Strona 136 z 173

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 24 mar 2020, o 23:06
autor: milo
satori pisze:
24 mar 2020, o 21:34
kristek86 pisze:
24 mar 2020, o 20:11
jak kupowałem działkę i zgłaszałem projekt do urzędu to nikt nie wspomniał że taka inwestycja jest planowana, a od wielu lat o tym wiedzieli.
Co do pierwszej cześci to Y był w analizach ale te analizy nie skończyły się żadnymi formalnymi decyzjami i dlatego nie było podstaw do zabezpieczenia korytarzy pod przyszłe koleje... Ówczesny minister Nowak powiedział ze nie ma co, KDP to kolejarskie marzenia. Całą analityczna praca za dziesiątki milionów poszła w błoto.
Y nie miał przechodzić przez Sulislawice.
Nawet gdyby nie został anulowany i wprowadzono przebieg korytarza do planów, to i tak w Sulislawicach wydawano by pozwolenia na budowę.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 13:07
autor: Kondzior1984
Prezydent miasta również chce wyrzucić szybką kolej do powiatu ostrowskiego, pisali dziś w życiu Kalisza. bo wiecie tam szkoła dwieście metrów dalej wicie rozumicie. Szkoda gadać, Kalisz miasto bez koleji bez dróg szybkiego ruchu. W ostrowie muszą mieć ubaw z Kalisza

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 13:10
autor: Radek N.S.
A więc przystanek w Ociążu w powiecie ostrowskim ?
https://zyciekalisza.pl/artykul/odsunac ... lej/943770

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 13:15
autor: Radek N.S.
Obwodnica w powiecie ostrowskim , szybka kolej w powiecie ostrowskim. Powoli robimy się zaściankiem komunikacyjnym.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 14:54
autor: jasiek20
Co wy gadacie? Przecież przystanek ma być na dworcu, tu chodzi o budowę nowych torów. Nie róbcie zamętu.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 15:16
autor: Kondzior1984
Czytałeś ten artykuł? Stoi jak byk że tory mają omijać Kalisz więc jak sobie to wyobrażasz że linia pójdzie przez powiat ostrowski a potem magicznie zakręci na stację w Kaliszu? Ja zauważyłem że prezydent Kalisza bardzo szybko zmienia zdanie wystarczy że ktoś się odezwie i już ulega. Najpierw gadał że stacja w Kaliszu potem ostrwiaczki nakrzyczaly i już w aglomeracji teraz też odsunąć poza Kalisz . Ewenement na skalę kraju i wstyd

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 15:25
autor: jasiek20
Przede wszystkim mówimy o artykułach w "Życiu Kalisza", które mają tyle błędów, są tak nieprecyzyjne, że czasem nawet szkoda oczu żeby je czytać.
Poza tym :"od mieszkańców Kalisza spłynęło do mnie wiele sugestii dotyczących kaliskiego odcinka tej inwestycji. Po ich uwzględnieniu złożyłem uwagi do proponowanych wariantów przebiegu kolei. Jako preferowany wskazałem wariant południowy (pomarańczowy, zaznaczając jednak, że sugerujemy „odgięcie” linii kolejowej tak,aby przebieg KDP nie powodował konieczności wyburzeń oraz aby nie ograniczał rozwoju osiedla Sulisławice stanowiącego rezerwę terenów przewidzianych pod zabudowę mieszkaniową naszego miasta – uzasadnił prezydent."
Kinastowski nigdzie nie mówi, że tory mają nie biec w granicach Kalisza tylko o ich odsunięciu od zabudowy. Pomarańczowa linia biegła praktycznie przy samych budynkach, szkole itd. Jeśli na etapie konsultacji jest możliwość żeby odsunąć je kilkanaście metrów od istniejących budynków to myślę, że jest to ok. Nadal nie widzę tam nic o wyrzuceniu linii z Kalisza.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 mar 2020, o 15:38
autor: Kondzior1984
Mam nadzieję, że masz rację i z przyjemnością odszczekam swoje słowa ale to mi wszystko ta uległosc bardzo przypomina mi Pęcherza zasłużonego dla miasta ostrowa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 5 cze 2020, o 00:03
autor: Vocatont
Nawiązując do CPK na TB
Obrazek

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 5 cze 2020, o 09:20
autor: jasiek20
O, to tak jakbyśmy mieli tramwaj! 8)

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 5 cze 2020, o 10:33
autor: gawronik13kalisz
Następna stacja- Kalisz Park Przyjaźni 🤣

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 5 cze 2020, o 10:40
autor: Vocatont
jasiek20 pisze:
5 cze 2020, o 09:20
O, to tak jakbyśmy mieli tramwaj! 8)
Od razu monorail
gawronik13kalisz pisze:
5 cze 2020, o 10:33
Następna stacja- Kalisz Park Przyjaźni 🤣
Raczej Kalisz Centrum gdzieś w okolicy ronda Ptolemeusza
Swoją drogą w okolicach centrum musiałoby być wysoko :lol:
Obrazek

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 6 cze 2020, o 14:11
autor: gawronik13kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 7 lip 2020, o 10:48
autor: Vocatont
Starałem się przenieść warianty CPK na google map o to efekt:
https://i.imgur.com/A0V2IUP.png
Obrazek

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 29 lip 2020, o 21:20
autor: Martius777
Dla mnie najlepszy jest wariant zielony ze względu na to, że umożliwia projektowanie przyszłej linii do Bydgoszczy i pozwala na wykonanie 2-3 przystanków w mieście.

Niepokoi mnie pomarańczowy wariant, ma zjazd w stronę Łodzi ale NIE MA zjazdu w stronę Pleszewa! Pociągi z Poznania OMIJAŁYBY Kalisz od południa.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 lip 2020, o 01:30
autor: matteo94
Martius777 pisze:
29 lip 2020, o 21:20
Dla mnie najlepszy jest wariant zielony ze względu na to, że umożliwia projektowanie przyszłej linii do Bydgoszczy i pozwala na wykonanie 2-3 przystanków w mieście.

Niepokoi mnie pomarańczowy wariant, ma zjazd w stronę Łodzi ale NIE MA zjazdu w stronę Pleszewa! Pociągi z Poznania OMIJAŁYBY Kalisz od południa.
Szybka kolej, to nie kolej aglomeracyjna/miejska. Odległości między przystankami to często dziesiątki o ile nie setki kilometrów. Nawet, gdyby moim zdaniem wybrać absurdalny wariant zielony, to żadne 2-3 przystanki w jego ciągu by nie powstały.
A czemu ten wariant jest absurdalny? No chyba nie muszę pisać, przez jakie tereny przebiega i z czym przeprowadzenie tak linii by się wiązało.
Ja tam średnio wierzę w cały ten CPK, ale gdybym miał uwierzyć na serio, to najlepszym wariantem będzie właśnie pomarańczowy. Połączenie go w dwóch miejscach w Kaliszu z "czternastką" umożliwiałoby zjazd szybkiego pociągu na stację w Kaliszu i jego ponowny powrót po jej opuszczeniu. Zresztą, w tym projekcie przewidywaną stacją dla szprychy byłby chyba obecny dworzec w Kaliszu. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie, ale nie widziałem pomysłu na inną lokalizację dworca w pobliżu AKO.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 lip 2020, o 07:18
autor: Martius777
matteo94

Zielony wariant do końca nie jest absurdalny, dodatkowe przystanki moglyby być dla pociągów osobowych a pospieszne, szybkiej kolei zatrzymywałby się na jednej stacji. Ponadto umożliwia przyszłe planowanie linii na północ. Na świecie nie brakuje przykładów kolei na estakadzie, są możliwe i wykonalne bez ryzyka "spowolnienia" pociągów :)

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 30 lip 2020, o 14:43
autor: matteo94
Martius777 pisze:
30 lip 2020, o 07:18
matteo94

Zielony wariant do końca nie jest absurdalny, dodatkowe przystanki moglyby być dla pociągów osobowych a pospieszne, szybkiej kolei zatrzymywałby się na jednej stacji. Ponadto umożliwia przyszłe planowanie linii na północ. Na świecie nie brakuje przykładów kolei na estakadzie, są możliwe i wykonalne bez ryzyka "spowolnienia" pociągów :)
Z inżynierskiego punktu widzenia absurdalny nie jest, to oczywiste :D
Ale spójrzmy na polskie realia - moje najdalsze i najgłębsze pokłady wyobraźni nie są sobie w stanie zwizualizować estakady nad TB, po której śmigają pociągi. Dochodzi też do tego znaczne obniżenie terenu zaczynające się na wysokości Parku Przyjaźni.
Sam jestem ciekaw w sumie, na podstawie jakich danych czy map opracowano wariant po szlaku Trasy Bursztynowej.
W sprawie ewentualnych pociągów osobowych/regionalnych/aglomeracyjnych, dla których miałby by powstać stacje, to ich tory musiałby zostać wydzielone od dalekobieżnych torów szybkiej kolei. To skutkuje znacznym poszerzeniem obszaru potrzebnego do budowy linii, szerszymi estakadami i pewnie masą innych problemów, które będą się tylko namnażać.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 3 wrz 2020, o 12:52
autor: Vocatont
Troszkę mi się nudziło i poniosła mnie inwencja artystyczna oczywiście jest to tylko jeden z głupich pomysłów jak mogłaby zmienić się okolica przy budowie CPK w wersji której CPK miałoby przebiegać przez Trasę Bursztynową.

Cóż to już nie pierwszy bohomaz który wrzuciłem co prawda troszkę śmieszne bo kiedyś wyrysowałem estakadę kolejową wzdłuż Trasy Bursztynowej zanim jeszcze wgl. taki przebieg linii kolejowej jak i CPK nie było w planach.

Dziś jednak plan był inny a mianowicie obniżenie aktualnej linii kolejowej kosztem Trasy Bursztynowej.

Ukształtowanie terenu w Kaliszu jest dojść bujne co każdy wie.

Linia kolejowa aktualnie idzie mniej więcej równo w okolicy przejazdu na ul. Sąsiedzkiej
Dopiero za nim powstaje wysoki nasyp następnie wiadukt kolejowy nad Zachodnią.
Spowodowane jest to tym że teren na obozowej od wysokości ul. Powstańców Wielkopolskich do ul. Dworcowej jest wyższy względem tego między Sąsiedzka a Zachodnią (Więc tam mamy wysoki nasyp by między Wrocławską a Obozową linia szła na równi.

Pierwszy pomysł obniżenia jest taki że linii nie podwyższamy czyli między Sąsiedzką a Zachodnią linia szłaby na równej wysokości z glebą (Oczywiście tutaj w ramach CPK należało by zbudować kompletnie nowy wiadukt nad Zachodnią, tym razem jednak to samochody jeździłby górą warto tutaj dodać że w ramach budowy tzw. Południowej obwodnicy w przyszłości planowane jest Przebicie Wojska Polskiego prosto do zachodniej w ramach CPK mogłoby być to zrealizowane.

Dalej jak wiemy teren jest wyższy więc linia, po prostu szła by w wykopie oraz opadała by jeszcze niżej tak by osiągał równie w okolicach Ronda Rzymskiego.
Linia w okolicach budynku pocztowego zostałaby zakryta czyli perony byłby zlokalizowane podziemiom i ten tunel ciągnąłby się od okolic budynku pocztowego aż za dzisiejsze rondo Rzymskie.

Jak na zdjęciu widać tutaj po prostu CPK linia 4 torowa, powstała by na dzisiejszej Trasie Bursztynowej.
W ramach tego CPK musiałoby wybudować nowy odpowiednik TB,
Zamysł taki że tak jak widać rozbudowano by dzisiejszy nasyp kolejowy do drogi 2x2 i zbudowano drogę po Nasypie kolejowy do ul.Budowlanych dalej od Częstochowskiej nad Prosną do ul. Łódzkiej w okolicach rzeki Swędrni.
Swoją drogą ciekawa opcja taka droga przyspieszona od skrz. z Dworcową do dzisiejszego przejazdu na Świętokrzyskiej.

Budując CPK wzdłuż TB na pewno zniknąłby jakieś budynki dzięki takiemu rozwiązaniu już nie.

dalej już czysto artystycznie nie wiedziałem co zrobić z resztą odcinka TB oraz nasypu kolejowego od Dworcowej (Pomijając to że nasyp miałby zniknąć) postawiłem tam zrobić po prostu mały park.
Z początku park miał dochodzić do zabudowy na ul. Dworcowej.

Jednak powstał kolejne ale co zrobić terenem przy dworcowym jeżeli linia szłaby w tunelu pod co na zewnątrz?
Pierwsze co mi przyszło na myśl to oczywiście by dworzec również na powierzchni dalej pełnił funkcję dworca i tutaj powstał pomysł przeniesienia po prostu dworca autobusowego, czyli gdzie dziejesz perony kolejowy byłby dworcowe. (Oczywiście zakryć magazyny jakimiś ekranami tak by nie straszyły)

Kolejna kwestia to że w ramach tego że, kolej idzie dołem jest w końcu prosta możliwość połączenia Podmiejskiej z Piwonicką (Taki był zamysł ale nie ukończyłem grafiki) że tak powiem nad tunelem czyli od poczty do placu autobusowego byłby parking.

A sam plac dzielniejszy przed dworcem w końcu miałby zmienić się w piękny plac a nie parking (Ale tego również nie zrobiłem)

No i potem tak naprawdę doszło do mnie to że w sumie skoro byłby droga Podmiejska-Piwonicka to Dworcowa jest nie potrzebna a zabudowa tam szpetna (Więc jedynie rozbudowałem połączenie Dworcowej z Podmiejską a do Dworca zrobiłem park jedyne co zostawiłem to Wierze Wodną z jakimś zamysły Baru dworcowego/mini muzeum kolejnictwa w Kaliszu.

Oczywiście przypominam to tylko moje bazgroły nie żadne plany.

Wrzucam w sumie to tylko dla tego bo nigdy aż takiego wielkiego projektu nie robiłem a ciekawie wygląda zmiana okolicy przez ten park oraz drogę.
Obrazek
Zdjęcie w większych rozmiarach:
https://i.imgur.com/kn3byKi.png

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 3 wrz 2020, o 15:45
autor: Martius777
Najtańsza opcja i możliwa realizacja bez wyburzeń to estakada nad jezdnią tak jak w Chicago lub Sydney. Jedynie stawia się slupy, na nim tory i po krzyku. (w Chicago po bokach a w Sydney na środku) Bardzo fajny pomysł na rysunku, wiem, że to tylko pomysł, aż ma się ochotę przetestować takie rozwiązania w grze Cities Skylines.