śmiech na sali normalnie kpina, wystarczyło żeby ostrowskie władze nakrzyczaly a już władze Kalisza i powiatu z podkulonym ogonem zgadzają się na wymazanie Kalisza z kolejowej mapy Polski, z drogowej już jesteśmy wymazani dla dobra aglomeracji teraz kolejowo nazwa wymaza.