DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 gru 2019, o 21:12

Argumenty włodarza NS są sensowne. Jeżeli faktycznie inny przebieg nie wchodzi w grę, to bardzo zle. Modyfikacja III wariantu wg propozycji burmistrza nie tylko zadowoliłaby oczekiwania Skalmierzyc, ale byłaby także korzystna dla samego Kalisza!

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 9 gru 2019, o 21:34

Im bliżej węzeł, tym bliżej tirom do zakładów przy Inwestorskiej... Ale chyba ta strefa ma się nie rozwijać. Z tego co Mosiński powiedział to i tak kolejny rok w plecy, miał być 2020, teraz już 2021... Więc dlaczego nie poświęcić tego czasu na modyfikację wariantu 3??? Trzeba chyba już tylko liczyć na upór Nowych Skalmierzyc, bo na nasze władze i posłów (sic!!!) to już na pewno nie.

Sting
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 2 paź 2017, o 13:05

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Sting » 10 gru 2019, o 15:04

To teraz ja napiszę co myślę i czuję w tej kwestii...
Mieszkam pod Kaliszem - kupując 15 lat temu działkę budowlaną miałem na uwadze planowany wówczas przebieg obwodnicy. No i czuję się oszukany bo ktoś wymyślił sobie 3 wariant - będę z okien patrzał na obwodnicę ( mam nadzieję, że do tego nie dojdzie ).
Ulica Inwestorska zarośnie krzakami - Panattoni miało już w urzędzie gotowy projekt na budowę dużych powierzchni magazynowych i jak tylko ogłoszono 3 wariant wycofali się z inwestycji...
A jak słyszę, że jacyś celebryci podpisują się pod petycjami nie wiedząc może gdzie Kalisz leży to mnie ściska.
Ciekawe kto wymyślił ten patent na 3 wariant - może ktosie z byłej i obecnej władzy niezależnie od opcji politycznej, którzy mieszkają w okolicach pierwotnego wariantu... a do tego przyłączyli się do nich mieszkańcy osiedla Dobrzec i byłej wsi Dobrzec, którą miałaby przeciąć trasa.
Jak jadę na trasie Kalisz - Ostrów to większość samochodów ma rejestracje PK, POS, PKA, PPL. Duża część innych tablic to ruch udający się do miejsc w okolicy - nikt jadąc z zachodu na wschód lub z południa na północ nie wybiera przejazdu przez Kalisz.
A my dalej będziemy stali w korku na Stańczukowskiego.

Pozdrawiam zwolenników 1 i 2 wariantu.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3662
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 10 gru 2019, o 16:08

Sting pisze:
10 gru 2019, o 15:04
Pozdrawiam zwolenników 1 i 2 wariantu.
Zwolennicy podwariantów 1 i 2 (sztucznie rozdzielonych jako niby odrębne warianty) to większość (60%). Dlatego forsowanie wariantu 3 to grube oszustwo, politykierski gwałt na opinii publicznej.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 gru 2019, o 16:13

Sting pisze:
10 gru 2019, o 15:04


Pozdrawiam zwolenników 1 i 2 wariantu.
Również pozdrawiam.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 10 gru 2019, o 20:04

mam wrazenie ze Kalisz odpycha ta trase przez nasze grunty zeby pozbyc sie problemow: kosztow utrzymania itd... Druga sprawa tak jak kolega wyzej pisal, za pewne duze lobby jest Spoldzielni Mieszkaniowej Dobrzec, przeciez ta droga planowo ma przechodzic tuz za oknami coraz to nowych budowanych blokow. Spadnie atrakcyjnosc tych nieruchomosci co pociagnie za soba ceny mniejsze.

Nie chce mi sie wierzyc ze ktos wykupil gdzies duzo ziemi i teraz chce zmienic projekt zeby szlo przez jego albo jego "slupy" dzialki. Jednak w Polsce jest wszystko mozliwe...

Dla mnie tez obwodnica powinna zostac wybudowana trasa planowana od wielu lat. Obwodnica Skalmiarzyc ma wykupione grunty pod druga nitke, zrobione wiadukty.

Aktrakcyjnosc terenow inwestycyjnych wtedy wzrasta poteznie. Kalisz ma na prawde duzy potencjal. Znajduje sie w centrum Polski. Idealne miejsce np. dla sortowni firmy kurierskiej. Wiem ze to nie sa bardzo dobrze platne miejsca pracy ale lepsze to niz nic.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 10 gru 2019, o 22:42

Sting pisze:
10 gru 2019, o 15:04
Jak jadę na trasie Kalisz - Ostrów to większość samochodów ma rejestracje PK, POS, PKA, PPL. Duża część innych tablic to ruch udający się do miejsc w okolicy - nikt jadąc z zachodu na wschód lub z południa na północ nie wybiera przejazdu przez Kalisz.
A my dalej będziemy stali w korku na Stańczukowskiego.
Nigdy nie za wiele przypominania tego faktu.
Kalisz NIE JEST miastem tranzytowym dla ruchu dalekobieżnego.
Kalisz to nie Jarocin, gdzie budowa obwodnicy w jakimkolwiek wariancie wyprowadza od razu połowę ruchu z miasta.
W Kaliszu obwodnica odsunięta jak najdalej od zabudowy nie zmniejszy znacząco ruchu na dzisiejszej "obwodnicy".
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Sting
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 2 paź 2017, o 13:05

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Sting » 11 gru 2019, o 10:01

kaczorkalisz pisze:
10 gru 2019, o 20:04
mam wrazenie ze Kalisz odpycha ta trase przez nasze grunty zeby pozbyc sie problemow: kosztow utrzymania itd... Druga sprawa tak jak kolega wyzej pisal, za pewne duze lobby jest Spoldzielni Mieszkaniowej Dobrzec, przeciez ta droga planowo ma przechodzic tuz za oknami coraz to nowych budowanych blokow. Spadnie atrakcyjnosc tych nieruchomosci co pociagnie za soba ceny mniejsze.

Nie chce mi sie wierzyc ze ktos wykupil gdzies duzo ziemi i teraz chce zmienic projekt zeby szlo przez jego albo jego "slupy" dzialki. Jednak w Polsce jest wszystko mozliwe...

Dla mnie tez obwodnica powinna zostac wybudowana trasa planowana od wielu lat. Obwodnica Skalmiarzyc ma wykupione grunty pod druga nitke, zrobione wiadukty.

Aktrakcyjnosc terenow inwestycyjnych wtedy wzrasta poteznie. Kalisz ma na prawde duzy potencjal. Znajduje sie w centrum Polski. Idealne miejsce np. dla sortowni firmy kurierskiej. Wiem ze to nie sa bardzo dobrze platne miejsca pracy ale lepsze to niz nic.
Okaże się, że temat jest sztucznie nakręcony żeby szybko sprzedać mieszkania, które normalnie by nie powstały. Może NIK się tym zajmie - chyba są na etapie łapania każdego tematu...
Tereny od Bagumy do Poligonowej też są niezłym kawałkiem tortu do sprzedania deweloperom jeśli oczywiście nie będzie tam obwodnicy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 11 gru 2019, o 10:16

Argument że gdy obwodnica będzie w granicach miasta to różne inwestycje pojawią sie jak grzyby po deszczu jest moim zdaniem mocno przeszacowany. Popatrzcie ile jest pól przy drogach krajowych w samym Kaliszu czy np. okolicy jak Kokanin czy Pawłówek (tam jest DW). A inwestycji nie ma. I nie powstaną jak wielkie magazyny pod Poznaniem Łodzią czy Wrocławiem są w zasięgu 2h a w przypadku Konina 1h. Szybka droga jeszcze bardziej skróci ten czas... Inwestycje pojawiają się gdy są ekonomicznie uzasadnione... Albo ktoś jest rzutkim i bogatym inwestorem...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 11 gru 2019, o 16:43

satori pisze:
11 gru 2019, o 10:16
Argument że gdy obwodnica będzie w granicach miasta to różne inwestycje pojawią sie jak grzyby po deszczu jest moim zdaniem mocno przeszacowany. Popatrzcie ile jest pól przy drogach krajowych w samym Kaliszu czy np. okolicy jak Kokanin czy Pawłówek (tam jest DW). A inwestycji nie ma. I nie powstaną jak wielkie magazyny pod Poznaniem Łodzią czy Wrocławiem są w zasięgu 2h a w przypadku Konina 1h. Szybka droga jeszcze bardziej skróci ten czas... Inwestycje pojawiają się gdy są ekonomicznie uzasadnione... Albo ktoś jest rzutkim i bogatym inwestorem...
infrastruktura drogowa nie jest wabikiem dla inwestorow? spojrz sobie ile firm zbudowalo sie w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego. Nawet na magazynach logistycznych, czyli praca dla ludzi bez najwyzszego wykształcenia idzie dobrze zarobic.

Sa miejsca pracy to sa ludzie. Jak sa wynagrodzenia to sa podatki. Sa pieniadze to ludzie wydawaja i utrzymuja lokalnych przedsiebiorcow ktorzy tez placa podatki w miescie...

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 11 gru 2019, o 17:40

Satori, zgadzam się z Tobą, ale nie o to chodzi. Przynajmniej mnie nie o to chodzi. Nie krytykuję III wariantu z powodu przebiegu poza granicami. Zgadzam się też, że argument inwestycyjny może być przeszacowany. III wariant trudno zaakceptować z wielu powodów. Jest to wariant, który nie rozwiązuje większości problemów związanych z brakiem obwodnicy.
Powiem więcej, odbicie na węzle w Ociązu może skutkować tym, że droga z Kalisza do Ostrowa się wydłuży! Bezkolizyjne i w miarę proste połączenie nowej drogi z obwodnicą Skalmierzyc w sąsiedztwie istniejącego węzła w Ociążu wymagałoby budowy dodatkowych i kosztownych estakad. Najprawdopodobniej, w wersji oszczędnościowej, jednojezdniowa obwodnica Skalmierzyc zostanie włączona poprzez istniejący układ. Czy muszę tłumaczyć co to oznacza?
A wystarczyłoby tylko pochylić się nad modyfikacją III wariantu, polegającą na przesunięciu węzła w kierunku Kalisza…

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 gru 2019, o 09:29

Rozmowa z Krzysztofem Gałką, dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji

– Panie dyrektorze, nietrudno wyobrazić sobie, jak wyglądałoby nasze miasto gdyby nagle z ulic zniknęło 30% samochodów...
– Domyślam się do czego pan zmierza. Tak, co najmniej jedna trzecia to ruch generowany przez tranzyt w którym bardzo duży udział mają pojazdy ciężarowe. A to oznacza większe zanieczyszczenie środowiska, niższą, średnią prędkość przejazdu czyli dłuższy czas przejazdu i większe koszty oraz mniejsze bezpieczeństwo. Mam na uwadze pojazdy przemieszczające się przez miasto tzw. tranzytem w ciągu dróg krajowych nr 12 i nr 25

– Od kilkunastu lat o tym mówimy, piszemy, do znudzenia.
– Jest to zadanie bardzo kosztowne, przekraczające możliwości budżetu miasta, dlatego musi być realizowane z budżetu centralnego a więc decyzje muszą zapadać na ministerialnym szczeblu.
Obecne władze Kalisza intensywnie zabiegają o to, aby rząd dostrzegł wreszcie problem Kalisza i zrealizował inwestycję w całości ze środków budżetu państwa na DK nr 25, na odcinku Ostrów Wlkp. – Kalisz – Konin.

– Nasi parlamentarzyści zapewniają nas, zwłaszcza w kampaniach wyborczych, że będą walczyć o obwodnicę. Jaki jest tego efekt widzimy. Od 2016 roku obwodnice zyskały m.in. Bełchatów, Brodnica, Inowrocław, Jarocin, Kłodzko, Kościerzyna, Nysa, Ostrów, Wieluń oraz Olsztyn. Z wyjątkiem Olsztyna wszystkie to miasta i miasteczka mniejsze od Kalisza. W tym roku obwodnicę otrzymał Szczecinek. W budowie jest kolejnych 21 – m.in. Góry Kalwarii, Myśliny. Kołbieli oraz Wałcza. Według planów GDDKiA do 2050 roku powstanie kolejnych 43. Ale na pewno nie w Kaliszu. O co tu chodzi? Gdzie ten lobbing o którym tyle słyszymy?
– Nie da się ukryć, że bez silnego lobbingu ze strony polityków i samorządowców obwodnica nie powstanie. Warszawa zna problem Kalisza, był sygnalizowany od dawna, także w br. Już za kadencji prezydenta Janusza Pęcherza pisma trafiały na biurko premiera. O problemach komunikacyjnych informowało również „Stowarzyszenie na Rzecz Budowy Drogi S 12” w którym także uczestniczy Miasto Kalisz.

– Za budową obwodnicy Kalisza przemawia nie tylko to, że jest miastem stutysięcznym ale również dane statystyczne.
– To prawda. W 2016 roku przeprowadziliśmy pomiary ruchu na drogach krajowych nr 25 i 12. Już wtedy były to obciążenia rzędu 20 tysięcy pojazdów na dobę przy bardzo dużym udziale pojazdów ciężarowych. Przy czym dane te są już często nieaktualne bo ruch i zatłoczenie na ulicach miasta systematycznie rośnie.

– A w ślad za tym rośnie niezadowolenie kaliszan.
– Czego dowodem niedawna manifestacja jaka miała miejsce na Stawiszyńskiej. To poważny sygnał, nie tylko dla naszego samorządu ale również pod adresem rządzących. Myślę, że jeśli nic w tej sprawie nie zacznie się dziać, kaliszanie zareagują bardziej stanowczo.

– 1 kwietnia prezydent Kinastowski zorganizował spotkanie z parlamentarzystami, (niestety tylko partii rządzącej), co dawało nadzieję na skuteczniejszy lobbing. GDDKiA kończy pracę nad STEŚ, konsultacje z sąsiednimi gminami też przebiegły pomyślnie. Dodajmy do tego uchwałę zarządu Aglomeracji opowiadającą się za wariantem trzecim oraz program „100 obwodnic” premiera Morawieckiego i przekonanie, że Kalisz musi tam zostać wpisany. A tu przykra niespodzianka! Nie jest to wcale takie pewne.
– Rzeczywiście, w sierpniu tego roku otrzymaliśmy pismo od burmistrza Nowych Skalmierzyc, pana Jerzego Walczaka, zawierające wyraźną zmianę stanowiska Gminy Nowe Skalmierzyce w zakresie przebiegu wariantu nr 3. Zmiana zakłada zjazd z istniejącej obecnie DK nr 25 w miejscowości Gniazdów i przebieg przez tereny wsi Boczków, tereny miasta Kalisza oraz wsi Biskupice do granicy Nowych Skalmierzyc i dalej zgodnie z wariantem nr 3. Na obecnym etapie taka zmiana jest dla nas nie do zaakceptowania.

– Do tego czasu wydawało się, że ta kwestia została rozstrzygnięta...i
– Mieliśmy wszelkie podstawy ażeby tak przypuszczać. W 2017 roku trzy warianty kaliskiej obwodnicy były konsultowane z samorządami gmin przez które ma przebiegać. Przypomnę, że dwa warianty uwzględniały przebieg przez miasto a trzeci – w całości poza granicami Kalisza. To dla nas rozwiązanie najkorzystniejsze – w aspekcie ekonomicznym, bo finansowane w całości z budżetu państwa oraz przerzucające na państwo koszty utrzymania, a także ze względów społecznych. Za takim przebiegiem opowiedziała się zdecydowana większość samorządów gmin a także GDDKiA która, mam prawo sądzić, że uznaje wariant trzeci za optymalny. Poza tym to co jest niezmiernie istotne taki wariant nie blokuje nam rozwoju miasta.
Opinie z konsultacji zostały uwzględnione m.in. w opracowaniu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ), które obecnie jest na ukończeniu. Dlatego stanowisko burmistrza Nowych Skalmierzyc jest dla nas ogromnym zaskoczeniem. Jeśli bowiem miałyby być brane pod uwagę jakiekolwiek zmiany, oznaczałoby to kolejne procedury – konsultacje, badania środowiskowe, etc – i przesunięcie realizacji przedsięwzięcia w czasie o kolejne lata. Z całą pewnością nie zostalibyśmy wpisani do programu „100 obwodnic”.
– Co w tej sytuacji zrobiły lub zrobią władze miasta?
– Przygotowane zostały stosowne pisma do najwyższych władz w państwie aby jak najszybciej zakończyć procedury i przedłożyć do zaopiniowania Zespołowi Oceny Przedsięwzięcia Inwestycyjnego (ZOPI) oraz Komisji Oceny Przedsięwzięcia Inwestycyjnego (KOPI) działąjącego przy GDDKiA przy udziale przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury oraz włodarzy poszczególnych gmin i miejscowości. Ostatnia informacja z GDDKiA pokazuje, że po raz kolejny termin zakończenia procedur ulega zmianie. Pierwotnie był planowany na pierwsze półrocze tego roku, kolejny na koniec tego roku a teraz przesuwany na pierwszy kwartał przyszłego a może jeszcze później. To głęboko niepokoi. Dlatego działania miasta są ukierunkowane na pokazanie rządowi bezwzględnej konieczności wpisania obwodnicy Kalisza do planu premiera. Mamy tutaj poparcie parlamentarzystów partii rządzącej, którzy 1 kwietnia spotkali się z prezydentem Krystianem Kinastowskim – m.in. Jana Dziedziczaka, Jana Mosińskiego, Piotra Kalety, Tomasza Ławniczaka a także Jerzego Kozłowskiego, sen oraz obecnej posłanki z Sieradza a wcześniej z Kalisza – Joanny Lichockiej.

– Czy ci posłowie zareagowali, kiedy w sierpniu pojawiło się oficjalne stanowisko burmistrza Nowych Skalmierzyc?
– Nie mam wiedzy w tym zakresie, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

– A zatem na jakim etapie jest sprawa obwodnicy Kalisza na dzień dzisiejszy?
– W listopadzie otrzymaliśmy pismo z GDDKiA informujące o tym, że skalmierzycka propozycja zostanie omówiona na ZOPI i KOPI w obecności zaproszonych przedstawicieli gmin leżących w otoczeniu inwestycji. Planowane jest to na przełomie I i II kwartału 2020 roku. Obawiam się, że w tym czasie wybór tego wariantu nie nastąpi choćby ze względu na konieczność przeprowadzenia nowych konsultacji społecznych oraz przeprowadzenia analizy wielokryterialnej. To bardzo niepokojąca i zła sytuacja dla miasta Kalisza.

– Przypomnijmy, że GDDKiA optuje za wariantem trzecim.
– Czyli tym, który był prezentowany na spotkaniach konsultacyjnych w 2017 roku. W odniesieniu do którego zostało wykonanych już szereg czasochłonnych i kosztownych prac.

– Niedawna uchwała Zarządu Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej również uznaje wariant trzeci za optymalny.
– To bardzo ważne stanowisko wspierające nasze starania.

– Do redakcji dotarło oświadczenie burmistrza Nowych Skalmierzyc, w którym wymienia powody dla których przebieg obwodnicy powinien zostać zmieniony. Podkreśla, że jego zadaniem jest obrona interesów tamtejszego samorządu i mieszkańców oraz wskazuje, że przebieg obwodnicy w wariancie trzecim pociągałby za sobą cyt. „konieczność wyłączenia z produkcji rolnej kilkudziesięciu hektarów gruntów najlepszych klas bonitacyjnych”. Wspomina również o sztucznych i nieracjonalnych podziałach istniejących gospodarstw i pogorszeniu warunków produkcji rolników oraz grup producenckich.
– Ja przypomnę, że obwodnica będzie przebiegać przez tereny kilku gmin, czyli w zdecydowanej większości przez pola uprawne. Tak dzieje się wszędzie, gdzie powstają autostrady, drogi ekspresowe czy obwodnice. W takich sytuacjach niezbędne jest wspólne działanie i kompromis a także trzymania się wcześniej ustalonych rozwiązań , inaczej z pewnością nie powstałaby żadna nowa droga. A poza tym uważam, że zdecydowanie większym kuriozum jest budowa obwodnic w granicach miast.

– Dziękuję za rozmowę



życie kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 gru 2019, o 10:20

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 17 gru 2019, o 12:16

Kalisz już ma nie tylko obwodnice ale nawet własny ring, po oddaniu w ostatnich dniach odcinka S5.
ELxtLOPWsAAXt8k.png
Źródło Twitter.
ELxtLOPWsAAXt8k.png (101.01 KiB) Przejrzano 3688 razy
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 17 gru 2019, o 15:38

Jak trzeba oceniać włodarzy naszego miasta, tych starych i nowych - wszyscy jednogłośnie opowiadający się za oddaleniem o 8km od granic miasta obwodnicy - skoro głosem rozsądku musi być burmistrz Nowych Skalmierzyc?
Ja nie wiem, czy to dalej wpływ granic z czasów zaborów? Umysłowe spierdo... ludzi władających Kaliszem? Obwodnica oddalona o 8km? To równie dobrze można powiedzieć, że naszą obwodnicą już teraz jest ring autostrady i ekspresówek Wrocław-Poznań-Łódź.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 18 gru 2019, o 00:04

Możemy liczyć już tylko na burmistrza NS. Jedyny rozsądny :) Wariant od Gniazdowa to niezły kompromis.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 gru 2019, o 09:31

Burmistrz Nowych Skalmierzyc (pow. ostrowski) Jerzy Łukasz Walczak chce zwołania specjalnego posiedzenia Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej poświęconego planom budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 25 między Ostrowem Wielkopolskim i Kaliszem.

Nowoskalmierzycki samorząd nie zgadza się na forowany i w zasadzie ferowany przez władze Kalisza wariant przebiegu trasy przez gminę z pominięciem istniejącej już obwodnicy Nowych Skalmierzyc.

Burmistrz Nowych Skalmierzyc podkreśla, że nie jest jeszcze za późno na pominięcie niekorzystnego - jego zdaniem - wariantu tej niezwykle ważnej dla całego regionu drogi.

"Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Na razie mamy tylko stanowisko władz Kalisza i Aglomeracji, z którym ja się nie zgadzam, że najlepszym rozwiązaniem byłby wariant trzeci. Będziemy robić wszystko, zabiegać i przekonywać we wszystkich instytucjach, że ten wariant trzeci jest dla nas nie do zaakceptowania."



Wspomniany wariant pomija Kalisz i niemal w całości biegnie przez żyzne tereny gminy Nowe Skalmierzyce.
Zdaniem burmistrza Walczaka jest również wiele innych, merytorycznych argumentów przeciwko takiemu przebiegowi przyszłej trasy:

"Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej najbardziej zależy na szybkim skomunikowaniu Ostrowa Wielkopolskiego z Kaliszem. Wariant trzeci temu zaprzecza, gdyż ruch miałby zupełnie omijać miasto Kalisz."

Jak dowiedziało się radioCENTRUM, jest już zebrana odpowiednia liczba podpisów pod wnioskiem o specjalne spotkanie Aglomeracji, do którego powinno dojść na początku stycznia.

rc.fm
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 gru 2019, o 16:50

Czytaliście te argumenty? :roll:


Stanowisko
Rady Miasta Kalisza
dotyczące przebiegu drogi krajowej nr 25

Rada Miasta Kalisza, w nawiązaniu do przeprowadzonych w dniu 11 września 2017 r.
konsultacji społecznych związanych z opracowaniem wariantów przebiegu drogi krajowej nr 25 przez
Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, wnosi o uznanie za jedynie możliwy wariant
zakładający przebieg nowej drogi poza granicami administracyjnymi Kalisza.
Przeprowadzona analiza uwarunkowań jednoznacznie pokazuje, że realizacja drogi w Mieście
jest rozwiązaniem, które przyczyni się do spotęgowania już istniejących negatywnych czynników, a w
konsekwencji znacząco obniży jakość życia mieszkańców Kalisza.
W chwili obecnej największym problemem Miasta jest stan powietrza. Realizacja inwestycji
polegającej na budowie jego obwodnicy pozwoli na wyprowadzenie znaczącej części ruchu
tranzytowego i odciążenie głównych kaliskich arterii komunikacyjnych. Zmniejszenie ruchu w
konsekwencji skróci czas przejazdu, w tym kosztów, poprawi warunki ruchu (wpłynie na ułatwienie
włączania się do ruchu pojazdów z ulic podporządkowanych), podniesie bezpieczeństwo i usprawni
działalność komunikacji miejskiej. Ponadto wpłynie korzystnie na stan techniczny kaliskich dróg i
podniesie zasadność ich bieżących remontów.
Realizacja obwodnicy w Mieście znacząco podniesie koszty inwestycji. Wpływ na to będą
miały przede wszystkim:
- konieczność realizacji ekranów akustycznych w celu zachowania dopuszczalnych poziomów
hałasu dla terenów mieszkaniowych,
- wykup budynków stojących na planowanej trasie przebiegu (wariant poza Miastem nie
przecina po drodze struktur osadniczych, w związku z czym nie będzie konieczności licznych wyburzeń
budynków),
- konieczność poprowadzenia drogi na estakadach przez dolinę rzeki Krępicy w Dobrzecu i
przez szeroką w tym miejscu dolinę rzeki Prosny.
Realizacja drogi o charakterze obwodnicowym w Mieście niesie za sobą również
konsekwencje przestrzenne. W przypadku Kalisza projektowane warianty przechodzą przez tereny,
które mają zostać włączone w tereny cmentarza (obecnie trwają wykupy gruntów). Proponowane
warianty przechodzą również przez tereny, które w projektowanym Studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego przewidziane zostały pod zabudowę mieszkaniową
jedno i wielorodzinną i w przyszłości stanowić mają najważniejsze zaplecze mieszkaniowe.
Niekorzystnym rozwiązaniem jest cięcie gęstej zabudowy Dobrzeca. Takie rozwiązanie dzieli na dwie
części strukturę osadniczą o dużej przeszłości historycznej. Wariant czerwony dzieli ponadto zwartą
zabudowę ul. Kruczkowskiego – w większości nową, a wariant niebieski przecina zabudowę wsi
Warszówka. Efektem takich zamierzeń będą ogromne konflikty społeczne. Ponadto jest to niespójne z
założeniem rozwoju dwóch największych ośrodków Aglomeracji Kalisko Ostrowskiej, gdyż spowoduje
całkowitą blokadę rozwoju Kalisza w kierunku zachodnim – w stronę Ostrowa Wielkopolskiego.
Argumentem przemawiającym za wyprowadzeniem drogi poza Miasto jest nieuregulowany
ciek Krępicy i ogromne problemy Miasta z wodami opadowymi. Zaprojektowanie i wybudowanie
odpowiedniej ilości zbiorników, które miałyby przejąć wody opadowe dodatkowo podniesie koszty
realizacji inwestycji na tym terenie. Należy wziąć także pod uwagę możliwość zwiększenia się strefy
ograniczonego użytkowania.
Bezsprzecznie trudno zgodzić się na brak obwodnicy dla stutysięcznego miasta borykającego
się z problemami smogu, odprowadzaniem wód opadowych i ograniczoną możliwością rozwoju.
Wszystkie brane pod uwagę aspekty środowiskowe, społeczne, przestrzenne i ekonomiczne wskazują
jednoznacznie na najlepsze rozwiązanie, jakim byłoby poprowadzenie obwodnicy poza granicami
administracyjnymi Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 30 gru 2019, o 17:38

Jak czytam o rozwoju Kalisza w stronę ostrowa To mi się śmiać chce. To jakieś mrzonki czy władze miasta nie zauważyly że na zachód od Kalisza jest inny powiat? Czyli Kalisz ma budować w powiecie ostrowskim? moim zdaniem bloki powinny powstawać w sulislawicach gdzie ziemie słabe a nie w dobrzedzu gdzie ziemię dobre. Ale tak obsesja wchodzenie ostrowiakow w dupe jest nadrzędna

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 6 sty 2020, o 19:53

milo pisze:
10 gru 2019, o 22:42
Sting pisze:
10 gru 2019, o 15:04
Jak jadę na trasie Kalisz - Ostrów to większość samochodów ma rejestracje PK, POS, PKA, PPL. Duża część innych tablic to ruch udający się do miejsc w okolicy - nikt jadąc z zachodu na wschód lub z południa na północ nie wybiera przejazdu przez Kalisz.
A my dalej będziemy stali w korku na Stańczukowskiego.
Nigdy nie za wiele przypominania tego faktu.
Kalisz NIE JEST miastem tranzytowym dla ruchu dalekobieżnego.
Kalisz to nie Jarocin, gdzie budowa obwodnicy w jakimkolwiek wariancie wyprowadza od razu połowę ruchu z miasta.
W Kaliszu obwodnica odsunięta jak najdalej od zabudowy nie zmniejszy znacząco ruchu na dzisiejszej "obwodnicy".
Zdziwią się ci wszyscy, którzy myślą, że nowy przebieg DK25 (bez względu na wariant) będzie obwodnicą Kalisza w pełnym tego słowa znaczeniu. Wahadłowego ruchu Kalisz-Ostrów (a ten stanowi większość na tym odcinku DK25 ) nie da się wyrzucić poza miasto!
Tym razem nie zamierzam bić piany, który z wariantów jest gorszy/lepszy.
Chcę tylko podsunąć pomysł, wskazać kierunek działań, który być może przybliżyłby Kalisz do upragnionej obwodnicy. Obwodnicy która spełniłaby oczekiwania mieszkańców, tj. wyprowadziła z miasta ruch tranzytowy.
Pojawił się rządowy program 100 obwodnic. Zamiast forsować odcinek Ociaż-Kokanin DK25, która jest już w trakcie planowania (program budowy autostrad i dróg ekspresowych do roku bodajże 2027?) , proponuję zawalczyć o obwodnice DK12. Należy czynić wszelkie starania, żeby na liście znalazły się dwa kluczowe dla Kalisza odcinki. Można je roboczo nazwać obwodnicami Pleszewa (DK12) i Opatówka , bądz Kalisza (również DK12) Kilkunastokilometrowy odcinek "pleszewskiej" obwodnicy DK12 od miejscowości Sobótka do obwodnicy DK25 (bez względu na wybór wariantu) załatwia nam wyprowadzenie dalekiego tranzytu z miejscowości Kościelna Wieś, Gołuchów, Kuchary i Pleszew jednocześnie!
Drugi odcinek, który powinien znalezc się na liście 100, to obwodnica Opatówka, która łącząc się z planowaną DK25 (też bez względu na wariant) wyprowadza tranzyt z Kalisza.

ODPOWIEDZ