DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 2 cze 2017, o 10:36

Mam wrażenie, że albo mówimy różnymi językami, albo ktoś rozmyślnie próbuje nie zrozumieć.

Ostatni raz, droga ekspresowa/krajowa/obwodnica - super, niech będzie, czy bliżej czy dalej o 8 km, nie robi różnicy rozwojowi miasta a już na pewno nie rozwojowi regionu. Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.

Natomiast w wielu wypowiedziach widzę oczekiwanie, że to w końcu będzie ten przełom, Kalisz zacznie się rozwijać i będzie super. Nie będzie, Kalisz zacznie się rozwijać jak znajdzie swoją niszę w nowoczesnej gospodarce.

Więcej nie powtarzam tego samego, pozostaję przy swoim zdaniu i kończę mój udział w tej dyskusji.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4798
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 2 cze 2017, o 10:42

Panmik pisze: kończę mój udział w tej dyskusji.
Całe szczęście.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1865
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 2 cze 2017, o 10:45

Panmik pisze:Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Moim skromnym zdaniem nie ma takiego wyboru. Wydawało mi się, że wcześniej wyjaśniłem dlaczego.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4203
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 2 cze 2017, o 10:51

jp pisze:
Panmik pisze:Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Moim skromnym zdaniem nie ma takiego wyboru. Wydawało mi się, że wcześniej wyjaśniłem dlaczego.
Pozdrawiam
Mieli do wyboru wojnę lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli i tak.

I tak wydamy podobne pieniądze, nie będzie żadnych oszczędności.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4798
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 2 cze 2017, o 11:28

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ob ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1860
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 2 cze 2017, o 17:07

niech wykonają w końcu ten wariant, który planowany jest od 20 lat, a nie będą teraz znowu kilka lat debatować nad jeszcze innym wariantem.

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: RoyBatty » 2 cze 2017, o 20:39

Mieszkańcy Kościelnej Wsi sprzeciwiają się budowie odcinka drogi krajowej nr 25 przez ich miejscowość w nowym, trzecim wariancie. Zbierają podpisy przeciwko inwestycji w ich okolicy. Wysłali już też list do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
No jeśli przed niedobrym, trzecim wariantem zamiast władz Kalisza będą nas bronić rolnicy z Kościelnej Wsi to ja mogę powiedzieć tylko tyle: :shock:
- Mamy wysokie, drugie i trzecie klasy gruntów. A teraz droga ma poprzecinać gospodarstwa. Mnóstwo gospodarzy ma zrobione biznesplany, ma zobowiązania z tytułu pobranych funduszy unijnych - wylicza sołtys Tomasz Pawlak. - Po co w takim razie budowano węzeł przy Castoramie?
Dobre pytanie, a może zamiast prezydenta potrzebujemy sołtysa?

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 10 cze 2017, o 17:26

W gminie Blizanów
w lipcu planowane są spotkania informacyjne z udziałem jednostek samorządowych (gminy) i społeczeństwa.
czyli ruszają Konsultacje Społeczne

http://www.blizanow.ug.gov.pl/index.php ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;

Załączona jest mapka: http://www.blizanow.ug.gov.pl/images/fo ... mapka.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; (duża)

Poglądowo:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 cze 2017, o 18:46 przez satori, łącznie zmieniany 1 raz.
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3712
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Vocatont » 10 cze 2017, o 18:15

satori pisze:W gminie Blizanów
w lipcu planowane są spotkania informacyjne z udziałem jednostek samorządowych (gminy) i społeczeństwa.
czyli ruszają Konsultacje Społeczne

http://www.blizanow.ug.gov.pl/index.php ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;

Załączona jest mapka: http://www.blizanow.ug.gov.pl/images/fo ... mapka.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Powiało świeżością i żaden z wariantów nie zgrywa się z dotychczasową planowaną obwodnicą. na początku myślałem że wariant Niebieski to ten o którym się mówi od lat jednak minimalnie jest bardziej odsunięty od miasta.
Za to kompletną świeżością jest wariant różowy który najbliżej jest zbliżony miastu.

Postarałem się to nanieść na foto z satelity.
Bez wariantu (chyba z Ociąża czyli żółtego)
Wariant czerwony to ta nowość zbliżona najbliżej do miasta.
Wariant pomarańczowy to wersja z MSIP czyli tą którą zakładano i gadano od zawsze.
Wariant Niebieski taki jak na pierwszej mapce :D
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 10 cze 2017, o 18:21

Wariant pomarańczowy nie jest możliwy do zrealizowania gdyż biegnie po/blisko 3 nitkach gazociągu wysokiego ciśnienia, rury mają po 40-80cm a są obostrzenia co do strefy ochronnej gazociągów. Poza tą strefą jest zabudowa mieszkaniowa więc znaleziono nowe korytarze w bliskości dawnego planowanego przebiegu.

Nawet na twoim screenie widać ślad po ostatnio budowanej nitce. Zmiany struktury gleby wpłynęły na wzrost roślin.

Tu z MSIPu screen:
Screenshot 2017-06-10 18.25.40.jpeg
gazociagi-wysokiego-cisnienia
Screenshot 2017-06-10 18.25.40.jpeg (601.69 KiB) Przejrzano 2643 razy
A tu SUiKZP z 2009r.
Screenshot 2017-06-10 18.33.04.jpeg
SUiKZP2009
Screenshot 2017-06-10 18.33.04.jpeg (628.21 KiB) Przejrzano 2643 razy
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

P4TR1CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 12:47
Lokalizacja: Śródmieście

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: P4TR1CK » 11 cze 2017, o 11:18

Naniosłem warianty na zdjęcia satelitarne:
warianty.jpg
warianty.jpg (584.63 KiB) Przejrzano 2561 razy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 20 cze 2017, o 16:58

Rząd zwiększył limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych do 135 mld zł
Do 135 mld zł ze 107 mld zł podniósł rząd limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). 20 czerwca 2017 r. Rada Ministrów przyjęła zmianę uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu budowy dróg krajowych, która zakłada m.in. przedstawienie do końca roku listy inwestycji jakie zostaną sfinansowane w ramach nowego limitu w formie projektu zmian do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) i przygotowanie odrębnego programu wieloletniego wskazującego zadania na sieci dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA, zapewniające ich dostosowanie do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś wraz z rozwiązaniami zabezpieczającymi jego finansowanie ze środków budżetu państwa.
http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797817-p_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wobec alarmów podnoszonych przez ekspertów drogownictwa to bardzo dobra wiadomość!
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 20 cze 2017, o 17:00

Dla fanów inwestycji drogowych polecam: https://www.facebook.com/gddkia/" onclick="window.open(this.href);return false; super zdjęcia!
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

Awatar użytkownika
Stig
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 19 lip 2008, o 18:05
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Stig » 20 cze 2017, o 20:55

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 35151.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Program budowy dróg droższy o prawie 30 mld zł. Mimo tego nie wszystkie ekspresówki powstaną

[...]

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie ze źródła zbliżonego do GDDKiA, najlepiej wszystkie drogi zaznaczane na czerwono i zielono potraktować jako te, które mieszczą się w limicie i powstawać będą w pierwszej kolejności. Te oznaczone kolorem niebieskim będą powstawały później i na nie zwyczajnie może nie starczyć pieniędzy.

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 6_2017.pdf

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4203
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 21 cze 2017, o 01:11

Na dysku dostępny jest cały przebieg drogi od Ostrowa do Konina w 3 wariantach.
https://drive.google.com/folderview?id= ... nhUNUhQSDA" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4798
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 21 cze 2017, o 09:12

Te mapki pokazują jak beznadziejny dla miasta jest wariant nr 3. Przecież z takiego przebiegu trasy Kalisz nie miałby NIC, kompletnie NIC...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Piob » 21 cze 2017, o 10:18

A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4798
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 21 cze 2017, o 10:25

Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
Przecież jest ulica dojazdowa i będzie budowany jej kolejny odcinek, obsługujący powstałe i planowane tam firmy.
Po prostu miasto jest zbyt leniwe i idzie po najmniejszej linii oporu co oznacza jego dalszą degradację.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1865
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 21 cze 2017, o 10:32

Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
Nie, miasto optuje za wariantem 3, ponieważ w całości przebiega poza granicami.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4798
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 21 cze 2017, o 10:37

jp pisze:
Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
Nie, miasto optuje za wariantem 3, ponieważ w całości przebiega poza granicami.
Niestety zbyt daleko od tych granic Kalisza.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ