LK85 w Kaliszu
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183011232
Rejsiu @ Skyscrapercity:
Prezydent Krystian Kinastowski wystosował do spółek Centralny Port Komunikacyjny oraz BBF pismo zawierające uwagi do niedawno zaprezentowanych, zaktualizowanych wariantów przebiegu torów kolei dużych prędkości przez Kalisz.
Pismo jest pod linkiem:
https://www.kalisz.pl/storage/file/core ... %20CPK.pdf
Są tam mapki, przebieg lini, podglądy jak to wszystko powinno wyglądać z punktu widzenia Kalisza.
Te prośby miasta typu:
Rezygnacja z prowadzenia linii kolejowych po nasypach na terenie całego miasta.
Niedopuszczalne jest przejście kolei przez miasto od rzeki Prosny do dworca PKP po nasypie z uwagi na zaburzenie przestrzeni mocno zurbanizowanej, dużą skalę wyburzeń oraz utrudnienie przewietrzania miasta.
Przebieg kolei na odcinku od ul. Wrocławskiej w kierunku Pleszewa przeprowadzić na estakadzie a nie na nasypie z uwagi na przewietrzanie miasta.
są odrobinę kuriozalne. Nasypy kolejowe są znacznie tańsze w utrzymaniu niż estakady.
Tam gdzie jest to możliwe (np. w dolinie Prosny) można zbudować niższe nasypy kolejowe; w górną część skarpy po zachodniej stronie doliny Prosny można się wkopać w miejscu, w którym nasyp dochodzi do skarpy.
Bezzasadne są też proby wymuszenia wielokrotnego wygięcia przebiegu linii, wystarczy, że udało się dać mało kolizyjny przebieg na wschód od kaliskiej stacji.
Na wysokości ul. Częstochowskiej (na odcinku od doliny rzeki Prosny do dworca PKP) przebieg KDP zaplanować z jak najmniejszą szkodą dla zabudowy przemysłowej, usługowej i mieszkaniowej. Uwzględnić korektę przebiegu trasy KDP – odsunąć maksymalnie od zabudowy mieszkaniowej przy ul. Krzywej i ul. Gwiaździstej oraz od zabudowy przemysłowo – usługowej przy ul. Częstochowskiej.
Jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie przez zakup i wymianę sąsiednich działek, tym bardziej, że magazyny jeszcze nie powstały. Trzeba dopasować kształt działki do przebiegu linii, a nie odwrotnie. Miasto powinno pomóc w tym inwestorowi.
Prosimy o odsunięcie obszaru inwestycji tak, by nie wchodziła na działkę nr 485/3, obręb 160 Dobrzec, która została zakupiona przez inwestora. Inwestor planuje na tej działce budowę zakładu magazynowo - handlowego, dzięki któremu powstaną nowej miejsca pracy w Kaliszu.
Bardzo sensowne są z kolei te sugestie:
Wyznaczyć należy obszary niezbędne do przeprowadzenia scaleń lub wymiany gruntów przeciętych przez linie KDP, a niepodlegających wykupowi. Oszacować także koszty przeprowadzenia prac scaleniowych lub wymiany gruntów.
Przedstawione warianty przebiegu KDP winny być skorelowane z planowanym przebiegiem obwodnicy Miasta Kalisza.
Niezbędne jest w sposób jednoznaczny oznaczenie graficzne elementów planowanej infrastruktury kolejowej i drogowej wraz z towarzyszącą im infrastrukturą np. określenie przebiegu dróg: górą czy dołem w stosunku do linii kolejowej.