Strona 163 z 173

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 12:28
autor: filip
Nie poprawili przejścia przez ul. Zachodnią (więc w razie czego miasto musi samemu budować sobie wiadukt) i trochę zmienili przebieg przez Kalisz. Tutaj porównanie użytkownika kalen23 z forum budowlanego.
Zrzut ekranu 2023-05-11 122633.png
Zrzut ekranu 2023-05-11 122633.png (565.73 KiB) Przejrzano 2297 razy

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 12:41
autor: Vocatont
gawronik13kalisz pisze:
11 maja 2023, o 12:05
Tu szczegółowa mapka

https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/juz ... adz-poznan
Stary plan W9
Obrazek
Widać największe zmiany w Kaliszu w nowym W9 objęła analiza wyburzania terenów przemysłowych, i przeprowadzono to jak najniższym kosztem.
Zrezygnowano również z realizacji ul. Krzywej na rzecz połączenia w projekcie ul. Tatrzańskiej z ul. Budowlanych
Obrazek

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 23:29
autor: K-man
Trochę z innej bajki. Ale też dość ważnej.
- Wiem, że jest gorąca atmosfera wokół budowy tego odcinka kolei. Jest widoczna liczba protestów. Nie jest nasza intencją robienie czegoś na siłę. Jeśli są obawy i protesty co do przebiegu tej linii, to może trzeba wybrać inny wariant – powiedział w Koninie Marek Woźniak podczas konferencji prasowej poprzedzającej spotkanie w ANS inaugurujące wdrażanie Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST).

Poinformował, że wczoraj, po rozmowie z wicemarszałkiem Wojciechem Jankowiakiem, zapadła decyzja, aby zwrócić się do PKP PKL o wstrzymanie procesu ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji. - Powrócimy do analizy tej linii, aby dać jeszcze szansę przedyskutowania i przeanalizowania kwestii przebiegu zwłaszcza na obszarze miasta, podkonińskich miejscowości, gmin.

https://www.lm.pl/aktualnosci/po-protes ... nsr4tXU1Ec

Zmiana linii na Kalisz chyba niestety nie wchodzi w grę. Choć taki wariant miałby z pewnością więcej zwolenników i większy sens ekonomiczny.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 23:34
autor: K-man
A tu jeszcze info reakcję naszych drogich przyjaciół. Często czytam komentarze na ich stronach info i odnoszę wrażenie, że kaliszanie mają lepsze zdanie o Ostrowie niż sami ostrowianie.
https://www.ostrow24.tv/news/182559-ost ... JAy43EFVxE
Jesteśmy jedną z najbardziej zakompleksionych nacji w Polsce ;)

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 23:38
autor: milo
K-man pisze:
11 maja 2023, o 23:34
Jesteśmy jedną z najbardziej zakompleksionych nacji w Polsce ;)
Hm...Rozumiem jeszcze Kaszubi czy górale...ale Kaliszanie to jakaś odrębna nacja?
:shock:

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 23:40
autor: filip
K-man pisze:
11 maja 2023, o 23:34
Jesteśmy jedną z najbardziej zakompleksionych nacji w Polsce ;)
Chyba w Europie i mam tu na myśli ogół Polaków.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 11 maja 2023, o 23:50
autor: K-man
milo pisze:
11 maja 2023, o 23:38
K-man pisze:
11 maja 2023, o 23:34
Jesteśmy jedną z najbardziej zakompleksionych nacji w Polsce ;)
Hm...Rozumiem jeszcze Kaszubi czy górale...ale Kaliszanie to jakaś odrębna nacja?
:shock:
Oczywiście Milo hahah. Tak dla jaj to napisałem panowie. :)

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 14 maja 2023, o 08:29
autor: Cristof
Przypatrzyłem się szczegółowiej mapce trasy w okolicach ul. Zachodniej. Wynika z niej że wiadukt zajmie teren stacji paliw która kolidowała z przedłużeniem na wprost Al.W.P do Zachodniej. Teraz droga na planie jest puszczona łukiem w kierunku planowanego wiaduktu. Sam wiadukt wygląda na o wiele szerszy niż jest obecnie.

Dalej znikną szpecące magazyny naprzeciw dworca PKP oraz jakieś budyneczki po drugiej stronie Dworcowej oraz niestety wieża ciśnień. Zjazd z wiaduktu przy ul. Dworcowej do Szlaku Bursztynowego planowany jest na wysokości stojącej Biedronki. Pociągnie to konieczność wyburzenia starych mieszkalnych budynków po kolejowych i nowego budynku handlowego- usługowego zaraz za nimi.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 16 maja 2023, o 18:21
autor: tomash
dyrektor ładnie popłynął :D :lol:
Szybka kolej do CPK rozjeżdża firmy. Przedsiębiorcy żądają solidnych odszkodowań
Chcemy 1 mld zł - mówi dyrektor zakładu produkcyjnego Mlekovity w Kaliszu, Jacek Olszewski. Linia CPK najpierw miała przeciąć jego zakład na pół. Ostatecznie wyburzone zostaną tylko budynki bazy transportowej, a hale produkcyjne ocaleją.

W czwartek, 11 maja spółka CPK, która buduje Kolej Dużych Prędkości, przedstawiła ostateczny przebieg trasy na linii Sieradz-Kalisz-Poznań. Po protestach wybrano wariant nr 9, z którego zadowoleni są mieszkańcy, a którym zawiedzeni są przedsiębiorcy. Ten scenariusz zakłada, że ocaleje 80-140 domów, które przewidziano do wyburzenia w innych wariantach. Ale dla zakładów, które tam działają, to zła wiadomość.

W Kaliszu przystanek kolei zaplanowano w miejscu obecnego dworca kolejowego. To komplikuje wytyczenie trasy w ten sposób, by powodowała jak najmniej szkód. Jednak ostateczny wariant nr 9 został zmodyfikowany tak, by zakłady ucierpiały jak najmniej.
nie wrzucam linku aby nie nabijać im wyświetleń. Nic więcej tam nie znajdziecie :wink:

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 16 maja 2023, o 19:54
autor: milo
Oprócz Mlekovity co jeszcze?
Na pewno w całości Reco Polska, trochę drobnicy typu stacja paliw na Zachodniej, nieduży budynek biurowo-handlowy przy Szlaku Bursztynowym obok torów.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 16 maja 2023, o 20:08
autor: kaliszanin2
Ich zdaniem te siekające miasto na kawałki warianty W3/W4 dawałyby większą szansę uniknięcia szkód niż wariant wybrany. Znaczy porąbanie jakiegoś Kalisza to nic takiego, za to panowie mogliby sobie szybciej śmigać. Prawdziwi przyjaciele.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 16 maja 2023, o 23:14
autor: Vocatont
milo pisze:
16 maja 2023, o 19:54
Oprócz Mlekovity co jeszcze?
Na pewno w całości Reco Polska, trochę drobnicy typu stacja paliw na Zachodniej, nieduży budynek biurowo-handlowy przy Szlaku Bursztynowym obok torów.
Reco Polska, nie znam matek spółek ale jedyne reco jakie kojarzę znajduje się na Winiarach gdzie CPK nie dociera.
Chodziło ci chyba o Reca Plast Poland przy ul.Częstochowkiej?
Przed budynkiem Reca Plast znajduje się budynek z dawnym logo firmy Grundig aktualnie chyba najmowane przez Świat Smaków Catering. W głąb tego placu znajduje się jeszcze jeden mniejszy budynek jednak nie wiem do kogo należy.

Oczywiście w przypadku tych mniejszych firm pytanie ile z tych budynków należy do nich a ile z nich jest tylko najmowane.
Chciałbym głęboko wierzyć że firmy z odszkodowań zainwestują z powrotem w Kaliszu.

W okolicy Zachodniej będzie troszkę wyburzania
Obszary te zaznaczyłem fioletowymi okręgami.
Po za wcześniej wspominaną stacją Olkop, znikanie bardzo duża ilość mini magazynów, czy też sklepów w których nigdy niemiałem być okazji.
Mówię tu oczywiście o budynkach położnych blisko torów od strony ul. Wrocławskiej
Oraz zniknie trochę hali Ital School Producent krzeseł, za kwestią budowy drogi wzdłuż torów powiedzmy dzisiejszej ul. Szczypiornickiej jednak patrząc na mapie większość z tych Hal nie posiada nawet dachu na tym odcinku więc raczej nic ten producent tam aktualnie nie tworzy.
Obrazek

Oraz znikną jakieś gospodarstwa plus szklarnie przy ul. Wrocławskiej mówię już o odcinku gdzie tory przebijają się z aktualnej linii w kierunku obwodnicy Nowych Skalmierzyc/Szczypiorna

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 00:16
autor: milo
Tak, oczywiście chodziło mi o Reca Plast Poland przy ul.Częstochowskiej.
🤭
Tak rzucajac okiem z góry na planowane wyburzenia, to w większości są stare hale, niemal ruiny...

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 10:57
autor: LOOK
W roku 2033 pojawią się kolejne "mapki", symulacje i rozważania. Ten temat padnie jak powiązane z nim CPK. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, tylko ambicje lokalne.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 12:17
autor: filip
LOOK pisze:
17 maja 2023, o 10:57
W roku 2033 pojawią się kolejne "mapki", symulacje i rozważania. Ten temat padnie jak powiązane z nim CPK. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, tylko ambicje lokalne.
XD Rozumiem, że budowanie dróg kategorii S 2x2 na wschodzie gdzie ŚDR to kilka tysięcy pojazdów jest już uzasadnione ekonomicznie i społecznie, bo przecież autostrada niezbywalnym prawem i musi być w każdej gminie? I jakie ambicje lokalne z projektem centralnym?

Komponent kolejowy CPK poza tym, że jest trochę przeskalowany, momentami absurdalny i mocno centralistyczny jest jak najbardziej ok. „Ygrek” na pewno powstanie prędzej, czy później, bo bardzo wspiera go UE i jest bardzo potrzebny. A jednym z jego największych beneficjentów będzie Kalisz, więc powinno nam zależeć na jego jak najszybszym powstaniu.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 12:56
autor: LOOK
Moja mojsza jest naj mojsza. Tyle w temacie. Powstało 163 strony w tym wątku przez 18 lat, zaiste pracy dużo, efekt, każdy widzi. Do zobaczenia w 2033 roku.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 15:38
autor: filip
Pretensję miej do Sławka Nowaka, który postanowił wyrzucić projekt do śmietnika pod koniec 2011 roku na rzecz modernizacji LK. Co z tego mamy to widać. A co do samego CPK to projekt posuwa się do przodu. Przygotowane/gotowe są STEŚ dla najważniejszych LK, wykupywane są grunty.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 16:48
autor: barnaba422
Kalisz byłby największym beneficjentem, gdyby rozwidlenie było w Kaliszu. Sieradz by nie stracił a Kalisz miał połączenie do Wrocławia. A tak tylko namiastka.

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 16:53
autor: tomash
barnaba422 pisze:
17 maja 2023, o 16:48
Kalisz byłby największym beneficjentem, gdyby rozwidlenie było w Kaliszu. Sieradz by nie stracił a Kalisz miał połączenie do Wrocławia. A tak tylko namiastka.
Ja tam wole dogodne połączenie z Poznaniem, Łodzią i Warszawą i dworcem w miejscu dworca w Kaliszu niż mieć jeszcze połączenie jeszcze z Wrocławiem i dworcem w Śliwnikach...

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

: 17 maja 2023, o 17:27
autor: kaliszanin2
LOOK pisze:
17 maja 2023, o 10:57
Ten temat padnie jak powiązane z nim CPK. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, tylko ambicje lokalne.
Wspólną i NAJWAŻNIEJSZĄ ideologią polskich partii jest NULLIZM: wykorzenić, wyzerować to, co robili poprzednicy, bo to z powodu realizacji przez konkurencję jest Z DEFINICJI złe, bardzo złe albo jeszcze gorsze. Czasem poprzednicy coś już zrealizowali albo bardzo zaawansowali, więc nie da się działać w duchu nullizmu, co daje groteskowy efekt - szczerze zasmucona dokonaniami poprzedników przejmująca władzę partyja odnosi nieoczekiwaną przez siebie korzyść wizerunkową. Tak np. obecne zaawansowanie budowy autostrad i dróg szybkiego ruchu suweren ma za wyłączną zasługę PiSu, podobnie jak gazoport. Nieważne, że zbudował go rząd PO/PSL, ważne, że nazwano go imieniem Lecha Kaczyńskiego, czyli jest to obiekt PiSowski.

Bardzo dziwne, że obecna opozycja mając do czynienia z taką materią społeczną nie bierze tego pod uwagę, tylko zapowiada absurdalne brnięcie w nullizm (w skrajnej wersji znany jako kononowiczyzm). A przecież działania przeciwników da się w pewnych warunkach wykorzystać na własną korzyść. I to potrafi robić nie tylko PiS ze wspomnianymi autostradami czy gazoportem, ale chociażby ostatnio taki Tusk postulując przyspieszenie 800+. Tymczasem szeregi PO najwyraźniej nie nadążają za szefem i jakoś myśli o porzuceniu nullizmu nie łapią.

To może podpowiem, co opozycja może zrobić z tym CPK w razie przejęcia władzy. Przede wszystkim powinna zauważyć, że szybkie koleje to jest bardzo sensowna alternatywa dla systemu lokalnych portów lotniczych, drogich i trujących. Po drugie zlokalizowanie hubu przesiadkowego tych kolei na zachód od Warszawy, prawie w samym środku Polski, ma sens. Po trzecie lotnisko w tym miejscu to nie jest jakiś dziwaczny Warszawa-Radom, ale uzupełnienie zestawu polskich portów międzynarodowych, które po sprowadzeniu do racjonalnych rozmiarów dla wielu ludzi będzie wygodnym wyborem. Po czwarte niektóre linie są już w fazie zaawansowanego projektowania, a nawet w trakcie procesu inwestycyjnego. Po piąte większość proponowanych linii jest dopiero w powijakach.

W takiej sytuacji radziłbym kontynuować PiSowskie przedsięwzięcie (w wielkim stopniu za unijną kasę), a jednocześnie przeprowadzić miażdżącą krytykę projektu, któremu tylko dzięki fachowemu podejściu opozycji, pardon, teraz już rządu, udało się nadać kształt odpowiadający żywotnym potrzebom naszej ukochanej ojczyzny. Można też grzmieć, że poprzedni rząd, zwłaszcza przez naciski Horały, wymuszał na firmie projektującej nieracjonalne, megalomańskie rozwiązania, natomiast MY polegamy na fachowcach, a nie sterujemy nimi. W rzeczywistości to "nadawanie kształtu" może polegać na drobnych korektach w liniach przewidzianych do najpóźniejszej realizacji. Suweren zachęcony przez TVP w nowym wydaniu i tak uwierzy, że rząd PO/2050/PSL/SLD uchronił Polskę przed wielką katastrofą inwestycyjną.

Każda partia ma swoje potrzeby propagandowe. Jednak uwalanie całego dorobku poprzedników to nie jest mocny punkt takiej propagandy. PO niech sobie przypomni wizerunkowy strzał we własną stopę jakim było zarzucenie projektu Y-ka. Najpierw minister Grabarczyk kontynuował, o dziwo, przejęty od SLD projekt KDP Warszawa-Wrocław rozwijając go do postaci Y, a potem minister Nowak ni stąd, ni zowąd skasował projekt na który wydano spore pieniądze. Radziłbym tego błędu nie powtarzać. Kontynuacja projektu, którą bez większego wysiłku można zapisać na własne konto (np. powtarzając do znudzenia, że poprzednicy tylko zarządzali łąką za nieprzyzwoicie wielką kasę), z pewnością będzie mniej kosztowna (zwłaszcza wizerunkowo) od wdeptywania już wydanej kasy w błoto poprzez decyzje nullistyczne.