Skąd masz te 60% ?
Wyniki:
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... w,900.html
Powoli zaczynam żałować mojego wyboru podczas wyborów.Dla całego miasta byłoby najwygodniej, żeby nowa droga krajowa nr 25, a tym samym obwodnica Kalisza, prowadziła przez tereny poza jego granicami administracyjnymi. Wówczas całość będzie mogła zostać sfinansowana przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad.
100 % racji!!! Tylko tyle że nie uczestniczymy w kosztach.jp pisze: ↑21 lut 2019, o 23:31Tyle już napisałem na ten temat, że powoli przestaje już mi się chcieć
Wariant pozamiejski jest najgorszym nie tylko ze względu na odległość, bo nie o to tutaj głównie chodzi, ale przede wszystkim z powodu niefortunnego przebiegu i połączeń z siecią dróg miejskich. To jest wariant, który praktycznie izoluje Kalisz od obwodnicy.
W przypadku wyboru wariantu pozamiejskiego na wieki oddalają się szanse na rozbudowę do 2x2 obwodnicy NS i jej przedłużenia. Oddalają się więc szanse na stworzenia arterii będącej osią aglomeracji i zespołu miejskiego Kalisza. W konsekwencji główną ulicą aglomeracyjną w obrębie Kalisza na wieki pozostanie ciąg: al. WP, ul. Podmiejska, Stanczukowskiego! Wybór wariantu żółtego wiąże się także ze spadkiem atrakcyjności terenów inwestycyjnych w strefie Dobrzec. Poza tym dojazd do strefy będzie musiał odbywać się tak jak obecnie, czyli przez miasto wyżej wymienionymi ulicami. Tiry zmierzające do Kalisza od strony północnej nie będą przecież zjeżdżać na węzle w Ociążu. Wystarczy rzut oka na mapę i odrobina wyobraźni żeby to zauważyć.
Kolejne władze miasta mają gdzieś dobro i rozwój miasta. Wygląda na to, że priorytetem jest „wygodne rządzenie”, bo w brak wyobraźni nie wierzę…
Zgadza się po za nie fortunnym przebieg pragnę również spojrzeć na ilość węzłów w okolicy Kalisza.Wariant pozamiejski jest najgorszym nie tylko ze względu na odległość, bo nie o to tutaj głównie chodzi, ale przede wszystkim z powodu niefortunnego przebiegu i połączeń z siecią dróg miejskich. To jest wariant, który praktycznie izoluje Kalisz od obwodnicy.
40 % było za wariantem oddalonym od granic miasta i po 30% na każdy z 2 niewiele różniących się od siebie tras w wersji od Castoramy. Gdyby opcja była głosowania tylko na 2 warianty - blisko i daleko od miasta, wyniki byłyby niekorzystne dla planów Sapińskiego.satori pisze: ↑21 lut 2019, o 17:57Skąd masz te 60% ?
Wyniki:
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... w,900.html
Łżą. Za wariantami 1 i 2 opowiedziało się w sumie więcej ankietowanych niż za wariantem trzecim. Rzekoma większość za obwodnicą z dala od miasta, pozbawieniem nas dwujezdniowego połączenia z Ostrowem (jednocześnie wyjazdu na Wrocław) i uwaleniem terenów inwestycyjnych to skutek sztucznego rozbicia wariantu przez obrzeża miasta na dwa warianty, które prawidłowo powinny być traktowane jako podwarianty. Nie wiem dlaczego tak się trzymają tego katastrofalnego rozwiązania. Jechał na tym Sapiński i się przejechał.
Można by pomyśleć, że tylko ostrowski poseł dba o interesy Kalisza, ale znając realia, to pewnie chodzi mu o odwleczenie sprawy na święty nigdy.Opozycję mamy w Ostrowie i Gołuchowie
Przeciwnikiem takiego rozwiązania jest ostrowski poseł PiS Tomasz Ławniczak.(...) Opinia T. Ławniczaka jest tu o tyle ważna, że jest on członkiem sejmowej Komisji Infrastruktury i ma realny wpływ na decyzje podejmowane na szczeblu państwowym. GDDKiA w Poznaniu przychyla się ku wariantowi trzeciemu.
To przedstaw te realia. Argumenty przemawiające za wariantem 1 i 2 przedstawiałem wielokrotnie. Jeżeli się z nimi nie zgadzasz, to proszę odnieś się do nich i przekonaj mnie, że wariant 3 jest korzystniejszy. Osoby, które opowiadają się za wariantem nr3 nie potrafią uzasadnić dlaczego ten wariant jest lepszy.
Jeżeli inwestorem byłaby Generalna to niekoniecznie klasy S. Jest to możliwe, ponieważ droga została wpisana (jako jedna z czterech "prawie esek") do programu budowy dróg ekspresowych i autostrad. Eski muszą spełniać szereg parametrów, m. in. ograniczona ilość węzłów, promienie łuków. Chociaż w terenach zurbanizowanych stosuje się wyjątki i zwiększa ilość węzłów. Dla nas najkorzystniejszy byłby wariant, który zapewniałby także wykorzystywanie obwodnicy w ruchu lokalnym, aglomeracyjnym, odciążając tym sposobem ulice Kalisza. Wariant 3 służył będzie tylko dalekiemu tranzytowi i nic poza tym. Powodem nie jest odległość od miasta, ale niefortunne usytuowanie węzłów, które wynika z przebiegu...kaliszanin2 pisze: ↑12 cze 2019, o 19:03Najlepszy wariant dla Kalisza to przebieg według pierwotnych założeń obwodnicy Skalmierzyc z podniesieniem kaliskiego odcinka do klasy S. I o to należało się starać.
1,3 mln zł to na dokumentację samą może starczyć. Na budowę to ponad 100 baniek bedzie potrzeba. Co roku drożej.