Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
: 17 lis 2022, o 18:08
kalen23 pisząc "po starej wyprostowanej linii" miał chyba na myśli odcinek W1 między stacją a Winiarami. Tak to zrozumiałem
Słusznie nazwano, ponieważ Kalisz JEST ośrodkiem regionalnym i to formalnie (wg rządowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030). Taki status uzyskał w 2011 ale nic nie jest dane na zawsze. To są koncepcje. O ile łatwiej byłoby je realizować gdyby wszyscy tak postrzegali Kalisz. W przypadku koncepcji przebiegu linii kolejowych także. Widzieli kolej w mieście a nie pod miastem i stację a nie przystanek. Przystanek to jest planowany np. w Brzezinach pod Łodzią...
Bez obaw.filip pisze: ↑17 lis 2022, o 17:56Nic nie wiadomo. Trzeba czekać.jp pisze: ↑17 lis 2022, o 17:39https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 04/page-43
Wpisy na skyscrapercity nie nastrajają optymistycznie.
Cytując Kalena23 "250 km/h spełnia warunek "nie mniej niż 250 km/h". Zatrzymanie w Kaliszu i Sieradzu dają duży potencjał ludnościowy dla strefy dojazdu 30 i 60 min. Dojazd do stacji będzie po starej wyprostowanej linii."
Czyli, że my nadal tłuklibyśmy się po LK14? Bo nie czaję już.
No tak, zapomniałem o tym. Gdzieś kiedyś widziałem taki wpis (z którym się utożsamiam); "Kalisz powinien pełnić funkcję ośrodka regionalnego, a nie marginalizowanego subregionalnego", oczywiście mogłem coś pokręcić. Myślę, że tak jest realnie.
A może oni nie rozumieją co to jest miasto regionalne (np. Kinastowski)? Może myślą, że miasto regionalne to takie, które pełni jakieś funkcję na bardzo małym obszarze i nie wiedzą, że miasto regionalne to też np. Poznań, czy Wrocław?jp pisze: ↑19 lis 2022, o 14:45(...) To są koncepcje. O ile łatwiej byłoby je realizować gdyby wszyscy tak postrzegali Kalisz. W przypadku koncepcji przebiegu linii kolejowych także. Widzieli kolej w mieście a nie pod miastem i stację a nie przystanek. Przystanek to jest planowany np. w Brzezinach pod Łodzią...
A gdyby się utrzymała granica z 1795 do 1918. Fajnie by było, naprawdę fajnie. Kalisz pewnie gorzej by się nie rozwijał (ludnościowo), bo i tak był stolicą rejencji. Za to bylibyśmy w zupełnie innym miejscu pod względem cywilizacyjnym, Sieradz zresztą też.
Takich miast jest troszeczkę więcej, które mają takie relację ze stolicą województwa. Za to niewiele jest przykładów gdzie są dobre relację pomiędzy miastem wojewódzkim, a drugim/trzecim w województwie.Robert AB pisze: ↑19 lis 2022, o 15:29Kalen23 też to rozumie. Tym bardziej, że jego Łomża, stolica ziemi łomżyńskiej (część Mazowsza), znalazła się w woj. podlaskim (a Ostrołęka, która też leży na ziemii łomżyńskiej jest w woj. mazowieckim). Łomża ma podobne problemy jak Kalisz, Białystok zachowuje się podobnie jak Poznań.
Rozumiem.Robert AB pisze: ↑19 lis 2022, o 15:29Ta wyprostowana linia w przypadku Kalisza to nic innego jak obecna stacja, która przecież znajduje się na LK14.
Z kolei w przypadku Sieradza obwodnica jest konieczna, ponieważ (prostowany) odcinek 160 km/h prowadzący do stacji jest znacznie dłuższy. W przypadku Sieradza pociągi nie zatrzymujące się bedą jechać kolejową obwodnicą.
To byłoby ciężkie do zrobienia ze względu na bardzo dużą ilość wyburzeń. Widać co się działo na konsultacjach, a co dopiero jakby komuś serio zaczęli burzyć domy (w takiej ilości).Robert AB pisze: ↑19 lis 2022, o 15:29Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości.
www.skyscrapercity.com/threads/lk-85-kd ... -180804017
Istotne jest też, aby był na stacji 1-2 tory z odpowiednio szeroką skrajnią umożliwiające przejazd pociągów na pełnej prędkości.
Robert, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że W1 jest społecznie nieakceptowalny? Podobnie jak pozostałe, z uwagi na skalę ingerencji w tereny zabudowy mieszkaniowej. Prezydent dodał do tego jeszcze infrastrukturę drogową oraz niezgodność z założeniami Studium.Robert AB pisze: ↑19 lis 2022, o 15:29(...)Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości. (...)
Mogliby jeszcze to ucieleśnić po przez utworzenie woj. kaliskiego (wschodniowielkopolskiego, środkowopolskiego).
Bo w tym Kaliszu nie czytają, nie interesują się (przynajmniej osoby decyzyjne). A przecież można byłoby próbować prowadzić politykę regionalną poprzez rozmowy z samorządowcami (tych łatwo byłoby przekonać, bo pieniądze z UE), zintegrować transportowo powiaty i gminy mające wchodzić w skład nowego województwa, starać się budować tożsamość regionalną. Ale pewnie niedasię.
jp pisze: ↑19 lis 2022, o 22:38Robert, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że W1 jest społecznie nieakceptowalny? Podobnie jak pozostałe, z uwagi na skalę ingerencji w tereny zabudowy mieszkaniowej. Prezydent dodał do tego jeszcze infrastrukturę drogową oraz niezgodność z założeniami Studium.Robert AB pisze: ↑19 lis 2022, o 15:29(...)Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości. (...)
I właśnie Studium, miejscowym planom oraz drogom chciałbym poświęcić parę zdań. W budżecie na przyszły rok znalazła się inwestycja drogowa, której źródłem finansowania jest Polski Ład. Chodzi o budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z Budowlanych. Część tej inwestycji stanowi fragment przyszłej południowej obwodnicy. Chodzi o przyszłe połączenie ul. Księżnej Jolanty z Piwonicką poprzez wiadukt nad torami. Połączenie to koliduje z W3 i W4. W miejscu skrzyżowania przyszłej drogi z linią kolejową, jeden tor łącznicy KDP przebiega nad konwencjonalną linią. Rezygnacja z "bezkolizyjnej" łącznicy chyba raczej nie wchodzi w grę? Wiązałoby się to ze spowolnieniem przejazdu a chodzi przecież o to, żeby szybkie pociągi mogły wjeżdżać na stację w Kaliszu.
W1, W2 czy W1C nie kolidują z nową drogą ale oznaczają wyburzenie kilkudziesięciu domów zwartego osiedla.
Pozostaje więc W1A, ale uwaga! tutaj linia kolejowa też musiałaby przeciąć planowaną drogę, w okolicy skrzyżowania Polnej z Budowlanych. Linia KDP musiałaby więc biec po estakadzie. Estakada byłaby też prawdopodobnie konieczna po śladzie obecnego torowiska, w celu ograniczenia szerokości pasa inwestycyjnego. Na szeroki nasyp nie ma miejsca.
Tylko płytki tunel jeśli się nie mylę jest budowany metodą odkrywkową. Wyburzenia więc pozostają . Jest natomiast mniejsza uciążliwość podczas eksploatacji.Robert AB pisze: ↑21 lis 2022, o 21:58A więc na typowy tunel nie ma co w Kaliszu również liczyć ze względu na koszty. Pozostaje płytki tunel lub estakada.
Wydaje mi się, że płytki tunel (między płn-wsch krańcem stacji i skarpą doliny) byłby lepszym rozwiązaniem niż estakada, że względu na mniejsze oddziaływanie na otoczenie.
Jeżeli wybierze się metodę szczelinową budowy tunelu to najpierw buduje się ściany szczelinowe, a później wybiera grunt spomiędzy ścian bez potrzeby wychodzenia poza teren budowanego tunelu, co oznacza mniejszą ingerencję w teren dookoła. Prawdopodobnie tą metodą będzie też budowany tunel przez Mileszki w Łodzi.Cristof pisze: ↑22 lis 2022, o 09:31Tylko płytki tunel jeśli się nie mylę jest budowany metodą odkrywkową. Wyburzenia więc pozostają . Jest natomiast mniejsza uciążliwość podczas eksploatacji.Robert AB pisze: ↑21 lis 2022, o 21:58A więc na typowy tunel nie ma co w Kaliszu również liczyć ze względu na koszty. Pozostaje płytki tunel lub estakada.
Wydaje mi się, że płytki tunel (między płn-wsch krańcem stacji i skarpą doliny) byłby lepszym rozwiązaniem niż estakada, że względu na mniejsze oddziaływanie na otoczenie.
Nie ma sensu. PSL to margines, który już się wystarczająco skompromitował przez całą III RP, nie róbmy im większego wstydu (choć oni sobie samemu go robią).jp pisze: ↑23 lis 2022, o 22:42https://calisia.pl/wladyslaw-kosiniak-k ... ideo,59629
Nie wiem czy jest sens zaśmiecać wątek jakimiś PSLami, ale ta partia prawie zawsze przy korycie.
Heh, to lepiej posłuchaj sobie całej konferencji. Ten chadecko-agarny twór nie ma zupełnie pojęcia o czym mówi.
jp pisze: ↑23 lis 2022, o 22:42Ten komentarz też jest bardzo obrazowy: "Należy zlikwidować stacje w Kaliszu a budynek przeznaczyć na świetlice, np. dla ludzi o poglądach agrarnych albo siedzibę sołectwa. Po co w takiej mieścinie jak Kalisz kolej? Wystarczy PKS do najbliższego większego miasta. PSL ale ty mnie zaimponowałeś "
Żeby być "ważnym" wodzem, to on MUSI chociaż trochę różnić się od innych. A że repertuar tego, co jest w polityce do powiedzenia mądrego, jest ograniczony (to w istocie dość proste sprawy) i wobec tego zazwyczaj już wyczerpany przez innych, bardziej sprawnych i rozgarniętych, to jemu zostają już tylko bzdury do wygadywania. Tylko od wygadywania bzdur są inni mistrzowie, więc i tak pozostaje na marginesie.