Śródmieście strefą wolną od samochodów
nad znakiem strefy jest zakaz wjazdu i jakiś komunikat ale nie wiem co tam jest napisane.
dzisiaj jechałem obok tej strefy i chyba nikt nie widział znaków że taka strefa istnieje. Każdy parkował gdzie chciał a i ludzie z ulic uciekali. Dopóki nie zostanie to bardziej rozgłoszone i straż miejska nie będzie się brała do roboty dopóty chyba nic się nie zmieni.
dzisiaj jechałem obok tej strefy i chyba nikt nie widział znaków że taka strefa istnieje. Każdy parkował gdzie chciał a i ludzie z ulic uciekali. Dopóki nie zostanie to bardziej rozgłoszone i straż miejska nie będzie się brała do roboty dopóty chyba nic się nie zmieni.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Andrzej, to dotyczy tylko przepisów ruchu drogowego. Pieszy ma pierwszeństwo, dopuszczalna prędkość samochodu to 20km/h. Czyli łatwiej będzie pieszym, a trudniej kierowcom. Zresztą zobaczymy co praktyka pokaże. Ten niebieski znak, który postawili przy tych ulicach najczęściej spotkać można na drogach osiedlowych.
Na stronie Urzedu Miasta http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... c9991e25f9 pod newsem "Strefa zamieszkania w śródmieściu" mozna zamieszczac komentarze.
Prosze piszczie, może nasze wpisy pomogą Miastu podjąc decyzję o utworzeniu deptaków.
Prosze piszczie, może nasze wpisy pomogą Miastu podjąc decyzję o utworzeniu deptaków.
w Wiadomościach Kaliskich widziałem wywiad z Panem Gałką odnośnie wprowadzonych zmian. I zaciekawiło mnie nastepujące stwierdzenie z jego strony: że w okolicy Głównego Rynku przechodnie i tak poruszają się gdzie chcą (chodnik, ulica, środek skrzyżowania) i ciężko nad tym zapanować, więc wyszli na przeciw temu zjawisku i wprowadzili zmianę organizacji ruchu legalizując tym samym nieograniczony ruch przechodniów i ograniczając ruch samochodów
w efekcie z jego wypowiedzi mogę wywnioskować że zmiany w centrum miasta to nie wynik działań prowadzących docelowo do uwolnienia centrum od ruchu samochodów ale coś co rozwiązuje problem przechodniów z którymi sobie nie radzą
w efekcie z jego wypowiedzi mogę wywnioskować że zmiany w centrum miasta to nie wynik działań prowadzących docelowo do uwolnienia centrum od ruchu samochodów ale coś co rozwiązuje problem przechodniów z którymi sobie nie radzą
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Tak właśnie jest. Te zmiany w zasadzie nie wniosły niczego nowego, a deptaków jak nie było tak nie ma. Anj z tego co napisałeś wynika, że na wyżej wymienionych ulicach ludzie mogą poruszać się całą szerokością jezdni? Czy tak mówił Pan Gałka, bo ja tego wywiadu nie widziałem
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
odnośnie poruszania się po jezdni to mniejwięcej tak to zrozumiałem.
zresztą jeśli się nie mylę to przechodnie mają na drogach osiedlowych (z takim znakiem jak obecnie w centrum) dowolność poruszania się zarówno po chodniku jak i jezdni i mają jakby "pierwszeństwo" przed samochodami
zresztą jeśli się nie mylę to przechodnie mają na drogach osiedlowych (z takim znakiem jak obecnie w centrum) dowolność poruszania się zarówno po chodniku jak i jezdni i mają jakby "pierwszeństwo" przed samochodami
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Uważam, że dość ciekawe rozwiazanie.Miasto niewiele większe od Kalisza, a umiało wyznaczyć sobie ambitne cele.
http://eko.org.pl/edbs2005/include/s.ph ... icle&id=13
[ Dodano: Pon, 25.05.2009, 10:21 ]
Jeszcze jeden bardzo ciekawy wywiad
http://www.bezsamochodu.pl.tl/Miasta-dla-ludzi.htm
http://eko.org.pl/edbs2005/include/s.ph ... icle&id=13
[ Dodano: Pon, 25.05.2009, 10:21 ]
Jeszcze jeden bardzo ciekawy wywiad
http://www.bezsamochodu.pl.tl/Miasta-dla-ludzi.htm
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz