DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Aglomeracja ponownie poparła trzeci wariant obwodnicy
Portal zyciekalisza.pl
Dzisiaj na nadzwyczajnym posiedzenie rady Stowarzyszenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, podjęto uchwałę popierającą budowę obwodnicy Kalisza w ramach drogi krajowej nr 25 ( najbardziej oddalony od Kalisza.)
- Miasto Kalisz popiera wariant 3 (żółty), ale decyzję będzie podejmowała GDDKiA w wyniku wielokryterialnej oceny. Liczymy na to, że wariant zostanie wybrany na przełomie I i II kwartału tego roku - poinformował prezydent Krystian Kinastowski.
--------------------
Czyli jak GDDKiA wybierze korzystniejszy dla miasta wariant czyli I lub II to będą protestować???
Portal zyciekalisza.pl
Dzisiaj na nadzwyczajnym posiedzenie rady Stowarzyszenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, podjęto uchwałę popierającą budowę obwodnicy Kalisza w ramach drogi krajowej nr 25 ( najbardziej oddalony od Kalisza.)
- Miasto Kalisz popiera wariant 3 (żółty), ale decyzję będzie podejmowała GDDKiA w wyniku wielokryterialnej oceny. Liczymy na to, że wariant zostanie wybrany na przełomie I i II kwartału tego roku - poinformował prezydent Krystian Kinastowski.
--------------------
Czyli jak GDDKiA wybierze korzystniejszy dla miasta wariant czyli I lub II to będą protestować???
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeżeli zaczęliby protestować to byliby hipokrytami- wszak każdy protest opóźni powstanie inwestycji a przecież chodzi o jak najszybsze rozpoczęcie inwestycji. Przynajmniej takie było stanowisko gdy protestować miał burmistrz Nowych Skalmierzyc
Z kolei na rc.fm czytamy, że ostatecznie AKO nie poparło żadnego wariantu - po prostu ma być obwodnica
Z kolei na rc.fm czytamy, że ostatecznie AKO nie poparło żadnego wariantu - po prostu ma być obwodnica
http://m.rc.fm/news/kalisz-ostrow-wielk ... iej.html-0Po burzliwej dyskusji, na wniosek starosty ostrowskiego Pawła Rajskiego, przyjęto kompromisowe rozwiązanie: „Pan starosta zaproponował, żeby tę uchwałę zarządu Aglomeracji z grudnia zmienić i stwierdzić, że zarząd opowiada się za jak najszybszym wybudowaniem obwodnicy Kalisza, w wariancie najbardziej korzystnym, by powstała ona jak najszybciej”.
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"Jak najszybciej" to może być tylko w wariancie 1 lub 2, bo tam na części trasy są już wykupione grunty. Może jednak to stowarzyszenie aglomeracyjne się przyda.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Głęboko ubolewam że głosowałem na tego prezydenta wstyd wariant 3 dramat.
Proponuję się przeprowadzić do powiatu Ostrowskiego ewentualnie Pleszewskiego.
Zdecydowanie bardziej prezydent Kaliski o nich dba
Proponuję się przeprowadzić do powiatu Ostrowskiego ewentualnie Pleszewskiego.
Zdecydowanie bardziej prezydent Kaliski o nich dba
-
- Użytkownik
- Posty: 95
- Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ja przed wyborami widziałem jak rozdawał kwiaty kobietom a obok szedł Pęcherz i już wiedziałem że polityka wszystko dla ostrowa będzie kontynuowana
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Problem jest bardziej skomplikowany niż by się wydawało. Wariant 3 nie byłby taki zły, gdyby zmodyfikować jego przebieg wg propozycji samorządu Nowych Skalmierzyc. Zmodyfikowana trójka wykorzystywałaby mniej więcej połowę istniejącej obwodnicy NS. Do dokończenia (rozbudowa do dwóch jezdni) pozostałby więc już tylko ok. 3 km odcinek obwodnicy NS, już jako drogi wojewódzkiej.
Problem polega na tym, że politycy boją się jak ognia scenariusza, który wydłużyłby proces planistyczny, a tak niestety musiałoby się stać w przypadku modyfikacji wariantu.
Warianty 1 i 2:
Przedłużenie obwodnicy NS, czyli droga od węzła przy Castoramie do ul. Poznanskiej widnieje od lat w Studium UiKZP oraz mpzp i jest potrzebna bez względu na pozamiejski przebieg obwodnicy. O ile droga ta może zastąpić obwodnicę, to obwodnica drogi tej nie zastąpi nigdy!
Warianty przez „miasto” też nie są idealne. Wiele zależy od szczegółowych rozwiązań. W tej chwili od samego przebiegu obwodnicy bardziej istotne są szczegółowe rozwiązania dotyczące węzłów. Najistotniejszy jest węzeł na Dobrzecu. Podczas sporządzania mpzp dla terenów przemysłowych w sąsiedztwie węzła na Dobrzecu nie zabezpieczono korytarza drogowego dla docelowo dwujezdniowego wiaduktu przecinającego obwodnicę i będącego kontynuacją al. WP oraz głównym łącznikiem terenów po północno-zachodniej stronie obwodnicy z miastem. Taki wiadukt był elementem koncepcji GDDKiA odpowiedzialnej za kształt dobrzeckiego węzła. Istniejący węzeł (typu trąbka) jest tylko częścią docelowego rozwiązania. Miasto niestety nie uwzględniło w mpzp dokończenia koncepcji GDDKiA i teren pod planowany przez GDDKiA drugi wiadukt przeznaczyło na inwestycje. Miało tam chyba inwestować Panattoni.
Pół biedy jeśli obwodnica poszłaby śladem 3 wariantu (najlepiej zmodyfikowanego). Wtedy węzeł na Dobrzecu można by rozbudować jako częściowo bezkolizyjny. Wówczas studialna (GP) nie musiałaby być drogą w całości bezkolizyjną i z odległościami węzłów jak na eskach. Nawet wskazane byłoby zwiększenie ilości węzłów lub nawet skrzyżowań.
Jednak w przypadku wyboru wariantu 1 lub 2, problem dobrzeckiego węzła powróci. Chcąc zapewnić miastu rozwój, żeby obwodnica nie stała się barierą tego rozwoju, konieczne byłoby powrócenie do koncepcji GDDKiA i zmiana mpzp w rejonie dobrzeckiego węzła. Wskazane byłoby też zbudowanie węzła z planowaną drogą zbiorczą równoległą do ul. Dobrzeckiej w rejonie cmentarza.
Podsumowując, wariant 1 uważam za najlepszy, ale pod warunkiem uwzględnienia powyżej przestawionych rozwiązań oraz potraktowania pozostałych odcinków także z uwzględnieniem potrzeb miasta i finansowania inwestycji przez GDDKiA
Problem polega na tym, że politycy boją się jak ognia scenariusza, który wydłużyłby proces planistyczny, a tak niestety musiałoby się stać w przypadku modyfikacji wariantu.
Warianty 1 i 2:
Przedłużenie obwodnicy NS, czyli droga od węzła przy Castoramie do ul. Poznanskiej widnieje od lat w Studium UiKZP oraz mpzp i jest potrzebna bez względu na pozamiejski przebieg obwodnicy. O ile droga ta może zastąpić obwodnicę, to obwodnica drogi tej nie zastąpi nigdy!
Warianty przez „miasto” też nie są idealne. Wiele zależy od szczegółowych rozwiązań. W tej chwili od samego przebiegu obwodnicy bardziej istotne są szczegółowe rozwiązania dotyczące węzłów. Najistotniejszy jest węzeł na Dobrzecu. Podczas sporządzania mpzp dla terenów przemysłowych w sąsiedztwie węzła na Dobrzecu nie zabezpieczono korytarza drogowego dla docelowo dwujezdniowego wiaduktu przecinającego obwodnicę i będącego kontynuacją al. WP oraz głównym łącznikiem terenów po północno-zachodniej stronie obwodnicy z miastem. Taki wiadukt był elementem koncepcji GDDKiA odpowiedzialnej za kształt dobrzeckiego węzła. Istniejący węzeł (typu trąbka) jest tylko częścią docelowego rozwiązania. Miasto niestety nie uwzględniło w mpzp dokończenia koncepcji GDDKiA i teren pod planowany przez GDDKiA drugi wiadukt przeznaczyło na inwestycje. Miało tam chyba inwestować Panattoni.
Pół biedy jeśli obwodnica poszłaby śladem 3 wariantu (najlepiej zmodyfikowanego). Wtedy węzeł na Dobrzecu można by rozbudować jako częściowo bezkolizyjny. Wówczas studialna (GP) nie musiałaby być drogą w całości bezkolizyjną i z odległościami węzłów jak na eskach. Nawet wskazane byłoby zwiększenie ilości węzłów lub nawet skrzyżowań.
Jednak w przypadku wyboru wariantu 1 lub 2, problem dobrzeckiego węzła powróci. Chcąc zapewnić miastu rozwój, żeby obwodnica nie stała się barierą tego rozwoju, konieczne byłoby powrócenie do koncepcji GDDKiA i zmiana mpzp w rejonie dobrzeckiego węzła. Wskazane byłoby też zbudowanie węzła z planowaną drogą zbiorczą równoległą do ul. Dobrzeckiej w rejonie cmentarza.
Podsumowując, wariant 1 uważam za najlepszy, ale pod warunkiem uwzględnienia powyżej przestawionych rozwiązań oraz potraktowania pozostałych odcinków także z uwzględnieniem potrzeb miasta i finansowania inwestycji przez GDDKiA
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ja jeszcze dodam jeden argument przemawiający za 1 i 2 wariantem - węzeł na skrzyżowaniu z DW 442 pomiędzy Kaliszem a Pawłówkiem. Wariant 3 tego nie posiada i oferuje nam jedynie węzły w Ociążu, pod Kościelną Wsią i za Kokaninem.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Z tego co kojarzę, w planie zagospodarowania nie ma węzła z Dobrzecką, tylko przelot estakadą nad Dobrzecką i Korczakiem, z węzłem na Poznańskiej w okolicach ruin stacji benzynowej.
Edit / Dobrzecka nie ma możliwości przejęcia jakiejkolwiek części ruchu z obwodnicy - tym bardziej że po planowanym remoncie na odcinku Wojska Polskiego / Św. Marcina raczej się zwęży (droga rowerowa) niż poszerzy. Wariant 3 uważam za idiotyczny, w szczególności z wariantem skrzyżowania w Ociążu, który jest kolizyjny.
Edit / Dobrzecka nie ma możliwości przejęcia jakiejkolwiek części ruchu z obwodnicy - tym bardziej że po planowanym remoncie na odcinku Wojska Polskiego / Św. Marcina raczej się zwęży (droga rowerowa) niż poszerzy. Wariant 3 uważam za idiotyczny, w szczególności z wariantem skrzyżowania w Ociążu, który jest kolizyjny.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Na wariancie 3 też można zrobić węzeł w Pawłówku.
Idealne rozwiązanie to Wariant 1/2 w granicach Kalisza odginający się do Wariantu 3 "na wysokości" Warszówki.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zgadza się, studialna GP miała mieć tylko przelot nad Dobrzecką i Korczak. Zgadzam się też, że Dobrzecka raczej nie nadaje się do połączenia z obwodnicą w przypadku wyboru wariantu 1 lub 2. Dlatego uważam, że obwodnicę należałoby połączyć na wysokości cmentarza z planowaną drogą zbiorczą biegnącą poniżej Dobrzeckiej.thorinek pisze: ↑30 sty 2020, o 10:09Z tego co kojarzę, w planie zagospodarowania nie ma węzła z Dobrzecką, tylko przelot estakadą nad Dobrzecką i Korczakiem, z węzłem na Poznańskiej w okolicach ruin stacji benzynowej.
Edit / Dobrzecka nie ma możliwości przejęcia jakiejkolwiek części ruchu z obwodnicy - tym bardziej że po planowanym remoncie na odcinku Wojska Polskiego / Św. Marcina raczej się zwęży (droga rowerowa) niż poszerzy. Wariant 3 uważam za idiotyczny, w szczególności z wariantem skrzyżowania w Ociążu, który jest kolizyjny.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Spotkania, protesty, wycieczki do Warszawy, niekończące się debaty ws. przebiegu obwodnicy Kalisza. Na początku grudnia w kaliskim ratuszu odbyło się spotkanie członków stowarzyszenia Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w tym temacie. Wówczas Jerzy Walczak, burmistrz Nowych Skalmierzyc protestował przeciwko forsowaniu przez kaliskich włodarzy trzeciego wariantu przebiegu drogi krajowej nr 25. Jednak jak się okazuje, ostatecznego wyboru nie dokona człowiek, lecz... komputer.
"W tej chwili trwa wielokryterialna ocena w GDDKiA. Oni mają taką macierz specjalną, wrzucają tam te wszystkie informacje do komputera, który zaproponuje najbardziej optymalny przebieg całej trasy od Ostrowa Wielkopolskiego do Konina. Poznamy go na przełomie 2 i 3 kwartału tego roku" - powiedział radiuCENTRUM Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza.
Wtedy też dowiemy się, czy trasa przebiegnie przez Kalisz czy poza nim. Wówczas ruszą prace projektowe i przygotowania do rozpoczęcia inwestycji.
"Zależy nam, aby jak najszybciej zakończyć etap wyboru tego wariantu - dla nas najbardziej optymalny jest wariant 3, czyli biegnący poza miastem. Chcielibyśmy, aby GDDKiA jak najszybciej opracowało studium uwarunkowań środowiskowych dla tej inwestycji" - dodaje prezydent Kalisza i jak przyznaje, wtedy rozpoczną się poszukiwania pieniędzy na realizację inwestycji, która mogłaby ruszyć w ciągu 3-4 lat.
rc.fm
3/4 kwartał? miał być 1/2...
"W tej chwili trwa wielokryterialna ocena w GDDKiA. Oni mają taką macierz specjalną, wrzucają tam te wszystkie informacje do komputera, który zaproponuje najbardziej optymalny przebieg całej trasy od Ostrowa Wielkopolskiego do Konina. Poznamy go na przełomie 2 i 3 kwartału tego roku" - powiedział radiuCENTRUM Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza.
Wtedy też dowiemy się, czy trasa przebiegnie przez Kalisz czy poza nim. Wówczas ruszą prace projektowe i przygotowania do rozpoczęcia inwestycji.
"Zależy nam, aby jak najszybciej zakończyć etap wyboru tego wariantu - dla nas najbardziej optymalny jest wariant 3, czyli biegnący poza miastem. Chcielibyśmy, aby GDDKiA jak najszybciej opracowało studium uwarunkowań środowiskowych dla tej inwestycji" - dodaje prezydent Kalisza i jak przyznaje, wtedy rozpoczną się poszukiwania pieniędzy na realizację inwestycji, która mogłaby ruszyć w ciągu 3-4 lat.
rc.fm
3/4 kwartał? miał być 1/2...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Miało być chyba w 2019 roku... Zaczyna mnie wku*wiać to przedłużanie... Konsultacje się odbyły, był czas na zabranie głosu... nic się nie zmieniło w układzie drogowym w okolicy by usprawiedliwić wydłużenie czasu na wybór wariantu... A jak sie zmieniło dla władz to i dla ludzi i może powinny być nowe konsultacje??
Kinastowski i AKO tylko próbują zbić kapitał polityczny na temacie w którym czas na zabranie głosu minął.
Ludzie mają inwestycje poblokowane bo nie wiedzą czy będą mieć drogę blisko czy daleko, nie wiedzą gdzie lokować swoje inwestycje (gdzie węzły), nie wiedzą czy ich gospodarstwa będą przecięte drogą... i tak 3 lata w zawieszeniu do ku**** nędzy... bo ktoś sie obudził po czasie...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jak się ktoś wypina do kopnięcia w zadek, to go chętnie i bez litości kopią. Wstępem do permanentnego wypięcia były działania Sapińskiego, który za wszelką cenę chcąc pokazać, że "to nie będzie żadna witczakówka", a "te tereny inwestycyjne to chłam, daleko od drogi", wymyślił wariant mający tego dowodzić. Kolejnym głębokim skłonem było mosińskie wybrzydzanie "co tam jakaś witczakówka, S12 to jest to". No i w ramach skłonu zwołano JEDNO zebranie S12 w ciągu całej kadencji, za to przed licznymi kopami w sprawie DK25 nie miał już kto bronić.
No i teraz, żeby kopnąć beznadziejnie słaby Kalisz w zapraszająco wypięty zadek, wystarczy szyderczo oświadczyć (nawet nie udawać, bo pretekst przecież nie ma nawet pozoru prawdziwości), że się ma taki słaby komputer, który kilka miesięcy będzie liczył.
No i teraz, żeby kopnąć beznadziejnie słaby Kalisz w zapraszająco wypięty zadek, wystarczy szyderczo oświadczyć (nawet nie udawać, bo pretekst przecież nie ma nawet pozoru prawdziwości), że się ma taki słaby komputer, który kilka miesięcy będzie liczył.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jest Kalisz!
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... lkopolskieStan prac przygotowawczych:
Trwają prace nad rozbudową całego przebiegu drogi krajowej nr 25 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Koninem. W ramach Programu 100 obwodnic realizowana będzie w pierwszej kolejności obwodnica Kalisza. Obecnie kończone są prace analityczne dotyczące możliwych przebiegów drogi krajowej nr 25 i będzie składany wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2022 r.
- Załączniki
-
- 20200208_115759.jpg (96.95 KiB) Przejrzano 2241 razy
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeżeli czegoś nie wolno, ale bardzo się chce, to można.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czyli w ramach "zaklepanej" przebudowy 25 od Ostrowa do Konina.
Oby nie skończyli na tej obwodnicy lecz zrealizowali cały odcinek.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Też się tego obawiam, że skończy się na odcinku od Ociąża do Kokanina... W programie znalazły się też obwodnice dla których do tej pory nie były prowadzone żadne prace przygotowawcze, np. obwodnica Błaszek. Miałem nadzieję, że program 100 będzie okazją do rozpoczęcia prac przygotowawczych dla obwodnicy Kalisza w ciągu drogi nr 12. Powoli już tracę nadzieję, że takie prace kiedykolwiek się rozpoczną
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie cieszcie się tak szybko. Szczerze mówiąc - po przejrzeniu planowanych dat przetargów - nie cieszcie się w ogóle.
Większość "zaplanowanych" przetargów zbiega się z następnymi wyborami 2023 czyli parlamentarne i samorządowe.
Czyli będzie można przed kolejnym głosowaniem, znowu, wrzucić na sztandary budowę obwodnic dla miast, w tym Kalisza.
Jak obecna władza wygra, to opóźni po prostu przetargi zasłaniając się np kryzysem, bo idzie dekoniunktura i dołek pewnie przypadnie akurat za 2-3 lata.
Jak PiSiory przegrają, to zwalą winę za niezrealizowane obietnice na nowych. A nowi, to najpierw będą przez 2 lata dzielić między siebie stołki po 8-letniej suszy.
Spytacie czemu nie można by przyspieszyć budowy dróg np w tym roku? Bo w tym roku są wybory na prezia, więc wszystkie wolne pieniądze przepalimy na obietnice wyborcze żeby Duda dostał drugą kadencję. Obwodnica albo nowa droga to nie jest 14-ta emerytura albo 500+ które można wypłacić i przepier**lić w sklepie.
Większość "zaplanowanych" przetargów zbiega się z następnymi wyborami 2023 czyli parlamentarne i samorządowe.
Czyli będzie można przed kolejnym głosowaniem, znowu, wrzucić na sztandary budowę obwodnic dla miast, w tym Kalisza.
Jak obecna władza wygra, to opóźni po prostu przetargi zasłaniając się np kryzysem, bo idzie dekoniunktura i dołek pewnie przypadnie akurat za 2-3 lata.
Jak PiSiory przegrają, to zwalą winę za niezrealizowane obietnice na nowych. A nowi, to najpierw będą przez 2 lata dzielić między siebie stołki po 8-letniej suszy.
Spytacie czemu nie można by przyspieszyć budowy dróg np w tym roku? Bo w tym roku są wybory na prezia, więc wszystkie wolne pieniądze przepalimy na obietnice wyborcze żeby Duda dostał drugą kadencję. Obwodnica albo nowa droga to nie jest 14-ta emerytura albo 500+ które można wypłacić i przepier**lić w sklepie.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jest tam kilka obwodnic, które były przygotowane wcześniej i miały niemal całą dokumentację np. Gostynia i Koźmina. Stąd w ich przypadku dokładnie określeno długośc i koszty.jp pisze: ↑8 lut 2020, o 15:41Też się tego obawiam, że skończy się na odcinku od Ociąża do Kokanina... W programie znalazły się też obwodnice dla których do tej pory nie były prowadzone żadne prace przygotowawcze, np. obwodnica Błaszek. Miałem nadzieję, że program 100 będzie okazją do rozpoczęcia prac przygotowawczych dla obwodnicy Kalisza w ciągu drogi nr 12. Powoli już tracę nadzieję, że takie prace kiedykolwiek się rozpoczną
Wątpię by najpierw realizowano Kalisz, skoro tu brak pełnej dokumentacji.
Tak jak myślałem, do tego programu wrzucono przygotowywane wcześniej obwodnice + trochę nowych.
Niestety pogłoski o Opatówku okazały się tylko pogłoskami.
Na DK25 odcinek kaliski jest oczywiście najważniejszy i da największy zysk czasowy dla podróżnych. Na kolejne dwa odcinki przyjdzie na pewno poczekać. Pytanie jak długo...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ja się bardzo cieszę, że Kalisz uwzględniono w programie budowy 100 obwodnic. Należy przypomnieć że w aktualnym "Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)" droga GP25 Ostrów -Konin jest na liście rezerwowej - nie ma ani terminu realizacji inwestycji ani zapewnionego finansowania, czyli przed 2025 r. nie ma żadnej szansy nawet na przetarg i realizację tej drogi. A wraz z Brexitem (czyli mniej kasy) i przyszłym budżetem w nowej perspektywie finansowania Unia będzie dążyć do większego nacisku na finansowanie kolei zamiast dróg, więc automatycznie kurek z finansowaniem dróg w Polsce zostanie przykręcony (obecnie ok 2/3 kosztów budowy dróg ekspresowych i autostrad pokrywa UE).
Dlatego wolę żeby powstała obwodnica Kalisza koło 2025 r. niż miałbym, czekać do 2030 r. na cały odcinek planowanej drogi GP25.
Dlatego wolę żeby powstała obwodnica Kalisza koło 2025 r. niż miałbym, czekać do 2030 r. na cały odcinek planowanej drogi GP25.