Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5148
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: milo » 10 wrz 2022, o 02:11

filip pisze:
9 wrz 2022, o 22:29
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://nasze.fm/news,42054

W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło. (...)
Ta kolej to musi być jakiś szatański wynalazek, że protestują nawet w miejscowościach, przez które kolej przechodzić nie będzie.
Przez gminę Błaszki ma przechodzić kolej w każdym z 4 wariantów, więc jak najbardziej mieszkańców może to interesować.
filip pisze:
9 wrz 2022, o 22:29
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
(...) Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
- My chcielibyśmy mieć kolej w Błaszkach, bo mamy dworzec, który stoi zabity deskami od wielu lat. Istnieją tory, których z jakiegoś powodu się nie remontuje, nie daje się szansy mieszkańcom gminy Błaszki wyjścia z wykluczenia komunikacyjnego. I nagle dowiadujemy się, praktycznie z dnia na dzień, że na terenie naszej gminy, przez nasze domy, przez nasze działki, przez nasze firmy i szklarnie mają iść tory kolei szybkich prędkości.
No i to jest clue dlaczego kolej w Polsce jest do dupy. Nie dość, że istnieją "dziury" pozaborcze, których ludzie nie chcą eliminować, bo straszna kulej i podróże zajmują masę godzin na krótkich odcinkach to na dodatek małe miejscowości takie jak Błaszki, czy nawet sporo większe (np. Jastrzębie-Zdrój) nie mają dostępu do kolei przez co kolej nie stanowi konkurencji eradzalbo jest nie dostępna dla mieszkańców takich miejscowości.

Choć teraz sprawdziłem to Błaszki mają jakąś kolej na swoim dworcu, biedne Polregio, ale ogólnie wykluczenie komunikacyjne to poważny problem.
Akurat w przypadku Błaszek ( miasto 2 tyś, gmina 14 tyś) trudno mówić o wykluczeniu komunikacyjnym, skoro w ciągu doby (od 6 do 23) mają 7 składów na kierunku Sieradz i 7 na kierunku Kalisz. To ile ich potrzebują, żeby nie używać tego nowego modnego hasła....

"Dworzec" owszem stoi zamknięty, ale przy liczbie pasażerów od 50 do 100 dziennie to raczej norma. Nikt nie będzie tam utrzymywał kasjera, od tego są aplikacje, automaty oraz bezkosztowe nabycie biletu u kierownika pociągu.

Jedyny mankament to odległość stacji od początku zabudowy miasteczka - ponad 2 km. Niestety tak projektowano tę linię;
stacja np. w Opatówku też jest nieszczęśliwie położona, przez co m.in. nikomu się nie opłaca jeździć z Opatówku do Kalisza koleją.
Tak samo stacje w Skalmierzu i Radliczycach pobudowane "w polu".
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 10 wrz 2022, o 06:50

milo pisze:
10 wrz 2022, o 02:11
filip pisze:
9 wrz 2022, o 22:29
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://nasze.fm/news,42054

W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło. (...)
Ta kolej to musi być jakiś szatański wynalazek, że protestują nawet w miejscowościach, przez które kolej przechodzić nie będzie.
Przez gminę Błaszki ma przechodzić kolej w każdym z 4 wariantów, więc jak najbardziej mieszkańców może to interesować.
filip pisze:
9 wrz 2022, o 22:29
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
(...) Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
No i to jest clue dlaczego kolej w Polsce jest do dupy. Nie dość, że istnieją "dziury" pozaborcze, których ludzie nie chcą eliminować, bo straszna kulej i podróże zajmują masę godzin na krótkich odcinkach to na dodatek małe miejscowości takie jak Błaszki, czy nawet sporo większe (np. Jastrzębie-Zdrój) nie mają dostępu do kolei przez co kolej nie stanowi konkurencji eradzalbo jest nie dostępna dla mieszkańców takich miejscowości.

Choć teraz sprawdziłem to Błaszki mają jakąś kolej na swoim dworcu, biedne Polregio, ale ogólnie wykluczenie komunikacyjne to poważny problem.
Akurat w przypadku Błaszek ( miasto 2 tyś, gmina 14 tyś) trudno mówić o wykluczeniu komunikacyjnym, skoro w ciągu doby (od 6 do 23) mają 7 składów na kierunku Sieradz i 7 na kierunku Kalisz. To ile ich potrzebują, żeby nie używać tego nowego modnego hasła....

"Dworzec" owszem stoi zamknięty, ale przy liczbie pasażerów od 50 do 100 dziennie to raczej norma. Nikt nie będzie tam utrzymywał kasjera, od tego są aplikacje, automaty oraz bezkosztowe nabycie biletu u kierownika pociągu.

Jedyny mankament to odległość stacji od początku zabudowy miasteczka - ponad 2 km. Niestety tak projektowano tę linię;
stacja np. w Opatówku też jest nieszczęśliwie położona, przez co m.in. nikomu się nie opłaca jeździć z Opatówku do Kalisza koleją.
Tak samo stacje w Skalmierzu i Radliczycach pobudowane "w polu".

Masz rację, 7 połączeń kolejowych z Błaszek do Kalisza, czy do Sieradza ciężko jest nazwać wykluczeniem komunikacyjnym.
Mam wrażenie, że ktoś z tej błaszkowskiej Agro Unii (=SAMOOBRONY-BIS) próbuje się WYLANSOWAĆ.


Dokładniej przyjrzałem się odcinkowi LK85 między Kaliszem i Sieradzem. Planowany jest jeden przystanek, właśnie w Błaszkach.
Akurat ten przystanek kolejowy na linii KDP w Błaszkach ma być bardzo blisko miasta: 300 m od zabudowań; przeciętny mieszkaniec będzie miał 1,5 km do stacji. To jest bardzo dobry wynik tym bardziej, że teraz jest to 3-4 km.

Co do przystanków innych niż Błaszki na linii LK14 nie masz racji.
Przystanek w Skalmierzu jest w środku miejscowości, w Radliczycach też.
Przystanek w Sędzicach jest tuż obok zabudowań i 400 m od centrum Słomkowa Suchego oraz 2 km od Słomkowa Mokrego; nazwa przystanku powinna być zmieniona na Słomków, bo teraz wprowadza w błąd.
W Opatówku, przystanek jest też koło zabudowań i 1 km od centrum miejscowości.

Mapa kolejowa:
https://openrailwaymap.org/?style=stand ... 875&zoom=9

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 10 wrz 2022, o 18:01


satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: satori » 10 wrz 2022, o 23:01

Ciemne ludzie, miasto 100 tyś ma być jebanym ciemnogrodem bo ich ciasne działeczki gdzie naokoło pali się śmieciami są ważniejsze jak pozostałe 100 tys mieszkańców miasta i kilkaset tys mieszkańców regionu... 140% odszkodowania za nieruchomość mało... Jedna gębą raz mówią że ktoś zarobił na nieruchomości przeznaczoną na inwestycję a innym razem mówią że odbierają im dorobek życia oferując 140% jego wartości...
Ale jakby miał być szpital czy coś innego ale na gruntach innych ludzi to znów by byli za inwestycjami....

Brzmi bardzo dobrze zamienić starty dom na nowy, energooszczędny, może dwurodzinny jak są dzieci...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 10 wrz 2022, o 23:49

Dokładnie. Wczoraj i przedwczoraj poświęciłem masę czasu, aby wytłumaczyć ludziom w komentarzach, którzy są przeciwni jak ważna jest ta inwestycja dla miasta. Jedyne z czym się spotkałem to z ad personam i chłopskim rozumem. Niektórym nie da się wytłumaczyć.

Jeżeli ktoś jeszcze nie jest na grupie na fb to zapraszam do dołączenia: TAK dla KDP w KALISZU! https://www.facebook.com/groups/1237141917073039/

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 11 wrz 2022, o 04:55

filip pisze:
10 wrz 2022, o 18:01
No i wyszło poza nasze podwórko.
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... omy-i.html

Antypolska gazeta atakuje. Działają razem z opozycją wg motta:
"Bo przecież kolej dużych prędkości jest w Niemczech, więc u nas jest niepotrzebna".
Podobne bzdury wypisują inne oddziały (łódzki, warszawski, katowicki).
Kolejny anty-kaliski paszkwil: https://wlkp24.info/ktoredy-pojedzie-kd ... eszkancami


Władze Kalisza powinny uczyć się od władz Sieradza, które robiły wszystko, żeby szybka kolej przebiegała przez obecną stację.
A co robią w Kaliszu? Dążą do powrotu kolei przez pola, może nawet przez Nowe Skalmierzyce. Wstyd.
Kinastowski o KPD.jpg
Kinastowski o KPD.jpg (530.74 KiB) Przejrzano 1044 razy
https://www.facebook.com/PrezydentMiast ... 1808463030


Władze Sieradza chciały, aby WSZYSTKIE pociągi KDP przejeżdzały przez stację.
upload_79f19cde2bc484cc194865a0cba27936668861.jpg
upload_79f19cde2bc484cc194865a0cba27936668861.jpg (238.89 KiB) Przejrzano 1037 razy

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1672
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej dla Kalisza, wariant W1-A

Post autor: ww » 11 wrz 2022, o 06:50

Nie pomstujcie tak na ludzi, którzy mieszkają na Rypinku i którym grozi wywłaszczenie i przesiedlenie nie wiadomo gdzie. Bliższa ciału koszula i nie ma co mieć do tych ludzi pretensji ani po nich jeździć, bo nie każdy musi być freakiem jak my i entuzjazmować się inwestycjami. O wiele groźniejsi od nich są politycy i politykierzy różnej maści, którzy zaczęli wtrącać swoje trzy grosze, wystartowali z kampanią wyborczą albo nie zajmują żadnego stanowiska w sprawie kolei, bo nie są w stanie go zająć lub po prostu wykalkulowali, że milczenie lub schlebianie wszystkim po trosze jest dla nich najbezpieczniejsze, że najbardziej się (im) opłaca.

Pytałem jp, czy on wyrysował mój pomysł (o którym pisałem 18-08-2022 o 23:07) czy jakiś inny, ale jp nie wie który. Jeśli to miał być wyrysowany mój pomysł, to jp wyrysował go trochę inaczej, niż ja proponowałem. Zatem przedstawię go skrótowo jeszcze raz i roboczo nazwę W1-A, tym bardziej, że jp pytał inżyniera od trasowania kolei (jp, popraw mnie, jeśli coś nie tak zapamiętałem), który odrzekł, że mój pomysł jest możliwy do zrealizowania.

Pomysł na wariant W1-A opieram na założeniu, że pociągi nie będą przejeżdżać przez stację Kalisz jak szalone i że odcinek stacja kolejowa — ul. Kresowa można traktować jak odcinek dworcowy (to jest ca 400 m, same perony na Warszawie Centralnej mają 400 m; wagon pasażerski ma około 25 m, szybkie pociągi w Niemczech mają nawet 16 wagonów, czyli właśnie 400 m). Dalej wariant W1-A biegłby do ul. Koralowej łagodnym łukiem po śladzie linii numer 14, następnie odchylał się równie łagodnym łukiem na południowy wschód. Różnica wysokości terenu między dworcem kolejowym a stacją na Winiarach wynosi około 30 metrów, zatem wariant W1-A już od ul. Zdrojowej powinien schodzić w wykop (tu do wyburzenia będą budynki przy ul. Budowlanych 2 i 2a). Niemożliwe jest poprowadzenie wariantu W1-A tak, jak wyrysował to jp, czyli między cmentarzem na Zagorzynku a terenem zakładów WSK (za mały promień łuku, w dodatku powodowałoby to drugie zakrzywienie na prawym brzegu Prosny), ale linię wariantu W1-A należałoby poprowadzić przez teren zakładów WSK (spółka skarbu państwa, nie będzie protestów itd.) w wykopie (lub krótkim tunelu?) około 200 m na południe od cmentarza, ale na północ od byłego biurowca WSK (tu do wyburzenia będzie budynek przy ul. Częstochowskiej 140a i blaszane hale magazynowe trzech mniejszych przedsiębiorstw). Wykop pozwoli na poprowadzenie wariantu W1-A do przeprawy przez Prosnę i wprowadzenie go na nasypie na stację na Winiarach w zasadzie w linii prostej. Czyli różnica między wariantem W1 a wariantem W1-A to jedynie przeniesienie łuku o takim samym promieniu z okolicy ul. Wczasowej na prawym brzegu Prosny na lewy brzeg Prosny, w okolicę ul. Budowlanych / Siewnej. W ten sposób uniknie się burzenia „setki domów” na Rypinku i (starym) Zagorzynku, przecinania tych dzielnic nasypem kolejowym i przekraczania doliny Prosny w najwyższym punkcie skarpy prośnianej.

Sądzę, że wariant W1-A przeciwnikom kolei wytrąci z ręki argumenty o demolowaniu miasta, a niektórym politykom może dać do ręki oręż w walce o kolej przez miasto i przez stację Kalisz, bo taki przebieg linii kolejowej powodować będzie konieczność wyburzenia zaledwie kilku domów (liczę w tym domy na Noskowie). Bo jeśli chcemy Kalisza z jakimiś perspektywami na przyszłość, to kolej musi przechodzić przez miasto, musi przechodzić przez stację Kalisz i muszą to do diaska zrozumieć wszyscy politycy (także ci z Platformy Obywatelskiej) i stanąć na głowie, żeby tak się stało. Bo uniwersytet i szybka kolej to dwa warunki sine qua non na teraz (na już), jeśli chcemy, żeby to miasto nie umarło.

(Jakby ktoś chciał przeczytać, co wcześniej pisałem o modyfikacji wariantu W1, to poniżej jest link do tamtego mojego postu).
ww pisze:
18 sie 2022, o 23:07
Problemem jest bardzo mały promień łuku linii biegnącej na nasypie przed samym wjazdem na dworzec od strony Łodzi Kaliskiej (bo to był pierwotnie dworzec czołowy itp., itd.) (...).
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 11 wrz 2022, o 11:33

Robert AB pisze:
11 wrz 2022, o 04:55
(...) Antypolska gazeta atakuje. Działają razem z opozycją wg motta:
"Bo przecież kolej dużych prędkości jest w Niemczech, więc u nas jest niepotrzebna".
Podobne bzdury wypisują inne oddziały (łódzki, warszawski, katowicki).
Kolejny anty-kaliski paszkwil: https://wlkp24.info/ktoredy-pojedzie-kd ... eszkancami (...)
A co to znaczy antypolska? :wink: Wyborcza atakuję, bo to gazeta opozycyjna, która będzie krytykowała nawet jeżeli PiS zrobiłby coś dobrze. Wlkp24 to gazeta ostrowska, więc myślę że to dużo tłumaczy.
Robert AB pisze:
11 wrz 2022, o 04:55
(...) Władze Kalisza powinny uczyć się od władz Sieradza, które robiły wszystko, żeby szybka kolej przebiegała przez obecną stację.
A co robią w Kaliszu? Dążą do powrotu kolei przez pola, może nawet przez Nowe Skalmierzyce. Wstyd.
Kinastowski o KPD.jpg
https://www.facebook.com/PrezydentMiast ... 1808463030


Władze Sieradza chciały, aby WSZYSTKIE pociągi KDP przejeżdzały przez stację.
upload_79f19cde2bc484cc194865a0cba27936668861.jpg
Problem w tym, że władze m. Kalisz się nie nauczą, bo obecny prezydent próbuję sobie zaskarbić każdego, a jest to niemożliwe i szkodliwe. Już wcześniej mieliśmy takiego prezydenta, Sapiński się nazywał i odsunął obwodnicę, przez co wyzerował proces inwestycyjny. Prawdopodobnie teraz byśmy widzieli budowę obwodnicy.
Brawo dla Sieradza i władz, które rozumieją powagę sytuacji.
ww pisze:
11 wrz 2022, o 06:50
Nie pomstujcie tak na ludzi, którzy mieszkają na Rypinku i którym grozi wywłaszczenie i przesiedlenie nie wiadomo gdzie. Bliższa ciału koszula i nie ma co mieć do tych ludzi pretensji ani po nich jeździć, bo nie każdy musi być freakiem jak my i entuzjazmować się inwestycjami. O wiele groźniejsi od nich są politycy i politykierzy różnej maści, którzy zaczęli wtrącać swoje trzy grosze, wystartowali z kampanią wyborczą albo nie zajmują żadnego stanowiska w sprawie kolei, bo nie są w stanie go zająć lub po prostu wykalkulowali, że milczenie lub schlebianie wszystkim po trosze jest dla nich najbezpieczniejsze, że najbardziej się (im) opłaca. (...)
Ja nie pomstuję nad tym, że boją się od dach nad głową tylko tym, że oni w ogóle nic nie rozumieją i powielają bzdury nt. tej kolei. Rozmowa z takimi osobami to jak gadanie ze ścianą.
ww pisze:
11 wrz 2022, o 06:50
(...) Sądzę, że wariant W1-A przeciwnikom kolei wytrąci z ręki argumenty o demolowaniu miasta, a niektórym politykom może dać do ręki oręż w walce o kolej przez miasto i przez stację Kalisz, bo taki przebieg linii kolejowej powodować będzie konieczność wyburzenia zaledwie kilku domów (liczę w tym domy na Noskowie). (...)
Na pewno jakieś się znajdą, ale myślę że będą proste do obalenia, jeżeli mało kto ucierpi, a zyskuję tak naprawdę Kalisz i cały region.
ww pisze:
11 wrz 2022, o 06:50
(...) Bo jeśli chcemy Kalisza z jakimiś perspektywami na przyszłość, to kolej musi przechodzić przez miasto, musi przechodzić przez stację Kalisz i muszą to do diaska zrozumieć wszyscy politycy (także ci z Platformy Obywatelskiej) i stanąć na głowie, żeby tak się stało. Bo uniwersytet i szybka kolej to dwa warunki sine qua non na teraz (na już), jeśli chcemy, żeby to miasto nie umarło. (...)
W końcu mnie ktoś rozumie. :wink:

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2403
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej dla Kalisza, wariant W1-A

Post autor: jp » 11 wrz 2022, o 12:23

ww pisze:
11 wrz 2022, o 06:50
Niemożliwe jest poprowadzenie wariantu W1-A tak, jak wyrysował to jp, czyli między cmentarzem na Zagorzynku a terenem zakładów WSK (za mały promień łuku, w dodatku powodowałoby to drugie zakrzywienie na prawym brzegu Prosny), ale linię wariantu W1-A należałoby poprowadzić przez teren zakładów WSK (spółka skarbu państwa, nie będzie protestów itd.)
Ło matko kocheno :wink: To nie jest rysunek projektu budowlanego :wink: , tylko poglądowe przedstawienie pomysłu zmiany korytarza w celu uratowania domków na Rypinku. Uszczegółowieniem (jeśli w ogóle pomysł okaże się realnym, nie tylko promienie łuków są istotne ale także np. zasilanie, różne dla KDP i konwencjonalnej) muszą zająć się specjaliści z branży torowej i drogowej. Zakrzywienia na prawym brzegu Prosny w żadnym przypadku nie przekroczą dopuszczalnych.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 11 wrz 2022, o 12:37

KOLEJ DUŻYCH PRĘDKOŚCI – ROZTERKI I KONTROWERSJE.
Od kilku tygodni rośnie temperatura dyskusji w sprawie wyboru najkorzystniejszego przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości w naszym mieście. W celu ich omówienia dwukrotnie spotkałem się z panem Jarosławem Pawlickim - bardzo dobrym analitykiem lokalnych połączeń komunikacyjnych - przyjrzeliśmy się im uważnie i oto nasze wnioski. Pan Pawlicki zwrócił uwagę, że warianty W3 i W4 poprzez liczne torowiska (łącznice ze stacją) poszatkowałyby nowopowstające osiedla utrudniając komunikację w południowych dzielnicach, nie tak dawno przecież włączonych do Kalisza. Linia w wariantach południowych dotknęłaby swą uciążliwością większą ilość mieszkańców niż w przypadku W1 (niebieskiego). Ponadto, poprzez dodatkowe w tych wersjach wybudowanie bypassu daje możliwość do omijania Kalisza dla części przejazdów. Taką pokusę stwarzać będzie pozostawienie kolei na starym krętym szlaku, na pokonanie którego kolej tracić będzie dużo - bardzo liczącego się w KDP - czasu. Należy więc wybrać wariant, który zmusi każdy pociąg KDP do przejechania i „przy okazji” już zatrzymania się na stacji Kalisz. Taka sytuacja może mieć miejsce tylko przy zastosowaniu wariantów północnych W1 i W2. Bez najmniejszych wątpliwości uważamy za najlepsze rozwiązanie wybór wariantu 1. Nie jest on wolny od wad, jednak przy odrobinie dobrej woli - planistów i inwestora - można go udoskonalić o czym w dalszej części artykułu. Każda z tych wersji generuje duże koszty społeczne, wszystkie one wymagają wywłaszczeń i wyburzeń. Nie dziwi więc duży opór społeczny dla KDP w Kaliszu w ogóle, nie tylko przez osiedle Rypinek. Można nastroje społeczne uspokoić poprzez zapewnienie iż władze miasta zrobią wszystko co w ich mocy aby przeforsować swoje zastrzeżenia i wspólnie z planistami CPK wypracować taki przebieg trasy KDP, która będzie akceptowana społecznie.
Należy, z jednej strony, zaprezentować planistom CPK nasze obawy i propozycję korekty najlepszego dla miasta wariantu W1. Z drugiej strony, należy uspokoić mieszkańców przedstawiając im alternatywny przebieg tej trasy. Korekta W1 polega na odchyleniu go nieco bardziej na południe. Otóż nie ma potrzeby pruć domostw na Rypinku przecinając ulice Tęczową, Polną, Chłodną, Zdrojową, Wielką i Zieloną – przy dworcu, czy też Baśniową, Rusałki i Wygon – przy cmentarzu. Można z łuku przy dworcu wyjść nieco dalej od dworca, budując rozwidlenie w okolicach ulicy Budowlanych/Świętokrzyskiej, a właściwie to już od ul. Koralowej, omijając w ten sposób znajdujące się powyżej zabudowania na Rypinku. Na całym odcinku podejścia do dworca od strony Łodzi nie ingerujemy w żadne domostwo! Wyburzonych musiałoby być „tylko” kilka obiektów przemysłowych a to jak wiemy znacznie mniej bolesne rozwiązanie dla miasta niż narażanie na traumę wywłaszczeń jego mieszkańców. Koszt społeczny praktycznie żaden. Z obiektów przemysłowych omijamy te, które ze strategicznych względów są dla miasta nienaruszalne, czyli tereny należące do kompleksu lotniczego na Częstochowskiej. Korytarz kolejowy w tym rejonie należałoby więc wyznaczyć w terenie należącym kiedyś do WSK, ale nie wchodzącym już dziś w skład firmy Pratt & Whitney, czyli w pasie pomiędzy tym zakładem a cmentarzem – a ściślej rzecz ujmując, pomiędzy strażą pożarną a cmentarzem, gdzie znajdują się hurtownie nienależące, a więc niezmieniające struktury terytorialnej i własnościowej kompleksu lotniczego. Zejście bardziej na południe od obecnego, oficjalnego W1 spowoduje też nieprzecinanie jedynego w Kaliszu pola golfowego w jego połowie, tylko otarcie się o nie od strony południowej. Z resztą o tyle o ile ubyłoby golfistom pola od strony południowej, można im zrekompensować oddaniem nieużytków od strony północnej, wydaje się że jest na to całkiem sporo miejsca. Tak więc i ten argument, który obecnie jest na niekorzyść tego wariantu można również rozwiązać – wystarczy chcieć.
Jeśli ktoś chciałby się przyczepić do zaproponowanej przeze mnie poprawionej trasy W1, twierdząc że wychodząc z łuku przy dworcu bardziej na południe, bardziej ten łuk utrzymujemy a chodziło o jego zmniejszenie, to spieszę z odpowiedzią podwójną. Po pierwsze, łuki w W4 są bardziej kręte i jest ich więcej. Po drugie, krzywiznę łuku przy dworcu można złagodzić poprzez poprowadzenie torów przez znajdujące się wewnątrz tego łuku nieużytki i usuwając znajdujące się tam garaże. Garaż to też nie ojcowizna, którą trzeba opuścić, można mieć garaż w innym miejscu. W ostateczności - jeśli i to za mało - lepiej wysiedlić znajdujący się najbliżej torów jeden rząd budynków, niż pruć w poprzek cały Rypinek. Jak się dobrze dopracuje wariant 1, bez przebijania się przez tereny mieszkalne na Rypinku, to wtedy warianty południowe W3 a zwłaszcza W4 stają się tymi, które wymagać będą znacznie większej ingerencji w zabudowę mieszkalną. Część ludzi trzeba będzie wysiedlić a część okroić przybliżając do ich domostw linię kolejową. W przypadku dopracowanego wariantu 1 nie tylko nikogo nie wysiedlamy, ale też nie podchodzimy ludziom - tak jak w Sulisławicach - torami pod okna i nie odcinamy ich od miasta. Jak dla mnie wybór jest prosty, należy tylko dopracować wariant 1 i go w takiej formie, jako nieuciążliwe dla mieszkańców i przede wszystkim najlepsze rozwiązanie dla miasta – realizować, aby spełniał pokładane w nim nadzieje i oczekiwania.
- Jacek Kłokocki

facebook/Mój Kalisz

Według mnie jest to świetny wariant.
Załączniki
306380594_1726897171018978_2143806483972761796_n.jpg
306380594_1726897171018978_2143806483972761796_n.jpg (249.91 KiB) Przejrzano 940 razy
306349513_1726897044352324_865849042586657108_n.jpg
306349513_1726897044352324_865849042586657108_n.jpg (179.43 KiB) Przejrzano 940 razy

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 11 wrz 2022, o 13:52

I bardzo dobrze. Świetna robota.
Na pierwszej grafice da się jeszcze odrobinę zwiększyć promień łuku przy dworcu przez zajęcie ul. Torowej; łuk też może dochodzić niemalże do Sokolnickiej.
Drugi łuk też się da odrobinę wyłagodzić.
Chociaż trzeba mieć na uwadze, że v(max) na tych łukach będzie do ok. 120 km/h.

Wyślij to do dziennikarzy z kaliskiej GW i do innych redakcji.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: filip » 11 wrz 2022, o 14:09

Robert AB pisze:
11 wrz 2022, o 13:52
I bardzo dobrze. Świetna robota.
Na pierwszej grafice da się jeszcze odrobinę zwiększyć promień łuku przy dworcu przez zajęcie ul. Torowej; łuk też może dochodzić niemalże do Sokolnickiej.
Drugi łuk też się da odrobinę wyłagodzić.
Chociaż trzeba mieć na uwadze, że v(max) na tych łukach będzie do ok. 120 km/h. (...)
Wszystko można jeszcze przeanalizować itd. Najważniejsze jest stworzenie dobrej alternatywy nie godzącej w nikogo interesy, która będzie jak najbardziej korzystna dla miasta i którą PKP PLK "przyklepię".
Co do łuków to fakt, ale na szczęście są na tyle blisko, że będzie to na krótkim odcinku, który szybko można przelecieć. Później już przez parę kilometrów jest prosta.
Robert AB pisze:
11 wrz 2022, o 13:52
(...) Wyślij to do dziennikarzy z kaliskiej GW i do innych redakcji.
To akurat nie jest moja praca, a nie wiem czy autorzy sobie życzą.

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 11 wrz 2022, o 14:37

filip pisze:
11 wrz 2022, o 14:09
Robert AB pisze:
11 wrz 2022, o 13:52
(...) Wyślij to do dziennikarzy z kaliskiej GW i do innych redakcji.
To akurat nie jest moja praca, a nie wiem czy autorzy sobie życzą.

Moją propozycję można śmiało dołączyć. Niezależnie od tego, czy Ty będziesz wysyłać, czy ktoś inny.
Ważny jest efekt dla mieszkańców Kalisza.

mrczeslaw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 lis 2017, o 15:27

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: mrczeslaw » 11 wrz 2022, o 15:33

filip pisze: ↑
dzisiaj, o 13:09

Robert AB pisze: ↑
dzisiaj, o 12:52
(...) Wyślij to do dziennikarzy z kaliskiej GW i do innych redakcji.

To akurat nie jest moja praca, a nie wiem czy autorzy sobie życzą.


Moją propozycję można śmiało dołączyć. Niezależnie od tego, czy Ty będziesz wysyłać, czy ktoś inny.
Ważny jest efekt dla mieszkańców Kalisza.
Nie po to inwestor wydał miliony na profesjonalną firmę, która przygotowała koncepcję, żeby później okazało się że "jakiś" (z całym szacunkiem dla Rober AB) forumowicz, podważył ich pracę w kilku dni od ogłoszenia tych koncepcji. Co ta firma miała by teraz powiedzieć: "przepraszam" ?

Powiem więcej, zaproponowane rozwiązanie jest tak dobre, że znajduje kompromis między wszystkimi zainteresowanymi stronami.
Lista właścicieli nieruchomości zmieściła by się na pocztówce i żaden dom mieszkalny nie zostały by wyburzony .
Tylko kto może być właścicielem tych hal przy ul. Częstochowskiej?

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3162
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: kaliszanin2 » 11 wrz 2022, o 23:22

Firma chyba wytyczała trasy w korytarzach, które otrzymała od CPK. Jeśli CPK zmodyfikuje korytarz dla W1, to firma zrobi swoje. Po to są konsultacje, żeby takie sprawy załatwiać. CPK ma sporo konfliktów związanych z przebiegiem tras, więc powinno być zainteresowane przezwyciężeniem jednego z poważniejszych małym kosztem.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1672
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej dla Kalisza, wariant W1-A

Post autor: ww » 12 wrz 2022, o 05:42

Ostatnio zmieniony 14 wrz 2022, o 22:01 przez ww, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Gerwazy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2022, o 10:17

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Gerwazy » 12 wrz 2022, o 10:59

Ja byłem na konsultacjach w Stobnie - duży gwar i mało omówionych spraw istotnych ale z tego co wychwiciłem:
1. Potwierdzenie że za ok pół roku będzie wybrany wariant inwestorski (sami przedstawiciele stwierdzili że warto przez ten czas się wstrzymać z inwestycjami na swoich nieruchomościach),
2. Omawiane były wyłącznie wariant 3 i 4 bo pozostałe przebiegają poza gminą Godziesze
3. Pociągi będą jeździć co ok. 15 min ( dwa rodzaje pociągów, jeden typowo kdp - relacja Poznań-Warszawa a drugi typ bardziej regionalny który będzie stawał np w Błaszkach itp. )
3. O ILE DOBRZE ZROZUMIAŁEM, to przy omawianych wariantach (3 i 4) stawać będą pociągi bardziej regionalne a pociągi typowo kdp będą raczej omijać pętle z przystankiem w Kaliszu (wypowiedź przedstawiciela trwała ok 10 min a tej sprawie poświęcił jedno zdanie, przy czym wcale nie była poruszana sprawa wariantu 1 i 2 ) - WIĘC LEPIEJ TĄ KWIESTIE POTWIERDZIĆ (bo może źle zrozumiałem) !!!
4. Co do lokalizacji zabudowań od kolei to powołali się na istn. rozporządzenie które określa, że bydynki mogą być zlokalizowane w odległości min. 10 m od granicy obszaru (dz. kolejowej) lub 20 m od osi skrajnego toru.
5. Na końcu spotkania (mnie już nie było) wypowiadał się poseł Kaleta (PIS), który podobno uspokajał, że jest mieszkańcem Wolicy i by się nie martwić bo przebieg będzie dobrze określony, był podobno również pełnomocnik poseł Pawliczak (Lewica), który również uspokajał.

mrczeslaw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 lis 2017, o 15:27

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: mrczeslaw » 12 wrz 2022, o 12:32

W uzupełnieniu do powyższego, pojawił się taki wpis:

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 12 wrz 2022, o 14:14

mrczeslaw pisze:
12 wrz 2022, o 12:32
W uzupełnieniu do powyższego, pojawił się taki wpis:
FB1.jpg
FB1.jpg (114.5 KiB) Przejrzano 423 razy
FB2.jpg
FB2.jpg (93.32 KiB) Przejrzano 419 razy



Dlatego polecam moje rozwiązanie (wariant W1-C), w którym ograniczenie prędkości będzie do 160 km/h, co zwiększy prawdopodobieństwo KDP przez Kalisz:


----------------------------------------------------------------------------------------------------
Można zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:

* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),

* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),

* przez opisaną tutaj zmianę położenia oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,

* aby dodatkowo ograniczyć wpływ na osiedle Zagorzynek można wkopać linię KDP LK85 idącą przez to osiedle oraz przez stację Kalisz do płytkiego tunelu, np. w technologii ścian szczelinowych. Tunel może się kończyć zaraz na wschód od ul. Tęczowej.
Stacja i os. Zagorzynek położone jest na wzgórzu, co może ułatwić to zadanie. Rypinek jest już niżej, tam musi być wiadukt/estakada nad Częstochowską,

* szerokość pasa zajętości terenu dla linii KDP jest mniejsza jeżeli ta linia jest na estakadzie/wiadukcie/moście (w porównaniu z nasypem), a więc takie rozwiązanie powinno być zastosowane przy przejściu przez Rypinek,

* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.


Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01a.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg (418.38 KiB) Przejrzano 551 razy
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01.jpg (363.69 KiB) Przejrzano 551 razy

LINKI:
Strona konsultacji:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
LK85 W1 – mapa oficjalna:
https://www.cpk.pl/pl/mapa-stes-sieradz ... -wariant-1
LK85 W1 – mapa wyizolowana ze strony:
https://www.arcgis.com/home/webmap/view ... 95,52.4778
----------------------------------------------------------------------------------------------------


----------------------------------------------------------------------------------------------------
Powyżej przedstawiłem wariant W1-C.

Inne warianty (z ograniczeniem do 100-120 km/h):
* wariant W1-A (autor: ww): viewtopic.php?t=66&start=2920#p150884
* wariant W1-B (autor: jp): viewtopic.php?p=150814#p150814
* wariant W1-D (autor: filip): viewtopic.php?t=66&start=2920#p150875
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2022, o 07:01 przez Robert AB, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6538
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: jasiek20 » 12 wrz 2022, o 15:00

Pani chorągiewka, twórczy wpis, widać, że myślenie nie jest jej mocną stroną.
Załączniki
kp.png
kp.png (336.5 KiB) Przejrzano 516 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ