Modernizacja ulicy Wrocławskiej

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6805
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 18 wrz 2008, o 01:01

A to czy pozostawienie 4 pasów będzie lub było uzasadnione to przekonamy się jak zwężą tą ulice,poczekajmy,ja twierdze że to zły pomysł.Druga sprawa jak często jesteś na Wrocławskiej że twierdzisz że chodniki i ścieżki rowerowe to będzie korzystne rozwiązanie dla mieszkańców???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

R.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2007, o 19:44

Post autor: R. » 18 wrz 2008, o 07:40

Pawel pisze: Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.
Wrocławska do granicy z Nowymi Skalmierzycami jest wewnętrzną ulicą Kalisza i generalna nie ma nic do tego. Kalisz jest miastem powiatowym i o wszystkie drogi w jego granicach (nawet te krajowe) musi martwić się sam

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2847
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 18 wrz 2008, o 12:16

Fakt zapomniałem o tym szczególe.
gawron pisze:
Dlaczego tych przedmieść nie potraktujesz jako jednego z osiedli, które może wyzbyć się "funkcji wylotowej" i zbędnej infrastruktury drogowej, niedostosowanej do potrzeb okolicznych mieszkańców?

Autostrady a Wrocławska to jak zupełnie różne planety. Budując autostrady, usprawniasz ruch krajowy. Zwężając Wrocławską, zniechęcasz kierowców, którzy chcieliby omijać obwodnicę NS i przy okazji poprawiasz bezpieczeństwo/komfort mieszkańców. Zamykając ulice w centrum, zachęcasz do wyboru alternatywnych środków komunikacji i przywracasz miasto pieszym.



Nie będę się wypowiadał czy te cztery pasy były potrzebne w tamtych latach. Są natomiast w Polsce inwestycje z okresu PRL, które niezbyt dobrze świadczą o ówczesnych planistach. Np. trasa W-Z we Wrocławiu.
Wtedy może były niepotrzebne a od lat 90 sa jak zbawienie.Przypomnij sobie jak wyglądała Poznanska gdy nie było Trasy Stanczukowskiego.Zresztą nawet dzisiaj po wywaleniu tranzytu jest nieciekawie.

Dzisiaj miałem okazje przemierzyć Wrocławską do NS i spokojnie mozna zmieścić chodniki pozostawiając cztery pasy.Zwężając ją do wersji ostrowskiej niewiele zaoszczedzimy bo otrzymamy w zamian kolorowy środkowy pas z lewoskrętami który równiez trzeba normalnie zaasfaltować.Czyli tak naprawdę zyskujemy szrokość jednego pasa.W efekcie mieszkańcy NS i osiedla Szczypiorno tracą w miarę szybką drogę łaczącą z Kaliszem.Jak ktoś bedzie miał pecha i wyjedzie z NS za autobusem PKS bedzie za nim się wlókł do okolic Castoramy bo jeśli wysepki na środku jezdni będą tak nadżgane jak w Ostrowie to nie bedzie możliwości wyprzedzenia kogokolwiek.

Jeśli o takie uspokojenie ruchu chodzi to ja współczuje pokonującym codziennie ten odcinek.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2008, o 12:30 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 18 wrz 2008, o 12:29

Na tego typu drogach jest wogole zakaz wyprzedzania, wiec nie ma co patrzec gdzie sa, a gdzie nie ma wysepek (a sa caly czas). Wlec sie za autobusem? Uwazasz, ze autobus jedzie ponizej 50km/h? Bo przeciez tyle w miescie mozna jezdzic maksymalnie. Predkosc powyzej jest lamaniem przepisow! Policja bedzie mogla lapac zlodziei, a nie suszyc na Wroclawskiej, bo ruch bedzie sie sam uspokajal. Pojazdy na sygnale moga jechac szybciej, a inni uzytkownicy drogi moga ich przepuszczac zjezdzajac na czerwony pas. Tego typu drogi robi sie w granicach miast, gdzie obowiazuja ograniczenia predkosci do 50km/h.

Jesli ktos chce zobaczyc jak takie rozwiazanie sprawdza sie w praktyce to zapraszam do Ostrowa na Wroclawska (wylot na Wroclaw/Katowice) lub Poznanska (wylot na Poznan) Obie sa zrobione w ten slasnie sposob. Tylko nie radze przyjezdzac zaraz po 15, bo wtedy w calym miejscie sa wielkie korki i to zarowno na Wroclawskiej, Poznanskiej czy na 4 pasmowej Glogowskiej czy Krotoszynskiej. Ilosc pasow nie zmniejsza korkow.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2847
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 18 wrz 2008, o 12:34

Uważam że tam gdzie mozna i są warunku predkość należy zwiekszyć do 70 a nawet wiecej.Popatrz jak to wyglada w innych miastach np. w Poznaniu.Zreszta w Kaliszu tez to zrobiona na dwóch czy trzech odcinkach.
Czyli jest jeszcze gorzej niż myślałem bo z przepustowej arterii tworzy sie wąskie gardło.

[ Dodano: Czw, 18.09.2008, 12:39 ]
sector-ostrow pisze:.... Ilosc pasow nie zmniejsza korkow.
Nie zmniejsza.Powiem wiecej wielopasmowe drogi to wogole nieporozumienie.Wszystkie powinny byc wąskie,z podwójną linią ciągłą i jeszcze najlepiej obsadzone drzewami z obu stron najgeściej jak sie da.

Frycu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 9 kwie 2006, o 17:25
Lokalizacja: Kalisz - Górnośląska street

Post autor: Frycu » 18 wrz 2008, o 12:49

Na zmodernizowanym odcinku Wrocławskiej obowiązuje ograniczenie do 70 km/h i nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek narzekał... Zgadzam się z Gumisiem, że zwężanie to beznadziejny pomysł i myślę, że efekt byłby lepszy gdyby dokończyli modernizacje na całym odcinku i zwiększyli ograniczenie do 70. A jeśli chodzi o pieszych to w okolicach szczypiorna napewno jest ich mniej niż w okolicy Urzędu Skarbowego czy innych pobliskich obiektów w tej części Wrocławskiej i jakoś mniej bezpiecznie wcale tam nie jest zwłaszcza, że po wybudowaniu obwodnicy Skalmierzyc Wrocławska będzie miałą właśnie taką funkcję - dojazdu do okolicznych firm i domów.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 14:06

Paweł, ile razy będę musiał pisać, że uspokojenie ruchu jest wymierzone właśnie w kierowców? Ten zabieg ma służyć _wszystkim_ mieszkańcom, nie tylko tym, którzy poruszają się samochodami.
Ten fragment ma służyć tylko mieszkańcom osiedla i ewentualnym klientom pobliskich firm, a nie osobom, które będą próbowały przemknąć Wrocławską z nadmierną prędkością, siejąc przy tym zagrożenie dla osób chcących wydostać się z poprzecznych ulic lub po prostu przejść na drugą stronę ulicy. To nie jest miejsce na drogę z V max=70 km/h.

I nie porównujmy omawianego odcinka z tym pomiędzy Podmiejską a Wojska Polskiego. Już niedługo zostanie skierowany tam tranzyt z TB i choćby to był największy półśrodek, który w gruncie rzeczy nie powinien służyć tranzytowi, a jedynie odciążeniu Śródmieścia, to doskonale wiemy, że na nic innego Kalisza nie stać.

[ Dodano: Czw, 18.09.2008, 14:13 ]
Pawel pisze: Nie zmniejsza.Powiem wiecej wielopasmowe drogi to wogole nieporozumienie.Wszystkie powinny byc wąskie,z podwójną linią ciągłą i jeszcze najlepiej obsadzone drzewami z obu stron najgeściej jak sie da.
Wielopasmowe drogi należy budować tam, gdzie istnieje odpowiednie uzasadnienie, a nie tam, gdzie niewiele dają i marginalizują niezmotoryzowanych uczestników ruchu.
Najciekawsze jest to, że swoją ironią mniej-więcej pokazałeś jak Wrocławska na tym odcinku powinna wyglądać ;)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 18 wrz 2008, o 16:35

Gawron, cenię Twoją wiedze i z zainteresowaniem czytam posty. Często podzielam Twoje poglądy, np. odnoscie komunikacji zbiorowej.
Zastanawiam się jednak, czy nie jesteś zbyt stanowczy w "walce z kierowcami" :wink: . Zmniejszanie ruchu samochodowego na rzecz pozostałych uzytkowników dróg jak najbardziej, ale tam gdzie ma to uzasadnienie, czyli w sródmiesciu, na osiedlach, drogach o zabudowie mieszkalnej itp.
Co do Wrocławskiej nalezy sobie zadać pytanie jaką funkcję ma spełniac w przyszłosci? Po oddaniu obwodnicy, ruch na Wrocławskiej spadnie na tyle, ze 2 pasy wystarczą, co do tego chyba nikt nie powinien miec wątpliwosci. Mimo tego uwazam, ze niektóre argumenty za pozostawieniem 4 pasów nie są całkowicie pozbawione sensu. Zakladając, ze Kalisz bedzie rozwijac się w stronę Skalmierzyc, mozna by Wrocławskiej przydzielic rolę trasy srednicowej, dla kształtujacej sie aglomeracji. Wrocławska raczej nie bedzie drogą osiedlową, chocby ze wzgledu na ilosc znajdujących się przy niej firm, hurtowni isklepów w dodatku z tendencją do rozwoju. Ruch pieszy jest tam sladowy i to nie ze wzgledu na niesprzyjajace warunki(4 pasy), ale brak budynków mieszkalnych. Jesli budownictwo mieszkaniowe by się rozwinęło, to na pewno nie bezposrednio przy ulicy. Z kolei w przypadku rozwoju osiedli w poblizu, 4-pasmowa Wroclawska byłaby jedynym dogodnym połączeniem tych osiedli z centrum miasta.
Mozna oczywiscie załozyc scenariusz, ze Kalisz nie bedzie się rozwijał w tym kierunku, albo ze w ogole nie bedzie się rozwijał. Wtedy wąska Wrocławska w zupełnosci wystarczy.
Pawel pisze: A właśnie może nalezy się upeirać i naciskać GDDKiA zbudujcie drugi pas to wykorzenimy ruch z Wrocławskiej ?Obaj wiemy ze drugi pas nie powstanie.Prowizorki bo tak nalezy nazwać przyszłą obwodnice NS mają to do siebie że istnieją latami.Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.W zamian generalna buduje nam jeden pas i nazywa to chlubnie obwodnicą.Wrocławską "rozwalily" nie samochody osobowe tylko TIR-y.
Pawel, poruszyłes ciekawy temat, moze faktycznie nalezałoby wstrzymac się z remontem Wrocławskiej. W miescie jest wiele waznych inwestycji, które czekają latami na realizację. Kalisz jako miasto na prawach powiatu jest w niekorzystnej sytuacji, poniewaz odpowiada za drogi krajowe na swoim terenie. Niestety, wraz z odpowiedzialnoscią nie ida odpowiednie
srodki finansowe z budrzetu panstwa. GDDKiA oprócz zniszczonej przez tranzyt Wrocławskiej pozostawia na naszych barkach kontynuację budowy obwodnicy. Zakonczenie obwodnicy na wezle dobrzeckim nie rozwiąze nawet w najmniejszym stopniu problemów ruchu tranzytowego przez Kalisz. Tiry nadal bedą rozjezdzały nam Al.WP, Podmiejską, Stanczukowskiego (tranzyt Ostrów-Konin) oraz WP, Podmiejską lub Wrocławska, Górnosląska! i Tr.Bursztynową(tranzyt Ostrów-Łodz)

W ogóle jesli chodzi o obwodnice Kalisza, to chyba zaczne wierzyc w spiskową teorię dziejów, bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, ze do dzisiaj nie powstał ani cm. prawdziwej obwodnicy?, a przeciez przez miasto przebiegają 2 krajówki i inne drogi wojewódzkie.
Drogi takie jak Podmiejska, Stanczukowskiego, czy fragment Bursztynowej to nie są obwodnice, tylko normalne miejskie ulice, budowane głownie ze srodków miasta w wyniku jego rozwoju. Pierwsza prawdziwa obwodnica (w ciągu DK 25) jest dopiero w planach, a powstanie chyba tylko wtedy, jak sobie ją sami zbudujemy.

Tymczasem w miastach podobnej wielkosci do Kalisza na budowę obwodnic przeznacza się setki milionow zł. z budrzetu panstwa. Np. w Koninie, który równiez jest miastem na prawach powiatu wybudowano z pieniedzy budrzetu panstwa piekna trasę w ciągu DK 25, tak,tak tej samej, na którą dla Kalisza nie ma pieniedzy...

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2847
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 18 wrz 2008, o 17:27

gawron pisze:Paweł, ile razy będę musiał pisać, że uspokojenie ruchu jest wymierzone właśnie w kierowców? Ten zabieg ma służyć _wszystkim_ mieszkańcom, nie tylko tym, którzy poruszają się samochodami.
Ten fragment ma służyć tylko mieszkańcom osiedla i ewentualnym klientom pobliskich firm, a nie osobom, które będą próbowały przemknąć Wrocławską z nadmierną prędkością, siejąc przy tym zagrożenie dla osób chcących wydostać się z poprzecznych ulic lub po prostu przejść na drugą stronę ulicy. To nie jest miejsce na drogę z V max=70 km/h.
Ja nie rozumiem na jakiej podstawie sądzisz że zwężenie jezdni uspokoi ruch ?Myślisz że jak bedzie wąsko i znak zakaz przekraczania 50 to nikt nie pojedzie szybciej ?Zresztą 70 na godzinę to nie przemykanie tylko sprawna jazda.Może nie pamiętasz tych czasów bo nie wiem ile masz wiosen ale dobre kilka lat temu na niemal całym odcinku Wrocławskiej było własnie 70.Jedynie przy Agromie było ograniczenie do 50.
Chyba nie tędy droga w uświadamianiu kierowców.Samymi zakazami jeszcze nikt nigdy niczego dobrego nie osiągnął.

Przejście dla pieszych załatwi wzudzana sygnalizacja a wyjazd z poprzecznych ulic jest tak samo niebezpieczny przy dwu jak i jednopasmówce.Tutaj zawsze trzeba zachować szczególną ostrożność.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6805
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 18 wrz 2008, o 19:30

Paweł wpadając w słowo odnośnie sygnalizacji i wyjazdów z posesji lub firm tutaj jest tylko kwestia dobrego wychowania i uprzejmości oraz racjonalnego myslenia kierowcy który potrafi być przewidywalny w każdej sytuacji na drodze.No i jeden naprawde ważny aspekt dla kierowców;ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA jak byłem ostatnio w Kaliszu to doszedłem do wniosku że 80% kierowców nie wie co to znaczy!!Poprostu chamstwo na drodze pełną gębą.Także jeżeli kierowcy będą jeżdzić tak jak jeżdżą to żadne uspokojenie ruchu w postaci zwężania ulic nie pomoże,ograniczą prędkość-będą ją przekraczać,zwęża ulice-to dopiero wszyscy będą pędzić na złamanie karku.Nie jest sztuką zwęzić ulice tylko edukacja kierowców pomoże.Dlaczego na kursach prawa jazdy nie pokazują zdjęć policyjnych z wypadków,szczególnie tych drastycznych???Ja widziałem takie zdjęcia i powiem Wam że przemawiają do rozsądku w 100%-tach.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 21:59

Pawel pisze: Ja nie rozumiem na jakiej podstawie sądzisz że zwężenie jezdni uspokoi ruch ?Myślisz że jak bedzie wąsko i znak zakaz przekraczania 50 to nikt nie pojedzie szybciej ?
Uważam, że zwężenie doprowadzi do zmniejszenia ruchu i do tego, aby wszyscy jadący do/z Ostrowa korzystali z obwodnicy.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że pozostawienie czterech pasów w takim samym stopniu uspokoi ruch, gdyż obecny kształt może zachęcać kierowców do ominięcia tranzytu właśnie tą trasą.
Nie zgadzam się również z tym, że łamanie przepisów miałoby w tym przypadku decydować o kształcie tej ulicy. To nie jest argument wspierający przyzwolenie na jazdę z taką prędkością w miejscu, w którym nie jest to ani konieczne, ani wskazane.
Poza tym przebudowa daje szansę skonkretyzowania funkcji tej ulicy również w sensie przestrzennym. Po oddaniu do ruchu obwodnicy nie będzie już uzasadnienia dla dominacji infrastruktury samochodowej.
Zresztą 70 na godzinę to nie przemykanie tylko sprawna jazda.
Dla kierowcy owszem, dla pieszego - w żadnym wypadku.
Może nie pamiętasz tych czasów bo nie wiem ile masz wiosen ale dobre kilka lat temu na niemal całym odcinku Wrocławskiej było własnie 70.Jedynie przy Agromie było ograniczenie do 50.
Ale pamiętaj, że:
a) wówczas to również była trasa wylotowa,
b) od tamtego czasu polityka w zakresie drogownictwa w Polsce uległa zmianie. Coraz więcej miast dostrzega, że - jak już napisałem wcześniej - infrastruktura dla samochodów nie powinna w jakimkolwiek zakresie dominować tam, gdzie nie jest to konieczne. I nadal uważam, że omawiany odcinek Wrocławskiej należy do takich miejsc.
Chyba nie tędy droga w uświadamianiu kierowców.Samymi zakazami jeszcze nikt nigdy niczego dobrego nie osiągnął.
Choćby behawioryści wykazali, iż nagroda jest skuteczniejsza od kary. Ale nie uważam też, że szersza jezdnia albo wyższa V max jest dobrą formą takiej nagrody.
Przejście dla pieszych załatwi wzudzana sygnalizacja
Okej, ale po co pieszy ma coś wzbudzać na ulicy, przez którą przy odpowiednim kształcie mógłby spokojnie przejść i bez tego?
a wyjazd z poprzecznych ulic jest tak samo niebezpieczny przy dwu jak i jednopasmówce.Tutaj zawsze trzeba zachować szczególną ostrożność.
Uważam, że na stopień bezpieczeństwa wpływają również czynniki związane z kształtem infrastruktury drogowej. Choć zgadzam się, iż szczególna ostrożność jest bezcenna.

[ Dodano: Czw, 18.09.2008, 22:15 ]
jp pisze:Gawron, cenię Twoją wiedze i z zainteresowaniem czytam posty. Często podzielam Twoje poglądy, np. odnoscie komunikacji zbiorowej.
Cieszę się, że doceniasz mnie w ten sposób, ale jest to zasługa wielu innych osób, które udzielają się na różnych forach i mają znacznie większą wiedzę. To właśnie dzięki nim zapoznaję się z opiniami, z którymi być może w żaden inny sposób bym się nie spotkał. I to właśnie dzięki nim mogę wyciągać pewne wnioski, zestawiając to co piszą z codzienną rzeczywistością.
Zastanawiam się jednak, czy nie jesteś zbyt stanowczy w "walce z kierowcami" :wink: .
Staram się nie walczyć sam ze sobą :lol:
Mimo tego uwazam, ze niektóre argumenty za pozostawieniem 4 pasów nie są całkowicie pozbawione sensu. Zakladając, ze Kalisz bedzie rozwijac się w stronę Skalmierzyc, mozna by Wrocławskiej przydzielic rolę trasy srednicowej, dla kształtujacej sie aglomeracji. Wrocławska raczej nie bedzie drogą osiedlową, chocby ze wzgledu na ilosc znajdujących się przy niej firm, hurtowni isklepów w dodatku z tendencją do rozwoju.
Poruszyłeś bardzo ciekawy element tego wątku i przy tej okazji chciałbym zadać pytanie zwolennikom obecnego kształtu tej ulicy. Na ile, Waszym zdaniem, liczba hurtowni czy przewidywany rozwój okolicznych osiedli może zatkać węższą Wrocławską?

Szczerze mówiąc nie przemawia do mnie wizja osi aglomeracji w tym miejscu. Chyba łatwiej będzie mi się ustosunkować do Twojego pomysłu, jeżeli napiszesz, co rozumiesz przez taką trasę średnicową. Coś na kształt DTŚ w GOP?
Tymczasem w miastach podobnej wielkosci do Kalisza na budowę obwodnic przeznacza się setki milionow zł. z budrzetu panstwa. Np. w Koninie, który równiez jest miastem na prawach powiatu wybudowano z pieniedzy budrzetu panstwa piekna trasę w ciągu DK 25, tak,tak tej samej, na którą dla Kalisza nie ma pieniedzy...
Hmm, Trasa Europejska nie była finansowana przez UE?

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 958
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Post autor: MirekDB » 18 wrz 2008, o 22:35

Zdaje się, że nasi drogowcy idą tylko na łatwiznę czy ktoś z was słyszał o uspakajaniu ruchu przez światła, które zmieniają się na czerwone, kiedy auta jadą szybciej od pożądanej prędkości?
Co do zniechęcania ja bym wolał zachęcać do korzystania z obwodnicy wiadomo, co trzeba zrobić żeby zachęcić?
Prędkość dopuszczalna na Wrocławskiej to była 80 km/h dopiero przy a.WP było 70 km/h dopiero jak zginął w wypadku na wrocławskiej policjant z drogówki zmieniono to na 60 km/h.
Skoro jesteśmy przy szybkości i to są przecież fotoradary, które skutecznie temperują zapędy piratów.
A na koniec coś dla sectora ja bym proponował aleje Słowackiego zrobić na wzór Wrocławskiej ta ulica też przecież straci po oddaniu obwodnicy Ostrowa.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 18 wrz 2008, o 23:11

MirekDB pisze:A na koniec coś dla sectora ja bym proponował aleje Słowackiego zrobić na wzór Wrocławskiej ta ulica też przecież straci po oddaniu obwodnicy Ostrowa.
Nie zartuj :) Wjazd i zjazd z glownego wezla do miasta z kierunkow Kalisza (DK25), Poznania (S11), Katowic(S11), Wroclawia (DK25) oraz wlot na powyzsze z DK36. Jak to porownac do ruchu tylko i wylacznie miedzy Kaliszem, a N. Skalmierzycami na Wroclawskiej? Aleje Slowackiego w Ostrowie pelnia taka sama role jak Aleje Wojska Polskiego w Kaliszu.

A teraz porownanie. Po oddaniu do uzytku obwodnicy Skalmierzyc ul. Wroclawska od Alei WP bedzie sluzyla tylko i wylacznie ruchowi N.Skalmiezyce - Kalisz wiec po co tam 4 pasmowa droga dla 5tys mieszkancow NS skoro np. na cale wielkie osiedle Dorzec (23tys ludzi) prowadza tylko dwie waskie drozki osiedlowe i jakos nikt nie placze?
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2008, o 23:19 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2847
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 18 wrz 2008, o 23:18

gawron pisze:
Uważam, że zwężenie doprowadzi do zmniejszenia ruchu i do tego, aby wszyscy jadący do/z Ostrowa korzystali z obwodnicy.
Ale ja pisałem już wcześniej ze nie tylko mieszkancy Ostrowa i okolic beda tędy jeżdzić.Mieszkańcy NS czy Szczypiorna nie beda sie przecież wracac do węzła aby dostać sie na obwodnicę.
gawron pisze:
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że pozostawienie czterech pasów w takim samym stopniu uspokoi ruch, gdyż obecny kształt może zachęcać kierowców do ominięcia tranzytu właśnie tą trasą.
J.w nie wszyscy kierowcy to tranzyt.Dlaczego zmuszać kogoś do wybierania jedynej słusznej wg Ciebie drogi ?
gawron pisze: Nie zgadzam się również z tym, że łamanie przepisów miałoby w tym przypadku decydować o kształcie tej ulicy. To nie jest argument wspierający przyzwolenie na jazdę z taką prędkością w miejscu, w którym nie jest to ani konieczne, ani wskazane.
Poza tym przebudowa daje szansę skonkretyzowania funkcji tej ulicy również w sensie przestrzennym. Po oddaniu do ruchu obwodnicy nie będzie już uzasadnienia dla dominacji infrastruktury samochodowej.
Dominacja infrastruktury.Hmm brzmi bardzo powaznie.Czyli po zwężeniu defacto o jeden pas już tej dominacji nie bedzie ?Patrząc no fotki z Ostrowa bedzie odwrotnie.Znak na znaku.
gawron pisze:
Ale pamiętaj, że:
a) wówczas to również była trasa wylotowa,
b) od tamtego czasu polityka w zakresie drogownictwa w Polsce uległa zmianie. Coraz więcej miast dostrzega, że - jak już napisałem wcześniej - infrastruktura dla samochodów nie powinna w jakimkolwiek zakresie dominować tam, gdzie nie jest to konieczne. I nadal uważam, że omawiany odcinek Wrocławskiej należy do takich miejsc.
Polityka sie zmieniła tak bardzo ze po latach wraca się do sprawdzonych wczesniej rozwiązań (np.zielone strzałki).Na wielu wylotowkach prędkośc również jest podnoszona.Nawet w samym Kalszu.Szczypiorno to nie jest zatłoczone kilkutysięczne osiedle z masą pieszych aby ograniczac tam predkośc.Gdyby tak było nie prowadziłbym tej dyskusji.Równiez jestem za ograniczeniem tam gdzie jest to konieczne.W tym przypadku np. okolice Agromy.Na pozostałych odcinkach np. przy ogródkach dzialkowych 50 to nieporozumienie.
gawron pisze: Okej, ale po co pieszy ma coś wzbudzać na ulicy, przez którą przy odpowiednim kształcie mógłby spokojnie przejść i bez tego?
No tutaj dziwi mnie Twoja argumentacja bo cały czas piszesz o poprawie bezpieczenstwa.Wzbudzana sygnalizacja napewno jest bezpieczniejsza od zwykłej zebry bo czerwony sygnalizator jednoznacznie nakazuje kierowcy zatrzymanie się.Ale zostawmy to bo przejścia dla pieszych to osobny rozdział w naszym pieknym mieście.


Na koniec taka osobista reflkesja.Mamy pieknie wyremontowany odcinek "starej" Wrocławskiej.Jechać tamtędy to obecnie czysta przyjemność oczywiście z dozwolona prędkością 70;).Swobodna jazda prawym pasem.Lewy pozostawiony dla samochodów skręcających.Chciałbym aby cały odcinek tej jednej z najdłuższych ulic tak wygladał.To jest przykład mądrze wydanych pieniedzy.

[ Dodano: Czw, 18.09.2008, 23:23 ]
sector-ostrow pisze:
A teraz porownanie. Po oddaniu do uzytku obwodnicy Skalmierzyc ul. Wroclawska od Alei WP bedzie sluzyla tylko i wylacznie ruchowi N.Skalmiezyce - Kalisz wiec po co tam 4 pasmowa droga dla 5tys mieszkancow NS skoro np. na cale wielkie osiedle Dorzec (23tys ludzi) prowadza tylko dwie waskie drozki osiedlowe i jakos nikt nie placze?
Nikt nie płacze ?To spróbuj wyjechac w godzinach rannych tymi dwoma uliczkami.Nie masz pojecia o czym piszesz.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 958
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Post autor: MirekDB » 18 wrz 2008, o 23:38

Dodam może tylko, że przejazd przez Nowe Skalmierzyce i Skalmierzyce jest wystarczająco zniechęcający dla kierowców

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 23:55

Pawel pisze: J.w nie wszyscy kierowcy to tranzyt.Dlaczego zmuszać kogoś do wybierania jedynej słusznej wg Ciebie drogi ?
Żeby nadać tej ulicy funkcję, jaką powinna mieć zgodnie ze swoim położeniem. Po coś budujemy obwodnicę za ponad 100 mln zł, prawda?
Dominacja infrastruktury.Hmm brzmi bardzo powaznie.Czyli po zwężeniu defacto o jeden pas już tej dominacji nie bedzie ?Patrząc no fotki z Ostrowa bedzie odwrotnie.Znak na znaku.
Nie. Ulica będzie dostosowana do roli jaką powinna pełnić, zbędny ruch zostanie przeniesiony na obwodnicę, pojawi się dodatkowa infrastruktura dla rowerzystów i pieszych, jest szansa na zwiększenie obszarów zielonych.
Na wielu wylotowkach prędkośc również jest podnoszona.
Ale to nie będzie już wylotówka, o jakiej myślimy (pomijam tutaj ewentualne znaczenie tego słowa).
Nawet w samym Kalszu.Szczypiorno to nie jest zatłoczone kilkutysięczne osiedle z masą pieszych aby ograniczac tam predkośc.
Ale do tego nie potrzeba zatłoczonego osiedla. Tutaj nie chodzi o jego wielkość, ale charakter obszaru, z którego zniknie ciężar pełnionej dotąd funkcji.
No tutaj dziwi mnie Twoja argumentacja bo cały czas piszesz o poprawie bezpieczenstwa.Wzbudzana sygnalizacja napewno jest bezpieczniejsza od zwykłej zebry bo czerwony sygnalizator jednoznacznie nakazuje kierowcy zatrzymanie się.Ale zostawmy to bo przejścia dla pieszych to osobny rozdział w naszym pieknym mieście.
Kluczem jest sytuacja, w której pieszy może przedostać się na drugą stronę bez konieczności wstrzymywania ruchu poprzez światła, ponieważ celem przebudowy jest znaczne obniżenie liczby przejeżdżających pojazdów.

Na koniec taka osobista reflkesja.Mamy pieknie wyremontowany odcinek "starej" Wrocławskiej.Jechać tamtędy to obecnie czysta przyjemność oczywiście z dozwolona prędkością 70;).Swobodna jazda prawym pasem.Lewy pozostawiony dla samochodów skręcających.Chciałbym aby cały odcinek tej jednej z najdłuższych ulic tak wygladał.To jest przykład mądrze wydanych pieniedzy.
Zadania przewidziane dla obu odcinków są diametralnie inne.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2847
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 19 wrz 2008, o 00:28

Chyba jednak nie dojdziemy do porozumienia.;)

Ja jestem za rozwiązaniem nowoczesnym nie cofającym nas o epokę Ty za teoretycznie tanim.

Niestety obawiam sie ze nasze wladze pójda na łatwiznę i w efekcie otrzymamy pseudo obwodnice (ta już się buduje) i pseudo wylotowkę.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 19 wrz 2008, o 12:10

gawron pisze: Poruszyłeś bardzo ciekawy element tego wątku i przy tej okazji chciałbym zadać pytanie zwolennikom obecnego kształtu tej ulicy. Na ile, Waszym zdaniem, liczba hurtowni czy przewidywany rozwój okolicznych osiedli może zatkać węższą Wrocławską?
Zatkania to raczej bym się nie obawiał. Mam tylko watpliwosci, czy jest sens utrudniac zycie zmotoryzowanym, skoro ruch pieszy na Wrocławskiej prawie nie występuje. Nie przewiduje tez, aby ruch pieszy wygenerowało zwęzenie. Ilosc pieszych nie wzrosnie znacząco takze na skutek rozwoju okolicznych osiedli, hurtowni, składów itp.

Szczerze mówiąc nie przemawia do mnie wizja osi aglomeracji w tym miejscu. Chyba łatwiej będzie mi się ustosunkować do Twojego pomysłu, jeżeli napiszesz, co rozumiesz przez taką trasę średnicową. Coś na kształt DTŚ w GOP?
Miałem na mysli Skalmierzyce jako częsc aglomeracji kaliskiej. Wyobraziłem sobie Wrocławską przyszłosci - główną ulicę duzej zach. dzielnicy Kalisza i łącznik miedzy centrum Kalisza a Skalmierzycami(równiez znacznie większymi niz obecnie)
Nie myslałem o Wrocławskiej jako alternatywie dla trasy łączacej Kalisz z Ostrowem. Tą role pozostawiam wyłącznie DK 25, oczywiscie bezkolizyjnej i 2x2

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 19 wrz 2008, o 20:56

Pawel pisze:Chyba jednak nie dojdziemy do porozumienia.;)
Po prostu mamy zupełnie inne wizje, spojrzenie na funkcję, priorytety etc.
I zapewne Cię nie zdziwi, jeśli napiszę, że trudno mi utożsamiać Twoje podejście z nowoczesnością ;)

Ale masz rację, myślę, że każdy z nas powiedział już wszystko, co miał do powiedzenia. Teraz dajmy rzeczywistości szansę weryfikacji (swoją drogą ciekawe czy to możliwe).

[ Dodano: Pią, 19.09.2008, 21:11 ]
jp pisze: Mam tylko watpliwosci, czy jest sens utrudniac zycie zmotoryzowanym, skoro ruch pieszy na Wrocławskiej prawie nie występuje. Nie przewiduje tez, aby ruch pieszy wygenerowało zwęzenie. Ilosc pieszych nie wzrosnie znacząco takze na skutek rozwoju okolicznych osiedli, hurtowni, składów itp.
Ja po prostu uważam, że operacja zwężenia ma służyć tym, którzy mieszkają tam już teraz. Wbrew pozorom jest trochę osób, które korzystają choćby z przystanków, a nie mieszkają bezpośrednio przy Wrocławskiej.

Miałem na mysli Skalmierzyce jako częsc aglomeracji kaliskiej. Wyobraziłem sobie Wrocławską przyszłosci - główną ulicę duzej zach. dzielnicy Kalisza i łącznik miedzy centrum Kalisza a Skalmierzycami
Ale tutaj też musimy sprecyzować o jaki charakter takiego łącznika nam chodzi. Nie jesteś jedyną osobą, która podkreśla taką rolę tego odcinka. Szczerze mówiąc, skoro już mamy odwoływać się do wyobrażni, nie widzę żadnych przeciwwskazań, aby była to droga węższa i jednocześnie z powodzeniem pełniła wskazaną przez Ciebie rolę. Sądzę, że zabieg proponowany przez ZDM nie będzie w żadnym stopniu utrudniał rozwoju aglomeracji.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 9 gru 2008, o 23:51

Ciekawe kiedy ogłoszą przetarg na projekt a póżniej na modernizacje drugiego odcinka ul. Wrocławskiej :?:
Andrzej

ODPOWIEDZ