Tereny przylegle do węzła drogi krajowej nr 25
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Jesli ksztalt wezla bedzie taki jak w dokumentacji technicznej, ktory jest na przetargu obwodnicy Skalmierzyc, to na te dwa tereny powyzej DK25 chyba nie bedzie chetnych z powodu braku dojazdu. Atrakcyjne tereny to tylko te w dol od DK25. Do tych ostatnich dojazd bedzie od przyszlego skrzyzowania ze swiatlami (obecny zakret smierci). Jesli ktos bedzie zainteresowany podyskutowaniem na ten temat, jestem chetny
Będą ryli w polu
Ponad 15 mln zł potrzeba na przygotowanie terenów inwestycyjnych wzdłuż obwodnicy w kierunku Skalmierzyc. Władze Kalisza liczą w tym przypadku na dofinansowanie unijne
Chodzi o odcinek od węzła komunikacyjnego planowanego przy al. Wojska Polskiego do granic miasta w kierunku Skalmierzyc. Dziś rozciągają się tam pola. Miasto chce, aby powstała tam strefa gospodarcza, a w tym celu potrzeba infrastruktury. Inwestycje zaplanowane do 2011 r. obejmować mają budowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Potrzeba na to 15,3 mln zł, z czego prawie 9,2 mln zł stanowić ma dofinansowanie z Wojewódzkiego Regionalnego Programu Operacyjnego. – Jest już dokumentacja i pozwolenie na budowę. Teraz będziemy występowali do Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie z UE. Jeśli tych pieniędzy nie będzie, nie pozostanie nam nic innego, jak realizować wszystko stopniowo z własnych środków – mówi Andrzej Szajdziński, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta i Inwestycji. Gdyby pieniądze z zewnątrz jednak się pojawiły, prace mogłyby rozpocząć się jeszcze w tym roku i dobiec końca w roku przyszłym. Jeśli ich nie będzie, czeka nas dłuższy termin realizacji.
Życie Kalisza.
Widać jakieś światełko w tunelu.....ciekawe czy nie zgaśnie
Ponad 15 mln zł potrzeba na przygotowanie terenów inwestycyjnych wzdłuż obwodnicy w kierunku Skalmierzyc. Władze Kalisza liczą w tym przypadku na dofinansowanie unijne
Chodzi o odcinek od węzła komunikacyjnego planowanego przy al. Wojska Polskiego do granic miasta w kierunku Skalmierzyc. Dziś rozciągają się tam pola. Miasto chce, aby powstała tam strefa gospodarcza, a w tym celu potrzeba infrastruktury. Inwestycje zaplanowane do 2011 r. obejmować mają budowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Potrzeba na to 15,3 mln zł, z czego prawie 9,2 mln zł stanowić ma dofinansowanie z Wojewódzkiego Regionalnego Programu Operacyjnego. – Jest już dokumentacja i pozwolenie na budowę. Teraz będziemy występowali do Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie z UE. Jeśli tych pieniędzy nie będzie, nie pozostanie nam nic innego, jak realizować wszystko stopniowo z własnych środków – mówi Andrzej Szajdziński, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta i Inwestycji. Gdyby pieniądze z zewnątrz jednak się pojawiły, prace mogłyby rozpocząć się jeszcze w tym roku i dobiec końca w roku przyszłym. Jeśli ich nie będzie, czeka nas dłuższy termin realizacji.
Życie Kalisza.
Widać jakieś światełko w tunelu.....ciekawe czy nie zgaśnie
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Eheh Życie Kalisza jest nieżle zorientowane, napisali "Chodzi o odcinek od węzła komunikacyjnego planowanego przy al. Wojska Polskiego do granic miasta w kierunku Skalmierzyc" Jakby nie wiedzieli że ten węzeł właśnie jest budowany!
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
Kalisz, dnia 16 marca 2009 roku
O B W I E S Z C Z E N I E
o przystąpieniu do sporządzenia
„Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla projektowanej drogi publicznej – w ciągu drogi krajowej nr 25”
Na podstawie art. 17 pkt l ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z póżniejszymi zmianami)
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Miejską Kalisza uchwały Nr XXXI/466/2009 z dnia 22 stycznia 2009 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla projektowanej drogi publicznej – w ciągu drogi krajowej nr 25”, obejmującego część projektowanej drogi publicznej w ciągu drogi krajowej nr 25, tj. odcinek rozpoczynający się od ul. Dobrzeckiej (w sąsiedztwie Kościoła Rzymskokatolickiego p.w. Św. Michała Archanioła) i dalej w kierunku ul. Korczak (w rejonie posesji położonej przy ul. Korczak 107) do ul. Poznańskiej (w rejonie wąwozu biegnącego od ul. Wygon), szczegółowo określony na załączniku graficznym do ww. uchwały.
Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu miejscowego.
Wnioski należy składać na piśmie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kaliszu w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Architektury, Główny Rynek 20 (Ratusz, pokój nr 44) w terminie do dnia 30 kwietnia 2009 roku.
Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
O B W I E S Z C Z E N I E
o przystąpieniu do sporządzenia
„Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla projektowanej drogi publicznej – w ciągu drogi krajowej nr 25”
Na podstawie art. 17 pkt l ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z póżniejszymi zmianami)
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Miejską Kalisza uchwały Nr XXXI/466/2009 z dnia 22 stycznia 2009 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla projektowanej drogi publicznej – w ciągu drogi krajowej nr 25”, obejmującego część projektowanej drogi publicznej w ciągu drogi krajowej nr 25, tj. odcinek rozpoczynający się od ul. Dobrzeckiej (w sąsiedztwie Kościoła Rzymskokatolickiego p.w. Św. Michała Archanioła) i dalej w kierunku ul. Korczak (w rejonie posesji położonej przy ul. Korczak 107) do ul. Poznańskiej (w rejonie wąwozu biegnącego od ul. Wygon), szczegółowo określony na załączniku graficznym do ww. uchwały.
Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu miejscowego.
Wnioski należy składać na piśmie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kaliszu w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Architektury, Główny Rynek 20 (Ratusz, pokój nr 44) w terminie do dnia 30 kwietnia 2009 roku.
Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 11042
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Życie Kalisza
85 hektarów gruntów na obrzeżach Dobrzeca przygotowuje Miasto dla przyszłych inwestorów.Tereny pod inwestycje maja byc gotowe pod koniec 2011.O pomysle wybudowania tam infrastruktury wiadomo od dawna; w sąsiedztwie ma powstac obwodnica łącząca al.Wojska Polskiego z ul. Poznańską, a więc działki będą atrakcyjne dla inwestorów.Podobnie jest przy innych ruchliwych arteriach wylotowych z miasta.Władze Kalisza już teraz przewidują, że będą tam powstawały hipermarkety(dla naszych władz to chyba najważniejsze inwestycje dla rozwoju Kalisza.Normalnie paranoja, a gdzie inwestycje w przemysł), czyli obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 mkw.Obok nich równiez mniejsze sklepy, obiekty usługowe, magazyny, zakłady produkcyjne.Działki zostana zaoferowane prywatnym przedsiębiorcom.Obok infrastruktury podziemnej.Miasto zamierza tam wybudować drogi dojazdowe i parkingi.Ma to nastapić do roku 2011, a kwota realizacji projektu ma zamknąć się w kwocie 10 mln zł.Kalisz ubiega się dla tego przedsięwzięcia o dofinansowanie z ze środków unijnych.Wniosk został juz złożony do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Rozumiem, że jeśli nie dostaniem dofinasowania klapa z tej inwestycji, lub miasto rozłoży ją na wiele lat.
85 hektarów gruntów na obrzeżach Dobrzeca przygotowuje Miasto dla przyszłych inwestorów.Tereny pod inwestycje maja byc gotowe pod koniec 2011.O pomysle wybudowania tam infrastruktury wiadomo od dawna; w sąsiedztwie ma powstac obwodnica łącząca al.Wojska Polskiego z ul. Poznańską, a więc działki będą atrakcyjne dla inwestorów.Podobnie jest przy innych ruchliwych arteriach wylotowych z miasta.Władze Kalisza już teraz przewidują, że będą tam powstawały hipermarkety(dla naszych władz to chyba najważniejsze inwestycje dla rozwoju Kalisza.Normalnie paranoja, a gdzie inwestycje w przemysł), czyli obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 mkw.Obok nich równiez mniejsze sklepy, obiekty usługowe, magazyny, zakłady produkcyjne.Działki zostana zaoferowane prywatnym przedsiębiorcom.Obok infrastruktury podziemnej.Miasto zamierza tam wybudować drogi dojazdowe i parkingi.Ma to nastapić do roku 2011, a kwota realizacji projektu ma zamknąć się w kwocie 10 mln zł.Kalisz ubiega się dla tego przedsięwzięcia o dofinansowanie z ze środków unijnych.Wniosk został juz złożony do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Rozumiem, że jeśli nie dostaniem dofinasowania klapa z tej inwestycji, lub miasto rozłoży ją na wiele lat.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
A dlaczego nasz ;Latający z Pęcherzem; bo tak od dziś będę go nazywał,nie przyciągnie żadnych poważnych inwestorów??Codziennie czytam na WNP że gdzieś otwierają centra logistyczne,magazynowe itp???I to nie w wielkich miastach tylko w takich grajdołach wielkości Skalmierzyc.Dlaczego?????
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bo żeby przyciągnać tego typu inwestycje to trzeba sie nalatać , nachodzić , kłaniać w pas inwestorowi i coś mu zaoferować , a korzyść dla władców z tego niewielka - nie to co hipermarket , który sam się prosił żeby wejść do Kalisza wiec odpadało całe przyciąganie inwestora , wyborcy zadowoleni bo wreszcie mają market jak w dużym miescie , a i na gruntach można było coś uszczknąć dla swoich.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
No właśnie trzeba się nalatać i załatwiać...milo pisze:Bo żeby przyciągnać tego typu inwestycje to trzeba sie nalatać , nachodzić , kłaniać w pas inwestorowi i coś mu zaoferować , a korzyść dla władców z tego niewielka - nie to co hipermarket , który sam się prosił żeby wejść do Kalisza wiec odpadało całe przyciąganie inwestora , wyborcy zadowoleni bo wreszcie mają market jak w dużym miescie , a i na gruntach można było coś uszczknąć dla swoich.
Ale można w ten sposób tworzyć nowe miejsca pracy.
Wrzucę kilka linków niezwiązanych z inwestycjami kaliskimi ale obrazującymi jak to inni potrafią zrobić i z korzyścią dla społeczeństwa.
http://www.wnp.pl/wiadomosci/77575.html
http://www.wnp.pl/wiadomosci/76936.html
http://www.wnp.pl/wiadomosci/76826.html
http://www.wnp.pl/wiadomosci/76735.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 11042
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Czego ty się dziwisz.mam pytanie co zrobił ratusz, czy nasi parlamentarzyści dla rozwoju infrastruktury drogowej.Jak to jest, że jeszcze nie mamy połączenia z autostradą pod Koninem, przecież to nie jest ogromna odległość, a na dodatek DK 25, awięc kasa powinna się znaleść.Co do S11,sector tyle pisze, że dla rozwoju aglomeracji przystanek szybkiej kolei(jeśli powstanie)powienie znjdować się gdzieś miezy naszymi miastami.A ja się pytam dlaczego S11 nie idzie między naszymi miastami.Jak to jest, że naszego miasta nie ma w stowarzyszeniu na rzecz DK12, łączącej wschód z zachodem.Nasi politycy nie wykazują nawet odrobiny zaangażowania.A w sprawie dróg trzeba lobbować i to bez przerwy.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
pomysł znakomity, ponieważ miasto obecnie nie posiada terenów inwestycyjnychŻycie Kalisza
85 hektarów gruntów na obrzeżach Dobrzeca przygotowuje Miasto dla przyszłych inwestorów.Tereny pod inwestycje maja byc gotowe pod koniec 2011.O pomysle wybudowania tam infrastruktury wiadomo od dawna;
Sama obwodnica nie spowoduje, ze działki staną się atrakcyjne. Przykład innych ulic wylotowych jest zupełnie nie trafiony. Obwodnica nie bedzie zwykłą ulicą, to bedzie droga bez skrzyzowań, a więc tereny połozone wzdłuż obwodnicy będą niedostępne! Atrakcyjne mogłyby być tereny przy węzłach. Mogłyby, gdyby inaczej zaprojektowano węzeł dobrzecki (temat był juz wałkowany na tym forum)w sąsiedztwie ma powstac obwodnica łącząca al.Wojska Polskiego z ul. Poznańską, a więc działki będą atrakcyjne dla inwestorów. Podobnie jest przy innych ruchliwych arteriach wylotowych z miasta.
nic nie powstanie, jesli nie będzie dojazduWładze Kalisza już teraz przewidują, że będą tam powstawały hipermarkety, czyli obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 mkw.Obok nich równiez mniejsze sklepy, obiekty usługowe, magazyny, zakłady produkcyjne.
Jesli powstałyby drogi dojazdowe z całą infrastrukturą to co innego. Z tym ze musiałyby być powiązane z siecią dróg miejskich. Mozliwe jest to albo poprzez węzły na Dobrzecu(przebudowa) i Poznanskiej, albo porzez budowę zupełnie nowych dróg.Obok infrastruktury podziemnej.Miasto zamierza tam wybudować drogi dojazdowe i parkingi.Ma to nastapić do roku 2011, a kwota realizacji projektu ma zamknąć się w kwocie 10 mln zł.
Kto miałby zaoferować te działki, miasto? Musiałoby je najpierw odkupić od rolników. Wykup działek oraz budowa infrastruktury drogowej ma kosztować tylko 10 mln. ? To chyba jakis zart.Działki zostana zaoferowane prywatnym przedsiębiorcom.
Mimo wszystko trzymam kciuki za realizację pomysłu. IMO przygotowywanie terenów inwestycyjnych powinno byc sprawą priorytetową.
wg :K-man pisze:Posiada na Rypinku poand 40 hektarów pod inwestycję.Ale nie moga znaleść inwestorów na te tereny.
http://www.kalisz.pl/files/118950053646 ... kkopia.pdf
tereny te są własnoscią osób fizycznych.
Chyba, ze jakieś inne masz na mysli, o których nic mi nie wiadomo.
[ Dodano: Sro, 08.04.2009, 21:29 ]
milo był szybszy
Szybszy , bo nie wchodziłem na strone UM tylko pisałem z pamięci
Otóż miasto ma na własność 9 ha terenów inwestycyjnych. Powierzchnia Kalisza to 7000 ha ! Nawet gdyby wszystkie oferty ze strony UM należały do miasta to byłoby to ca. 141 ha. podzielone na 7 działek.
A teraz spójrzmy na duże inwestycje w Polsce i ich potrzeby np. Dell w Łodzi potrzebował 45 ha , Bridgestone w Stargardzie - 100 ha ! . Wszystko oczywiście w jednym kawałku.
Takie są smutne realia , bez działek nie możemy liczyć na duże inwestycje.
Otóż miasto ma na własność 9 ha terenów inwestycyjnych. Powierzchnia Kalisza to 7000 ha ! Nawet gdyby wszystkie oferty ze strony UM należały do miasta to byłoby to ca. 141 ha. podzielone na 7 działek.
A teraz spójrzmy na duże inwestycje w Polsce i ich potrzeby np. Dell w Łodzi potrzebował 45 ha , Bridgestone w Stargardzie - 100 ha ! . Wszystko oczywiście w jednym kawałku.
Takie są smutne realia , bez działek nie możemy liczyć na duże inwestycje.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy