Pewnie nie ma. Jest to tylko wstępna koncepcja.milo pisze:Jest gdzieś dokładniejsze trasowanie tej linii ? Jak ta linia miałaby przejść przez Kalisz z obecnym usytuowaniem dworca ?sector-ostrow pisze:Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?
"Fundacja Edukacji i Nauki proponuje budowę linii kolejowej Kalisz – Inowrocław". IMO bardziej adekwatna nazwa to Ostrów - Inowrocław. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że ostrowska koncepcja ma na celu przede wszystkim połączenie węzła ostrowskiego z Koninem i Inowrocławiem. Kalisz jest tylko po drodze.
Biorąc pod uwagę fatalne usytuowania dworca w Kalisza, można przypuszczać, że linia przebiegałaby w pobliżu Kalisza.
Gdzie byłby przystanek dla Kalisza, trudno powiedzieć. Może w Skalmierzycach ?
A może się mylę i ostrowianie przewidzieli węzeł w Kaliszu ?
W każdym razie koncepcja jest bardzo ciekawa i przy odpowiednim poprowadzeniu linii, mogłaby być korzystna dla obu miast.
Natomiast zupełnie nie zgadzam się z p.Mazurkiem co do "igreka". Igrek jest optymalnym rozwiązaniem i daje szerokie możliwości rozbudowy w przyszłości.
To właśnie od przebiegu "Y" uzależniłbym poprowadzenie linii Ostrów-Inowrocław w rejonie Kalisza.
W przypadku wariantu ze stacją na północy Kalisza, to właśnie stacja Kalisz Płn powinna stać się zintegrowanym węzłem kom. z odnogą na Konin/Inowrocław.
W przypadku lokalizacji stacji KDP w Skalmierzycach, istnieje niebezpieczeństwo "odbicia" torów na Konin jeszcze przed zurbanizowanym terenem Kalisza. A więc bez węzła w Kaliszu